Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisin lääkärikäyntisi?

Vierailija
29.02.2016 |

Mitä lääkärikäynnillä tapahtui? Mikä teki siitä omituisen? :)

Kommentit (522)

Vierailija
401/522 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki he on omituisia.

Vierailija
402/522 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin parikymppinen tyttö, ja oireena oli joku flunssa. Päivystävä lääkäri oli 40-50-vuotias mies, joka kuunteli keuhkot. Otin paidan pois, mutta lääkäripä pyysi ottamaan myös rintsikat pois, niin "kuuluu paremmin"-LOL. No mitäpä muutakaan sitä 20-kymppinen tekee kuin ottaa ne pois. Oli outo tilanne.

Pikkasen turhan kovat luulot itselläsi vissiin. Mulla ainakin kuunnellaan keuhkot ja sydän stetoskoopilla rintsikoiden ALTA ja joskus se vain on helpompaa riisumalla liivit tai nostamalla rintojen yläpuolelle ne liivit.

Mistä asiasta suuret luulot? Minä ymmärsin että nyt naurattaa mutta silloin oli outoa=ei mukavaa. 

Eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/522 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin toteamus: "Ei voi auttaa."

Vierailija
404/522 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

SDP Krista Kiurun johdolla loi terveydenhuoltojärjestelmän jossa erittäin kovalla palkalla palkataan johtaja ja Johtaja palkkaa sitten lähimmät parhaat kaverit kovalla palkalla ja sen jälkeen mietitään Pitäisikö jotakin tehdä ja sitten päätetään että kerjätään valtiolta lisää rahaa. Krista Kiuru ei tehnyt tätä pahuuttaan vaan ihan puhtaasti tyhmyyttään. Vaikka hänestä Kyllä löytyy myöskin paljon pahuutta ja kiusaajaa toisia kansanedustajia kohtaan.

Vierailija
405/522 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei muuten omituinen käynti mutta lääkäri ei tutkinut mitenkään kun menin päivystykseen ja sanoin että minulla on varmaan keuhkoputki ja poskiontelot tulehtuneet. Lääkäri kirjoitti reseptin ja kysyi kuinka pitkän sairasloman tarvin...

Tämä oli sitä vanhaa hyvää aikaa, kun potilasta kuunneltiin ja jonottaminen ei ollut itseistarkoitus terveydenhuollossa. 

Vierailija
406/522 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollessani kaksikymppinen nuorimies vuosituhannen vaihteessa. Sain riesaksi elämäni ensimmäiset peräpukamat vatsavaivojen seurauksena. Oli kipeät vuotivat verta ja olivat myös siinä vaiheessa maailman hävettävin asia. Pelotti myös kun ei oikein tiennyt mistä tämä johtuu. Paikalliseen terveyskeskukseen ei haluttanut mennä koska siellä oli tuttuja hoitajia/henkilökuntaa. Muistin kuitenki lähellä olevan yksityislääkäri vastaanoton ja soitin sinne. Joku mies vastasi puhelimeen ja toivotti tervetulleeksi jo muistaakseni seuraavana aamupäivänä. No paikkana oli ihan tavallinen omakotitalo. Ovea avaamaan tuli eläkeikää lähestyvä mies tämä piti sitä yksityisvastaanottoa kotonaan. No kävelin hänen perässään talon läpi takkahuoeeseen jota hän sanoi käyttävänsä vastaanottona. Huoneessa ei siis näyttänyt mitenkään vastaanottohuoneelta eikä lääkärillä myöskään ollut valkoista takkia. Hän istui huoneessa olevan kirjoituspöydän ääreen ja pyysi minua istuun viereiseen tuoliin ja kysyi sitten mikä vaivasi. Minua hävetti ja jännitti kauheasti mutta sain kerrottua kipeäastä peräaukosta. Lääkäri kyseli alkuun vaivastani ehkä noin 10 minuuttia tarkemmin. Sittenhän käski riisua yläkropan paljaaksi aukaista farkut ja käydä polvet koukussa selälleen makuulle viereiselle sohvalla. No tottelin ja jouduin vielä laskeeen farkkuja alemmas. Hän painellen tunnusteli vatsani ja nivuseni jonka jälkeen kuunteli stetoskoopilla. Sitten koitti se jännittävin hetki kun lääkäri käski laskemaan alushousut ja käski kääntyä kyljelleen kasvot seinään päin ja sanoi ottavansa kumihanskan pöytälaatikosta. Kohta hän sitten työnsikin sormensa peräsuoleeni ja alkoi tunnustella. Muistaakseni ilman liukkaria. Sattu kauheasti ja lääkäri totesikin tunnustellessaan aukkoni hyvin araksi. No tämän jälkeen sain nousta ja pukeutua ja lääkäri kirjoitti kynällä paperisen reseptin. Ehkä tämä kokemus tuntui sen takia oudolta kun oli ekakerta kun sain sormen perseeseeni mutta tuntui muutenkin kummalta maata ilman paitaa housut alhaalla vieraassa kodin takkahuoneessa rokokoo tyylin sohvalla. Lääkäri oli asiallinen ja potilasta kuunteleva. Oikeastaan harmi ettei nykyään tuollaisia pieniä vastaanottoja ei enää ole 

Vierailija
407/522 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä niistä? Mulla monta sellaista. Valitettavasti myös lasten kohdalta myös. Aika törkeitäkin. Tulisi monta sivua tekstiä. Niistä voi poimia rikoksiakin. 

Vierailija
408/522 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin parikymppinen tyttö, ja oireena oli joku flunssa. Päivystävä lääkäri oli 40-50-vuotias mies, joka kuunteli keuhkot. Otin paidan pois, mutta lääkäripä pyysi ottamaan myös rintsikat pois, niin "kuuluu paremmin"-LOL. No mitäpä muutakaan sitä 20-kymppinen tekee kuin ottaa ne pois. Oli outo tilanne.

Viialassa oli 80-luvulla juuri tällainen lääkäri. Aina pois rintsikat.

Vierailija
409/522 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kerran työterveydessä silmätulehduksen takia. Eläkeiän ylittänyt, erittäin hommiinsa leipiintynyt mieslääkäri ei tutkinut vaivaa millään juuri tavalla, vaan selvitti puoli tuntia, että kuka käyntini oikein maksaa. Tuli 15 minuuttia myöhässä, ei pahoitellut, ei vastannut tervehdykseen. Lopuksi vilkaisi nopeasti silmää ja tokaisi vain tylysti, että jaa, onks sinne menny joku roska vai?!?! Ja sitten kirjoitti jotain silmätippoja ja lätkäisi sadan euron laskun käteen ja sanoi, että käy selvittämässä kassalla, kun ei hän osaa laittaa laskua työterveyden piikkiin.

Vierailija
410/522 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskeskuksen päivystyksessä nuori aksentilla puhuva naislääkäri kiroili kuin vanha tukkijätkä, kun kerroin hänen määräämänsä antibiootin aiheuttaneen minulle aiemmin kauhean ihottuman koko vartalolle. Tieto löytyi myös tiedoistani, kun hän suvaitsi ne lukea. 

Vierailija
411/522 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi sairasti ärhäkän rs-vuruksen ja joutui osastolle eristyksiin. Samassa huoneessa oli toinen lapsi äitinsä kanssa. Päivä eristyksissä pienessä huoneessa oli raskas ja me äidit oltiin ihan poikki. Lopulta illalla hiljaisuus koitti kun lapset nukahtivat. Me siinä yritettiin myös saada unenpäästä kiinni patjalla lattialla, kun huoneen ovi lennähti auki ja yli-innokas hoitaja tuli imemään nukkuvilta lapsilta limaa perustellen sen napakasti: "Herätetään (ja imetään limaa), että saavat nukutuksi." Toimenpiteen jälkeen meni taas kauan ennenkuin saatiin lapset nukahtamaan uudelleen. Ja lattialla kieri kaksi hulluna nauravaa äitiä, jotka taistelivat: Herätetään, että saa nukuttua. 😀 

Vierailija
412/522 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin lääkärillä käymässä vuotohäiriön takia....

Kysyi että onko kumppanilla iso kalu,  että kannattaa liukuvoidetta käyttää.. ensinnäkin musta kalu sana on härski ja ei se nyt voi olla syy siihen jos alapää vuotaa lakkaamatta isoja määriä.

Vierailija
413/522 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tämä keskustelu ole mihinkään kadonnut.

Vierailija
414/522 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vahvasti meikattu,korkokenkäinen,venäjä -aksentilla puhuva,Ludmila tyyppinen lääkäri näytti kirjasta kuvaa,että mitä ,voisikohan olla tuo?Ja siis kysyi minun,potilaan mielipidettä.Olin satavarma,että olen piilokamerassa.Ja päälle lätkäsi tajuttoman pitkän saikun,vaikka kyseessä tyyliin pikku flunssa.No se oli tietenkin ihan kiva:)

Mahtoikohan sama daami olla päivystämässä hammaslääkärinä. Nimittäin pyytäessäni puudutusta, piikitti 4 eri kertaa , neljällä piikillä --eikä puutunut. Lopuksi päästeli sitten menemään ilman puudutusta poralla - se, ettei puudutus onnistunut johtui kuulemma siitä että olin ilmeisesti tupakoinut tuntia aikaisemmin? Ok, paitsi etten polta. Jäi ihmetyttämään mitä ainetta niissä puudutuspiikeissä oli kun ei puutunut ja mihin (ikeneen) ne päätyivät kun niin kovasti piikitti. Seuraus : Kotona toimenpiteistä 40 asteen kuume, antibio

Eräs hammaslääkäri sanoi mulle, että aiempi traumatisoiva kokemukseni johtui siitä, että se puudutuspiikki oli tökätty väärään kohtaan ja siksi se ei siihen oleelliseen hermoon vaikuttanut. Tökitty siis todella monta kertaa (viisaudenhampaanpoisto kyseessä), itkin ja hoitajat piteli päätäni paikallaan. Olin vissiin 18v. Menetin myös tunnon ja makuaistin siltä puolen. Tämä hyvä hammaslääkäri hoiti toisen puolen poiston upeasti, mutta edelleen pelkään mennä hammaslääkäriin TODELLA paljon. Ei outo vaan aivan hirveä kokemus. 

Vierailija
415/522 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko vastaanottokäynnin ajan ajoittain HUUSI, kuinka laiton ja rikollinen on nykyinen Suomen hammashuolto ja julkisen puolen sote(ei siinä mitään,olen täysin samaa mieltä)hokien kerta toisensa jälkeen, että "Oikeudessa tavataan, lakimies ottaa yhteyttä, ei ole laillista perustettaa asialle x, ole tiukkana puhelimessa, sano niille että haastat oikeuteen jos ei tätä tarvittavaa hoitoa toteuteta välittömästi,konsultoin heti kollegaa vielä tästä tarvittavasta toimenpiteestä (ja se kollega haukkui samoin sanoin koko Suomen laittomassa tilassa olevan terveydenhuollon)" jne.. Kiva kuitenkin siinä pelkopotilaana olla, kun lääkäri messuaa kiivastuneessa tunnetilassaan :( hoitaja onneksi oli hiukan maltillisempi.

Vierailija
416/522 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä niistä? Mulla monta sellaista. Valitettavasti myös lasten kohdalta myös. Aika törkeitäkin. Tulisi monta sivua tekstiä. Niistä voi poimia rikoksiakin. 

Kunpa sinä ja muut samaa kokeneet jaksaisitte kirjoittaa kirjan tai pitää edes blogia, jossa kerrotte kokemuksistanne. Asiat on tuotava julki.

Vierailija
417/522 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

näistä rintaliivien riisumista vaativista lääkäreistä.. olin parikymppinen, a-kuppi mutta käytin kunnon push-uppeja AINA. menin lääkäriin kurkkukivun takia ja tämä kaljuuntuva, jotenkin limaisen oloinen mieslääkäri vaati riisumaan liivit jotta voisi kuunnella paremmin sydäntä.

ja... en kuvitellut tätä: lääkärin ilme valahti, meni selvästi pettyneeksi kun näki mitä liivien alta paljastui!  kuunteli sydäntä hätäisesti ja sanoi minuun katsomatta että voisin pukea. oli ilmeisesti halunnut nähdä nuoren, hoikan blondin "melonit"...

hyi hitto :x :(

hei nyt vaan alpeukuttamaan tätäkin kun ei muka sitten ole limaisia lääkäreitä olemassakaan, eiks vaan.

Sun pitää nyt vaan antaa asian olla, stressaannut vaan. 

Vierailija
418/522 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on todettu yliliikkuvuus joka aiheutti hirveät selkäkivut. Reumatologi teki testit ja diagnoosin. Työterveyslääkäri (ukomailla) sitten tutki myös, että voi antaa työnantajalle suosituksen (seisomispöytä, saikkua, etätyötä ja lyhennettyä päivää alkuun jne). Yksi Beightonin testin osa on että jalat suorina kädet maahan. Kun näki minne asti minä taivun niin huudahti innoissaan ettei ole ikinä nähnyt niin pitkälle kenenkään menevän. Sai samat tulokset testistä kuin reumatologi siis. No sitten siellä piti käydä uudemman kerran kuukauden kuluttua juttelemassa miten menee. Häntä nauratti jotenkin koko ajan ja sanoi innoissaan virne kasvoillaan "näytä taas miten alas pääset". Ihmettelin ääneen että miksi kun diagnoosi on jo, että sirkustemppuna vai? Hän nauroi kovaan ääneen että just niin! No jotenkin en kehdannut kieltäytyä mutta koska oli mekko päällä niin peruutin persuksen seinää vasten ja näytin. En usko että se sen mekon takia halusi nähdä pyllistelyä, hohotti onnessaan vaan kun näytin sirkustempun. Kysyin kavereilta oliko se outoa heistä kun itseäni häiritsi se pyllistely mutta en ollut varma ylianalysoinko juttua. Sanoivat että onhan se aika outoa. Tiedä sitten, mutta oli se aika hauska lääkäri. 

Vierailija
419/522 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajokorttia varten näöntarkastuksessa piti ottaa paita pois ja istua koko aika rintaliiveissä kun setä kyseli ihan perus juttuja. Ei kyllä mitenkään pervosti katsellut tai mitään, vaan tuijotti tiukasti papereitaan, eli en tosiaan ikinä ymmärtänyt mikä tuo paidattomuuden funktio oli, mutta ei myöskään jäänyt mitenkään inhottava olo.

Vierailija
420/522 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ollut kuumeessa jo viisi päivää ja veljelläni oli häät seuraavana viikonloppuna ja sinne pääsy oli tietysti minulle todella tärkeää. Päätin sitten hellittää kukkaron nyörejä ja mennä yksityiselle lääkärille jotta selviäisi että tarvitseko kenties antibiootteja jotta paranisin nopeammin. Selitin asian lääkärille joka ei edes oikein tutkinut minua vaan kysyi vain minulta että "miksi tulit?". No selitin uudestaan että haluasin tietää että vaatiiko tautini jotain hoitoa jotta olisin varmasti terve tulevana viikonloppuna mutta jotenkin lääkäri ei ollut ollenkaan kartalla siitä mitä hain. Lähdin sitten pois kourassa lappu jossa oli diagnoosina joku määrittelemätön hengitystieinfektio tai muuta vastaavaa ja satasen köyhempänä.

No onneksi kuume laski häitä edellisenä iltana joten kaikki meni lopulta hyvin. Mutta olisin siis ollut valmis maksamaaan labrakokeista ja vastaavista mutta näköjään palvelua ei aina saa rahallakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi