Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi minulle ei voi koskaan tulla lievää flunssaa? Aina täysillä!

Vierailija
03.05.2026 |

Taas ihan hirveä flunssa, viimeyönä haittasi nukkumista kun nenä oli niin tukossa ettei auennut millään. Tänään ihan vesiräkä juoksee kokoajan. Kurkussa limaa, ääni käheä. Korvat lukossa. 

Tämä sama on joka kerta. Koskaan ei voi olla mitään lievää nuhaa, että vähän nenä vuotaa ja lievää kurkkukipua joka menee päivässä ohi. Miten joillakin voi olla tuollaista lievää niiskutusta ja itselle tulee aina täysillä?

Olen normaalipainoinen, en tupakoi, en käytä alkoholia. Syön terveellisesti. Ei silti suojaa mitään. Monet epäterveellisesti elävät on jopa vähemmän kipeänä.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi juuri. Rupeaelämään epäterveellisesti niin olet aina lievässä flunssassa.

Vierailija
2/12 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese enemmän ja kunnolla kädet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheilijoilla on sama vika. Heti kun kurkku kipeä niin kuume nousee ja tauti kestää pari viikkoa. Jotkut juopot ei sairasta ikinä, tai just noin että niistää pari kertaa ja siinä se.

Vierailija
4/12 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pese enemmän ja kunnolla kädet.

Olen todella tarkka käsihygieniasta. 

AP

Vierailija
5/12 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä elimistön suojamekanismi toimii silloin hyvin. Keho reagoi kunnolla taudin aiheuttajaan. Joskus pitkäaikainen stressi voi heikentää immuunipuolustusta ja silloin on vähän väliä kipeänä.

Vierailija
6/12 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota maitohappobakteerit päivittäiseen käyttöön ja saat paremmin vastustuskykyä. 

Vierailija
7/12 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneekö ne flunssat nopeasti ohi?

Vierailija
8/12 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko valkosolujen määrä normaalin rajoissa?

Vierailija
9/12 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä avaan nenän flunssassa niillä suihkeilla. Lepo on tärkeää ja ei onnistu, jos nenä ei vedä. Ja käytän lisäksi öljyä, ettei limakalvot kuivuisi.

Meillä on töissä yksi tyyppi, joka ei ole juuri koskaan kipeänä. No ei sillä kyllä taida olla juuri sosiaalista elämääkään, niin ei saa tartuntoja. Ei mikään tavoiteltava tilanne.

Vierailija
10/12 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistämisen opetusvideo julkaistiin juuri iltasanomissa 😆. Et ole ap ainoa. 

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011971753.html

Vierailija
11/12 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla flunssa lyö aina, siis ihan aina keuhkoihin. Joutuu käyttämään silloin inhaloitavaa kortisonia ja avaavaa astmasuihketta, vaikka mulla ei varsinaisesti astmaa enää olekaan. Nuorempana oli aika paha sellainen.

Vierailija
12/12 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko valkosolujen määrä normaalin rajoissa?

On oikein hyvät verikokeet ollut aina. Pari vuotta sitten tehtiin verikokeissa oikein erillinen valkosolujen laskenta ja kaikki oli tosi hyvät.

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi