Omituisin lääkärikäyntisi?
Mitä lääkärikäynnillä tapahtui? Mikä teki siitä omituisen? :)
Kommentit (522)
Tämä voisi poikia jopa jonkinsortin jutun jos olisin tehnyt asiasta valituksen: tyttärelläni oli viidettä päivää korkea kuume, jopa yli 40 astetta. Yleensä ei lähdetty heti lääkärille, koska oli usein kipeänä, mutta noin kova kuume monta päivää ei ollut enää normaalia. Menimme yksityiselle, jossa lääkäri totesi, että keuhkoista kuuluu jotain erikoista ja vaatii lisätutkimuksia. Hän teki lähetteen lastenlääkärille julkiselle puolelle ja menimme päivystykseen. Lastenlääkäri kuunteli, määräsi astmalääkettä ja kotiin. Pyysin keuhkokuvaa, koska astma ei nosta kuumetta. Ei suostunut. Seuraavana päivänä vaadin keuhkokuvan yksityisellä puolella: keuhkokuume, johon saatu antibiootti tepsi välittömästi ja kuume laski.
Aiemmin tässä ketjussa jotkut kirjoittivat venäläisistä lääkäreistä; he ovat kyllä hupaisia:D
1. Lapsella korvatulehdus. Lääkäri pyöri lapsen ympäri kuin hyrrä, katsoi molempia korvia vuoron perään monta kertaa ja tyrkkäsi otoskoopin välillä minulle ja sanoi "katso nyt sinäkin".
2. Selkäkipu. Lääkäri näytti lapselleen ostamasta kuvakirjasta kuvia ihmisen anatomiasta. Oli jo varaamassa aikaa leikkaukseen, kun röntgenkuvassa näkyi kipukohdan merkkaamiseksi asetettu hauli.
3. Lääkärillä flunssa ja piti maskia. Otti kuitenkin maskin pois välillä ja pyöritteli sitä käsissään. Laittoi maskin takaisin. Käsidesinfektiosta ei tietoakaan.
Kauan aikaa sitten. Peniksen alapuolinen jänne kipeytyi joskus. Siinä näki pienen reiän. Menin lääkäriin varasin varmuudella miespuolisen lääkärin. Välttääkseni nolot tapahtumat.
Odotusaulaan- lääkäri pyytää sisään- kerron vaivasta. Lääkäri pyytää riisumaan housut, ottaa peniksen käteensä ja tutkii pitkään ja antaumuksella, vetelee esinahkaa edes ja taas 5-10x , ei kuulemma näe mitään erikoista. Naputtelee konettaan ja mä seison munasillaan vieressä. Kysyn saako pukeutua jo? Saat.
Kirjoittaa jonkun rasva reseptin. Olen jo lähtemässä pois niin sanoo että voisi ehkä tarkastaa kuitenkin vielä hoito pöydällä, tarkemmalla " mikä tää lasien nimitys on"? Ettei siinä nyt sitten ole se reikä jäänyt piiloon.
Mä edelleenkin wtf fiiliksillä koska sen reiän näkee paljaalla silmällä. Otan sit kuitenkin ujona nuorena miehenä taas alakerran paljaaksi ja asettaudun pöydälle.
Kumi hanskat käteen, lekuri laittaa ultraääni laitteen rasvaa mun kullin päälle. Koska mun esinahka on niin kireä ja ei kuulemma liiku tarpeeksi taakse että näkisi hyvin..
Täs vaiheessa en ymmärrä enää yhtään mitään. Melkoisen monta vemputusta. Ja jo alkava erektio päällä lääkäri toteaa näkevänsä reiän. Katsoi muuten todella läheltä. Saan käskyn nousta ja pukea.
Kiitos ja näkemiin..
Toi oli kyllä ihan hiton hämmentävää. Muutama vuosi myöhemmin tää samanaikainen lääkäri oli syytteessä seksuaalisesta ahdistelusta eikä tee enää lääkärin töitä.
Mies gynekologi tarrasi tutkimuspöydällä tisseihin kiinni.
Menin nuorena n 18-veenä näyttämään tk-lääkärille kurkkua kun se oli julmetun kipeä ja alkoi olla vaikea hengittää.
Lääkäri ei suostunut katsomaan kurkkuani mutta kirjoitti väkisin reseptin e-pillereihin kun "sitä sä kuitenkin oikeasti tulit hakemaan". Yritin raakkua siinä että en voi sairauden takia syödä hormoneja, eikä ole ehkäisy edes mitenkään ajankohtaista. Lääkäri tästä selkeästi suuttui että älä valehtele, noin hyvännäköinen nainen! Pakko olla poikaystävä! Otat nyt tästä vaan reseptin ja muistakin syödä säännöllisesti!
Kävelin suoraan päivystykseen ja siitä ottivat suoraan osastolle, mulla oli mm keuhkokuume. Olen nyt 40v enkä ole tarvinnut ehkäisypillereitä tähän päivään mennessä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on todettu yliliikkuvuus joka aiheutti hirveät selkäkivut. Reumatologi teki testit ja diagnoosin. Työterveyslääkäri (ukomailla) sitten tutki myös, että voi antaa työnantajalle suosituksen (seisomispöytä, saikkua, etätyötä ja lyhennettyä päivää alkuun jne). Yksi Beightonin testin osa on että jalat suorina kädet maahan. Kun näki minne asti minä taivun niin huudahti innoissaan ettei ole ikinä nähnyt niin pitkälle kenenkään menevän. Sai samat tulokset testistä kuin reumatologi siis. No sitten siellä piti käydä uudemman kerran kuukauden kuluttua juttelemassa miten menee. Häntä nauratti jotenkin koko ajan ja sanoi innoissaan virne kasvoillaan "näytä taas miten alas pääset". Ihmettelin ääneen että miksi kun diagnoosi on jo, että sirkustemppuna vai? Hän nauroi kovaan ääneen että just niin! No jotenkin en kehdannut kieltäytyä mutta koska oli mekko päällä niin peruutin persuksen seinää vasten ja näytin. En usko että se sen mekon tak
Mitenkään nyt varsinaisesti puuttumatta sinun lääkärikäyntiisi, niin onko jotenkin outoa (peräti sairaus?), että jalat suorina saa kädet maahan. Minun käteni ylettyvät ihan maata vasten, siis lappeelleen. Olen jo 64-vuotias ja pidän itseäni aika kankeana.
Kirurgi alkoi selittämään golf-reissuistaan.
Toisen äijän kanssa alettiin puhumaan hänen urasuunnitelmistaan.
Mun kanssa on kiva jutella.
Tämä ei tapahtunut lääkärin vastaanotolla mutta kerron kuitenkin. Olin kärsinyt jalkojen ja selän kivuista ja jäykkyydestä pitkään. Tähän ei tuntunut lääkärit voivan auttaa. Hieroja jolla kävin neuvoi minua menemään eräälle fysioterapeutille. Tämä nainen oli siis omt tai joku 3 kirjaimen fysioterapeutti en muista nyt varmasti sitä kirjainyhdistelmää. Ja tämä oli hyvä niksauttelemaan paikkoja auki. Olin illan viimeinen asiakas kun töiden jälkeen sinne illalla saavuin. No jouduin sitten riisuuntuun ja pelkät kalsarit sai jäädä. Tämän olin arvannutkin mutta itseä häiritsi kun huoneen ovi oli kokoajan auki ja sieltä näkyi selvästi tyhjään odotushuoneeseen ja ulkoovelle asti. Myös huoneen ikkunoissa oli verhot täysin auki. Kysyin voisiko oven ja verhot sulkea. Johon fysioterapeutti sanoi että hän tykkää pitää ne auki että huoneeseen tulee luonnon valoa. Kerroin hänelle että pimeänä ja sateisena syysiltana sieltä ei valoa tule vaan valoisa huone on kuin valaistu näyteikkuna ulos ja minä en siinä halua seistä alusvaate mallina.
Vierailija kirjoitti:
Kun olin lääkärillä käymässä vuotohäiriön takia....
Kysyi että onko kumppanilla iso kalu, että kannattaa liukuvoidetta käyttää.. ensinnäkin musta kalu sana on härski ja ei se nyt voi olla syy siihen jos alapää vuotaa lakkaamatta isoja määriä.
No oliko se kalu musta?
Lääkäri kysy mitä minä voin hyväksesi tehdä? sanoin että kaikki sitä jotain lääkettä pitäisi saada.
Menin näyttämään käsi-ihottumaa ja lääkäri kättäni edes katsomatta kirjoitti ab-kuurin ja saikkulapun. Olin työtön. Kävi ilmi että sillä olisihan väärän ihmisen tiedot auki ja luuli minun hakevan flunssassa sairaslomaa. Käski sitten vihaisena hakea apteekista kortisonia.
tyttäreni meni näyttämään lääkärille urheilussa nyrjähtänyttä nilkkaa, aikansa tutkittuaan sanoi siinä olevan reumaa
Lainaus:
Mitenkään nyt varsinaisesti puuttumatta sinun lääkärikäyntiisi, niin onko jotenkin outoa (peräti sairaus?), että jalat suorina saa kädet maahan. Minun käteni ylettyvät ihan maata vasten, siis lappeelleen. Olen jo 64-vuotias ja pidän itseäni aika kankeana.
Ei siitä Brightonin testissäkään saa kuin yhden pisteen, ettei se nyt varsinaisesti kai yliliikkuvuutta tarkoita. Outoa jos tämän alunperin asiasta kirjoittaneen lääkäri on tuota jotenkin ihmetellyt, että saa "pitkälle" kädet ellei kyse ole siitä, että hänen selkänsä on siihen asti ollut aivan p*skana.
Menin kipeän selän takia lääkäriin ja piti koskettaa varpaita,sanoin etten pysty. En saa käsiä edes polviin. Lääkäri ihmetteli "etkö muka noin hoikka ihminen taivu" ja jotenkin työnsi kädellä alaselkääni sillä seurauksella,että lensin rähmälleni kovalle lattialle. Lääkäri ei edes pyytänyt anteeksi vaan pokerinaamalla sanoi että voin tulla istumaan.
En ymmärrä,miksen tehnyt valitusta. Nyt tuosta on jo viisitoista vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Menin kipeän selän takia lääkäriin ja piti koskettaa varpaita,sanoin etten pysty. En saa käsiä edes polviin. Lääkäri ihmetteli "etkö muka noin hoikka ihminen taivu" ja jotenkin työnsi kädellä alaselkääni sillä seurauksella,että lensin rähmälleni kovalle lattialle. Lääkäri ei edes pyytänyt anteeksi vaan pokerinaamalla sanoi että voin tulla istumaan.
En ymmärrä,miksen tehnyt valitusta. Nyt tuosta on jo viisitoista vuotta.
Lääkäreiden ja joidenkin hoitajien sosiaaliset taidot ovat puutteelliset. Empatiakyky? 😂 Sympatiakyky?
Jouduin ambulanssilla sairaalaan kovien vatsakipujen vuoksi. Pyörryin kivusta.
Sain kipulääkettä suoneen ja nestettä. Kun kipu hellitti, nukahdin. Olin siis ensiavussa. Klo 6 lääkäri, joka puhui hyvin huonosti suomea, tuli herättämään ja kysyi mikä vointi. Unisena sanoin, että väsyttää.
Lääkäri huonolla suomella totesi että niin masennusta ja väsyttää. Koitin selittää, että eikun vatsakivut..Lääkäri näytti, että käänny kyljelleen ja tunki sormet hanuriin. Totesi että jaa..ja lähti pois.
Kysyin sitten tunnin päästä hoitajalta, voinko lähteä. Olo on jo hyvä. Ja tilasin taksin kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Jouduin ambulanssilla sairaalaan kovien vatsakipujen vuoksi. Pyörryin kivusta.
Sain kipulääkettä suoneen ja nestettä. Kun kipu hellitti, nukahdin. Olin siis ensiavussa. Klo 6 lääkäri, joka puhui hyvin huonosti suomea, tuli herättämään ja kysyi mikä vointi. Unisena sanoin, että väsyttää.
Lääkäri huonolla suomella totesi että niin masennusta ja väsyttää. Koitin selittää, että eikun vatsakivut..Lääkäri näytti, että käänny kyljelleen ja tunki sormet hanuriin. Totesi että jaa..ja lähti pois.
Kysyin sitten tunnin päästä hoitajalta, voinko lähteä. Olo on jo hyvä. Ja tilasin taksin kotiin.
🤣
Olin kaatunut, taittanut nilkan ja kova kipu kesti kauan. Menin lääkäriin, ja venäläinen naislääkäri totesi tutkimatta ettei nilkkaa vaivaa mikään ja lähetti pois.
Varasin ajan yksityiselle katsomatta sen tarkemmin lääkärin nimeä, sopiva aika ratkaisi. Lääkäri olikin minun Tinder match! Ja meillä oli vielä sovittu samalla illalla ensitapaaminen. Minä tunnistin naisen heti, mutta lääkäri ei minua. Hoidettiin asiointi ja pois lähtiessä käännyin ovella ja sanoin "Toivottavasti nähdään illalla xx paikassa". Siinä vaiheessa lääkärikin tunnisti minut ja repesi nauramaan. Tuli ovelle halaamaan ja vaihdettiin muutama sana. Ovi oli puoliksi auki, muut asiakkaat katselivat käytävässä suu auki.