Omituisin lääkärikäyntisi?
Mitä lääkärikäynnillä tapahtui? Mikä teki siitä omituisen? :)
Kommentit (522)
Joskus kun polveni oli kipeä se kuvattiin ja sain lähetteen keskussairaalaan. Lääkäri oli vanhempi äreä mies joka minua ja kuvaa katsottuaan tokaisi että kaikilla tuon ikäisillä ja kokoisilla naisilla on kulumia polvissaan.Ylipainoa n.15kg. Sain kyllä kukonhelttauutetta pistoksina ja ihme kyllä se auttoi.
Mulle kävi myös noin! Tosin niin, että lääkäri tuijotti minua ja vuoroin kipeää polveani, meni hiljaiseksi ja printtasi käypä hoito-suosituksen. Alleviivas korostuskynällä joitain kohtia, antoi lapun mulle. "Tarvitsetko muuta: sairaslomaa, lääkkeitä?" Lähdin siitä sitten kotiin linkkaamaan käypä hoito-lappu kädessä
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri tuijotti tietokonetta koko vastaanoton ajan ja käski lopulta minun lukea kotona selkäkivun käypä hoito-suosituksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä jouduin ruinaamaan lääkkeitä hiivaan kun hoitaja oli vakaasti sitä mieltä että pitäisi sp-testeihin mennä. Niitä kuulemma sp-tauteja löytyy koko ajan ihan kaikilta.
Pitkän väännön jälkeen sain lääkkeet ja kehotuksen tulla sitten myöhemmin niihin sp-testeihin.
En mennyt eikä ole vielä sp-tauteja ilmennyt.
Mutta yritän ajatella, että kai se on hoitsujen tehtävä noin sanoa kun onhan niitä tauteja. Mistäs se hoitsu tietää mitä minä harrastan tai en harrasta.
Miksi et hakenut niitä hiivalääkkeitä apteekista ihan itse? Saa ilman reseptiä.
Tässä ei kerrottu, milloin tämä on tapahtunut. Ei ne hiivalääkkeet ole kovinkaan pitkään ole olleet saatavilla ilman reseptiä.
Menin 17-vuotiaana virtsatietulehduksen takia lääkäriin. Oireet olivat selvät ja tiesin mistä oli kyse, koska minulla oli ollut sama juttu siinä vaiheessa jo kolme kertaa aiemmin. Lääkäri kuitenkin kysyi suoraan, että voisiko minulla olla klamydia? Kerroin, että en usko, koska olen harrastanut seksiä vain yhden ihmisen kanssa, jolla ei itselläänkään ollut muita kumppaneita, niin tuli kommenttia ''No otetaan sinulta silti klamydiatesti, koska miehet pettää aina''...? :D Oli vähän epäuskoinen olo ja mietin jälkikäteen, että oliko kyseisellä lääkärillä mennyt huonosti miesrintamalla.
Klamydiatesti oli negatiivinen ja sain antibiootit virtsatietulehdukseen.
Vierailija kirjoitti:
Menin 17-vuotiaana virtsatietulehduksen takia lääkäriin. Oireet olivat selvät ja tiesin mistä oli kyse, koska minulla oli ollut sama juttu siinä vaiheessa jo kolme kertaa aiemmin. Lääkäri kuitenkin kysyi suoraan, että voisiko minulla olla klamydia? Kerroin, että en usko, koska olen harrastanut seksiä vain yhden ihmisen kanssa, jolla ei itselläänkään ollut muita kumppaneita, niin tuli kommenttia ''No otetaan sinulta silti klamydiatesti, koska miehet pettää aina''...? :D Oli vähän epäuskoinen olo ja mietin jälkikäteen, että oliko kyseisellä lääkärillä mennyt huonosti miesrintamalla.
Niin ja siis olin parisuhteessa tuolloin ja tarkoitin poikaystävääni. Olimme seurustelleet 3v ja lääkäri tiesi tämän.
Ei liity lääkäreihin vaan keuhkoröntgeniin. Kuvat otti ilmeisesti opiskelija, nainen, jota ohjasi mieshoitaja. Mies roikkui kuvaushuoneen avonaisella ovella samalla kun opiskelija ohjasi minua oikeaan asentoon. Oven takana oli käytävä, jolla ramppasi henkilökuntaa edestakaisin. Oli todella mieltäylentävää seistä huoneessa tissit paljaina kaikkien ohikulkijoiden tuijotettavana.
Vierailija kirjoitti:
Elämäni ensimmäinen gynekäynti. Meni muuten ihan hienosti, mutta gyne puhui milloin vastaanottohuoneen nurkassa olleelle limoviikunalle, milloin seinällä riippuneelle kalenterille jne. Tuo tuntui, jotenkin niin hullulle, että minulta meni yli puolet gynen puheista ohi. Olin tuolloin hakemassa elämäni ensimmäistä e-pillerireseptiä. Myöhemmin kyllä totuin gynen tyyliin. En halunnut vaihtaa toiseen gyneen, sillä muuten hän oli yksi paikkakunnan (Helsinki) parhaista tuon alan erikoislääkäreistä ja todella hyvä erikoisalallaan.
Tampereella YTSH:llä oli (tai voi olla vieläkin) yksi sellainen naislääkäri, joka mumisi koko ajan jotakin, ja yleensä poispäin potilaasta. Oli vaikea ottaa selvää, milloin se ajatteli ääneen ja mikä oli tarkoitettu minun kuultavakseni. Ja sitä asiaa tuli ihan tauotta.
Olin kerran selkäkivun vuoksi tk-lääkärillä. Käynnin aikana lääkäri piirsi kuvani paperille, missä olin kruunupäinen prinsessa. Tämän lisäksi lähetti minulle sähköpostia testatakseen toimiiko sähköpostini.
Jouduin nuorena kaihileikkaukseen saatuani useita kertoja suuria kortisoniannoksia syöpähoitona. Vasemman silmäni leikkasi lääkäri, joka ei kiinnittänyt minuun mitään huomiota. Hän kehui itseään koko leikkauksen ajan vierailijalleen, joka oli ilmeisesti toinen silmälääkäri. Kaikkiin pyyntöihini suhtauduttiin tylysti ja ynseästi, joten tapahtuma oli erittäin haasteellinen ja ikävä.
Minusta olisi ollut mukavampaa, jos minä olisin voinut potilaana kehua häntä...
Olin leikkauksen jälkeen niin vihainen tapahtuneesta, että istuin lepohuoneessa puhisemassa kiukkuani ja säälin vanhuksia, jotka joutuivat saman lääkärin käsiteltäviksi
Lääkärini oli aikoinaan sellainen lyhyt, hento pieni nainen joka puhui aina _todella_ hiljaa. En muista minkä takia siellä erään kerran kävin, mutta meinasin hypätä katosta läpi kun säikähdin niin hänen haukotteluääntään. Se kuulosti tältä:
kohta 0.13
:D
Hammaslääkärissä: suu tungettu täyteen kamaa ja sitten lääkäri heittää vitsiä hoitajan kanssa ja nauraa hytkyy. Muakin olisi naurattanut jos ei pelottanut kun pora hytkyi naurun tahdissa. Huh. Ei joskaan enää tolle sketsihammaslääkäriin. Stand up keikat ihan erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Olin menossa leikkaukseen ja hoitaja unohti antaa esilääkityksen, pelkäsin muutenkin nukutusta ihan kamalan paljon. Heräsin leikkauksen jälkeen heräämössä niin hoitaja tuli luokseni ja kysyi että laitetaanko sulle nyt se esilääkitys kun unohdettiin ennen leikkausta antaa. Mä olin ihan ihmeissäni että mitä järkeä sitä on enää laittaa. No hän kuitenkin päätti että laitetaan.
Mmmmm.....mitäh??? :D
Hammaslääkäri laittoi kaikki mahdolliset viritykset suuhuni ja alkoi sitten kysellä
"No, mites kesä on sujunut"
"Iganh ghygin giighoh"
"No ootko lomalla ollu vai töissä
"Höihhä"
"No, mites muuten sujuu"
"Hihan hyhin hiihoh"
Yritä siinä sitten jutella :D
Vierailija kirjoitti:
Minä jouduin ruinaamaan lääkkeitä hiivaan kun hoitaja oli vakaasti sitä mieltä että pitäisi sp-testeihin mennä. Niitä kuulemma sp-tauteja löytyy koko ajan ihan kaikilta.
Pitkän väännön jälkeen sain lääkkeet ja kehotuksen tulla sitten myöhemmin niihin sp-testeihin.
Mutta yritän ajatella, että kai se on hoitsujen tehtävä noin sanoa kun onhan niitä tauteja. Mistäs se hoitsu tietää mitä minä harrastan tai en harrasta.
Voinko saada selityksen alapeukuille?
Vierailija kirjoitti:
Miksi tähän ei tullut alapeukkuja?
Vierailija kirjoitti:
Ei liity lääkäreihin vaan keuhkoröntgeniin. Kuvat otti ilmeisesti opiskelija, nainen, jota ohjasi mieshoitaja. Mies roikkui kuvaushuoneen avonaisella ovella samalla kun opiskelija ohjasi minua oikeaan asentoon. Oven takana oli käytävä, jolla ramppasi henkilökuntaa edestakaisin. Oli todella mieltäylentävää seistä huoneessa tissit paljaina kaikkien ohikulkijoiden tuijotettavana.
Oot kirjottanu tän saman aiemminkin johonki toiseen ketjuun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et hakenut niitä hiivalääkkeitä apteekista ihan itse? Saa ilman reseptiä.
Ei saanut silloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voinko saada selityksen alapeukuille?
Ruinaat lääkkeitä hiivaan, vaikka ne saa ostettua ilman reseptiä apteekista. Alapeukut varmaan sen takia. Turha käynti kaiken kaikkiaan siis.
Repesin tälle! :D