Mitä teette töissä kun olette saaneet hommat tehtyä?
Olen toimistotyössä, jossa työtehtäviä on vaihtelevasti aina tietty määrä, jonka jälkeen muut hommaa ei vain yksinkertaisesti ole. Olen itse nopea työssäni ja saan kaiken valmiiksi aina ennen työpäivän loppumista. Olin sitten ajatellut että hommien valmistuttua olisi okei tehdä ns omia juttuja koneella, kunnes esimieheni valitti asiasta.
Olin hyvin yllättynyt ja nyt mietin että peukaloitako pitäisi loppuaika pyöritellä, vaiko alkaa tekemään työt hitaammin ja laiskemmin jotta tätä ongelmaa ei loppupäivästä tulisi.
Onko tämä ihan yleistä työpaikoilla ja jos on, mitä ihmettä teette loppuajan päivästä?
Kommentit (61)
Istun, juon kahvia, hengaan palstalla, juoruan... Työt on tehty 4-5 tunnissa kun on tehokas ja reipas. Loppuaika norkoillaan. Fiksua, eikö:D
Yritän olla sen näköinen, että teen töitä :)
Olen myös siis nopea työssäni ja olen alkanut tekemään hitaammin, että saan kulutettua siihen koko työaikani. Istuskelua ei katsota hyvällä, joten teen vähän laiskemmin hommia.
kysy sun esimieheltä mitä sun pitäis tehdä?
Mä lähden kotiin vaikkei sais, en ole pääkonttorilla niin eipä sitä kukaan tiedä. Olen ajatellut että mun palkka maksetaan niistä hommista eikä peukkujen pyörittelystä. Meillä on myös painot tuolla taukotilassa jotta voi tehdä treeniä luppoajalla.
Vierailija kirjoitti:
Jos työt joskus loppuisivat kesken, lähtisin kotiin liukumavapaalla. Tämä ei taida teillä onnistua. Eli, jos pomo valittaa, pyydä häneltä lisää töitä.
Ei tosiaan onnistu meillä, kysyin myös lisätöistä mutta työni luonteen takia niitä on hankala keksiä.
Ap
Mulla ei ole ollut ainakaan 15 vuoteen tilannetta, etteikö olisi ollut jotain työtä tehtävissä. Tarkemmin ajateltuna koko työuralla eli parikymmentä vuotta. Kesätöissä joskus oli tilanne, että pöytä oli tyhjä, koska niistä hommista ei sillä lailla kantanut kokonaisvaltaisempaa vastuuta.
Kadehdin välillä taitoa olla näkemättä tekemättömiä töitä.
Teen töitä hitaammin, välillä katselen netistä omia juttujani, etsin matkoja, ruokareseptejä, luen uutisia yms. Teen hyvin ja huolella ne työt mitä minun kuuluu tehdä, eikä se ole mun syy jos töitä ei ole sen enempää.
Olen usein tekevinäni jotain. Haahuilen pitkin ympäristöä, juttelen työkavereille ja auttelen heidän hommissa.
Toki olen semmoisessa työpaikassa missä olisi kokoajan hommaa, mutta ovat niin mitättömiä eikä vaikuta mihinkää niin en tee.
Vierailija kirjoitti:
Olen toimistotyössä, jossa työtehtäviä on vaihtelevasti aina tietty määrä, jonka jälkeen muut hommaa ei vain yksinkertaisesti ole. Olen itse nopea työssäni ja saan kaiken valmiiksi aina ennen työpäivän loppumista. Olin sitten ajatellut että hommien valmistuttua olisi okei tehdä ns omia juttuja koneella, kunnes esimieheni valitti asiasta.
Olin hyvin yllättynyt ja nyt mietin että peukaloitako pitäisi loppuaika pyöritellä, vaiko alkaa tekemään työt hitaammin ja laiskemmin jotta tätä ongelmaa ei loppupäivästä tulisi.
Onko tämä ihan yleistä työpaikoilla ja jos on, mitä ihmettä teette loppuajan päivästä?
Ihan selvästi yrityksessä on liikaa työntekijöitä jos joutaa pyörittämään peukaloitaan kesken työpäivän. Meillä ei koskaan lopu työt kesken päivän. Itseasiassa emme koskaan saa kaikkia töitä tehtyä työvuoron aikana. Teemme kolmessa vuorossa ja silti jää osa töistä tekemättä seuraavalle päivälle.
Lähden kotiin.
Jos työ ei anna sulle haasteita, mikset hakeudu johonkin muuhun työhön?
Vierailija kirjoitti:
Mä lähden kotiin vaikkei sais, en ole pääkonttorilla niin eipä sitä kukaan tiedä. Olen ajatellut että mun palkka maksetaan niistä hommista eikä peukkujen pyörittelystä. Meillä on myös painot tuolla taukotilassa jotta voi tehdä treeniä luppoajalla.
Meillä ei tosiaan voi lähteä kesken päivän paitsi jossain erikoistilanteessa, esimieheltä en saanut kunnon vastausta, vain epämääräisen vastauksen siitä kuinka esimerkiksi facebookia ja muita sivustoja ei ole soveliasta käyttää työaikana. Olen ainoa toimistomme työntekijä jolla on tämä ongelma, muut tekevät työnsä niin hitaasti.
Ap
Meillä työntekijöitä on liian vähän, joten sellaista päivää ei ole, jona työt loppuisivat kesken. Ennemminkin ylitöitä tulee 30-60min päivässä, eikä niistä makseta. Jos jonain päivänä tapahtuisi sellainen ihme, että olisin valmis ennen työajan päättymistä, poistuisin työpaikalta, koska ylitöitä on tullut tehtyä niin paljon.
Jos olisi pakko olla työpaikalla eikä saisi tehdä omia juttuja, lukisin ammattikirjallisuutta ja opiskelisin. Sitä pitäisi ehtiä tekemään normaalistikin töissä, kuuluu alaan pysyä kehityksen mukana, mutta nykytilanteessa aikaa opiskelulle ja tietojen päivittämiselle ei ole ikinä. Joutuu lukemaan kaiken omalla ajalla.
Jos ap:ta ei kiinnosta ammattitaitonsa kehittäminen/siihen ei ole materiaaleja tai ammattitaitoa ei voi kehittää, niin sitten voi tehdä työt hitaammin, istua paskalla pidempään, järjestellä työpistettä, jaloitella työpisteen ympäristössä, hakea kahvia, aakkostaa kirjahyllyä ja ties mitä ikinä. Tosi tympeäähän tuollainen on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei tosiaan voi lähteä kesken päivän paitsi jossain erikoistilanteessa, esimieheltä en saanut kunnon vastausta, vain epämääräisen vastauksen siitä kuinka esimerkiksi facebookia ja muita sivustoja ei ole soveliasta käyttää työaikana. Olen ainoa toimistomme työntekijä jolla on tämä ongelma, muut tekevät työnsä niin hitaasti.
Ap
Ehkäpä ymmärrät heidän hitautensa, kun vähän pohdit asiaa tarkemmin.
Mä haluaan tuollaisiin töihin valmistumiseni jälkeen! Mikä ala?
Hyvinpä joudatte sitten olee sen puol tuntia ylimäärästä viikossa töissä,istukaa leveillä persuksillanne.
Millaisia työtehtäviä ap teet, kun työt loppuvat kesken päivän kesken? Onko jotain muuta tehtäviä mitä voisit tehdä?
Surffaan netissä, soitan omia puheluita (työnantajan laskuun tietysti), venyttelen, joskus jopa luen kirjoja. Kesällä tätä aikaa on hemmetin paljon, kun olen koulukuraattori ja joudun istumaan töissä, vaikka oppilaat ja opettajat lomilla. Kirjallisia töitä, kokouksia, suunnittelua tms ei todellakaan riitä koko kesäksi. Ihan järjetöntä mielestäni, että kuraattorit, terkat ym pakotetaan istumaan koululla kaikki loma-ajat, kun opet saa lomailla. Vois olla sitten vaikka "etätyöoikeus", ettei tarvi hikisessä bussissa joka pv raahautua koululle surffailemaan tai soittelemaan omia puheluita.
Eipä ole tehtaissa tuollaisia ongelmia. Sitä löytää itsensä jostain varastosta inventoimasta muttereita, jos erehtyy olemaan nopea.
Surffailen netissä ja teen tarvittaessa omia juttujani.
Vierailija kirjoitti:
Lähden kotiin.
Jos työ ei anna sulle haasteita, mikset hakeudu johonkin muuhun työhön?
Miksi ihmeessä töistä pitäisi saada haasteita? Työnteko n varsinaisen elämän rahoittamista varten, ei mikään elämän tarkoitus. Mitä helpommin ja mukavammin rahoitus tulee, sitä parempi.
Jos työt joskus loppuisivat kesken, lähtisin kotiin liukumavapaalla. Tämä ei taida teillä onnistua. Eli, jos pomo valittaa, pyydä häneltä lisää töitä.