Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teette töissä kun olette saaneet hommat tehtyä?

Vierailija
29.02.2016 |

Olen toimistotyössä, jossa työtehtäviä on vaihtelevasti aina tietty määrä, jonka jälkeen muut hommaa ei vain yksinkertaisesti ole. Olen itse nopea työssäni ja saan kaiken valmiiksi aina ennen työpäivän loppumista. Olin sitten ajatellut että hommien valmistuttua olisi okei tehdä ns omia juttuja koneella, kunnes esimieheni valitti asiasta.

Olin hyvin yllättynyt ja nyt mietin että peukaloitako pitäisi loppuaika pyöritellä, vaiko alkaa tekemään työt hitaammin ja laiskemmin jotta tätä ongelmaa ei loppupäivästä tulisi.

Onko tämä ihan yleistä työpaikoilla ja jos on, mitä ihmettä teette loppuajan päivästä?

Kommentit (61)

61/61 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en ihmettele, että Suomessa menee huonosti jos tuollaisesta lusmuilusta maksetaan palkkaa. Tuollaiset työt pitäisi ehdottomasti laittaa osa-aikaiseksi ja palkata työntekijöitä sinne missä niitä tarvitaan. Omassa työpaikassani kaikki ovat niin ylityöllistettyjä ettei kenelläkään ole pienintäkään mahdollisuutta lusmuilla, hyvä kun syömään ehditään. Ennen ja jälkeen loman teet pitkää päivää, että saat rästityöt tehtyä, kun ei niitä kukaan muu ehdi tekemään vaikka sijaisia olisikin nimetty. Mutta kun sijaiset on talon sisältä ja tekevät omat työnsä, jota ei ehdi normaalistikaan tekemään, niin ei siinä paljon toisen hommia tehdä. Kesällä sijaistin kahta ihmistä ja ainoat työt mitä ehdin heille tekemään (ja he minulle) oli laskujen hyväksyntä ja pakolliset henkilöstöasiat.

Olen töissä kunnanvirastossa, joten ei siellä enää vuosiin kukaan ole tuollatavalla peukaloitaan pyöritellyt. Kyllä kuntien rahat on vedetty niin tiukille, että turha enää viljellä 80-luvun suojatyöpaikkajuttuja. Kyllä ne suojatyöpaikat on ihan muualla nykyään.

Niin no, jos henkilö a tee työnsä kuudessa tunnissa ja jää luppoaikaa, hän on lusmu?  Jos henkilö b tekee saman työn kahdeksassa tunnissa, hän ei ole lusmu, niinkö? Mä olen aina ollut nopea. Autokoulun teoriakokeenkin tein parissa minuutissa ilman ensimmäistäkään virhettä, tosin se oli vielä rasti ruutuun -aikaa. Kun opiskeluaikaan oli ruotsin lähtötasotesti, lähdin siitä ensimmäisenä ja lähes kaikki olit oikein. Yksi kurssikaveri totesi, ettei hän edes ehdi kirjoittaa noin nopeasti. Edeltäjälläni oli samoissa töissä ollut kiire, minä olen saanut enemmän vastuuta ja vaativampia tehtäviä ja silti ehdin tehdä kaiken. Joskus on kiire ja kiire saattaa tulla äkkiä, mutta aina olen saanut nekin tehtävät hoidettua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi