Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen työharjoittelussa päiväkodissa ja siellä yksi tyttö...

Vierailija
28.02.2016 |

On surkeista kotioloista, likaiset ja liian pienet vaatteet, samat vaatteet viikon päällä. Lapsi on itsekin likainen ja hiukset takussa. Vaatteita ei ole tarpeeksi, ei ole kuravaatteita ja kengätkin ovat liian pienet.

Puhuin tästä hoitajille ja päiväkodin lastentarhanopettaja sanoi että ei sille oikein mitään voi jos vanhemmat eivät ymmärrä tai välitä. Sanoi että onhan niitä sellaisiakin vanhempia joilta lapsen perushoito ei suju. En uskaltanut suoraan ehdottaa lastensuojeluilmoitusta.

Koko viikonlopun olen miettinyt tuota tyttöä. Huomenna olisi taas työpäivä ja mietin onko mitään mitä voin tehdä lapsen hyväksi.

Kommentit (267)

Vierailija
261/267 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tässä nyt on kyse siitä että ap kertoi ensimmäisenä huolestaan pk:n työntekijöille, mutta sai vastauksen tyyliin "no, jotkut vanhemmat eivät vain osaa, emme voi sille mitään". On siitä lapsesta varmaan tehtykin ilmoituksia, MUTTA SELVÄSTI NE EIVÄT OLE OLLEET RIITTÄVÄSTI jos asiat on kuvatunlaisesti. Sen vuoksi on erittäin tärkeää että joko ap ja/tai kuka tahansa muu tekee uuden ilmoituksen, jotta ls tietää missä mennään ja lapsi/lapset oikeasti saa apua

Vierailija
262/267 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet hehkuttavat, että pääasia on, että on Rakkautta. Ymmärtämättä sitä, että ei kyse ole jostain omasta hekuman tunteesta pään sisällä, vaan siitä, että lapsesta pidetään huolta! Lapsi kokee ja tuntee rakkauden TEKOJEN (tai tekemättäjättämisten) kautta. Että hänellä on turvallinen olla, hän pysyy lämpimänä, ei joudu häpeämään resuisia ja haisevia vaatteita, ei kärsi nälästä ja vanhemmat ovat henkisesti läsnä ja tukevat lasta.

Sellainen vanhempi ei oikeasti voi väittää rakastavansa lastaan, ellei huolehdi edes siitä, ettei lapsi palele pakkasessa tai ettei pienet kengät satuta ja pilaa jalkoja. Lapsi ei todellakaan tunne sellaista rakkautta, jossa hänestä ei pidetä huolta.

Samoin kuin monet narkkarit (ja näköjään 'tavallisetkin' vanhemmat tässä ketjussa) hokevat, että kyllä he niin paljon Rakastavat lastaan. Mutta kun se ei riitä, ellei edes perustarpeista huolehdita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/267 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

262: Amen to that!

Vierailija
264/267 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
265/267 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliks tää nyt sitten provo vai ei?

Ap on hävinnyt kuin pieru Saharaan, eli luultavasti oli.

Vierailija
266/267 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aloittaja olet lukenut näitä vastauksia ja oikeasti huolissasi lapsen hyvinvoinnista, tee ilmoitus. Ehkä olet ainoa, joka huomannut lapsen hädän. Älä jätä häntä nyt. Sinulla on oikeus ja velvollisuus puuttua asiaan. Kiitos.

Vierailija
267/267 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samat vaatteet viikon päällä - kamalaa, se on minun lapseni! Meillä on erikseen tarhavaatteet ja kotivaatteet. Tarhavaatteet voin pestä vaikka joka päivä, kuivausrumpu on kätevä. Eipä ole käynyt mielessä, että siellä joku harjoittelija pitää kirjaa siitä, että onko lapset hänen mielestään peräkkäisinä päivinä riittävän erilaisissa vaatteissa hoidossa. Ja voi niissä vaatteissa olla tahrojakin, tietyt sormivärit jämähtää kuituihin ja on tosi hankalasti puhdistuvia.

Mulla ei tulis mieleenkään käyttää lapsella sellaisia vaatteita, missä on lähtemättömiä tahroja. Miksi lapset pitäisi laittaa nuhjuisissa vaatteissa päiväkotiin? Menetkö sinä tahraisissa vaatteissa töihin?

Menen töihin tahraisissa vaatteissa. Olen lastentarhanopettaja. Minulle ei anneta työvaatteita, kuten työmailla, sairaaloissa tai keittiöissä. Valitettavasti en viitsi ostaa pienestä palkastani jatkuvasti uusia vaatteita. Työvaatteet heitän pois vasta sitten, kun polvet on puhki kontaamisesta ja haarat rikki niin, ettei lattialla enää kehtaa istua risti-istunnassa. Ulkovaatteissa sama juttu. Ostan uudet sitten, kun vetskarit on rikki ja vesi tulee hartioista läpi.

Pienestä palkastani minulla ei ole mitään resursseja ostaa uusia vaatekertoja itselleni joka vuosi. Vapaa-ajalla en myöskään halua käyttää samoja lökäpöksyjä kuin töissä, joten se lisää ostettavien vaatteiden määrää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan