Gallup: Minkä verran saat elastusapua?
Kiinnostaa, koska erottiin ja haluan ennalta määritellä tuloni ja menoni. Kaksi lasta jotka ovat isällään vain jokatoinen viikonloppu.
Kommentit (16)
Paljonko on tulot ja menot, lasten ikä yms?
Mulla lapset 10v ja 11v, kokonaan minulla. Elatusmaksu yhteensä 500e/kk.
Lue se oikeusministeriön satasivuinen opus. Siitä se laskentakaava selviää.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko on tulot ja menot, lasten ikä yms?
Mulla lapset 10v ja 11v, kokonaan minulla. Elatusmaksu yhteensä 500e/kk.
Minun tulot n.1000e, isän ainakin 2500e. 14 ja 16 vuotiaat lapset. AP
Vierailija kirjoitti:
Lue se oikeusministeriön satasivuinen opus. Siitä se laskentakaava selviää.
Yritin mutta sain migreenin ;) AP
Anna lapset miehelles, pystyy elättämään ne paremmin
Ex maksaa yhteisen sopimuksemme mukaan minimin eli noin 300 e/kk, lapset 10- ja 11-vuotiaat. Hänen bruttotulot reilu 3000, itsellä 2700. Ja lapset joka toinen vkl hänellä. Ihan ok, näin pärjätään molemmat ja joutui hänkin lapsille kalusteita ostamaan kun yhteinen koti jäi minulle ja lapsille. Ja vie lapsia reissuille, jolloin voidaan jättää 1 kk vuodessa elarit väliin.
Vierailija kirjoitti:
Anna lapset miehelles, pystyy elättämään ne paremmin
Kiitos hyödyllisestä kommentista. En voi heitä väkisin työntää isälleen koska hän haluaa tavata lapsiaan niin vähän kuin mahdollista. AP
Mun lapsen isä ei oo mitenkään kuvioissa. Hänen päätös. Hänen tulojensa mukaan voisi maksaa paljon enemmänkin varsinkin nyt kun itse olen lomautettuna töistä tällähetkellä.. hän maksaa silti sen minimin joka on jotain 154e tai kuitenkin jotain liki sitä.. mun mielestä ei tarvis lainkaan edes rahallisesti osallistuu kun ei halua olla lapseni elämässä mutta sopimus on kuitenkin isyystunnustusta tehdessä tehty niin maksaa.
Jostain varmaan löytyy googlaamalla laskuri mistä voit saada viitteitä siihen mitä se vois olla..
0 euroa, eikä myöskään tapaa ikinä lapsia. Joo paremminkin olisin voinut valita.
Tästä lähdetään minimielatustuki voi olla saman verran kuin kelan maksama elatustuki 154,77e sen alle ei voi tehdä sopimusta. Siitä sitten vaan miettimään paljonko pyytä sen päälle.
Maksan yhdestä päivähoitoikäisestä lapsesta noin 480/kk
154 ja risat, minimi. Ei osallistu muutoin eikä tapaa enää ollenkaan.
Kelan minimi täälläkin. Isä unohti lapsensa samalla kuin minutkin vuosikausien yhdessäolon jälkeen. Ei osallistu muihin kuluihin, esim. leirikoulut, riparit, suuret hankinnat, lomamatkat, eikä tapaa siis lastaankaan enää.
http://www.yvpl.fi/tukitoiminta/usein-kysytyt-kysymykset/miten-lapsen-e…
Tuolla on ohjeet miten elatus lasketaan.
T. Meillä isä ei osallistu eikä näe lasta ja maksaa 150 eur/kk, minulla ihan ok tulot eli pärjätään
Kiitos vastauksista. Lisääkin luen mielelläni. AP
ELASTUSAPUAPA HYVINKIN :D t.ap