Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten sellaiset selkeästi halutuimmat ja keskivertoa kuumemmat parit pystyy sitoutua, kun...

Vierailija
25.02.2016 |

...partnerista oikeasti tietää että hän saisi "kenet vaan" ja ottajia on jonossa, eikö niissä suhteissa tule kamalasti mustasukkaisutta? Miten niin rautainen itsetunto sitten partnerina kehitetään, vai onkohan näillä komeimmilla/kauneimmilla/suosituimmilla taviksilla ja julkkiksilla ihan yhtä lailla mustasukkaisuutta ja itsetunto-ongelmia?

Itse en seurustele mutta tuli vaan mieleen, kun moni (varsinkin nuori tai nuori aikuinen) tuntuu toivovan että saisi vierelleen esim. jonkun idolinsa. Kuinka monen pää oikeasti kestäisi sitä että kaikki muut haluaisivat sen oman kumppanin myös? Ymmärrän että kaikki tottakai suhteessa perustuu yhteiseen luottamukseen ja siihen että yhdessä ollaan syystä, mutta onhan sitä nyt helpompi ihastua muihin ja pettää, jos ympärillä on kamalasti "faneja" ja pakkeja tulee niiltä muilta "kympeiltä" aniharvoin. Itsestäänselvää on toki myös että kumppanin valinnassa ratkaisee muukin kuin ulkonäkö, mutta toivon että silti ymmärrätte mitä ajan takaa... :D

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat ongelmat on kauniilla ja rumilla. Toki kauniiden on helpompi pettää kun tilaisuuksia tulee useammin. Se on ihan henkilökohtaista kuka sitten pettää ja kuka ei. Ihmisestä kiinni, ei ulkonäöstä.

Vierailija
2/30 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä, miks olis helpompi luottaa rumaan? Sellaseen joka ei saa ikinä ehdotuksia, sit on huumassa ja ajattelee että otettava ilo irti kun joku kerrankin tarjoutuu? Vaan oikeesti, ei uskollisuus oo kiinni siitä sanooko muut kyllä vaan siitä että itse sanoo ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei niille kauniille ja komeille kelpaa kuka tahansa, että turha olla mustasukkainen jostain tavallisen näköisestä Pirkosta.

Vierailija
4/30 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä, miks olis helpompi luottaa rumaan? Sellaseen joka ei saa ikinä ehdotuksia, sit on huumassa ja ajattelee että otettava ilo irti kun joku kerrankin tarjoutuu? Vaan oikeesti, ei uskollisuus oo kiinni siitä sanooko muut kyllä vaan siitä että itse sanoo ei.

Mutta onko keskivertoa vaikeampaa itse sanoa ei, jos on mahdollisuudet saada kenet vaan? Eikö silloin tule enemmän houkutuksia pitää hauskaa monien kanssa? Mulla ei itselläni ole ollut koskaan houkutuksia pettää, koska olen pitänyt aina omaa kumppania ihanimpana. Mutta jos tulisi oikeasti eteen tilanne että vaikka baarissa iskemään tulisi suosikki muusikkoni/joku muu ihan epärealistinen päiväunien kohde, voin rehellisesti myöntää että varmaan miettisin kahdesti. En välttämättä pettäisi, mutta houkutus olisi niin suuri että se varmasti kävisi mielessä.

Vierailija
5/30 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei niille kauniille ja komeille kelpaa kuka tahansa, että turha olla mustasukkainen jostain tavallisen näköisestä Pirkosta.

Mutta entäs niistä muista kauniista ja komeista? 

Vierailija
6/30 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä ole väliä käykö mielessä. Sillä on, mitä teet. Joskus on joku ehdotus ollut sellainen et jos oisin sinkku.... Mut en oo. Ei väliä. Osaan ajatella aamuun saakka ja se olo ja se petos ei koskaan olis hetken huuman arvoinen.

Vierailija
7/30 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet lähestyy minua todella usein, pyytävät treffeille ja joskus suoraankin ehdottavat seksiä, mutta ei minua ainakaan kiinnosta pettäminen, joten en ole ikinä edes harkinnut suostuvani näihin ehdotuksiin. Mieheni saa myös melko usein ehdotuksia naisilta, mutta en ole ikinä ajatellut että siitä pitäisi olla mustasukkainen, koska tiedän ettei mieheni ole myöskään pettävää sorttia (joistain muista asioista olen kyllä ollut mustasukkainen :D).

En tiedä johtuuko itsetunnosta vai siitä, että luotamme toisiimme ja puhumme avoimesti kaikesta.

Vierailija
8/30 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jos on itsetunto kohdillaan. Tietysti sitten jos on epävarma itsestään, mutta miksi kukaan olisi sellaisen kanssa edes alunperinkään parisuhteessa?

Vierailija
9/30 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin nuorena aika suosittu miesten keskuudessa, mutta luonteeni on aina ollut sellainen, että pettäminen yhtään kenenkään kanssa ei ole kiinnostanut. Samoin ei yhden illan seksi. Pystyn tuntemaan seksuaalista halua vain ihmiseen jota rakastan. Ja mieheni myös tietää tämän että olen vakavaluontoinen ihminen, eikä varmasti ole koskaan pelännyt että pettäisin, vaikka ulkonäköni puolesta varmasti olisi halutessaan ollut erittäin helppo saada sellaista seuraa.

Vierailija
10/30 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jos on itsetunto kohdillaan. Tietysti sitten jos on epävarma itsestään, mutta miksi kukaan olisi sellaisen kanssa edes alunperinkään parisuhteessa?

Varmaan kun ihmisessä on paljon muutakin kuin se itsevarmuus tai sen puute. Se itsevarmuus tai epävarmuus on lopulta vain yksi piirre muiden joukossa, ei ihmistä määrittelevä ominaisuus.

Vierailija
11/30 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm, varsinkin aika nuorena useimmilla taitaa olla huono tai huonohko itsetunto, mutta kyllä ihmiset silti onneksi pariutumaan pystyvät.

Vierailija
12/30 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon miettiny samaa...onkohan tyyliin mitään kirjaa tehty tosta aiheesta?siis mulle tulee mieleen, että oisko osa niistä suhteista kulissia missä sitten petetään koko ajan?tai sitten sellasetkin ihmiset jossain vaiheessa tulee vanhaksi eikä enää jaksa juoksennella :D 

Vierailija
13/30 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, etkö tiedä että palstalla tiedetään aina näissä tällaisissa ketjuissa kertoa, että miehet iskevät ja lähestyvät vain ja pelkästään rumia naisia? Kauniit naiset ei kuulemma kiinnosta ketään, koska av-mamman mieskin sanoi että ei varmaan panisi Kate Uptonia, Megan Foxia tai Emma Watsonia!

Vierailija
14/30 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan kun ihmisessä on paljon muutakin kuin se itsevarmuus tai sen puute. Se itsevarmuus tai epävarmuus on lopulta vain yksi piirre muiden joukossa, ei ihmistä määrittelevä ominaisuus.

No jos se kelluttaa sun venettä, että raahaat perässä epävarmaa kivirekeä niin mikäs siinä. Kaikki ei siihen kuitenkaan ole valmiita, vaan ottavat sitten normaalilla hyvällä itsevarmuudella valmistetun puolison.

Vierailija
15/30 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan petä kun en sinkkunakaan sählää kenenkään kanssa.

Vierailija
16/30 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos se kelluttaa sun venettä, että raahaat perässä epävarmaa kivirekeä niin mikäs siinä. Kaikki ei siihen kuitenkaan ole valmiita, vaan ottavat sitten normaalilla hyvällä itsevarmuudella valmistetun puolison.

Katsopa kun epävarmuudessakin on eri tasoja ja epävarmuus voi sijoittua eri alueillekin. Joku on epävarma asiassa X, toinen asiassa Y - kaikkien epävarmojen ihmisten leimaaminen kivirei'iksi on vain naiivia stereotypisointia.

Jos haluat totaalisen itsevarman ihmisen niin ainoa vaihtoehtosi on joko psykopaatti tai narsisti.

Vierailija
17/30 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ainakaan petä kun en sinkkunakaan sählää kenenkään kanssa.

mutta eikös vienti vaan lisäänny kun vakiintuu? ;)

Vierailija
18/30 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen voi olla mustasukkainen ja/tai pettää, oli sitten kaunis tai ruma. Jokainen saa sitten itse puntaroida haluaako olla parisuhteessa, jossa joutuu olemaan/puoliso on mustasukkainen tai jossa ei luottamusta ole ja saa pelätä pettämistä vai etsiikö jonkun toisen vähän luotettavamman yksilön lakanoita lämmittämään.

Vierailija
19/30 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsopa kun epävarmuudessakin on eri tasoja ja epävarmuus voi sijoittua eri alueillekin. Joku on epävarma asiassa X, toinen asiassa Y - kaikkien epävarmojen ihmisten leimaaminen kivirei'iksi on vain naiivia stereotypisointia.

Jos haluat totaalisen itsevarman ihmisen niin ainoa vaihtoehtosi on joko psykopaatti tai narsisti.

No sinä voit vängätä vastaan miten paljon haluat, mutta totuus on se, ettei jokainen halua puolisokseen epävarmaa ihmistä. Ja normaali ja hyvä itsetunto ei tarkoita, että ihminen olisi psykopaatti tai narsisti. Se on vaan joku epävarmojen suomalaisten villitys leimata ihminen aina mielenvikaiseksi jos erehtyy olemaan itsevarma.

Vierailija
20/30 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla on omat epävarmuutensa, hyvännököisillä ja fiksuillakin. Mutta ei mun mielestä sitoutuminen vaadi mitään erityistä varmuutta. Sitoutuminen parishteeseen on normaalitila, johon pystyy ja yleensä päätyy ihan normaalilla itsetunnolla pikkuvikoineen.

Sen sijaan vodaan ehkä väittää, että epävarmuus saatttaa altistaa sitoutumattomuudelle.