Miten sellaiset selkeästi halutuimmat ja keskivertoa kuumemmat parit pystyy sitoutua, kun...
...partnerista oikeasti tietää että hän saisi "kenet vaan" ja ottajia on jonossa, eikö niissä suhteissa tule kamalasti mustasukkaisutta? Miten niin rautainen itsetunto sitten partnerina kehitetään, vai onkohan näillä komeimmilla/kauneimmilla/suosituimmilla taviksilla ja julkkiksilla ihan yhtä lailla mustasukkaisuutta ja itsetunto-ongelmia?
Itse en seurustele mutta tuli vaan mieleen, kun moni (varsinkin nuori tai nuori aikuinen) tuntuu toivovan että saisi vierelleen esim. jonkun idolinsa. Kuinka monen pää oikeasti kestäisi sitä että kaikki muut haluaisivat sen oman kumppanin myös? Ymmärrän että kaikki tottakai suhteessa perustuu yhteiseen luottamukseen ja siihen että yhdessä ollaan syystä, mutta onhan sitä nyt helpompi ihastua muihin ja pettää, jos ympärillä on kamalasti "faneja" ja pakkeja tulee niiltä muilta "kympeiltä" aniharvoin. Itsestäänselvää on toki myös että kumppanin valinnassa ratkaisee muukin kuin ulkonäkö, mutta toivon että silti ymmärrätte mitä ajan takaa... :D
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Samat ongelmat on kauniilla ja rumilla. Toki kauniiden on helpompi pettää kun tilaisuuksia tulee useammin. Se on ihan henkilökohtaista kuka sitten pettää ja kuka ei. Ihmisestä kiinni, ei ulkonäöstä.
Mieheni on tällainen monen naisen "idoli". Ainoa vain, ettei kukaan päiväunia elättelevä tiedä millainen hän oikeasti todellisuudessa on. Ja hyvä niin. Pitäkööt päiväunensa. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei niille kauniille ja komeille kelpaa kuka tahansa, että turha olla mustasukkainen jostain tavallisen näköisestä Pirkosta.
Mutta entäs niistä muista kauniista ja komeista?
Ei jos on itsetunto kohdillaan. Tietysti sitten jos on epävarma itsestään, mutta miksi kukaan olisi sellaisen kanssa edes alunperinkään parisuhteessa?
Varmaan kun ihmisessä on paljon muutakin kuin se itsevarmuus tai sen puute. Se itsevarmuus tai epävarmuus on lopulta vain yksi piirre muiden joukossa, ei ihmistä määrittelevä ominaisuus.
No jos se kelluttaa sun venettä, että raahaat perässä epävarmaa kivirekeä niin mikäs siinä. Kaikki ei siihen kuitenkaan ole valmiita, vaan ottavat sitten normaalilla hyvällä itsevarmuudella valmistetun puolison.
Katsopa kun epävarmuudessakin on eri tasoja ja epävarmuus voi sijoittua eri alueillekin. Joku on epävarma asiassa X, toinen asiassa Y - kaikkien epävarmojen ihmisten leimaaminen kivirei'iksi on vain naiivia stereotypisointia.
Jos haluat totaalisen itsevarman ihmisen niin ainoa vaihtoehtosi on joko psykopaatti tai narsisti.
Narsisti vaikuttaa itsevarmalta ja oikein ylikorostaa sitä, mikä juontaa juurensa todellisuudessa pohjattomasta epävarmuudesta. Narsisti on niin epävarma, että ainoa keino selviytyä on vetää täysin yli - niin yli, että siinä esityksessään onnistuu huijaamaan jopa itseään. Tästä kertoo jo se miksi narsisti valitsee usein uhrikseen heikompia ja läheisriippuvaisia, koska normaalin tai hyvän itsetunnon omaava ihminen on narsistille huono kohde.
Narsisteilla on äärimmäisen huono itsetunto, jota on vain oppinut peittelemään. Äärimmäisillä tavoilla.
Seurustelin vuosia komean miehen kanssa enkä kyllä stressannut sitä että pettääkö vai ei. Petti kyllä sitten lopulta ja ero tuli mutten sitä etukäteen surrut.
Itsekin olin siihen aikaan ihan hyvännäköinen ja olisin myös voinut pettää monia kertoja muttei kiinnostanut. Flirtistä on kuitenkin mielestäni aika pitkä matka pettämiseen.
Sitä siis kyllä harrastin itsekin.
Eron jälkeen tapasin nykyisen mieheni enkä kyllä hänestäkään ole mustasukkainen vaikka kyllä hänkin varmaan seuraa saisi baarista koska vaan.
Hän oli kyllä minusta mustasukkainen aluksi muttei onneksi enää.
Emme kyllä baareissa enää juuri käykään, kolme lastakin on.
Mutta ajattelen mustasukkaisuuden johtuvan hyvin pitkälti omasta epävarmuudesta ja huonosta itsetunnosta. Eikä se ole ulkonäöstä kiinni.
No meillä se menee sillee et toi Minttu sitoutuu meidän kummanki edestä ja mä maksan luottokorttilaskut.
minkä takia muuten oletetaan että komeat ja kauniit on automaattisesti haluttuja?itse olen kaunis mutta luonne on vissiin niin hirveä(en tiedä miksi) ettei musta tykätä..eli ei kaikki kauniit ole haluttuja.
Vierailija kirjoitti:
minkä takia muuten oletetaan että komeat ja kauniit on automaattisesti haluttuja?itse olen kaunis mutta luonne on vissiin niin hirveä(en tiedä miksi) ettei musta tykätä..eli ei kaikki kauniit ole haluttuja.
Ei oleteta. Nyt puhutaan halutuista, oli haluttavuuden syynä sitten kauneus/komeus tai ei. Karu totuus tässä maailmassa vain on se että ne suosituimmat ovat usein myös hyvännäköisiä, tai heitä ainakin pidetään sellaisina. AP
Minun mieheni on komea, pitkä, kolmioselkä(nam!), sixpack maha ja hyvin varusteltu sieltä. Kyllähän naiset häntä katsoo mutta hän ei katsele. Luonteeltaan on luotettava, ei ulkonäkö keskeinen ollenkaan, ihana ja arvostaa maailmassa eniten perhettä.
Juu hyvän paketin olen saanut mutta vaikka itse en ole 10 tasoinen vaan lähinnä 8 niin kyllähän ne muut asiat kuin ulkonäkö vaikuttaa enemmän kun pitkässä suhteessa ollaan (8v).
Mies sanoi alussa, että mä vain kolahdin ja minussa oli tarpeeksi haastetta sekä olen kaunis.
Mies ei arvosta pinnallisia, paljon meikkaavia naisia.
Mieheni on aina ollut luontoihminen ja harrastaa mm vaellusta.
Kun on parisuhde, itseluottamus ja muut asiat kunnossa niin ei tarvi olla mustis.
Kyllähän ne rumatkin pettää ;-) olen tätä nähnyt kaveripiirissä..
No en nyt tiedä miten kuuma itse olen, mutta ilmeisesti melko suosittu/tykätty kuitenkin kun lähestymisiä ja kohteliaisuuksia tulee muutamia lähes joka baarireissulla. Mieheni on sitten hitsin kuuma, jolla pörrää "faneja" ympärillä enemmän kuin tarpeeksi. Hän saa välillä olla oikeasti ravistelemassa ihmisiä kimpustaan, mikä on joskus jo ihan naurettavaa, joten hän varmasti täyttää ap:n kriteerit.
Kuitenkaan emme ole toisistamme mustasukkaisia, koska olemme todella sitoutuneita suhteeseemme, ja meillä on molemmilla melko korkea moraali. Olemme molemmat sitä mieltä että olemme täydelliset toisillemme, ja onnellisia siitä että saimme paremmat kumppanit kuin olisimme edes uskaltaneet toivoa. Lisäksi olemme hyvin avoimia, ja puhumme kaikesta salailematta mitään toiselta. Kyllähän sen sitäpaitsi näkee miten toinen toimii kun joku lähestyy, kun usein kuitenkin samassa paikassa ollaan. Jos olemme erikseen liikenteessä, luotamme toisiimme, ja usein myös keskustelemme mitä on illan aikana tapahtunut, ja millaisiin ihmisiin on tullut sillä kertaa törmättyä.
Ajattelen niin, että ainakaan toista ei pidä itsestäänselvyytenä, kun hänelle varmasti löytyy muitakin ottajia. Aina olemme kuitenkin päätyneet siihen että lähdemme sen parhaan mahdollisen kanssa yhdessä kotiin.
Samat on ongelmat ihan tonne kansaiväliselle huipulle asti. Katto vaikka kuinka kauan noi Hollywood-liitot kestää. Pitkät on poikkeusia, joista kerrotaan uutisissa.
Narsisti vaikuttaa itsevarmalta ja oikein ylikorostaa sitä, mikä juontaa juurensa todellisuudessa pohjattomasta epävarmuudesta. Narsisti on niin epävarma, että ainoa keino selviytyä on vetää täysin yli - niin yli, että siinä esityksessään onnistuu huijaamaan jopa itseään. Tästä kertoo jo se miksi narsisti valitsee usein uhrikseen heikompia ja läheisriippuvaisia, koska normaalin tai hyvän itsetunnon omaava ihminen on narsistille huono kohde.