Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia lupia tarvitaan jos perustaa kanalan, USAssa maksetaan dollari jo munasta, kaikki myydään mitä saadaan!🐣

Vierailija
15.03.2025 |

Jo kaupunkilainenkin voi parvekkeellaan pitää pienehköä kananlaumaa esim tiuta kanoja ja kukko. Tiu kanoja on tiu munia päivää kohti karkeasti arvijoiden, se on dollaria 24 päivässä eli 20 euroa. Kuussa sen 30xtiu eli 30x20 rahana jos nuo tiut sekoittavat laskuja! Pelkästään kanojen tuottamana!

Luomumunia niin kysyntä valtava. Postikulut Amerikkaan naurettavan alhaiset eikä munilla ole tulleja ja esteitä vaan luikahtavat liukkaasti pullahtaen esteiden ja rajojen yli!

Myös kirjekyyhkylle voi laittaa selkäreppuun munan vietäväksi Amerikkaan. Tullessaan sitten tuo maksudollarin joka riippuu kyyhkyn kaulasta kuin mitali!

Linnut voi itse opettaa hoitamaan kaupankäynnin jos valitsee kirjekyyhkyslähetyksen munilleen! Aamulla kana munii munansa ja kirjekyyhky vierittää munan reppuunsa saaden automaatista jyväpalkkion. Kirjekyyhky lentää Amerikkaan, toimittaa munan perille ja tuo maksuksi dollarin palatessaan. Dollarin lintu tipauttaa säästöpossuun ja saa jälleen jyväpalkkion. Täysin automaattinen liiketoimi joka tuottaa sen 600 euroa kuukaudessa, ei ainakaan meillä ole varaa jättää tätäkään keinoa käyttämättä vaikka parvekkeella ahdasta lahjavuohten vuoksi onkin!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa kyllä mennä heikosti kun ihmisillä ei ole varaa ostaa edes jotain kananmunia. 

Vierailija
2/12 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmastonvaihdos sekoittanut kanojen päät eikä muninta enään maistu, liian lämmintä, muna jo kanan sisällä tulee kovaksi keitetyksi. Kanasta inhottava pusertaa tuollainen kypsä ja kova muna sisuksistaan ja siksi ympäri maailmaa kanat lopettaneet seksin harrastamisen ja käytännössä unehtaneet munatouhut, tämä näkyy meidänkin mökkipitäjässä Pälkäneellä ja nyt siis amerikoissakin!

Nyt tarvitaan Pelastaa munat keräysorganisaatio ettei Amerikassa käy aamiaistaan odottaville kuten Kotkassa tapahtui koulukiusatulle Pekalle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi Suomeen tulee kohta paljon muuttolintuja niin ei ainakaan täältä lopu munat metsistä ja järvien rannoilta!

Paljon parempaa tuollainen luomumuna vaikkapa sorsanpesästä kuin hormooneilla kasvatetut mikrobimunat

Vierailija
4/12 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 munaa päivässä vetää jenkki napaansa.

https://yle.fi/a/74-20148845

Vierailija
5/12 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha sitä kukkoa on ottaa huutamaan. Kanat munii ilman kukkoakin. Munat on kanojen menkat.

Vierailija
6/12 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi Suomeen tulee kohta paljon muuttolintuja niin ei ainakaan täältä lopu munat metsistä ja järvien rannoilta!

Paljon parempaa tuollainen luomumuna vaikkapa sorsanpesästä kuin hormooneilla kasvatetut mikrobimunat

Ja lintuinfluenssa lisäksi. 

Vierailija
7/12 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luullut että Amerikassa syödään vain pitzaa ja hampurilaisia, yllättävää että keskimäärin 5destä 7mään munaan syö tavallinen amerikkalainen päivässä. Itse en edes jaksaisi muuta syödäkkään jos söisin joka päivä vain kuusikin munaa

Vierailija
8/12 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kananpaska valuu alakerran parvekkeelle, tsori siitä, täällä tahkotaan nyt munabisneksellä ennenkuulumattomia voittoja 😂

Vierailija
9/12 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää ilmoittautua siipikarjan pitäjäksi ja rekisteröidä pitopaikka, eli kaksi lupaa vaaditaan. Lisäksi omien kanojen munat on niitä kalleimpia munia. Jo pelkästään kanojen ruoka, loishäädöt, pehkut, tilojen valaistus ja lämmitys vievät ihan saakelisti rahaa puhumattakaan siitä jos kana sairastuu ja tarvitaan eläinlääkäriä. Itse kun pidin kanoja (noin kymmenisen kanaa oli kerrallaan) niin rahaa upposi vuodenajasta riippuen 200-300 € / kk ja munia tuli hyvällä tuurilla se kymmenen päivässä, mutta joskus vähemmänkin. Lisäksi se aika, mitä kanalan puhtaanapitämiseen menee on suoraan pois jostain muusta, ja siitä puhtaudesta pitää olla valmis pitämään huolta joka päivä. Kanat paskoo paikat tosi nopeasti jos siitä ei huolehdi. Ihania lemmikkejä toki, mutta harrastus, johon menee niin rahat kuin aika :D

Vierailija
10/12 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmankos jenkit on niin lihavia. Mahtaa myös kolet olla kohdillaan. Itse en syö edes joka viikko munia, saatika joka päivä

Vierailija
11/12 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen luullut että Amerikassa syödään vain pitzaa ja hampurilaisia, yllättävää että keskimäärin 5destä 7mään munaan syö tavallinen amerikkalainen päivässä. Itse en edes jaksaisi muuta syödäkkään jos söisin joka päivä vain kuusikin munaa

Ne on aivan hullun ihraista kansaa ja kyllä tuolla esim. munakokkelia kuluu. Ne fatsoimmat syö viisinkertaisia määriä normaalipainoisiin nähden, menepä johonkin Texasiin ja järkyty

Vierailija
12/12 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää ilmoittautua siipikarjan pitäjäksi ja rekisteröidä pitopaikka, eli kaksi lupaa vaaditaan. Lisäksi omien kanojen munat on niitä kalleimpia munia. Jo pelkästään kanojen ruoka, loishäädöt, pehkut, tilojen valaistus ja lämmitys vievät ihan saakelisti rahaa puhumattakaan siitä jos kana sairastuu ja tarvitaan eläinlääkäriä. Itse kun pidin kanoja (noin kymmenisen kanaa oli kerrallaan) niin rahaa upposi vuodenajasta riippuen 200-300 € / kk ja munia tuli hyvällä tuurilla se kymmenen päivässä, mutta joskus vähemmänkin. Lisäksi se aika, mitä kanalan puhtaanapitämiseen menee on suoraan pois jostain muusta, ja siitä puhtaudesta pitää olla valmis pitämään huolta joka päivä. Kanat paskoo paikat tosi nopeasti jos siitä ei huolehdi. Ihania lemmikkejä toki, mutta harrastus, johon menee niin rahat kuin aika :D

Niin ja jotain muitakin lupia toki sitten vaaditaan, jos meinaa omien kanojen munia myydä. Ainakin salmonellatestit eikä nekään ole ilmaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme