Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ällöttää sukupuoliroolien katoaminen

Vierailija
25.02.2016 |

Ihailen venäläistä ja etelä-amerikkalaista sukupuolten välistä "epätasa-arvoa" enkä voi ymmärtää tätä suomen tyyliä, että samaa sukupuolta olevat saa mennä naimisiin.En ymmärrä miksei ihmisiä saisi muka jaotella naisiin ja miehiin.Tää on niin surullista :( ei naista voi mieheksi muuttaa eikä miestä naiseksi.Kyllä perinteinen naisellinen nainen on paras ja perinteinen miehekäs mies...miksi suomessa pyritään siihen ettei minkäänlaisia sukupuolirooleja olisi?

N19

Kommentit (131)

Vierailija
101/131 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lesbo ja hyvin naisellinen, samoin vaimoni. Meillä on pitkät hiukset, meikkaamme ja itse käytän kesät talvet hameita.

Osaan myös virittää tv:n kanavat ja vaihtaa autoon talvirenkaat, en tarvitse niihin "miehekästä miestä"

Vierailija
102/131 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista sitten parisuhteessa ap, ettet vahingossakaan pyydä miestäsi viemään roskapussia tai tiskaamaan ! Se on akkojen, eli sinun työtäsi.

sinun tehtäväsi on hymyillä, näyttää hyvältä ja pitää koti puhtaana sekä laittaa ruokaa.

ja kun saat lapsia, muista ettei ole miehen rooli vaihtaa nousta öisin vaipan vaihtoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/131 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista sitten parisuhteessa ap, ettet vahingossakaan pyydä miestäsi viemään roskapussia tai tiskaamaan ! Se on akkojen, eli sinun työtäsi.

sinun tehtäväsi on hymyillä, näyttää hyvältä ja pitää koti puhtaana sekä laittaa ruokaa.

ja kun saat lapsia, muista ettei ole miehen rooli vaihtaa nousta öisin vaipan vaihtoon.

Ja tähän voidaan lisätä, että naisenha kuuluu hatuta seksiä silloin kun mies niin päättää. Ja jos nainen ei saa orgasmia kahden minuutin yhdynnässä, niin nainen on viallinen. Sarkasmia...

AP voi sitten muuttaa sinne Venäjälle, kun siellä on kaikki paljon paremmin

Vierailija
104/131 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nassitäti kirjoitti:

Ap olet kamala paska, kuole pois.

Ei noin saa sanoa kenellekään !

Vaikka olen täysin eri mieltä ap:n esittämästä kannanotosta,en missään tapauksessa voi hyväksyä tuollaista reaktiota siihen,enkä missään tapauksessa halua olla samalla puolella-ainakaan  tuollaisen kuolemantoivottelijan kanssa !

Vierailija
105/131 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua huolestuttaa tässäkin ketjussa se, että mun äidin sukupolven naiset teki valtavasti töitä voidakseen itse valita, minkälainen naiseus heille sopii, jotta ei tarvitse mahtua perinteisen naisen muottiin, eli että voi olla työssä tai kotona tai molempia. Nyt sitten jotkut haluaa tunkea naiset siihen perinteiseen muottiin takaisin.

Suosittelen asumaan pohjoismaiden ulkopuolella vähän aikaa. Tulee sitten reality Check sen suhteen, minkälaista elämää perinteisessä naisen sukupuoliroolissa oikein eletään...

Vierailija
106/131 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sukupuoliroolit"... Siis ei se homma nyt ihan niin toimi, että siitä roolista poimitaan vaan ne "parhaat" puolet, että jos kaikki naiset olisivat omistaneet elämänsä pelkästään perheelle ja miehen palvelemiselle, se ei mitenkään vaikuttaisi tasa-arvoon. Ole hyvä ja toteuta itse sellaista elämää, jollaisen haluat. Moni muukin nainen edelleen tässä modernissakin maailmassa valitsee olla kotiäiti. Anna meidän muiden sitä haluavien naisten sillä välin huolehtia, että tasa-arvo on ja pysyy ja naiset pääsevät edelleen itse tienaamaan, luomaan uraa ja vakavasti otettavina yhteiskunnan jäseninä osallistumaan tärkeiden päätösten tekoon.

Vierailija
107/131 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen sitäpaitsi aivan todella avarakatseinen ihminen, todella! Pari kaverianikin on lesboja ym.

Musta jokainen saa olla mitä on, mutta musta ei sellaista käydä vääntämään!

Siinä menee raja.

Eikä lapsia ryhdytä aivopesemään!

Niin ei tehdä muuallakaan, ei siis täälläkään tarvitse!

Vai mitähän ne ulkomaillakin sanoisivat, jos Suomen joku ministereistä (mies) menisi kongressiin vaaleapunainen tutu yllään ja meikattuna. Naisten peruukki päässä!

Kyllä olisi uskottava näky.

Ajattelisivat, että olemme kaikki hulluja täällä tai sanoisivat, että euroviisujen karsinnat ei ole täällä?

Suvaitsevainen täytyy olla, mutta joku raja siinäkin!

t. Nainen

En ole nähnyt Angela Merkeliä, Hillary  Clintonia, Sanni Grahn-Laaksosta,Henna Virkkusta tai ketään muitakaan (suurempien tai pienempien piirien) naispoliitikkoa vaaleanpunainen tutú-hame yllään työssään. En muista olisinko nähnyt sellaista (vaaleanpunaista siis) edes balettiesityksissä (yleensähän ne ovat valkoisia) Mutta miespoliitikot tunnistaa kahdesta seikasta. Heillä on kaikkialla 1) tumma puku ja 2) kravatti. Kaikki värejä pukeutumisessaan käyttävät ovat (politiikassa) naisia. Miksi näin on aina ja iänkaikkisesti oltava? Sitä olen usein ihmetellyt. (Sallitaanhan miehille jo värien käyttö muussa yhteiskunnallisessa elämässä.)

Vierailija
108/131 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut kahlata koko ketjua läpi, mutta voin kertoa teille uudesta elämästäni..

Olemme vastarakastunut pariskunta, jonka voima piilee siinä kuinka näemme toisemme miehenä ja naisena. Juuri sukupuolten välinen erilaisuus on rakkautemme suurin voima ja intohimoa synnyttävä asia. Olen kovasta pahoillani niiden ihmisten puolesta, ketkä eivät tätä asiaa näe ja ymmärrä.

Vierailija
109/131 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut kahlata koko ketjua läpi, mutta voin kertoa teille uudesta elämästäni..

Olemme vastarakastunut pariskunta, jonka voima piilee siinä kuinka näemme toisemme miehenä ja naisena. Juuri sukupuolten välinen erilaisuus on rakkautemme suurin voima ja intohimoa synnyttävä asia. Olen kovasta pahoillani niiden ihmisten puolesta, ketkä eivät tätä asiaa näe ja ymmärrä.

Ihana kuulla, että parisuhteenne kukoistaa ja että saatte olla juuri sellaisia kuin olette. Se olisi ikävää, jos joutuisi tunkemaan itseään sellaiseen rooliin, mitä ei oikeasti ole. Hienoa, että olette löytäneet kipinää ja taikaa suhteeseenne!

Itse olen nainen ja seurustelen naisen kanssa. Meillä on ihanaa, kun saamme olla juuri sellaisia temperamenttisia, mutta rauhaa rakastavia ja vaalivia kuin olisimme myös erillämme. Kummatkin käyvät töissä, minä ohessa opiskelen. Meillä ei ole miesten tai naisten töitä, vaan asioita, jotka tulee hoitaa. Meillä ei työsarka tai kiinnostuksen kohteet ole juurtuneet konservatiiviseen näkemykseen sukupuolista, vaan voimme olla juuri sitä mitä olemme. Intohimoa, rakkautta ja sitoutuneisuutta riittää meillä niin, että sitä valuu yli äyräiden ja meillä sen taika löytyy keskinäisessä kemiassamme ja ulkonäössämme.

Kunhan parisuhteen osapuolet ja myös sinkut ja perheelliset saavat olla ja toteuttaa juuri sitä mitä oikeasti ovat, niin ei kenelläkään ole ongelmaa. Onnelliset pariskunnat saavat minut hymyilemään tyytyväisyydestä toisten puolesta. :)

T. Feministi

Vierailija
110/131 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen ap:lle johonkin  1950-luvun amerikkalaisten automainosten maailmaan uppoutumista, tai vaikka "Herätkää!" -lehden kuvitusten ihailemista-niistä  löytyy edelleen se hyvän amerikkalaisuuden ja 'selkeiden sukupuoliroolien' ihanne-kiiltokuvamaailma.

Vierailija
111/131 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyin naisena, tunnen itseni naiseksi, olen tyytyväinen tähän. Tykkään käyttää kuitenkin enemmän poikien/miesten vaatteita, sillä mielestäni ne näyttävät ja tuntuvat kivemmilta. En voisi koskaan kuvitella meikkaavani tai pukeutuvani mekkoihin tms.

Ap, vituttaako?

Vierailija
112/131 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sukupuoliroolit"... Siis ei se homma nyt ihan niin toimi, että siitä roolista poimitaan vaan ne "parhaat" puolet, että jos kaikki naiset olisivat omistaneet elämänsä pelkästään perheelle ja miehen palvelemiselle, se ei mitenkään vaikuttaisi tasa-arvoon. Ole hyvä ja toteuta itse sellaista elämää, jollaisen haluat. Moni muukin nainen edelleen tässä modernissakin maailmassa valitsee olla kotiäiti. Anna meidän muiden sitä haluavien naisten sillä välin huolehtia, että tasa-arvo on ja pysyy ja naiset pääsevät edelleen itse tienaamaan, luomaan uraa ja vakavasti otettavina yhteiskunnan jäseninä osallistumaan tärkeiden päätösten tekoon.

"Vakavasti otettava yhteiskunnan jäsen" on kiertoilmaisu kouvolatukalle, totisuudelle, maskuliiniselle pukeutumiselle ynnä muulle vastaavalle. Huomattu on.

Vierailija
113/131 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihailen venäläistä ja etelä-amerikkalaista sukupuolten välistä "epätasa-arvoa" enkä voi ymmärtää tätä suomen tyyliä, että samaa sukupuolta olevat saa mennä naimisiin.En ymmärrä miksei ihmisiä saisi muka jaotella naisiin ja miehiin.Tää on niin surullista :( ei naista voi mieheksi muuttaa eikä miestä naiseksi.Kyllä perinteinen naisellinen nainen on paras ja perinteinen miehekäs mies...miksi suomessa pyritään siihen ettei minkäänlaisia sukupuolirooleja olisi?

N19

Voi raukkaa. Mene oikeasti epätasa-arvoiseen maahan niin saat tuta mitä EPÄTASA-ARVO käytännössä on. Vai nautitko kun tulee nyrkkiä palloon kun olet tehnyt huonoa ruokaa, eikä kukaan ystävä edes ymmärrä sääliä sinua, koska olethan nainen. 

Suomalaisessa yhteiskunnassa on hyvä kysellä tuollaisia kun aloittajan kaltainen imbesilli selvästi kuvittelee, että perinteiset sukupuoliroolit ovat sitä, että joku eteläamerikkalainen lihaksikas machomies tulee ja vie rakkaansa hellästi viidakkoon ja suutelee kiihkeästi itsestään huolehtivaa kaunista naista, aah!

Todellisuudessa hikinen sika tulee kotiin ja haluaa seksiä ja panee väkisin vaikka oksennustaudissa olevaa naista, koska voi. Tällaisen luin jostain elämäkerrasta joskus ja jäi mieleen. 

Toinen oli ote kirjasta, jossa mies hakkasi naisen ja lukitsi sitten vajaan pienen vauvan kanssa päiviksi ja ilman vettä. Suomalainen menisi tässä kohtaa sitten poliisille, mutta maassa, jossa on IHANAT PERINTEIKKÄÄT SUKUPUOLIROOLIT, jokainen nainen nauretaan pois poliisilaitokselta, joka miehestään kehtaa valittaa. 

Kuten sanoin, aloittajasta on kauhean kiva kysyä tällaista asiaa, koska asuu suomessa eikä oikeasti osaa arvostaa eikä ymmärtää tyhmällä päällään, mitä kaikkea hienoa tasa-arvo meille naisille tuo. 

Suomi on maailman 3. tasa-arvoisin maa, olkaamme siitä hiton ylpeitä!

Vierailija
114/131 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämässä olen nähnyt paljon sellaisia naisia, jotka tarkoituksellisesti pyrkivät olemaan vakavasti otettavia pienentämällä eroa miespuoliseen työntekijään. Nykyään sukupuoliroolit ovat työelämässä aika lähellä toisiaan.

Vierailija
115/131 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen sitäpaitsi aivan todella avarakatseinen ihminen, todella! Pari kaverianikin on lesboja ym.

Musta jokainen saa olla mitä on, mutta musta ei sellaista käydä vääntämään!

Siinä menee raja.

Eikä lapsia ryhdytä aivopesemään!

Niin ei tehdä muuallakaan, ei siis täälläkään tarvitse!

Vai mitähän ne ulkomaillakin sanoisivat, jos Suomen joku ministereistä (mies) menisi kongressiin vaaleapunainen tutu yllään ja meikattuna. Naisten peruukki päässä!

Kyllä olisi uskottava näky.

Ajattelisivat, että olemme kaikki hulluja täällä tai sanoisivat, että euroviisujen karsinnat ei ole täällä?

Suvaitsevainen täytyy olla, mutta joku raja siinäkin!

t. Nainen

Suomessa ei ole kongressia,kuten Yhdysvalloissa ,vaan eduskunta.

Vierailija
116/131 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvää keskustelua tullut,kiitos siitä

ap

Vierailija
117/131 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ap kenties persunuorten jäsen? Tiedoksesi, että tämä avaus ei typerää kampanjaanne pelasta.

en ole vielä ainakaan, mutta kannatan kyseistä puoluetta ja äänestän sitä.ihailen persuja :)

ap

Vierailija
118/131 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP: Naisellinen nainen on toki paljon keittiössä ja laittaa ruokaa mielellään,huolittelee itsensä,hymyilee,pitää lapsista ja eläimistä sekä on lämmin persoona ja juoruilee.Ei juo paljon,ei polta eikä harrasta irtosuhteita.

Minkä helvetin takia mun pitäisi tehdä mitään näistä vain siksi että mulla sattuu olemaan pimppi?

Laitan ruokaa jos huvittaa, vedän viinaa jos huvittaa. Mikä oikeus sulla on AP tulla sanomaan, miten mun pitää elää?

Vierailija
119/131 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma ei taida ratketa vain absoluuttisten oikeuksien määrän lisäämisellä (=mitä enemmän oikeuksia ja elämää ilman muotteja, sen parempi kaikille).

No aloitetaanko poistamalla naisten äänioikeus ja itsemääräämisoikeus? Varmaan löytyisi miehiä, jotka olisivat tyytyväisiä, että he voivat itse valita sopivan vaimon ja naimisiinmenossa ei tarvitse kysyä naisen mielipidettä vaan riittää, että naisen isä suostuu liittoon.

Vierailija
120/131 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voi mitään, mut oon parempi korjaamaan autoja kuin mieheni ha se taas parempi kokki ku mä. Vitsi. Nyt täytyy alkaa srressata. Ja meidän poika kulkee elsan mekossa all the time :D