Jäätiin vauvan kanssa yksin :|
Olen nuori äiti, juuri 21v täyttänyt ja vauva 9kk. Poikaystävä päätti pari kk sitten ettei kiinnosta vauva tai minä. Hakkasi petti ja lähti. Nyt jo joku uusi tyttö hänellä. Vauvaa ei kaipaa tai ole kiinnostunut olemassaolosta. Tuntuu niin kauhealta että ihminen jonka kanssa olin 2vuotta hylkäsi vain kun roskan. Tiesi että mulla ei kavereita ja poikaystävä oli ainut tuki muttei häntä kiinnostanut kuin viina ja muut :(
Miten te muut yh saatte ajan kulumaan? Olen kotona vain päivästä toiseen yksin vauvan kanssa. Joskus käydään äidilläni ja torstaisin on kerhoa mutta muut päivät vaan ihmetellään kotona ja katkerana mietin exää ja miten hänellä on hauskaa ja itse vain masentuneena kotona. Aloitin masennuslääkkeetkin mutta en ole huomannut näin 2kk jälkeen muutosta. No, ehkä en halua kuolla joka päivä mutta ehkä tän teki vain aika ja pakko jaksaa. Ainut vain että suu kuivuu lääkkeistä.
Tuntuu niin epäreilulta että näin kävi ja vaikea käsittää että tärkein ihminen vaan hylkäsi ja etti heti uuden..
Meillä käy joskus perhetyöntekijä ja hän harmitteli kun ei voi ammatin takia kertoa muita perheitä mutta on muitakin yksinäisiä yksinhuoltajia. Hm :/ En haluaisi olla kaiken aikaa kotona miettimässä asioita mutta mitä muutakaan. Onko kukaan muu ollut tälläisessä tilanteessa?
En nyt kaipaa ilkeitä kommentteja miten lasta ei olisi kannattanut hankkia. Oli iloinen yllätys ja oltiin kaikki tosi iloisia, olen vieläkin kiitollinen kaiken aikaa vauvasta että mulla on edes hänet.
Kommentit (124)
Niin totta voisinhan siellä käydä. Mutta luulen että katsotaan oudosti vapaaehtoista vain muuten vaan juttelemaan menevää tyttöä ja vauvaa? Mua jotenkin ahdistaa vanhat ihmiset sillä sairaukset ja se että harmittelevat elämänsä olevan pian ohi, masentaa enkä tiedä mitä siihen sanoa.
Päivät on mennyt nyt taas aikalailla vaan yksin vauvan kanssa kun televisiokin hajosi. En tiedä olen jo niin turtunut tähän yksinoloon että en jaksa valittaa tai odottaa tai yrittää muutosta enää.
Oon ala-asteelta saakka kilpaillu ystävistä ja kaikki aina hylkää aina mutta sitä se on
Mieti ap sitä lapsen adoptioon antamista koska oikeasti jos masennuksesi jatkuu eikä sua saada kuntoon niin tuhoat sen lapsen.
Ap:n kannattaa miettiä, olisiko todella halunnut, että pienen tyttären pitää pelätä, milloin isä tulee kännissä kotiin, haukkuu ja hakkaa äidin? Se ei ole sen enempää naisen kuin lapsenkaan arvoista elämää.
Kannattaa lähteä kotoa ulos, kukaan ei tule kotoa hakemaan.
Vaikka nyt tuntuu tosi surkealta, sinulla on kuitenkin mitä odottaa, koulusi alkaa syksyllä ja
nyt keväällä/kesällä olet mahdollisimman paljon ulkona lapsesi kanssa.
Tsemppiä - asioilla on tapana järjestyä.
Tuolla Kanalinrannassa on paljon hyväkuntoisiakin mummoja ja vaareja. He kokoontuvat ala-aulaan kahville ja juttelemaan keskenään. Vaikka ajatus tuntuukin sinusta vieraalta, kehottaisin kuitenkin harkitsemaan ja käymään vaikka ensin vain itse kahvittelemassa siellä. Näkisit millaista porukkaa siellä on. Monessa hoivakodissa toki on todella huonokuntoisia asukkaita, mutta ei kaikissa. Soita ja kysy vähän asiasta ja siitä mihin aikaan päivästä sinne kannattaisi piipahtaa ja ensin siis vain ihan kurkistamaan tilannetta. Jos ei miellytä, ei kannata sitten enää mennä, mutta jos tuntuu hyvältä niin mikä ettei.