Alle 25-vuotiaista joka neljäs kertoo, ettei ole koskaan sytyttänyt avotulta.
Kommentit (19)
Miksi jotkut isoissa kaupungissa asuvat nuoret olisivat sytyttäneet avotulta? Tuskin esim. 80-luvullakaan yhtälailla.
LähiTapiolan Arjen katsaus -kyselyyn vastasi 1 028 henkilöä 30.4.–7.5.2026 välisenä aikana. Kyselyn vastaajat edustavat Manner-Suomen aikuisväestöä. Tulosten tilastollinen virhemarginaali on noin 3,1 prosenttiyksikköä koko aineiston tasolla.
Aloin juuri miettimään, etten itse myöskään ole koskaan sytyttänyt avotulta. Lapseni kyllä ovat. Ihan kohtuullisesti tässä on kuitenkin elämässä selvitty ja yksin asuttu omakotitalossa lähes 20 v. N52
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut isoissa kaupungissa asuvat nuoret olisivat sytyttäneet avotulta? Tuskin esim. 80-luvullakaan yhtälailla.
No eikö ne ikinä käy kaupungin ulkopuolella?
Vaikeuksia on munkin lapsella saada takkaa tai kiuasta syttymään. Vaikka muuten on kätevä. Ikää 25. Pitääkin nyt opettaa ne sille.
Vierailija kirjoitti:
Mihin mä sen olisin sytyttänyt? Parvekkeelle?
Etkö pysty poistumaan asunnostasi? 😢
Ja loput 3/4 sytyttivät roskakatoksen, päiväkodin ja koulun.
Joka neljäs - no aika moni kuitenkin. Olisin odottanut jopa isompaa lukua niistä jotka ei olisi koskaan moista tehnyt.
En kyl muista itsekän niin tehneeni vaikka ikää jo 50v mut saunan sytytän harva se päivä et eiköhän avotuli yhtälailla onnistu.
31 v oon enkä ole koskaan sytyttänyt avotulta
Heh, eipä tule heinäseipään tekemisestä tai karstaamisestakaan mitään. Kapiotkin on tekemättä suurimmalla osalla.
Kamina tuskin lasketaan avotuleksi, ja tunnetusti avotulen teko toisten maille ei ole sallittua.
Oma lapsi on 22v ja osaa sytyttää tulen. Käyvät kavereiden kanssa välillä laavuilla paistamassa makkaraa.
Ja tälle samalle porukalle luontoarvot ja elologinen monimuotoisuus on supertärkeitä. Luonnossa käydään, kunhan tarjolla on kunnolliset esteettömät polut, laavut, pitkospuut, paikalle kannetut polttopuut ja nuotio sytytettynä. Lisäksi pitää olla kunnon wc-tilat käsienpesumahdollisuudella. Sillä semmoinen se luonto on nykyisin, ihmiselle muokattu kiva paikka, sitä ei saa avohakkuilla tuhota, menee maisema.
Vierailija kirjoitti:
Ja tälle samalle porukalle luontoarvot ja elologinen monimuotoisuus on supertärkeitä. Luonnossa käydään, kunhan tarjolla on kunnolliset esteettömät polut, laavut, pitkospuut, paikalle kannetut polttopuut ja nuotio sytytettynä. Lisäksi pitää olla kunnon wc-tilat käsienpesumahdollisuudella. Sillä semmoinen se luonto on nykyisin, ihmiselle muokattu kiva paikka, sitä ei saa avohakkuilla tuhota, menee maisema.
Ja sinne luontoon pitää ehdottomasti päästä pikkukengät jalassa raitiovaunulla punavuoren kämpän oven edestä.
Jos on jyrkempiä ylämäkiä niin niissä pitää olla rullaportaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikö ne ikinä käy kaupungin ulkopuolella?
Missä kaupungin ulkopuolella voi sen avotulen sytyttää?
Oletko sinä leikkinyt barbeilla? Mulle avotulen tekeminen aivan yhtä tarpeetonta kuin barbeilla leikkiminen.
Mihin mä sen olisin sytyttänyt? Parvekkeelle?