Tarkennusta lakimiehen ammatinvalintaan
Saatan nolata itseni täysin kysymällä tällaista, mutta kun en asiasta vaan millään ota selkoa. Olen itse siis oikeustieteen opiskelija ja minulle alkaa pikkuhiljaa hahmottua mitä haluan tehdä valmistuttuani. Mutta vaikka kuinka olen vuosia koulussa istunut meille ei ole kukana selventänyt MITEN tämä homma käytännössä toimii. Eli, haluaisin olla yksityisellä sektorilla töissä ja mieluiten asianajotoimistossa mutta haluaisin pääasiallisesti käsitellä yksityishenkilöiden asioita ja rikosasioita riita-asioiden sijaan. Mutta nyt kun googlailen kaupunkini asianajotoimistoja ja heidän toimialojaan niin yksikään ei tunnu ottavan rikosasioita. Siis onko niitä rikosasiain toimistoja vaan niin auttamattoman vähän vai ymmärränkö tämän asian nyt jotenkin ihan väärin? Myöskään mistään en saa selville rikosalain lakimiehen palkkauksesta tietoja. Auttakaa nyt joku paremmin tietävä opiskelijaa mäessä. Tämä on vähän kun peruskoulussa kun opittiin banaanikärpäsen geeniperimää mutta koskaan ei opittu miten selvitä niistä elämän perusasioista. Olisi ihan relevanttia sisällyttää OTM:n koulutuksene joku ammatinvalintakurssi...
Kommentit (3)
Siis onko se nyt käytännössä niin, että nämä isot toimistot hoitavat lähinnä näitä yritysjuridiikka- ja talouskeissejä koska niissä liikkuu eniten rahaa? Ja yleisesti ottaen sillä keskivertobaaritappelijalla ei ole fyrkkaa palkata Roschieria häntä oikeudessa puolustamaan ja siitä syystä nämä tapaukset melko harvoin sinne päätyvät ja hoidetaan usein sen oikeusavun eli julkisen puolen kautta? Ja siellä tuskin rahallisesti ajatellen kannattaa olla töissä.. Mutta jos nyt vaikka Jethro täräyttäisi jotakuta snägärillä ja joutuisi oikeuteen niin voisi sinänsä vapaasti palkata vaikka sen Roschierin juttua hoitamaan?
Rikosasioissa eiole rahaa, joten niitä hdetaan julkisella puolella.