Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jäätiin vauvan kanssa yksin :|

Raumalta
23.02.2016 |

Olen nuori äiti, juuri 21v täyttänyt ja vauva 9kk. Poikaystävä päätti pari kk sitten ettei kiinnosta vauva tai minä. Hakkasi petti ja lähti. Nyt jo joku uusi tyttö hänellä. Vauvaa ei kaipaa tai ole kiinnostunut olemassaolosta. Tuntuu niin kauhealta että ihminen jonka kanssa olin 2vuotta hylkäsi vain kun roskan. Tiesi että mulla ei kavereita ja poikaystävä oli ainut tuki muttei häntä kiinnostanut kuin viina ja muut :(

Miten te muut yh saatte ajan kulumaan? Olen kotona vain päivästä toiseen yksin vauvan kanssa. Joskus käydään äidilläni ja torstaisin on kerhoa mutta muut päivät vaan ihmetellään kotona ja katkerana mietin exää ja miten hänellä on hauskaa ja itse vain masentuneena kotona. Aloitin masennuslääkkeetkin mutta en ole huomannut näin 2kk jälkeen muutosta. No, ehkä en halua kuolla joka päivä mutta ehkä tän teki vain aika ja pakko jaksaa. Ainut vain että suu kuivuu lääkkeistä.

Tuntuu niin epäreilulta että näin kävi ja vaikea käsittää että tärkein ihminen vaan hylkäsi ja etti heti uuden..

Meillä käy joskus perhetyöntekijä ja hän harmitteli kun ei voi ammatin takia kertoa muita perheitä mutta on muitakin yksinäisiä yksinhuoltajia. Hm :/ En haluaisi olla kaiken aikaa kotona miettimässä asioita mutta mitä muutakaan. Onko kukaan muu ollut tälläisessä tilanteessa?

En nyt kaipaa ilkeitä kommentteja miten lasta ei olisi kannattanut hankkia. Oli iloinen yllätys ja oltiin kaikki tosi iloisia, olen vieläkin kiitollinen kaiken aikaa vauvasta että mulla on edes hänet.

Kommentit (124)

Vierailija
101/124 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloittaja1 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna perhettyöntekijälle yhteystiedot lapulla ja pyydä kysymään näiltä yksinäisiltä jos kiinnostaisi tavata, jos kiinnostaa voi antaa sun yhteystiedot?

Eivät ilmeisesti saa tehdä näin.

Asun Raumalla pienellä paikkakunnalla niin ei oikein ole mitään fb sivuja missä muita samassa tilanteessa :/

Mä olen kans alkujaan Raumalta ja kuulun facessa moneen Rauma ryhmään. Siellä on myös tosi suosittu avoin päiväkoti sinilintu jossa voi käydä myös vauvan kanssa.

Vierailija
102/124 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille! Mulla alkaa koulu vasta marraskuussa ja ollaan lapsen kanssa niin monessa harrastuksessa kuin on. Mutta ei oiken niitä ole kuin torstaina että kaikki muut päivät on vain kotona ihmettelemistä.

En ollut silloin yksinäinen kun oli ex kuvioissa. Vaikka oltiin vaan vauvan kanssa yksin ja se piti hauskaa kavereidensa kanssa kaikki päivät niin silti olin ihan superonnellinen että oli kuitenkin perhe ja ihminen jolle kertoa kaikki.. Nyt tuntuu vaan katkeralta että hänellä uusi tyttö ja niin hauska elämä ettei välittäny meistä. Höh :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/124 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei aloittaja, kuulutko jo Facebookissa Vauva 2015 -ryhmään? Se on iso ja siellä on hyvä henki. Enimmäkseen juuri nuoria ensimmäisen lapsen saaneita äitejä jotka ovat saaneet lapsen viime vuonna. Siellä on myös nuoria yh:ia. Kannattaa liittyä, sen kautta löytäisit varmasti vertaistukea ja myös liveseuraa! Aktiivisesti vain mukaan keskustelemaan ja järjestämään tapaamista omalle alueelle.

Vierailija
104/124 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

alottaja1 kirjoitti:

En ollut silloin yksinäinen kun oli ex kuvioissa. Vaikka oltiin vaan vauvan kanssa yksin ja se piti hauskaa kavereidensa kanssa kaikki päivät niin silti olin ihan superonnellinen että oli kuitenkin perhe ja ihminen jolle kertoa kaikki.. Nyt tuntuu vaan katkeralta että hänellä uusi tyttö ja niin hauska elämä ettei välittäny meistä. Höh :/

Kannattaa muistaa, että tuo exäsi tapa pitää hauskaa ei ole mitenkään kestävä, eikä tuo hänelle aitoa onnellisuutta.

Ehkä hänen äitinsä ei ole aloitteellinen tapaamisiin koska häntä hävettää, että omasta pojasta tuli hulttio. Minua ainakin hävettäisi.

Vierailija
105/124 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloittaja1 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna perhettyöntekijälle yhteystiedot lapulla ja pyydä kysymään näiltä yksinäisiltä jos kiinnostaisi tavata, jos kiinnostaa voi antaa sun yhteystiedot?

Eivät ilmeisesti saa tehdä näin.

Asun Raumalla pienellä paikkakunnalla niin ei oikein ole mitään fb sivuja missä muita samassa tilanteessa :/

Värkkää itse ilmoituksia, joita laitat kauppojen ilmoitustauluille ja kysypä kirjastosta voisiko sinne laittaa ilmoituksen, jossa haet lenkki/kahviseuraa. Onko kirjastossa jotain saturyhmää, johon voisit mennä, siellä tutustut uusiin ihmisiin. Tai mene lasten leikkipuistoon, ota eväät mukaan ja pari keksipakettia, pääset nopeasti juttusille nuorten äitien kanssa, kun otat isoon termariin kahvia ja lapsille mehua. Ei maksa paljoa, mutta voi antaa paljon.

Vierailija
106/124 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä sä uuden miehen löydät. Mun miehen sisaren tytär 19v, sai lapsen rikollisen kanssa ja erosi jo raskausaikana tästä. Muutti takaisin lapsuudenkotiin ja löysi uuden poikaystävän kun vauva oli 4kk. Nyt kun vauva on 8kk muuttaa poikaystävän kanssa yhteen. Hae aktiivisesti uutta miestä, saat apua lastenhoitoonkin eikä ole niin yksinäistä.

Vierailija
107/124 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille perhetyöntekijälle, että kyselee muilta vastaavilta, josko haluaisivat sinusta kaverin.

Olen aviossa, mutta äitiysneuvolan täti hommasi mulle äitikaverin, kun olin vähän hukassa. Siis sanoi sopivaksi katsomalleen myös just vauvan saaneelle, että haluaako kaveriksi mulle.

Vierailija
108/124 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liity Facebookissa myös Porin alueen ryhmiin, niissä on myös paljon raumalaisia ja aktiivisia äitejä. Itse en asu Porissa mutta ihan vieressä ja olen nyt odotusaikana löytänyt sieltä kivoja uusia kavereita. :) ei ole helppoa tutustua uusiin ihmisiin, mutta yritä. Älä ajattele ettei kukaan halua, kyllä joku haluaa! Et ole yksin tilanteessasi ja varmasti joku muukin kaipaa juttukaveria.

Vierailija
109/124 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa laittaa FB-ryhmiin ilmoituksia, vaikka niissä olisi vähän hiljaisempaakin. Moni ihminen kuitenkin seuraa niitä ryhmiä ja näkee ilmoituksesi, vaikkei itse kirjoittelisikaan niihin aktiivisesti. Ja tuo on hyvä neuvo, että laajentaa vähän aluetta jolta hakee kavereita. Vaikka toinen asuisi vähän kauempana niin se jo piristää, jos näkee esim kerran kuussa, ja aina voi soitella/skypettää. Tuo on myös hyvä ehdotus, että laitat kaikkiin mahdollisiin paikkoihin kyselyitä, voisiko nuorten äitien vertaistukiryhmää perustaa. Varmasti Raumalla on muitakin yksinäisiä nuoria äitejä. Ja jos löytyisi vaikka FB-ryhmien kautta useampikin nuori äiti lähiseudulta, niin sellaisen porukan voi hyvin perustaa itsekin, tapaatte vaikka kerran viikossa jonkun luona/puistossa tms.

Minulla on myös ollut aina vaikeuksia tutustua uusiin ihmisiin, on samanlaisia ulkopuolelle jäämisen kokemuksia kuin sinullakin. Mutta mulle netti on ollut aivan loistava paikka tutustua, olen saanut monta hyvää ystävää netin kautta. Vaikka netissä kirjoittelu tuntuisikin aluksi tylsältä, niin kannattaa kuitenkin kokeilla, onhan se parempi kuin ei mitään. 

Suosittelen myös että kävisit esim sairaanhoitajan luona juttelemassa, jos tuntuu että ajatukset pyörivät kehää exän ympärillä. Puhuminen varmasti auttaa ja saisit apua siihen, miten saisit sen ajatuskelan katkeamaan ja siirryttyä eteenpäin. Tsemppiä toivottelen! Kaikki järjestyy kyllä parhain päin :)

Vierailija
110/124 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita niitä ilmoituksia eri paikkojen seinille, joissa oletettavasti käy nuoria äitejä. Sinne sinilintuun ja kahvilaan ja vaikka kirjastoon. Voithan tehdä jonkun anonyymin sähköpostiosoitteen ja laittaa ilmoituksen nimettömänä, jos et halua omaa nimeäsi esille. Tuollaisen kautta tutustuminen on ihan eri asia kuin mennä juttelemaan jollekin perhekerhossa, koska kun joku vastaa ilmoitukseesi niin hänkin oikeasti haluaa tutustua ja haluaa uuden ystävän. Silloin molemmilla on motivaatiota tutustua ja tuttavuus voi muuttua ystävyydeksi nopeastikin. Siksi kannattaa yrittää laittaa ilmoituksia eri paikkoihin. 

Mietin myös noita vanhoja kavereitasi, että minkä vuoksi yhteydenpito jäi ja voisitko koittaa elvyttää sitä? Tietenkin jos heistä kellään ei ole lapsia, saattaa olla ettette ole enää ihan samalla aaltopituudella, mutta voisithan ihan huvin ja seuran vuoksi käydä joskus kahvilla tms? 

Vierailija
111/124 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit myös ottaa yhteyttä Saga-seniorikeskukseen Kanalinrantaan ja kysäistä voisiko siellä käydä kahvittelemassa ja juttelemassa mummojen ja vaarien kanssa. Tekisi varmaan hyvää sekä sinulle ja talon asukkaille.

Vierailija
112/124 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni ajatus poikki kirjoittaessani tuota Saga-seniorikeskusjuttua. Siis tekisi varmaan hyvää sinulle ja mummoille sekä vaareille ja vauvasikin saisi ehkä sylitystä melkoisesti.

Sitten sinun kannattaisi ehkä ottaa selvää avoimien yliopistojen opintomahdollisuuksista. Suoritin taannoin Jyväskylän avoimessa yliopistossa opintokokonaisuuden käymättä kertaakaan luennoilla. Koko kurssin pystyi suorittamaan etänä. Mutta saataapa olla niin, että Raumalla voi suorittaa avoimen opintoja myös sekamuotona, eli osittain etänä, osittain käymällä luennoilla. Tietenkin voi suorittaa myös yksittäisiä aineita, tämä antaisi sinulle puuhattavaa ja ajankulua. Etenkin jos haluat tavata ihmisiä tuollainen sekamuoto-opiskelu voisi sopia sinulle, jos äitisi voisi välillä hoitaa vauvaasi luentojen ajan.

Vierailija
113/124 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kovasti viesteistä! En ehdi jokaiseen vastamaan mutta noi viestit on tosi tärkeitä mulle. Ihana että viitsitte tsempata.

Hyvä idea laittaa kaveri-ilmoitus jonnekin :) Vähän epäilen kyllä että kukaan ottaisi yhteyttä. Olen yhteen fb ryhmään laittanut kaverinhakuilmoituksen ja sain vastauksiakin mutta tapaamiset sitten jäi ja vastaajat olivat vanhempia jolla jo isompia lapsia ja miehet. Haluaisin mielummin oman ikäistä seuraa tai että edes lapset saman ikäisiä. Tai tulee vaan surullisempi olo nähdä vanhempia ihmisiä joilla oikeat perheet ja koti ja onnellisia :(

Oltiin kesällä puistoissa paljon mutta ei sitä kontaktia muihin oikein saa. Oltiin imetystukitapaamisissakin mutta musta aina tuntuu kovin yksinäiseltä noissa kaikissa.

Luentoja en oikein voi aloittaa aikaisemmin kuin marraskuussa. Äiti toki voisi hoitaa vauvaa mutta ei mulla ole mitään minne mennä tai mitä tehdä ilman vauvaa.

Olen ollut töissä vanhainkodeissa enkä oikein innostu sinne menosta. Suurin osa vanhuksista ei nykyään ole kovin mukavaa tai ystävällistä seuraa ja mielen laittaa matalaksi muutenkin muistot töistä ja huonokuntoisista vanhuksista.

Mulla ei oikein ikinä ole ollut mitään hyvää kaveria. Kaikki jättää niinkuin ex myös :/ Tällähetkellä olo tuntuu niin voimattomalta. En ymmärrä miten ex hommasi vaan heti uuden ja unohti meidät. Miksei tykännyt meistä ja kaikki yhteinen oli vaan turhaa. Ihmiset on yleensä onnellisia kun saa lapsen mutta hän heitti meidät vaan pois kun roskan. En olisi ikinä voinut kuvitella että mulle kävisi näin ja että edes olisin koskaan lasta saanut ja nyt on näin. Tuntuu että kaikki ilo kadonnut elämästä enkä osaa nauttia ja iloita vauvastakaan :(

Käyn juttelemassa terapeutille mutta en ole huomannut siitä apua olevan. Lääkkeitäkin syön toista kuukautta mutta mieliala ei ole kohonnut.

Vierailija
114/124 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuohon miesasiaan, en usko että pystyn ikinä kiinnostumaan kenestäkään muusta miehestä. Tuo oli ainut johon ihastuin ja rakastuin. Enkä usko että lapsen kanssa löydän edes enää ketään :( Siksi loukkaa niin paljon että ex petti ja sitten vielä etti heti uuden tytön itselleen ja nyt elää kivaa elämää tuolla ilman väliä musta tai vauvasta. Tiesi että mulla ei ole ketään ja rakastin häntä kauheasti ja että on ollut rankkaa hoitaa yksin vauvaa mutta häntä ei kiinnostanut. En ymmärrä että 2 vuotta yhdessä ja toinen heittää vaan pois kun roskan

Vierailija
115/124 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

alottaja1 kirjoitti:

Ja tuohon miesasiaan, en usko että pystyn ikinä kiinnostumaan kenestäkään muusta miehestä. Tuo oli ainut johon ihastuin ja rakastuin. Enkä usko että lapsen kanssa löydän edes enää ketään :( Siksi loukkaa niin paljon että ex petti ja sitten vielä etti heti uuden tytön itselleen ja nyt elää kivaa elämää tuolla ilman väliä musta tai vauvasta. Tiesi että mulla ei ole ketään ja rakastin häntä kauheasti ja että on ollut rankkaa hoitaa yksin vauvaa mutta häntä ei kiinnostanut. En ymmärrä että 2 vuotta yhdessä ja toinen heittää vaan pois kun roskan

Sellanen juttu tuohon uuden miehen löytämiseen et kun sulla on vauva niin ainakaan kunnon fiksut luotettavat miehet ei helpol kiinnostu. Mut aika nopeesti olet lapsen tehnyt tollasen "speden kanssa"

Mä voin antaa vinkin jos nyt miehiä etit niin

Tupakka - viina on asiat mitkä pitää olla pois miehen ominaisuuksilta

Molemmat asiat.

Sellaset miehet mitkä tykkää juoda niin niistä tulee myöhemmin "Keisari"

Vierailija
116/124 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tiedän :( Harmittaa että ex muuttui hirviöksi. Hassua että hetki sitten olin maailman onnellisin ja nyt niin surullinen etten haluisi edes elää

Vierailija
117/124 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

alottaja1 kirjoitti:

Niin tiedän :( Harmittaa että ex muuttui hirviöksi. Hassua että hetki sitten olin maailman onnellisin ja nyt niin surullinen etten haluisi edes elää

Ei sen tyypin takia kannata kuolla, sel tyypil tule "tollasella" asenteella vielä monta ongelmaa vastaan ja se tulee joskus tänne forumeil viel kitisemään ja valittamaan joka asiasta.

Vierailija
118/124 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tiedän! En ymmärrä miksi exällä nyt tosi kaunis ja suosittu tyttöystävä vaikka itse vaan ryyppää rahansa ja on toimeettomana kotona. Mutta silti niin paljon kavereita ja kaikki kiinnostuneita :( Varmaan tulevaisuudessa hänellä ei ole kovin hyvä elämä ellei sitten joku nainen ota elätettäväkseensä tai sitten jatkaa tyytyväisenä tota ryyppäämistä.

Miten saisin omaa elämää jatkettua, en tiedä :(

Vierailija
119/124 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti tsemppiä ap! Olet keskellä sydänsuruja niin on ihan luonnollista, että mieliala on matalalla. Sulla siis alkaa ensi syksynä joku koulu? Sieltä ainakin luulisi saavan uusia tuttuja. Jos Rauma tuntuu niin pieneltä paikalta ettei tunnu löytyvän kaveria, niin voithan muuttaa vaikka Poriin tai muuhun isompaan paikkaan sitten kun olet valmistunut ja lapsi on isompi? Ekat vuodet on haastavia kun vauva on niin kiinni äidissään, mutta kaikki helpottuu ja muuttuu kun lapsi kasvaa. Sitten saat lapsestakin ihan eri tavalla seuraa ja voitte touhuta yhdessä. Olet vielä ihan hirveän nuori, sulla on vaikka kuinka paljon elämää edessä. Tulet kyllä ihan varmasti löytämään miehen, todennäköisesti useampiakin. 

Älä lannistu, vaan kokeile noita täällä annettuja neuvoja esim ilmoitusten laittamisesta ja ryhmän ehdottamisesta, ei sitä koskaan tiedä. Uusia lapsia syntyy koko ajan ja vaikkei vähän aikaa sitten olisi ollut ketään samassa tilanteessa, niin pian voi ollakin. 

Vierailija
120/124 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! :) Tänään oltiin kerhossa eikä koko päivä kotona niin onkin parempi mieliala. Toivottavasti saataisiin jostain kaveri. En olisi ikinä uskonut että tulisin olemaan tälläisessä tilanteessa :( Poriin en kyllä halua muuttaa tai ylipäätänsäkään muuttaa minnekään, sitten vasta yksinäistä olisikin.

En usko että löydän enää ikinä ketään.