Tänä aamuna 71,5 kg. :(
Olen 164 cm. Nyt loppui syöminen, perkule vieköön. Ahdistaa tosi paljon, mulla tämä on pelkästään tahdonvoimasta kiinni... Nyt siis ruokavalio remppaan ja pienemmät annokset!!
Kaipaisin hyviä vinkkejä erityisesti ruokavalioon: mitkä ruoat pitävät nälkää hyvin mutta ovat vähäkalorisia ja myös terveellisiä? Tiedän että näitä aloituksia on paljon mutta olisin kiitollinen vinkeistä JA myös tsempeistä. :) Myös muita about samankokoisia olisi kiva kuulla, millaisena koet itsesi ja oisko samoja ajatuksia kuin mulla...
Kommentit (140)
Täälläkin yritetään rämpiä ylös joulusta alkaneesta herkkukierteestä... Mitat 178/74 viimeksi, ennen joulua alle 70kg... Reilu vuosi sitten painoin 86kg eli pitkän matkan olen joka tapauksessa tullut - ja tietenkin tästäkin "takapakista" voi hyvin ottaa oppia. Muiden positiivisia kokemuksia on kiva lukea, pysyy itselläkin motivaatio :) Nuo aiemmat kilot laihdutin syömällä reilun 1500kcal päivässä (alle 1600 kuitenkin, paitsi ehkä kovina treenipäivinä) mahdollisimman puhtaasti ja monipuolisesti. Avainasemaassa kasvikset, veden juonti, pehmeät rasvat, säännölliset ruoka-ajat ja kaloreiden järkevä jaottelu pitkin päivää.
Tein just tunti sitten iltapalaksi lautasellisen puuroa (1dl hiutaleita veteen). Mulla ongelmana nyt joulun jälkeen on todellakin ollut iltasyöminen ja myös liika herkuttelu, siksi paino on päässyt vähän kipuamaan ylös. Puuro tuntuu ainakin itselleni sellaiselta iltapalalta, että pitää hyvin nälkää eikä sitten tee mieli muuta. Suosittelen kokeilemaan, jos iltasyöminen on ongelma :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, tässä ap.
Tänä aamuna 68,9 kg, eli viikossa -2,6 kiloa :) Ihan mahtavaa, nyt on motivaatio kohillaan!Ihanaa, aapee, ihanaa🍀🌻🍷
Muistin tämän ketjun.
Alkumetrit aina edistyy reippaampaa tahtia, sitten voi junnata ja hidastua.
Tasanteet ja lepovaiheet ei haittaa.
On parasta, jos osaa rakastaa itseään, suorastaan niitä ylimääräisiäkin, jokaista läskifilettään...
Vaikka niistä onkin luopumassa.
Kohdelkaa itseänne lämmöllä, kaikki itseinho on pois opeteltavissa.
Tyyliin:
Tämä päivä on juuri minua varten!!
Samaa mieltä viimeisen kanssa! Jokainen -100g on voitto. On tärkeää osata ajatella pystyvänsä - sitten ihan oikeasti pystyykin.
- edellinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, tässä ap.
Tänä aamuna 68,9 kg, eli viikossa -2,6 kiloa :) Ihan mahtavaa, nyt on motivaatio kohillaan!Ihanaa, aapee, ihanaa🍀🌻🍷
Muistin tämän ketjun.
On parasta, jos osaa rakastaa itseään, suorastaan niitä ylimääräisiäkin, jokaista läskifilettään...
Tyyliin:
Kiitos!
Tänä aamuna 68,5, eli 400g vähemmän ku viimeksi. Olin positiivisesti yllättynyt, oon kyl syönyt hyvin ja terveellisesti mut liikkuminen jäänyt tosi vähälle flunssan takia (liikun normiarkena aika paljon). Mut miinusta anyway, hitaasti mutta varmasti! :)
Vierailija kirjoitti:
Täälläkin yritetään rämpiä ylös joulusta alkaneesta herkkukierteestä... Mitat 178/74 viimeksi, ennen joulua alle 70kg... Reilu vuosi sitten painoin 86kg eli pitkän matkan olen joka tapauksessa tullut - ja tietenkin tästäkin "takapakista" voi hyvin ottaa oppia. Muiden positiivisia kokemuksia on kiva lukea, pysyy itselläkin motivaatio :) Nuo aiemmat kilot laihdutin syömällä reilun 1500kcal päivässä (alle 1600 kuitenkin, paitsi ehkä kovina treenipäivinä) mahdollisimman puhtaasti ja monipuolisesti. Avainasemaassa kasvikset, veden juonti, pehmeät rasvat, säännölliset ruoka-ajat ja kaloreiden järkevä jaottelu pitkin päivää.
Tein just tunti sitten iltapalaksi lautasellisen puuroa (1dl hiutaleita veteen). Mulla ongelmana nyt joulun jälkeen on todellakin ollut iltasyöminen ja myös liika herkuttelu, siksi paino on päässyt vähän kipuamaan ylös. Puuro tuntuu ainakin itselleni sellaiselta iltapalalta, että pitää hyvin nälkää eikä sitten tee mieli muuta. Suosittelen kokeilemaan, jos iltasyöminen on ongelma :)
Okei, itse asiassa mulla on myös iltasyöminen kyllä ongelma, silloin aina kovin nälkä! Tsemppiä sullekin, tosi hyvin oot saanu vuoden sisään tiputettua. Kyllä se tästä :)
Hei laihduttajat! Ihan mielenkiinnosta kyselen, heitteleekö teillä paino päivän aikana ja etenkin parin päivän aikana paljonkin? Minulla voi helposti olla 2kg eroa. Siksi mietinkin, että miten usein kannattaisi punnita tietääkseen että milloin on oikeasti lähtenyt se 2kg pois? Tai mikä edes on "oikea paino"? Aamupaino ilmeisesti ennen kuin on syönyt mitään, mutta sekin voi olla tänään jotain aivan muuta kuin huomenna...
Näitä hankaluuksia kun pudotettavaa ei ole kovin paljon. Olen 56kg tällä hetkellä (juuri äsken siis punnitsin) ja haluaisin olla sen n. 50kg. Olen aika lyhyt siis. Ei siitä ole kuin viikko kun painoin iltasella rapiat 54,5kg, aamulla 53,5kg... Jokohan taas olen siis lihonut vai mitä nestekertymää tämäkin nyt sitten on! Todella turhauttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Hei laihduttajat! Ihan mielenkiinnosta kyselen, heitteleekö teillä paino päivän aikana ja etenkin parin päivän aikana paljonkin? Minulla voi helposti olla 2kg eroa. Siksi mietinkin, että miten usein kannattaisi punnita tietääkseen että milloin on oikeasti lähtenyt se 2kg pois? Tai mikä edes on "oikea paino"? Aamupaino ilmeisesti ennen kuin on syönyt mitään, mutta sekin voi olla tänään jotain aivan muuta kuin huomenna...
Näitä hankaluuksia kun pudotettavaa ei ole kovin paljon. Olen 56kg tällä hetkellä (juuri äsken siis punnitsin) ja haluaisin olla sen n. 50kg. Olen aika lyhyt siis. Ei siitä ole kuin viikko kun painoin iltasella rapiat 54,5kg, aamulla 53,5kg... Jokohan taas olen siis lihonut vai mitä nestekertymää tämäkin nyt sitten on! Todella turhauttavaa.
Aattelisin että jos on suuria eroja niin ei kannata ihan joka päivä punnita... Ihan oman mielenrauhan takia. Ite punnitsen itteni kerran viikossa, joskus käyn huvikseni kerran siinä välissä kattoon onko edistystä tullut. Menee helposti hermot jos onkin plussalla, viikko kun on väliä niin väkisinkin miinuksella, jos on ollut hyvä laihdutusviikko. :) Tsemppiä!
... Niin ja siis kannattaa punnita ittensä aina samaan vuorokauden aikaan, illalla on väkisinkin enemmän ku aamulla!
Lohduttaudu: 170cm/104kg. RV 38. Kesällä oli 62kg. Puhkesi reumankaltainen,nesteet ei poistu, kilpirauhanen potslojooo... Eli jos tuntuu epätoivoiselta, niin aattele mua näissä kortisonipöhnissä lkeväällä vaunulenkeillä:D ei vaivuta epätoivoon, se on vaan matikkaa! -8000 kcal = 1kg, pieni vajaus päivittäin niin oot kesällä tavoitteessa:)
Älkää punnitko päivittäin!!! Avain onnistumiseen! Alkaa pyöriä koko ajan mielessä! T. Kerran leikkauskierteen jälkeen 15kg pudottanut
Vierailija kirjoitti:
Lohduttaudu: 170cm/104kg. RV 38. Kesällä oli 62kg. Puhkesi reumankaltainen,nesteet ei poistu, kilpirauhanen potslojooo... Eli jos tuntuu epätoivoiselta, niin aattele mua näissä kortisonipöhnissä lkeväällä vaunulenkeillä:D ei vaivuta epätoivoon, se on vaan matikkaa! -8000 kcal = 1kg, pieni vajaus päivittäin niin oot kesällä tavoitteessa:)
Askelmittari ja sykemittari on hyviä apuja ainakin mulle, laskee suurinpiirtein kalorienkulutuksenkin. Olet oikeassa, tämä on vain matikkaa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli mietin siis vaan minkälaisia määriä nämä oikeasti lihavat pystyvät syömään. 5000 kaloria päivässä? -edellinen
1800-2200 kcal
Ei noin vähillä kaloreilla pitäisi lihoa, vaikka ei liikkuisi ollenkaan. Huono aineenvaihdunta varmaan?
Joo, jos kymmenen vuotta syö ihan vain 100-200 kaloria yli kulutuksen niin kyllähän siinä joitakin kiloja saattaa kertyä mutta AP ei puhunut noin pitkästä ajasta.
200 ylimääräistä kaloria 365 päivän ajan aiheuttaa noin 10 lisäkiloa. Minulle tuohon pääsemiseen riittää 1700 kcal/päivä. En ole ap.
Vierailija kirjoitti:
Jos punnitset itsesi päivittäin samaan aikaan opit pian ymmärtämään mikä osa painonnousustasi tai laskustasi on nestehukkaa/ nesteen kertymistä/ hormonaalista/ suoliston sisällöstä tms. muuttujista johtuvaa ja mikä oikea muutos. Kerran viikossa tai harvemmin punnitseminen on lottoa jos halaa tietää parin kilon tarkkuudellakin missä mennään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten teillä muilla, erit. painonpudottajills, lasketteko ruoasta yleensä kalorit?
En usko lainkaan kaloriteoriaan, katson vain hiilaripitoisuuden. Vertaapa jotain tuotetta ja sen light-versiota, niin lähes säännönmukaisesti lightissa on enemmän hiilareita.
Peruna, pasta, riisi ja leipä kokonaan pois. Hedelmät ja hedelmämehut pois. Ne aiheuttavat käymistilan elimistössä ja sisältävät paljon sokeria. Sen sijaan vettä pitää juoda paljon, 2-3 litraa joka ikinen päivä. Ruokailut pienissä erissä n. 4 kertaa päivässä.
Lihan, kanan ja kalan lisukkeena lämpimiä kasviksia tai salaattia (ei maissia!). Kananmunia eri tavoin laitettuna, tonnikalaa ja äyriäisiä.
Huomasin lisäksi maitotuotteiden poisjättämisen vauhdittavan mukavasti painonpudotusta, mitä en olisi heti uskonut. Nautin aiemmin todella paljon juustoja, rahkaa ja raejuustoja, mutta kun siirryin maidottomaan ruokavalioon, niin johan alkoi tapahtua! :) Ei siis hyla-tuotteitakaan, kyse ei ole laktoosista vaan maidon sisältämästä kaseiinista.
Ap, aluksi painoin lähes saman kuin sinä, nyt 64,2 kg ja olen 170 cm.
Tsemppiä!! :)
Ohis joutuu ikäväkseen toteamaan, että en ole ikinä ymmärtänyt perusteita sille, miksi laihduttamisesta tai painonhallinnasta tehdään tämäntasoista rakettitiedettä. Väitän, että kukaan ei ole kerryttänyt ylipainoaan syömällä hedelmiä tai maissia, ja harva tällaisia veteleekään kaksin käsin. En myöskään ymmärrä, millä perusteella vettä pitäisi päivän mittaan juoda kannutolkulla. Siis totta kai vettä tulee juoda, ja yleensä keho ilmoittaakin janosta ihan janona, joskus epämääräisenä nälän tunteena, ja joskus vaikkapa päänsärkynä. Mutta kenenkään ei tarvitse kanniskella maanisesti mukanaan vesipulloa, saati rakentaa dieettiään sen varaan, että tulee taatusti juotua vähintään tietyn litramäärän päivässä. Järki käteen!
Minusta viisain tapa pudottaa painoa on järkeistää ruokavaliotaan ja rakentaa syömisensä sen varaan, mikä on arjessa luontevaa. Itse olen onnistunut pääosin sillä, että olen syönyt säännöllisemmin ja pienentänyt ateriakokoja, ja säätänyt annoksia kasvisvoittoisemmiksi, sekä säästänyt maltilliset herkutteluni kertaan, pariin viikossa. Huom! Mikäli aterioista pihistelee liikaa, kiitoksena tästä on entistä ankarammat ruokahimot ja yleensä niitä kiellettyjä ruoka-aineita kohtaan. Eli jos herkuttelunhimo on säännöllistä, syy voi löytyä siinä, että muu ruokavalio on liian vähäistä ja yksipuolista. Kun balanssi on kohdillaan, eikä rakentele täyskieltoja (jos kohta tottumusten murtaminen vaatiikin hieman itsepintaisuutta), ankarien himojenkin pitäisi pysyä poissa. Liikuntaa kannattaa myös ilman muuta harrastaa, mutta siinäkin kunnioittaen omia mieltymyksiään ja kiinnostuksenkohteitaan. Mikäli salille vääntäytyy joka kerta hammasta purren, se tuskin on se oikea laji sinulle, eikä se varmasti pysykään elämässäsi yhtä dieettiä pidempään.
Vierailija kirjoitti:
Älkää punnitko päivittäin!!! Avain onnistumiseen! Alkaa pyöriä koko ajan mielessä! T. Kerran leikkauskierteen jälkeen 15kg pudottanut
Minusta puntariin tulisi suhtautua ihan hyvänä työkaluna tilanteen seuraamiseen, mutta orjallisesta lukemien tuijottelusta ei ole kyllä hyötyä. Joskus paino heittelee, ja joskus tulee jumeja, vaikka eläisikin perusterveellisesti - eikä jostakin muutaman sadan gramman heittelystä pitäisi huolestua. Tietenkin jatkuva satojen grammojen nousu ilmoittaa, ettei kaikki nyt ole kohdillaan, mutta muuten neuvoisin suhtautumaan lukemiin kärsivällisesti. Tämän sanon "vanhana kettuna": minulla oli aikanani aika maaninen suhtautuminen punnitsemiseen, kun paastosin punnituspäivää edeltävän päivän, ja ehkä vielä seuraavankin, jos puntarin lukemat eivät miellyttäneet. Ja ylipäätään koko ruokavalioni perustui terveyden sijasta lähinnä siihen, että puntarin lukemat ovat mahdollisimman alhaiset.
Vierailija kirjoitti:
No ei, vaan 144,6 kg.
141,2 pääsin tällä cellresetillä, lopetin 3 pv aikaisemmin ja nyt on tarkoitus opetella oikeata syömistä.
Jahas, en tiedä mihin kommenttini hävisi, mut laitetaan uudestaan... Eli kyllä, todellakin kärsivällisyyttä tarvitaan! Itellä on usein homma kaatunutkin siihen, kun on parin viikon jumi ja tuntuu että vaikka mitä tekisi, ei saa painoa (mielestään tarpeeksi nopeasti) laskemaan. Mutta nyt sujuu hyvin, eilen aamulla 67,8 kg eli pudotusta edellisviikkoon 1,1 kg. Kokonaispudotus kolmessa viikossa 3,7 kg. Mahtava olo. :)
- Ap
Heips, ap tässä.
Eilen aamulla 67,8 kg eli pudotusta edellisviikkoon 1,1 kg. Kokonaispudotus kolmessa viikossa 3,7 kg. :) Jee! Tsemppiä kaikille muillekin!
Oho, tuli lukemat jo kahteen kertaan, hävitin aiemman viestin ja luulin että poistui täältä kokonaan...
Ihanaa, aapee, ihanaa🍀🌻🍷
Muistin tämän ketjun.
Tyyliin: