Miksi lääkäri tervehtii osaa ja osaa taas ei?
Edelliselle potilaalle lääkäri sanoo reippaasti päevee, mutta mulle taas ei juuri mitään. Johtuuko vaivasta miksi on tullut? Oli kyllä lukenut esitiedot ja tiesi, että tulin psyykkisistä syistä. Omasta käytöksestäni? Olinkohan välttelevä... voi olla. Vai jostain muusta? Mistä?
Millaisia kokemuksia teillä on ollut ensikohtaamisesta lääkärin kanssa?
Joo tiedetään, ei kuulosta ihan terveen aloituksesta...
Kommentit (11)
Ei tuo miltään tyhmältä vaikuttanut. Ihan päteviä havaintojakin/johtopäätöksiä teki.
No sainpahan ainakin lääkkeitä pienen kasan ja tarvittavat lähetteet...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Oletko epäakateeminen?
Olen korkeakoulutettu. Mutta en usko, että edellinenkään potilas oli akateeminen...
Ap, terveisiä pieneltä paikkakunnalta
Ehkä oli vaan ajatuksissaan/keskittynyt. Älä ylianalysoi tuollaista jos muuten kaikki oli ok
Vierailija kirjoitti:
Ehkä oli vaan ajatuksissaan/keskittynyt. Älä ylianalysoi tuollaista jos muuten kaikki oli ok
Kiitos :)
Ap
Ajattelen että lääkäri on INTJ ja oikeasti haluaisi päästä vaan panemaan minua, mutta ei kehtaa sitä siinä ovella suoraan esittää. Siksi lääkäri estää varmuuden vuoksi minut.
Ehkä se toinen potilas oli tuttu, käynyt ennenkin. Joten sen kanssa on rennomman välit. Tai sitten tosiaan oli ajatuksissaan, tai sitten jännitti psyykkiseen asiaan liittyvää käyntiä. Jotkut lääkärit jännittävät niiden kanssa, kun heillä ei ole juurikaan kokemusta/tietoa.
En jäisi murehtimaan. Ilmeisesti käynti meni muuten hyvin, kun tämä on se asia, joka jäi vaivaamaan?
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen että lääkäri on INTJ ja oikeasti haluaisi päästä vaan panemaan minua, mutta ei kehtaa sitä siinä ovella suoraan esittää. Siksi lääkäri estää varmuuden vuoksi minut.
:D minä taas olen infj. Ja lääkärillä oli kyllä todella siniset ja syvälle pureutuvat silmät!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se toinen potilas oli tuttu, käynyt ennenkin. Joten sen kanssa on rennomman välit. Tai sitten tosiaan oli ajatuksissaan, tai sitten jännitti psyykkiseen asiaan liittyvää käyntiä. Jotkut lääkärit jännittävät niiden kanssa, kun heillä ei ole juurikaan kokemusta/tietoa.
En jäisi murehtimaan. Ilmeisesti käynti meni muuten hyvin, kun tämä on se asia, joka jäi vaivaamaan?
Joo, ihan hyvin meni kaikki. Itdekin toki jännitin käyntiä ja se varmasti näkyi. Ja huomasin omakannasta, että ihan selviä asiavirheitä oli kirjannut sinne, mutta ei niillä nyt ole niin merkitystä jatkon kannalta.
Lähinnä itseäni nyt mietityttää, kun seurantakäyntiä on varattava, että haluanko tälle samalla sen varata vai jos mahdollista niin toiselle, jonka kanssa olen sivuavista asioista aiemmin puhunut.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ihan hyvin meni kaikki. Itdekin toki jännitin käyntiä ja se varmasti näkyi. Ja huomasin omakannasta, että ihan selviä asiavirheitä oli kirjannut sinne, mutta ei niillä nyt ole niin merkitystä jatkon kannalta.
Lähinnä itseäni nyt mietityttää, kun seurantakäyntiä on varattava, että haluanko tälle samalla sen varata vai jos mahdollista niin toiselle, jonka kanssa olen sivuavista asioista aiemmin puhunut.
Ap
No jos se toinen lääkäri oli sinulle sopivampi, niin varaa ihmeessä sille.
Väärä lääkäri.
Etsi joku fiksu.