Tänä aamuna 71,5 kg. :(
Olen 164 cm. Nyt loppui syöminen, perkule vieköön. Ahdistaa tosi paljon, mulla tämä on pelkästään tahdonvoimasta kiinni... Nyt siis ruokavalio remppaan ja pienemmät annokset!!
Kaipaisin hyviä vinkkejä erityisesti ruokavalioon: mitkä ruoat pitävät nälkää hyvin mutta ovat vähäkalorisia ja myös terveellisiä? Tiedän että näitä aloituksia on paljon mutta olisin kiitollinen vinkeistä JA myös tsempeistä. :) Myös muita about samankokoisia olisi kiva kuulla, millaisena koet itsesi ja oisko samoja ajatuksia kuin mulla...
Kommentit (140)
Täälläkin on painonpudotus käynnissä, 165cm ja 65,5kg.
Vuosia sitten jo kertaalleen pudotin painon näistä samoista lukemista viiteenkymmeneen kiloon, sen jälkeen tulikin sitten vuosien varrella mm. lopetettua tupakointi, jonka ansiosta eniten keräsin kiloja. Lisäksi sain lapsen, joten rakkaita raskausihroja nyt myös mukana.
Mutta positiivista, puoli kiloa on jo pudonnut. Melkein viikko sitten oli vielä 66kg, nyt pysynyt pari päivää tuossa 65,6 kilossa :)
Käytän paljon netistä löytyvää kalorilaskuria (olisiko ollut kiloklubin? maksun jokatapauksessa), sekä jättämällä pois kaiken ylimääräisen. Tänään on mennyt kaurapuuroa (hiutaleita 1,5dl) jäisillä mustikoilla, kolme palaa leipää ja päivälliseksi+lounaaksi pyöräytin maustamattomia kanasuikaleita ja wokkivihanneksia.. Iltapalaksi pitää vielä jotain keksiä.
Vierailija kirjoitti:
No ei, vaan 144,6 kg.
Täällä myös. Tai siis tarkalleen ottaen 143,7 kg. Laihiksella olen, kyllä tämä tästä ehkä vielä tällä vuosikymmenellä sulaa.
Mulla joulukuussa painoa 75, pituutta 163. Vähän pyöreä ollut koko ikäni. Jutan gofatgo alkoi vuoden vaihteessa, lauantaisin herkuttelu sallittu. Tänä aamuna meni 70 rikki, 69,9 näytti vaaka. Toimii tämäkin 😊 Liikuntaa pari kertaa viikossa pallopelien muodossa, muuten ei juurikaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olette lounaasta ja iltaruuasta hiilareiden osalta?
Haluan usein jotain hiilaria ottaa ruualla, niin mikä näistä olis kevyin vaihtoehto: spagetti, riisi vai peruna?
Miksi tuntuu, että bodarit aina syövät riisiä kanan kera?
Itsellä suurin kontrolli pitää kiinnittää annoskokoihin (!!!) sekä alkoholin selkeään vähentämiseen. Hedelmiä syön päivittäin iltaisin korvaamaan järkyttävän sokerihimon. Teen runsaalla hunajalla tai joskus kahvin pienellä ripauksella sokeria sallin itselleni myös, kunhan pääsisi siitä sokerinpuputustavasta eroon!
Sokerinpuputuksesta kyllä pääsee eroon, mutta se vaatii oman tahdon muutokseen. Sokerista ei irti pääse syömällä sokeria.
Kohtalotoveri kirjoitti:
Mulla joulukuussa painoa 75, pituutta 163. Vähän pyöreä ollut koko ikäni. Jutan gofatgo alkoi vuoden vaihteessa, lauantaisin herkuttelu sallittu. Tänä aamuna meni 70 rikki, 69,9 näytti vaaka. Toimii tämäkin 😊 Liikuntaa pari kertaa viikossa pallopelien muodossa, muuten ei juurikaan.
Mahtavaa, tsemppiä jatkoonkin! Mukavasti oot saanu kyllä parissa kuukaudessa tiputettua.
Mielestäni on kyl parempi syödä yks appelsiini ja yks kiivi sokerihimoon kuin esimerkiksi pala kakkua tai suklaapatukka
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni on kyl parempi syödä yks appelsiini ja yks kiivi sokerihimoon kuin esimerkiksi pala kakkua tai suklaapatukka
Miksi vaihtoehtona on hedelmä kun parempiakin syötäviä on sokerinhimon taltuttamiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vaihtoehtona on hedelmä kun parempiakin syötäviä on sokerinhimon taltuttamiseen?
Kuten mitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten mitä?
En ole tuo lainaamasi 108 mutta hedelmissä oleva fruktoosi on vahingollisempaa kuin tavallinen sokeri. Fruktoosin nauttiminen nostaa veren rasva-arvoja, rasvoittaa ja kuormittaa maksaa. Hedelmäsokeri saattaa lisäksi lihottaa enemmän kuin muut sokerit, koska siitä ei tule samalla tavalla kylläisyyden tunnetta kuin tavallisesta sokerista tai rypälesokerista eli glukoosista.
Itse ottaisin sokerinhimoon pari palaa erittäin tummaa suklaata. Ei siis maitosuklaata vaan tumminta mitä löytyy.
Hei, tässä ap.
Tänä aamuna 68,9 kg, eli viikossa -2,6 kiloa :) Ihan mahtavaa, nyt on motivaatio kohillaan!
Vierailija kirjoitti:
Hei, tässä ap.
Tänä aamuna 68,9 kg, eli viikossa -2,6 kiloa :) Ihan mahtavaa, nyt on motivaatio kohillaan!
Todella hienoa, ap!! Kiva, kun tulit kertomaan, kiitos! :) Vähän oikein jännitinkin puolestasi :D Se kyläilyreissukaan ei sitten haitannut millään tavalla. Nyt sulla onkin jo hyvässä vauhdissa toinen viikko, mitä ne siellä Suurimmassa pudottajassa aina pelkäävät ;)
37, se maidottomaan ja myös gluteenittomaan siirtynyt
Moi, kiitos, mahtavaa että vielä jaksoit vastata! ...Saapa nähdä huomenna miten käy, oon oikeastaan tyytyväinen mihin tahansa, kunhan vaan miinuksen puolella oon :) Tää toinen viikko on ollut vaikeampi mut edelleen oon pysynyt erossa leivästä ja sokerista! Ja ens viikosta eteenpäin on tarkoitus lisätä liikuntaa, jos vähän kiinteytyisikin painonpudotuksen lisäksi...
Olisin ikionnellinen noista lukemista. terkuin: tänä aamuna 122 kg.
Hankkikaa oikeita ongelmia. 2 kuukauden sytostaattihoidot esimerkiksi. Läskit ei ole enää sitten iso ongelma, kun sen on kokenut, pinnalliset.
Vierailija kirjoitti:
Olisin ikionnellinen noista lukemista. terkuin: tänä aamuna 122 kg.
:( Mut kuule, jos sulla on haaveena painonpudotus, niin lähe vaan, edes pienin askelin liikkeelle! Mulla, vaikka parissa päivässä ei vielä paljon mitään pudotakaan, oli ihan älyttömän hyvä olo heti. Fyysisesti kevyempi olo (vaikkei vielä muuten mut ei enää niitä kamalia syömisen jälkeisiä morkkiksia), ja henkisesti vielä kevyempi olo. Suurimmat vaikeudet on varmasti vasta edessäpäin, mutta oon niin tyytyväinen itseeni, kun sain aloitettua. Se hyvänolon tunne ei riipu niistä kiloista, kuinka monta on, vaan se on jokin sisäinen, henkinen hyvän olon tunne.
Mä suosittelen omasta kokemuksesta (joskin muutin normaalipainoisena läskiä lihakseksi) nettivalmennusta, esim. Fitfarmia. Saat hyvät ohjeet ruokailuun (pieniä annoksia puhdasta ruokaa 3-4h välein) ja salitreeniin + aerobiseen liikuntaan. Meidän ryhmässä on tullut ihan tavallisille ihmisille uskomattoman hyviä tuloksia nopeasti ja melko pienellä vaivalla. Toki jos syömisesi on jatkuvaa ja ongelma, tarvitset myös pysyvän muutoksen ja tästä saat motivaatiota ja hyvän alun sille, kun näet mikä toimii ja että nälännäkemisen sijaan avain on oikeanlaisessa ruuassa oikealla ateriavälillä. Tsemppiä :)!
Vierailija kirjoitti:
Hankkikaa oikeita ongelmia. 2 kuukauden sytostaattihoidot esimerkiksi. Läskit ei ole enää sitten iso ongelma, kun sen on kokenut, pinnalliset.
Laihduttamalla vähentää mahdollisuutta sairastua syöpään.
Vierailija kirjoitti:
Hei. Olen pahoillani puolestasi, jos puhuit itsestäsi. Olet ihan oikeassa siinä, että suurempiakin murheita on. Mutta en koe että on pinnallisuutta hakea tukea painonpudotukseen, joka jollain hetkellä, jollekin, on se päällimmäinen murhe elämässä. Uskon että myös painonpudottajat ovat tietoisia suuremmista murheista ja niitä voivat kokeakin, mutta tämä palsta liittyy nyt painonpudotukseen. Joillekin saattaa olla suurikin kynnys tällaisista avautua, joten musta on ihan hyvä, että täällä voi jakaa ajatuksiaan muiden kanssa. Olisi kamalaa, jos ihmiset joutuisivat pitämään kaiken sisällään, oli ne asiat sitten suuria tai pieniä.
Vierailija kirjoitti:
Mä suosittelen omasta kokemuksesta (joskin muutin normaalipainoisena läskiä lihakseksi) nettivalmennusta, esim. Fitfarmia. Saat hyvät ohjeet ruokailuun (pieniä annoksia puhdasta ruokaa 3-4h välein) ja salitreeniin + aerobiseen liikuntaan. Meidän ryhmässä on tullut ihan tavallisille ihmisille uskomattoman hyviä tuloksia nopeasti ja melko pienellä vaivalla. Toki jos syömisesi on jatkuvaa ja ongelma, tarvitset myös pysyvän muutoksen ja tästä saat motivaatiota ja hyvän alun sille, kun näet mikä toimii ja että nälännäkemisen sijaan avain on oikeanlaisessa ruuassa oikealla ateriavälillä. Tsemppiä :)!
Moi! Olen miettinyt noita nettivaihtoehtojakin. Mulla on tämä pari viikkoa mennyt hyvin ihan itsekseni, joten jatkan tästä, mutta jos tulee muuri vastaan, voisin harkita niitä ihan tosissaan. Kiitos tsempistä :)
Aivan, ei passaa kyllä tehdä liian isoa numeroa, tuskin tosiaan muut edes huomaa! Oltiin jo viime yö kyläpaikassa, leivän syönnistä mainitsin et yritän sitä vähentää (kun sitä tyrkyttivät illalla ja aamulla) mut en puhunut dieetistä sen kummemmin :) Aika hyvin mennyt, herkkuja en oo syönyt tippaakaan mut kotiruokaa kyllä söin (lohta ja perunaa) mut ei se peruna nyt hirveesti kylässä mua itteä haittaa, söin joka tapauksessa paljon vähemmän kuin yleensä :)
Jee, toivon että maanantaina näkyis jo ees vähän vaa'assakin, kevyempi olo ainakin on jo! Pitääpi raportoida miten tässä käy. Nyt tuntuu kun kirjoitin tänne, että tässä on jotenkin motivaatiota paljon enemmän. Ja jotenkin myös "tilivelvollinen" vaikka anonyymisti täällä kirjoitellaankin :D
Palataan asiaan