Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänä aamuna 71,5 kg. :(

Vierailija
23.02.2016 |

Olen 164 cm. Nyt loppui syöminen, perkule vieköön. Ahdistaa tosi paljon, mulla tämä on pelkästään tahdonvoimasta kiinni... Nyt siis ruokavalio remppaan ja pienemmät annokset!!

Kaipaisin hyviä vinkkejä erityisesti ruokavalioon: mitkä ruoat pitävät nälkää hyvin mutta ovat vähäkalorisia ja myös terveellisiä? Tiedän että näitä aloituksia on paljon mutta olisin kiitollinen vinkeistä JA myös tsempeistä. :) Myös muita about samankokoisia olisi kiva kuulla, millaisena koet itsesi ja oisko samoja ajatuksia kuin mulla...

Kommentit (140)

Vierailija
81/140 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse syön about 800 kcal päivässä. Tuon määrän koostan vihanneksista ja proteiininlähteistä. Tällä tavalla tippuu noin kilo viikossa (olen nyt 164 cm ja 65 kg - painoa oli vielä puoli vuotta sitten 88kg). En juurikaan liiku lukuun ottamatta viikonloppuja, jolloin tulee käveltyä.

Entäs kun olet saavuttanut normaalipainon? Miten luulet käyvän? Sun keho kärsii nyt nälkää ja se ottaa kaiken takaisin kun alat syömään. Et mahda sille mitään, koska sulla on niin suunnaton ruokahalu sitten, että se voittaa kaiken.

Olin tuossa pari kuukautta laihduttamatta, eikä tullut mitään takaisin. Tieteellistä faktaa aiheesta, että "keho ottaa kaiken takaisin" kun alan syömään? No, tottakai lihon, jos syön sellaiset 3 000 kcal päivässä, sitäkö tarkoitit?

Vierailija
82/140 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla 5. päivä ja -5kg. Jee!

Valehtelet. Tai sitten oot 150 kg keijukainen jolla pudotettavaa "hieman" enemmän ku ap:lla? Mut tsemppiä sulle kuitenkii :)

En valehtele, mä kuuraan (cellreset)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/140 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö paljon protskuja. Raejuustoa, munaa ym. Hiilareita pitää vähentää iltaa kohden. Aamupala ensimmäiseksi kuntoon, se on helpoin korjaus. Mulla vähentää hiilarinälkää, kun juo paljon sitruunalla terästettyä vettä (pelkkä vesi ei kumma kyllä toimi tässä). 

Vierailija
84/140 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syö paljon protskuja. Raejuustoa, munaa ym. Hiilareita pitää vähentää iltaa kohden. Aamupala ensimmäiseksi kuntoon, se on helpoin korjaus. Mulla vähentää hiilarinälkää, kun juo paljon sitruunalla terästettyä vettä (pelkkä vesi ei kumma kyllä toimi tässä). 

Pitääpä koittaa tuota sitruunavettä, kiitti vinkistä!

Jep, aamupala se on ongelmana myös. Monesti ei "ehdi" syödä kunnolla aamupalaa ja jännästi se sitten kostautuu iltaisin... Iltaisin on aina kovin nälkä ja sillon tulee syötyäkin. Täytyy yrittää muuttaa ruokailurytmit.

Vierailija
85/140 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valehtelet. Tai sitten oot 150 kg keijukainen jolla pudotettavaa "hieman" enemmän ku ap:lla? Mut tsemppiä sulle kuitenkii :)

Mä en oikein usko noihin dieetteihin, tai en ite ainakaan halua lähteä tuolle linjalle. Varmasti lähtee paljon mutta pysyykö se paino myös alhaalla? Mun mielestä paras laihdutuskeino on laittaa ruokavalio kunnolla remonttiin, syödä sellaista ruokaa millä voi jatkaakin sitten, kun haluttu paino on saavutettu. Onhan se hitaampaa, mut ehkä pysyvämpää? Mutta kukin taaplaa tyylillään :)

Vierailija
86/140 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten oot saanu noin paljon tippumaan? Mulla ei meinaa lähteä kilokaan helposti. :/ Parin viikon välein ehkä saan sen kilon pois.

Vierailija
87/140 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en oikein usko noihin dieetteihin, tai en ite ainakaan halua lähteä tuolle linjalle. Varmasti lähtee paljon mutta pysyykö se paino myös alhaalla? Mun mielestä paras laihdutuskeino on laittaa ruokavalio kunnolla remonttiin, syödä sellaista ruokaa millä voi jatkaakin sitten, kun haluttu paino on saavutettu. Onhan se hitaampaa, mut ehkä pysyvämpää? Mutta kukin taaplaa tyylillään :)

Siinä onkin tarkoitus optimoinnilla opetella syömään. Ensin keho puhdistetaan sokereista ja suolasta sekä muusta moskasta.

Vierailija
88/140 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten oot saanu noin paljon tippumaan? Mulla ei meinaa lähteä kilokaan helposti. :/ Parin viikon välein ehkä saan sen kilon pois.

Pohjalla on mitä pudottaa.

Vierailija
89/140 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 164 cm. Nyt loppui syöminen, perkule vieköön. Ahdistaa tosi paljon, mulla tämä on pelkästään tahdonvoimasta kiinni... Nyt siis ruokavalio remppaan ja pienemmät annokset!!

Kaipaisin hyviä vinkkejä erityisesti ruokavalioon: mitkä ruoat pitävät nälkää hyvin mutta ovat vähäkalorisia ja myös terveellisiä? Tiedän että näitä aloituksia on paljon mutta olisin kiitollinen vinkeistä JA myös tsempeistä. :) Myös muita about samankokoisia olisi kiva kuulla, millaisena koet itsesi ja oisko samoja ajatuksia kuin mulla...

Mä oon 162 cm ja painan 80 kg, et ei vielä mitään hätää! :D

Justiinsa tossa tänään alotin salilla käynnin ja vaihtanut ruokavaliota vähän terveellisempään suuntaan. Opetellu juomaan vettä janoon, jättäny kaloripitoset alkoholit vähemmälle ja alkanu mehujen sijaan syömään hedelmiä (samat kalorit, mut kuitujen ansiosta sulaminen kestää kauemmin). Välttelen makaroonia, vaaleeta leipää ja muuta turhaa hiilarishaibaa.

Syön paljon kasviksia ja kalaa ja sieniä, vähentänyt lihan olemattomiin.

Teet jotain pieniä muutoksia niin saat kyllä tippumaan, ei sulla montaa kiloo ylimäärästä pituuteen nähden ookaan. Ja eihän se paino mitään haittaa, jos on lihasta, eikä läskiä. ;D

Vierailija
90/140 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon 162 cm ja painan 80 kg, et ei vielä mitään hätää! :D

Justiinsa tossa tänään alotin salilla käynnin ja vaihtanut ruokavaliota vähän terveellisempään suuntaan. Opetellu juomaan vettä janoon, jättäny kaloripitoset alkoholit vähemmälle ja alkanu mehujen sijaan syömään hedelmiä (samat kalorit, mut kuitujen ansiosta sulaminen kestää kauemmin). Välttelen makaroonia, vaaleeta leipää ja muuta turhaa hiilarishaibaa.

Syön paljon kasviksia ja kalaa ja sieniä, vähentänyt lihan olemattomiin.

Teet jotain pieniä muutoksia niin saat kyllä tippumaan, ei sulla montaa kiloo ylimäärästä pituuteen nähden ookaan. Ja eihän se paino mitään haittaa, jos on lihasta, eikä läskiä. ;D

Tänks, mukava kuulla "kohtalotoveria"! :) Mulla vasta siis 2 päivää takana, itse ajattelin myös jättää pois ainakin leivän ja pastan, enkä oo niitä nyt pupertanutkaan. Jännästi on (muka) heti kevyempi olo :D Kyllä se tästä, mun on melkein pakko kirjottaa tänne tai etsiä jostain muualta vertaistukea, et onnistuisin. Ja kuntosalihommat on tarkoitus alottaa kun saan miehen vain mukaan tähän hommaan, et on sit lapsen kanssa useamman kerran viikossa et pääsis treenaileen. :)

Vierailija
91/140 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap! Miten on vedenjuonti sujunut? Ajattelin sua tänä aamuna, kun täyttelin omia vesipulloja päivää varten :)

Käytkö muuten vaa'alla kerran viikossa vai joka päivä? Toisethan sanovat, että viikoittainen punnitus on tarpeeksi, mutta itse käyn joka aamu ja merkkaan lukeman muistiin. Siitä näkee sitten helposti millaisina päivinä on tullut takapakkia ja toisaalta taas ne hienot hetket, kun on kunnolla harpattu eteenpäin.

Se maidottomaan siirtynyt, joka ei usko kaloriteoriaan (37?)

Vierailija
92/140 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ap! Miten on vedenjuonti sujunut? Ajattelin sua tänä aamuna, kun täyttelin omia vesipulloja päivää varten :)

Käytkö muuten vaa'alla kerran viikossa vai joka päivä? Toisethan sanovat, että viikoittainen punnitus on tarpeeksi, mutta itse käyn joka aamu ja merkkaan lukeman muistiin. Siitä näkee sitten helposti millaisina päivinä on tullut takapakkia ja toisaalta taas ne hienot hetket, kun on kunnolla harpattu eteenpäin.

Helou! Tein just niinku neuvoit, täytin sen puolentoista litran pullon aamulla ja oon nyt juonut kaksi semmosta + ruoan kanssa. :)

En oo uskaltanut käydä vaa'alla! On jotenkin ihanan kevyt olo näin parin päivän jälkeen, ajattelin käydä maanantaina seuraavan kerran... Mulla on viikonloppureissu tulossa ja vähän ahdistaa, mun on pakko kylässä kertoa et oon alkanu dieetille :( (koska oon siis menossa yökylään). Se on jotenkin yllättävän vaikeaa. "Hei, olen ap, olen ruokaholisti" :D Mutta pakko mun on sanoa jos meinaan viikonlopun yli pitää uudesta ruokavaliosta kiinni.

Kiitos sulle hyvästä tsempistä

Vierailija
93/140 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta, miksi? Sen lisäksi, että asian pitäisi olla itsestään selvyys, nythän on tehty peräti tutkimuksiakin aiheesta, ettei sillä ole mitään väliä, moneltako ihminen syö, jos päivän kokonaiskalorimäärä pysyy samana. Mitä eroa sillä on, syötkö banaanin aamulla vai illalla? Miksi juuri hiilarit (tässä tapauksessa)?

Itse tajusin vasta lähempänä kolmea kymppiä olevani iltasyöä. Lopetin aamiaisen väkisin puputtamisen, kun ei kerran maistu, niin mikä pakko sitä on syödä? Ei mikään. Eli "aamiaisen" syön yleensä n. 3-5h:n kuluttua heräämisestäni. Päivän pääaterian syön ilalla iltakahdeksan ja -kymmenen välillä.

Olen 34-vuotias, mitat 165/56. Ja joo, olen myös laihduttanut raskauskilot syömällä em. mainittuihin aikoihin, silloin vain vähemmän. Plus silloin jätin viikottaisen sipsipussin väliin (se oli se pahin osuus :D)

Vierailija
94/140 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap! Mulla on myös tulossa reissu mummulaan, siellä se syöminen on ihan retuperällä :( miten ihmeessä sitä sais pidettyä näpit erossa kaikesta ylimääräisestä?? Mun ei edes auta sanoa mitään dieetistä tai vastaavasta, kun muiden mielestä mulla ei ole mitään pudotettavaa... T. Se jota ahdistaa jenkkakahvat. -28-

Vierailija
95/140 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei ap, mulla pituutta(??!) himpun alle 160Cm, aloituspaino 81,1kg!!! Nyt oon pienentänyt annoskokoa, ja mukaellen noudattanu 5:2 dieettiä, 76,1kg parin viikon jälkeen. Nestettähän tuossa on, en uskokaan, että kaikki on läskiä, mut paljon kevyempi olo, turvotus poissa!

Alkoholin oon nyt jättäny kokonaan jo vuoden alusta, aiemmin joka pe ja la 2-5 annosta. Herkkuipäivä kerran viikossa, aiemmin jopa 5-7pv viikossa!! Luulis siis tuloksia enemmänkin tulevan!!

REilut 10kg olis tavoitteena vielä tiputtaa...

Vierailija
96/140 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

broileripyörykät & riisi, bataattikeitto, linssi/tomaattikeitto..

Vierailija
97/140 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ap! Mulla on myös tulossa reissu mummulaan, siellä se syöminen on ihan retuperällä :( miten ihmeessä sitä sais pidettyä näpit erossa kaikesta ylimääräisestä?? Mun ei edes auta sanoa mitään dieetistä tai vastaavasta, kun muiden mielestä mulla ei ole mitään pudotettavaa... T. Se jota ahdistaa jenkkakahvat. -28-

Niinpä. Mulla kyllä on pudotettavaa ja mielestäni näytänkin siltä, mut mullekin on tullu näitä "no eihän sulla mitään hätää oo, ota ny vähän pullaa ja karkkia"... Mut mulla on vaikea sanoa ääneen et laihdutan, jotenkin se sit konkretisoituu et oon oikeasti ylipainoinen.

Kaikista pahin on se että ne herkut on tarjolla, ja ei niitä voi siitä poiskaan ottaa kun muut syö. Täytyy siis vain pitää pää kovana...

Mut suosittelen sulle et kieltäydyt vaan kohteliaasti, kerrot syyn ja jos ne ihmettelee, voit sanoa että et oo itteesi täysin tyytyväinen ja sehän se ois tärkeintä, että viihtyy omassa kropassa. Jospa ne ymmärtäis. Tai sit ei :D Näitä suuntaan tai toiseen päivittelijöitä kyllä riittää... Kaikki kuitenki päättää ite mitä tekee omalla kehollaan!

(Tai sit teet niinkuin mä kun selvis että oon raskaana enkä halunnu vielä kertoa kellekään - täytin tarjotut oluttölkit vessassa vedellä ja join muina miehinä :D Eli karkit taskuun ja roskiin... Heh)

Mut tsemppiä kyläreissulle, yritetään selvitä!

Vierailija
98/140 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hei ap, mulla pituutta(??!) himpun alle 160Cm, aloituspaino 81,1kg!!! Nyt oon pienentänyt annoskokoa, ja mukaellen noudattanu 5:2 dieettiä, 76,1kg parin viikon jälkeen. Nestettähän tuossa on, en uskokaan, että kaikki on läskiä, mut paljon kevyempi olo, turvotus poissa!

Alkoholin oon nyt jättäny kokonaan jo vuoden alusta, aiemmin joka pe ja la 2-5 annosta. Herkkuipäivä kerran viikossa, aiemmin jopa 5-7pv viikossa!! Luulis siis tuloksia enemmänkin tulevan!!

REilut 10kg olis tavoitteena vielä tiputtaa...

Ihan mahtavaa! Annat toivoa mullekin. Mulla vois toimia mieluummin toisinpäin, eli jätän muut herkut kokonaan mut yhtenä iltana sais ottaa pari lasia viiniä... :) Alkoholissa on vaan se huono puoli et se tekee (mulla ainakin) näläntunnetta ja rasvaista alkaa tehdä mieli (vaikkei paljon joiskaan)...

Vierailija
99/140 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helou! Tein just niinku neuvoit, täytin sen puolentoista litran pullon aamulla ja oon nyt juonut kaksi semmosta + ruoan kanssa. :)

En oo uskaltanut käydä vaa'alla! On jotenkin ihanan kevyt olo näin parin päivän jälkeen, ajattelin käydä maanantaina seuraavan kerran... Mulla on viikonloppureissu tulossa ja vähän ahdistaa, mun on pakko kylässä kertoa et oon alkanu dieetille :( (koska oon siis menossa yökylään). Se on jotenkin yllättävän vaikeaa. "Hei, olen ap, olen ruokaholisti" :D Mutta pakko mun on sanoa jos meinaan viikonlopun yli pitää uudesta ruokavaliosta kiinni.

Kiitos sulle hyvästä tsempistä <3

Moi ap! Olipa todella kiva kuulla, että otit vinkistäni vaarin :) Runsas vedenjuonti juoksuttaa vessassa tosi taajaan ainakin alkuun, mutta sehän on hyvä vaan!!

Kiitos sullekin, mäkin saan sun kirjoituksista tsemppiä - tykkään sun tavasta kirjoittaa :)

Kuule, onkohan mistään dieetistä ihan oikeesti pakko kertoo siellä yökyläpaikassa...? Jos ei tekis siitä syömisestä mitään numeroo...? Ottaisi vaikka mukaan sellaista omaan ruokavalioon sopivaa, vähän niin kuin nyyttäreille? Ei sitä siinä kuulumisien vaihdon lomassa ihmiset ehdi niin tarkkailla, mitä kukin oikeasti syö. Pikemminkin päinvastoin! Jos sanoo seuraavansa jotain tiettyä dieettiä, niin annas olla, jo alkaa kyttäys... ;D

Mutta hei! - Hauskaa viikonloppureissua sulle, ap! Pidä vesipullot matkassa ja tulehan sitten maanantain puntaroinnin jälkeen kertomaan tulokset!

Se maidottomaan siirtynyt (37), joka ei usko kaloriteoriaan ja on varmaan tästä syystä saanut hirveen määrän alapeukkuja :o :D

Vierailija
100/140 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olette lounaasta ja iltaruuasta hiilareiden osalta? 

Haluan usein jotain hiilaria ottaa ruualla, niin mikä näistä olis kevyin vaihtoehto: spagetti, riisi vai peruna?

Miksi tuntuu, että bodarit aina syövät riisiä kanan kera? 

Itsellä suurin kontrolli pitää kiinnittää annoskokoihin (!!!) sekä alkoholin selkeään vähentämiseen. Hedelmiä syön päivittäin iltaisin korvaamaan järkyttävän sokerihimon. Teen runsaalla hunajalla tai joskus kahvin pienellä ripauksella sokeria sallin itselleni myös, kunhan pääsisi siitä sokerinpuputustavasta eroon! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan