Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänä aamuna 71,5 kg. :(

Vierailija
23.02.2016 |

Olen 164 cm. Nyt loppui syöminen, perkule vieköön. Ahdistaa tosi paljon, mulla tämä on pelkästään tahdonvoimasta kiinni... Nyt siis ruokavalio remppaan ja pienemmät annokset!!

Kaipaisin hyviä vinkkejä erityisesti ruokavalioon: mitkä ruoat pitävät nälkää hyvin mutta ovat vähäkalorisia ja myös terveellisiä? Tiedän että näitä aloituksia on paljon mutta olisin kiitollinen vinkeistä JA myös tsempeistä. :) Myös muita about samankokoisia olisi kiva kuulla, millaisena koet itsesi ja oisko samoja ajatuksia kuin mulla...

Kommentit (140)

Vierailija
61/140 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

172/70 mies ja manboobsit löytyy. Tästä pystyy 10 kg laihduttamaan. 

Vierailija
62/140 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheilen paljon ja teen fyysistä työtä, pysyn hoikkana ja jaksan arjessa kun syön näin:

- Aamulla kaurapuuroa veteen, siihen kananmuna, raejuustoa, banaani, mustikoita, pähkinöitä ja kahvi

- Välipalaks täysjyväruisleipä juustosiivulla tai sokeroimaton jugurttia

- Päivällä salaatti johon sekaan joko kananmunia/kanaa/kalaa

- Treenin jälkeen lämminateria, esim. bataattia, kanaa ja vihanneksia, jos on kiire päivä niin proteiinipatukka

- Iltapalaks rahkaa marjoilla, myslillä, banaanilla ja lisäks omena ja pari porkkanaa. 

Jos on kauhea makeanhimo syön muutaman tuoreen taatelin tai pikkuisen hunajaa. Kerran viikossa herkuttelen jätskillä ja suklaalla. Eli saa sitä ruokaa syödä ihan huolella :D 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/140 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin mulle hoikalle naiselle reilu 2000 kaloria päivässä on ihan normimäärä. En tietääkseni omaa nopeaa aineenvaihduntaa, syön suht samoja määriä kuin ystäväni.

Kannattaisi käydä lääkärissä jos paino nousee alle 2000 kalorilla, varsinkin jos olet alle 40v etkä ole erityisen lyhyt.

Vierailija
64/140 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ainakin mulle hoikalle naiselle reilu 2000 kaloria päivässä on ihan normimäärä. En tietääkseni omaa nopeaa aineenvaihduntaa, syön suht samoja määriä kuin ystäväni.

Kannattaisi käydä lääkärissä jos paino nousee alle 2000 kalorilla, varsinkin jos olet alle 40v etkä ole erityisen lyhyt.

Hei, tässä ap, et varmaan vastannut mulle tai sit sekoitit mut johonkin toiseen, en oo missään vaiheessa väittänyt että söisin alle 2000 kcal. :) Eli syön kyllä enemmän (paitsi tänään koska nyt oli se day one tässä projektissa) ja se nyt oli aloituksen pointtikin, et haluaisin kuulla hyväksi koettuja ruokavaliovinkkejä ja kuulla "kohtalotovereita".

Vierailija
65/140 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Urheilen paljon ja teen fyysistä työtä, pysyn hoikkana ja jaksan arjessa kun syön näin:

- Aamulla kaurapuuroa veteen, siihen kananmuna, raejuustoa, banaani, mustikoita, pähkinöitä ja kahvi

- Treenin jälkeen lämminateria, esim. bataattia, kanaa ja vihanneksia, jos on kiire päivä niin proteiinipatukka

- Iltapalaks rahkaa marjoilla, myslillä, banaanilla ja lisäks omena ja pari porkkanaa. 

Jos on kauhea makeanhimo syön muutaman tuoreen taatelin tai pikkuisen hunajaa. Kerran viikossa herkuttelen jätskillä ja suklaalla. Eli saa sitä ruokaa syödä ihan huolella :D 

Mä syön ihan samoin, tosin en pähkinöitä kun oon allerginen. Ja puurossa on aamulla joko banaani tai marjoja, ei molempia, mutta siis muuten samalla tavalla enkä mä laihdu. En tosin lihokaan, mutta pudotettavaa olisi +20kg niin en mä enää tajua millainen sen ruokavalion pitäisi olla. Nyt vuoden alussa jätin herkkupäivän herkut (karkit, sipsit, jäätelöt) pois ja vaihdoin hedelmiin eikä vaikutusta. Tai sen verran on, että enää ei tee edes mieli noita entisiä herkkuja eli kieltäytyminen on helppoa.

Vierailija
66/140 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää kyl kuulostaa tosi hyvältä. Ehkä sen leivän jätän nyt (siihen pahasti addiktoituneena) pois... Proteiinipatukkoja en oo koskaan syönyt.

Vierailija
67/140 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä syön ihan samoin, tosin en pähkinöitä kun oon allerginen. Ja puurossa on aamulla joko banaani tai marjoja, ei molempia, mutta siis muuten samalla tavalla enkä mä laihdu. En tosin lihokaan, mutta pudotettavaa olisi +20kg niin en mä enää tajua millainen sen ruokavalion pitäisi olla. Nyt vuoden alussa jätin herkkupäivän herkut (karkit, sipsit, jäätelöt) pois ja vaihdoin hedelmiin eikä vaikutusta. Tai sen verran on, että enää ei tee edes mieli noita entisiä herkkuja eli kieltäytyminen on helppoa.

Oisko sullakin syynä ateriakoot? Nimittäin mulla itellä se on ehkä suurin ongelma.

Vierailija
68/140 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole edes viimeisillään raskaana ollessa painanut noin paljon.

Hahaa! Pääsitkö pätemään? Tuntuuko nyt hyvältä? Eli kroppa kunnossa mutta pääkoppa vissiin ei :D Mieluummin ite laittaisin jälkimmäisen kuntoon eka ja sitten vasta kropan...

Vierailija
69/140 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten täällä on niin vajakkeja kommentoijia taas.

Vierailija
70/140 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomasin lisäksi maitotuotteiden poisjättämisen vauhdittavan mukavasti painonpudotusta, mitä en olisi heti uskonut. Nautin aiemmin todella paljon juustoja, rahkaa ja raejuustoja, mutta kun siirryin maidottomaan ruokavalioon, niin johan alkoi tapahtua! :) Ei siis hyla-tuotteitakaan, kyse ei ole laktoosista vaan maidon sisältämästä kaseiinista.

Tsemppiä!! :)

Tuo maidoton kyllä ottais tosi kovalle, lähen nyt ainakin siitä, että vähennän määriä kunnolla! Kiitos tsempistä :) Ja toi vedenjuonti kuulostaa niin yksinkertaiselta mut mikä piru siinä on et se meinaa unohtua... Täytyy laittaa kalenteriin ylös et juo vettä... :)

Kuule, ap, valehtelisin jos väittäisin... rakastan juustoja ja niistä luopuminen otti varmaan yhtä koville kuin joillekin toisille suklaasta vieroittuminen :/ Päätin kuitenkin kokeilla vähintään kahden kuukauden ajan. Ilokseni huomasin painokäyrän laskevan kuin lehmän häntä :) Tunnustan kyllä nykyään joskus nauttivani ihanista juustoista, jotain nautintoa sentään... mutta rahkat ja raejuustot ovat edelleen no-no.

Vedenjuontivinkki: täytä puolentoistalitran pullo raikkaalla vedellä heti herättyäsi. Se pitää juoda kotona tyhjäksi sen päivän aikana. Töissä juot työpäivän aikana toisen samanlaisen. Jos jotain jää yli, heität ne menemään ja seuraavana aamuna täytät pullot uudestaan paremmalla menestyksellä.

Mikähän nro olin, mutta tuon ylläolevan lainauksen kirjoittaja kuitenkin :)

Vierailija
71/140 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomasin lisäksi maitotuotteiden poisjättämisen vauhdittavan mukavasti painonpudotusta, mitä en olisi heti uskonut. Nautin aiemmin todella paljon juustoja, rahkaa ja raejuustoja, mutta kun siirryin maidottomaan ruokavalioon, niin johan alkoi tapahtua! :) Ei siis hyla-tuotteitakaan, kyse ei ole laktoosista vaan maidon sisältämästä kaseiinista.

Tuo maidoton kyllä ottais tosi kovalle, lähen nyt ainakin siitä, että vähennän määriä kunnolla! Kiitos tsempistä :) Ja toi vedenjuonti kuulostaa niin yksinkertaiselta mut mikä piru siinä on et se meinaa unohtua... Täytyy laittaa kalenteriin ylös et juo vettä... :)

Kuule, ap, valehtelisin jos väittäisin... rakastan juustoja ja niistä luopuminen otti varmaan yhtä koville kuin joillekin toisille suklaasta vieroittuminen :/ Päätin kuitenkin kokeilla vähintään kahden kuukauden ajan. Ilokseni huomasin painokäyrän laskevan kuin lehmän häntä :) Tunnustan kyllä nykyään joskus nauttivani ihanista juustoista, jotain nautintoa sentään... mutta rahkat ja raejuustot ovat edelleen no-no.

Vedenjuontivinkki: täytä puolentoistalitran pullo raikkaalla vedellä heti herättyäsi. Se pitää juoda kotona tyhjäksi sen päivän aikana. Töissä juot työpäivän aikana toisen samanlaisen. Jos jotain jää yli, heität ne menemään ja seuraavana aamuna täytät pullot uudestaan paremmalla menestyksellä.

Mikähän nro olin, mutta tuon ylläolevan lainauksen kirjoittaja kuitenkin :)

Kiitti vinkistä! Ois kyl ihan kokeilemisen arvoinen paikka tuo maidottomuus. En syö kovin paljon lihaa ja protskun saanti pitäis sit miettiä, jos jättäis raejuustonkin ja rahkan pois...

Heti aamulla laitan vesiasiat kuntoon :D Tämä päivä oli jo hyvä alku, oon niin malttamaton et pakko miettiä ja tsempata päivä kerrallaan...

Ap

Vierailija
72/140 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten teillä muilla, erit. painonpudottajills, lasketteko ruoasta yleensä kalorit?

En usko lainkaan kaloriteoriaan, katson vain hiilaripitoisuuden. Vertaapa jotain tuotetta ja sen light-versiota, niin lähes säännönmukaisesti lightissa on enemmän hiilareita.

Täällä ilmottautuu ihan päinvastainen laihduttaja :) Eli en laske hiilareita ollenkaan (enkä proteiineja enkä rasvoja), ainoastaan kalorit. On aivan sama, mistä ne tulevat, kunhan ei mene päivittäisen maksimilukeman yli.

Luonnollisesti toki mieluummin syön päivässä esim. hedelmiä, salaattia ja leipää useammin kuin pakastepizzan lounaaksi ja kärvistelen loppupäivän, mutta ymmärtänette pointtini.

Tähän mennessä tippunut 7kg/6vko. Kalorirajani on 1200 päivässä, en urheile, liikun toki kyllä päivittäin. Toimii mulle :)

Mitat nyt siis 166/62

Tää just on mielenkiintoista, jollekin ihan selvästi sopii jokin keino ja jollekin ei. Joku aiemmin mussutti sitä et "löytyyhän sitä kirjallisuutta blaablaa" mut kyl on mukava kuitenkin kuulla kokemuksia. Ja ehkä myös rohkaistuu sit ite kokeileen eri keinoja, jos joku keino ei toimi.

Kannattaa tosiaan kokeilla, minkälainen ruokavalio toimii parhaiten omaan kroppaan. Olen se, joka ei usko kaloriteoriaan. En väitä, etteikö kalorien laskeminen toimisi toisilla, joten kuka milläkin metodilla saa tuloksia aikaan - ainahan se on hieno asia!! :) Pitää vaan löytää itselle SE juttu, ja ehkä jopa tiettyyn elämäntilanteeseen sopiva juttu, mihin tässäkin ketjussa kannustetaan toisiamme!

Nro 37 tai jotain

Vierailija
73/140 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitti vinkistä! Ois kyl ihan kokeilemisen arvoinen paikka tuo maidottomuus. En syö kovin paljon lihaa ja protskun saanti pitäis sit miettiä, jos jättäis raejuustonkin ja rahkan pois...

Heti aamulla laitan vesiasiat kuntoon :D Tämä päivä oli jo hyvä alku, oon niin malttamaton et pakko miettiä ja tsempata päivä kerrallaan...

Ap

Ei tuo maidottomuus mahdotonta ole. Muistan kyllä, kuinka viime syksyinä vatuloin siinä maitohyllyllä, että mitä-mitä-mitä sitten enää ostetaan...?? Jaa, soijaa? Just. Myönnän olleeni tooosi skeptinen. Mutta avoimin mielin... ja hyvää ruokaa tuli! :)

Kerrohan, ap, miten sulla lähtee sujumaan! :)

Vierailija
74/140 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tuun kertomaan, nyt toinen aamu ja hyvin sujuu :D Pitkä matka vielä edessä mut pikkuhiljaa...

Vierailija
75/140 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 5. päivä ja -5kg. Jee!

Vierailija
76/140 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla 5. päivä ja -5kg. Jee!

Valehtelet. Tai sitten oot 150 kg keijukainen jolla pudotettavaa "hieman" enemmän ku ap:lla? Mut tsemppiä sulle kuitenkii :)

Vierailija
77/140 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön about 800 kcal päivässä. Tuon määrän koostan vihanneksista ja proteiininlähteistä. Tällä tavalla tippuu noin kilo viikossa (olen nyt 164 cm ja 65 kg - painoa oli vielä puoli vuotta sitten 88kg). En juurikaan liiku lukuun ottamatta viikonloppuja, jolloin tulee käveltyä.

Vierailija
78/140 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse syön about 800 kcal päivässä. Tuon määrän koostan vihanneksista ja proteiininlähteistä. Tällä tavalla tippuu noin kilo viikossa (olen nyt 164 cm ja 65 kg - painoa oli vielä puoli vuotta sitten 88kg). En juurikaan liiku lukuun ottamatta viikonloppuja, jolloin tulee käveltyä.

Tosi hyvin sulla on tippunut paino, onnea! :) Mut kuulostaa kyllä vähältä tuo 800 kcal...

Vierailija
79/140 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi hyvin sulla on tippunut paino, onnea! :) Mut kuulostaa kyllä vähältä tuo 800 kcal...

Onhan se vähän, mutta en juurikaan liiku, joten jos en halua laihtua tyyliin 200 g/vko, niin pakko olla matalilla kaloreilla. Jos liikkuu vaikka tunninkin päivässä, niin tuohon saa varmaan muutaman sata kcal lisätä hyvin, ja silti paino putoaisi nopeasti. :)

Vierailija
80/140 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs kun olet saavuttanut normaalipainon? Miten luulet käyvän? Sun keho kärsii nyt nälkää ja se ottaa kaiken takaisin kun alat syömään. Et mahda sille mitään, koska sulla on niin suunnaton ruokahalu sitten, että se voittaa kaiken.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi