Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänä aamuna 71,5 kg. :(

Vierailija
23.02.2016 |

Olen 164 cm. Nyt loppui syöminen, perkule vieköön. Ahdistaa tosi paljon, mulla tämä on pelkästään tahdonvoimasta kiinni... Nyt siis ruokavalio remppaan ja pienemmät annokset!!

Kaipaisin hyviä vinkkejä erityisesti ruokavalioon: mitkä ruoat pitävät nälkää hyvin mutta ovat vähäkalorisia ja myös terveellisiä? Tiedän että näitä aloituksia on paljon mutta olisin kiitollinen vinkeistä JA myös tsempeistä. :) Myös muita about samankokoisia olisi kiva kuulla, millaisena koet itsesi ja oisko samoja ajatuksia kuin mulla...

Kommentit (140)

Vierailija
21/140 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon just saman pituinen ja painan suunnilleen ton verran. Tosin minä en ole oikein mistään kohtaa lihava. Kiinteytyä voisin, mutta mulla paino tulee aikalailla lihaksista. "Laihduttamaan" pystyisin ehkä viitisen kiloa maksimissaan. Eli niinkuin joku täällä sanoi, älä katso pelkkää vaakalukemaa, vaan kehonkoostumusta ja tee vertailua mittanauhan ja vanhojen vaatteiden kanssa! :)

Vierailija
22/140 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tän päivän maailmassa ei tiedä mitä syödä ja mikä on terveellistä, ei ehkä oo rahkeita koko hommaan. Lehdet, telkkari, netti, blogit jne ovat suoltaneet viimeiset 10v jatkuvalla syötöllä tietoa siitä miten saada se keho, just THE KEHO. Ootko kulkenut ihan silmät kiinni koko aikuiselämän?

Mitä jos palkkaisit personal trainerin tai kävisit ravitsemusterapeutilla? Tai lainaisit kirjastosta jonkun valmiin dieettikirjan, usko tai älä niin niitäkin on siellä hyllyt piukassa. 

Tässä mun vinkki; syö salattia ja vihanneksia (niitä kaupan tuorehyllystä) niin paljon kuin jaksat ja vielä senkin jälkeen kun et enää jaksa niin syöt vaan. Pitää nälkää loitolla ja ovat vähäkalorisia. Toisaalta voisit myös käyttää omia aivojasi. 

:'D Ok. Epäilisin, että suurimpaan osaan niistä jutuista, mistä av:lla keskustellaan, löytyy jonkinlaista kirjallisuutta. Sen sijaan vertaistukea on kiva etsiä täältä, suoria vinkkejä, lukea ihmisten omakohtaisia kokemuksia jne., you know, keskustella oikeastaan kaikesta maan ja taivaan väliltä. Aiheesta kuin aiheesta. Sinulle sen sijaan suosittelen että älä keskustele ikinä kenenkään kanssa mistään aiheesta, jos noin ottaa nuppiin.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/140 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

laihduttaja kirjoitti:

Syön eväitä töissä joka päivä. Ennen se oli ruokaisaa salaattia mutta vuosi sitten vaihdoin lämpimään lounaaseen, se pitää nälän paremmin poissa eikä tule mielitekoja tai makean himoa. Makean himoon suosittelen sitä hedelmää. Sokeririippuvaisuus aiheuttaa makeanhimoa ja riippuvaisuudesta pääsee eroon viikossa/kahdessa, riippuen vakavuudesta. Minulla se aiheutti päänsärkyä mutta koska tiesin mistä on kyse, kestin sen hammasta purren - enää en ole sokeririippuvainen.

Eli lounaaksi kevyt lämmin lounas  esim. nakki-/lihakeitto, kananrintafile/uunilohi/possunfile/nyhtöpossu 100g & peruna/pasta & kasviksia. Syö kotona sitten se salaatti, johon laitat raejuustoa 100g proteiinin lähteeksi.

Itse syön aika vähän lihaa, mutta se kyllä tuntuu pitävän nälän loitolla pitempään... Kiitti vinkistä, voisin tuota raejuustoa lisäillä ruokavalioon ainakin.

Vierailija
24/140 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä liityn kans kerhoon!

Mulla pahimmat kompastuskivet on aamuisin kahvilasta haettu latte, joka on ilmeisesti aikamoinen kaloripommi vaikken siihen sokeria enää lisääkkään. Lisäksihän tuo värjää hampaita (kahvi) ja maksaa ihan suotta sen pari euroa, eli lopettaa ilmeisesti kannattaisi mutta miten se voi olla niin hankalaa!

Sitten toinen juttu, mulla alkaa lounaan jälkeen aina tekemään makeaa mieli töissä aivan jäätävästi. Äsken söin ihan kotona tehdyt eväät joka käsitti salaatti-kurkku-tomaatti-sipuli -sekoitusta, vähän maustamattomasta jugurtista ja valkosipulimurskasta tehtyä kastiketta ja pienen määrän pakaste kebablihaa. Nyt tekee mieli suklaata, limsaa tai vastaavaa :(

Sulla ei ole ollenkaan rasvaa tossa ruuassa, siksi sun tekee sitä makeaa mieli.

Vierailija
25/140 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tän päivän maailmassa ei tiedä mitä syödä ja mikä on terveellistä, ei ehkä oo rahkeita koko hommaan. Lehdet, telkkari, netti, blogit jne ovat suoltaneet viimeiset 10v jatkuvalla syötöllä tietoa siitä miten saada se keho, just THE KEHO. Ootko kulkenut ihan silmät kiinni koko aikuiselämän?

Mitä jos palkkaisit personal trainerin tai kävisit ravitsemusterapeutilla? Tai lainaisit kirjastosta jonkun valmiin dieettikirjan, usko tai älä niin niitäkin on siellä hyllyt piukassa. 

Tässä mun vinkki; syö salattia ja vihanneksia (niitä kaupan tuorehyllystä) niin paljon kuin jaksat ja vielä senkin jälkeen kun et enää jaksa niin syöt vaan. Pitää nälkää loitolla ja ovat vähäkalorisia. Toisaalta voisit myös käyttää omia aivojasi. 

:'D Ok. Epäilisin, että suurimpaan osaan niistä jutuista, mistä av:lla keskustellaan, löytyy jonkinlaista kirjallisuutta. Sen sijaan vertaistukea on kiva etsiä täältä, suoria vinkkejä, lukea ihmisten omakohtaisia kokemuksia jne., you know, keskustella oikeastaan kaikesta maan ja taivaan väliltä. Aiheesta kuin aiheesta. Sinulle sen sijaan suosittelen että älä keskustele ikinä kenenkään kanssa mistään aiheesta, jos noin ottaa nuppiin.

Ap

Et oo vielä tainnut oppia että tämä on ihan väärä palsta vertaistuen hakemiseen :) no mutta ennen kuin sun ongelmaa pystyy ratkomaan, pitää se ongelma tunnistaa. Miksi olet ylipainoinen? Joo syöt liikaa, mutta miksi syöt liikaa? Onko psyykkisiä ongelmia taustalla? Voihan sitä ruokavalioksi antaa juuri kasvisten syömisen, mutta ongelman juurille olisi hyvä päästä. Eikö sinulla toimi vanha kikka; jätä herkut ja lisää liikuntaa? Miksi ei toimi? JNE

Vierailija
26/140 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 164 cm. Nyt loppui syöminen, perkule vieköön. Ahdistaa tosi paljon, mulla tämä on pelkästään tahdonvoimasta kiinni... Nyt siis ruokavalio remppaan ja pienemmät annokset!!

Kaipaisin hyviä vinkkejä erityisesti ruokavalioon: mitkä ruoat pitävät nälkää hyvin mutta ovat vähäkalorisia ja myös terveellisiä? Tiedän että näitä aloituksia on paljon mutta olisin kiitollinen vinkeistä JA myös tsempeistä. :) Myös muita about samankokoisia olisi kiva kuulla, millaisena koet itsesi ja oisko samoja ajatuksia kuin mulla...

Vähäkalorinen ruoka ei pidä nälkää, joten kaikki syömäsi ei voi olla vähäkalorista. Energiaa on kuitenkin saatava. Sitä saa joko hiilareista tai rasvasta. Itse valitset sitten missä suhteessa näitä syöt. Proteiinia ei kannata käyttää energian saantiin, se on lähinnä rakennusaine, sitä tarvitaan n.1g/painokilo/pvä

Vierailija
27/140 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita ketoosikarppaus. Et joudu näkemään nälkää ja herkkuja ei tee mieli. Mä olen 170cm ja nyt 72kg, 4kg on lähtenyt kolmessa viikossa. Mä en voinut kuvitella itselleni mitään muuta tapaa saada laihdutettua, herkut vaan oli niin iso osa mun ruokavaliossani, mutta nyt ei tee niitä mieli edes :) Tsemppiä!!

Vierailija
28/140 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 166 cm ja 65 kg. Olen ihan ok kunnossa, harrastan liikuntaa, mutta 2-3kg haluaisin pois vyötäröltä. Ahdistaa jenkkakahvat. Ei kovin näkyvät vaatteet päällä, mutta itseä haittaa. Mulle maistuu herkut liian hyvin 😣. Olen opetellut olemaan santsaamatta ja jättänyt leivän pois lämpimiltä aterioilta (2). Pitäis vielä pienentää annoksia ja vähentää herkkuja.

Vierailija
29/140 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloita ketoosikarppaus. Et joudu näkemään nälkää ja herkkuja ei tee mieli. Mä olen 170cm ja nyt 72kg, 4kg on lähtenyt kolmessa viikossa. Mä en voinut kuvitella itselleni mitään muuta tapaa saada laihdutettua, herkut vaan oli niin iso osa mun ruokavaliossani, mutta nyt ei tee niitä mieli edes :) Tsemppiä!!

Toimii painontiputukseen, muttei ole elämäntapa, siksi huono dieetti! Ja tiedän, mistä puhun, sillä ennen lapsia tiputin tuolla 17kg ja raskauksien ja imetysten aikana, kun olen syönyt normiruokaa (tosin herkkujakin) on kilot pikkuhiljaa kertyneet takaisin! Suosittelen elämäntapamuutosta (vaikka onkin hitaampi keino tiputtaa painoa), sillä tulos on pysyvä!

Vierailija
30/140 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on pituutta 164 cm, tai lyhyyttä. Ainakin viimeksi, kun mitattiin, olin ton pituinen. Painoin 1. 1. 2016 tasan 75 kiloa. Nyt painan 71. 1 kiloa. Käytän Kiloklubia, eli lasken kaloreita. Aluksi söin max. 1500 kcal päivässä. Laihtumistahti oli mielestäni liian hidas. Viime viikon maanantaista alkaen olen pitäytynyt max. 1300 kcal päivässä. Tavoitteeni on päästä alle 60 kilon, eli vaikka 59, 9 kg. Tsemppiä kaikille kanssalaihduttajjille!

Vierailija
31/140 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli syksyllä melkein sama tilanne paino 70kg ja pituutta 163cm. Otin niskasta kiinni itteäni ja nyt paino 61kg! Lopetin leivän ja juuston ja makkaran syömisen ja pienensin annoksia. Liikuntaa en juurikaan lisännyt

Pystyt siihen Ap laihtuminen tuntuu upealta :)

Vierailija
32/140 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse 165cm ja painoo nyt 72kg. Laskettuaika kuukauden päästä. Vähän jännittää et paljonko vielä ehtii kiloja tulee 😐

Vierailija
33/140 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika samat mitat mulla 2v sitten. Nyt 165/58 ja ehkä kilon kaksi voisin pudottaa painoa.

Aloin laskea kaloreita ja jätin isot suklaalevyt ja karkkipussit pois, suklaapatukat tilalle. Toimii!

Paljonko kaloreita söit päivässä?

Keskimäärin 1500. Jos viikonloppuna tuli herkuteltua, alkuviikosta söin kevyemmin. Liikuntaa en juuri harrastanut, tosin kävelin joka arkipäivä vähintään 3 km. Ekat 5kg lähtivät kilo per kuukausi -tahtia, loput hitaasti mutta varmasti.

Vierailija
34/140 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda ensin vaaka pariksi viikoksi, unohtakaa kilot, unohda, että haluat  laihtua,  mutta keskity siihen, miten   toimit , liikut, miten elät  elämääsi  ja miten olet juuri sinä . Sitten viilaa hieman ruokavaliota, ensin pyri poistamaan vain  yksi haitallinen asia, on se sitten liian suuri annoskoko, sokeri ja siihen liittyvät tuotteet, iltasyöminen, liian vähäinen veden juominen jne.

Liiasta sokerista pääsee eroon parissa kolmessa viikossa, mutta sen tilalle on saatava jotain muuta hyvää, esim.   bataattia, porkkanaa, mangoa, banaania. Kuori ja paloittele  aina kulhollinen näitä herkkuja valmiiksi pöydälle ja kun syöt , nauti  jokaisesta suupalasta, pureksi sitä 17 kertaa (on muuten suositus), juo  hunajalla makeutettua ja inkiväärillä ja kurkumalla maustettua vettä välipalaksi riittävästi (2,5-3 litraa).

Kun olet esim. kaupungilla ota  aina pienet eväät mukaasi, esim. ruisleipää, jonka päällä on vaikkapa kurkkua ja broilerifilettä tai uunilohta. Jos tulee nälkä, jo tällainen pieni apu auttaa eikä tee mieli mennä ostamaan "jotain makeaa".

Liiku mahdollisimman paljon kävellen, älä käytä hissiä, älä bussia alle 2-3  km: matkalla,  liiku niin, että pulssisi hieman kohoaa. Kanna raskaita kauppakasseja ilolla, kalorit kuluvat, lihakset kehittyvät. Älä osta vanukkaita, maustettuja jugurtteja, liikaa jäätelöä, vaan tee ne itse rahkasta ja marjoista, jäätyneistä banaaninpaloista. Tarjoa myös näitä välipaloja ystävillesi.

Muista, että tutkimustenkin mukaan omalla tahdonvoimalla pääsee vaan alkuun, sen jälkeen tarvitset   muunlaista tukea, vaikka kaveripiiristäsi tai personal trainerista, joille olet ns. tilivelvollinen ja joiden kanssa voit iloita saavutuksistasi. Niin ja pidä sitten joskus niitä ns. lepopäiviä, jolloin sallit itsellesi jonkun namusen. Ihminen ei jaksa loputtomiin tarkkailla itseään. Kun välillä hengähtää, jaksaa taas taittaa matkaa. Laita riittävästi välitavoitteita, puhu niistä ääneen tai kirjoita ne paperille ja seuraa itseäsi, mutta tee se lempeästi. Kyse ei ole siitä, että laihtuisit, vaan että voisit paremmin ja siinä samalla laihdut. Elämä ei ole laihtumista vaan hyvää elämistä varten, jonka osana on hyvinvointi.

Vierailija
35/140 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimii painontiputukseen, muttei ole elämäntapa, siksi huono dieetti! Ja tiedän, mistä puhun, sillä ennen lapsia tiputin tuolla 17kg ja raskauksien ja imetysten aikana, kun olen syönyt normiruokaa (tosin herkkujakin) on kilot pikkuhiljaa kertyneet takaisin! Suosittelen elämäntapamuutosta (vaikka onkin hitaampi keino tiputtaa painoa), sillä tulos on pysyvä!

Totta kyllä, mutta tuolla saa nopeasti tuloksia ja sen jälkeen tietenkin jatketaan esim tavallisella/hyväkarppauksella tai tehdään ihan toisenlainen ruokavalio, joka on pysyvä muutos. Näin kilot eivät tule takaisin. Minä itse aion n 3kk ketokarppauksen jälkeen jatkaa tarvittaessa hyväkarppauksella, tai sitten ihan normaali ruokavalio ja herkut vaan minimiin.

Vierailija
36/140 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en mitää kaloreita laske ja syön ihan normi kotiruokaa. Painoa on tippunu nyt n9kg 3,5kuukaudessa. Kun alotin sallin itselleni vielä muutaman herkkupäivän viikossa :D pidin 12pvn herkkulakon viime kuussa. Nyt herkuttelen 1-2x viikossa. Liikuntaa n. 6x viikossa tunti päivässä. Varmaan tehokkain tapa polttaa läskiä on käydä juoksulenkillä ennen aamupalaa. Maitotuotteita ja leipää syön harvoin. Ei kannata heti alussa ruveta rajoittamaan liikaa ja liikuntaa oman kunnon mukaan Niin ja juomana vesi tai tee. Pepsimaxia viikoloppusin tai pahaan sokerihimoon :D

Tsemppiä!

Vierailija
37/140 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten teillä muilla, erit. painonpudottajills, lasketteko ruoasta yleensä kalorit?

En usko lainkaan kaloriteoriaan, katson vain hiilaripitoisuuden. Vertaapa jotain tuotetta ja sen light-versiota, niin lähes säännönmukaisesti lightissa on enemmän hiilareita.

Peruna, pasta, riisi ja leipä kokonaan pois. Hedelmät ja hedelmämehut pois. Ne aiheuttavat käymistilan elimistössä ja sisältävät paljon sokeria. Sen sijaan vettä pitää juoda paljon, 2-3 litraa joka ikinen päivä. Ruokailut pienissä erissä n. 4 kertaa päivässä.

Lihan, kanan ja kalan lisukkeena lämpimiä kasviksia tai salaattia (ei maissia!). Kananmunia eri tavoin laitettuna, tonnikalaa ja äyriäisiä.

Huomasin lisäksi maitotuotteiden poisjättämisen vauhdittavan mukavasti painonpudotusta, mitä en olisi heti uskonut. Nautin aiemmin todella paljon juustoja, rahkaa ja raejuustoja, mutta kun siirryin maidottomaan ruokavalioon, niin johan alkoi tapahtua! :) Ei siis hyla-tuotteitakaan, kyse ei ole laktoosista vaan maidon sisältämästä kaseiinista.

Ap, aluksi painoin lähes saman kuin sinä, nyt 64,2 kg ja olen 170 cm.

Tsemppiä!! :)

Vierailija
38/140 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli syksyllä melkein sama tilanne paino 70kg ja pituutta 163cm. Otin niskasta kiinni itteäni ja nyt paino 61kg! Lopetin leivän ja juuston ja makkaran syömisen ja pienensin annoksia. Liikuntaa en juurikaan lisännyt

Pystyt siihen Ap laihtuminen tuntuu upealta :)

Kiitos tsempistä, kuulostaa niin hyvältä, nyt kyllä yritän ihan tosissani myös! Tämä päivä mennytkin jo hyvin :D

Vierailija
39/140 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tarkkaile liikaa kirjoitti:

Unohda ensin vaaka pariksi viikoksi, unohtakaa kilot, unohda, että haluat  laihtua,  mutta keskity siihen, miten   toimit , liikut, miten elät  elämääsi  ja miten olet juuri sinä . Sitten viilaa hieman ruokavaliota, ensin pyri poistamaan vain  yksi haitallinen asia, on se sitten liian suuri annoskoko, sokeri ja siihen liittyvät tuotteet, iltasyöminen, liian vähäinen veden juominen jne.

Liiasta sokerista pääsee eroon parissa kolmessa viikossa, mutta sen tilalle on saatava jotain muuta hyvää, esim.   bataattia, porkkanaa, mangoa, banaania. Kuori ja paloittele  aina kulhollinen näitä herkkuja valmiiksi pöydälle ja kun syöt , nauti  jokaisesta suupalasta, pureksi sitä 17 kertaa (on muuten suositus), juo  hunajalla makeutettua ja inkiväärillä ja kurkumalla maustettua vettä välipalaksi riittävästi (2,5-3 litraa).

Kun olet esim. kaupungilla ota  aina pienet eväät mukaasi, esim. ruisleipää, jonka päällä on vaikkapa kurkkua ja broilerifilettä tai uunilohta. Jos tulee nälkä, jo tällainen pieni apu auttaa eikä tee mieli mennä ostamaan "jotain makeaa".

Liiku mahdollisimman paljon kävellen, älä käytä hissiä, älä bussia alle 2-3  km: matkalla,  liiku niin, että pulssisi hieman kohoaa. Kanna raskaita kauppakasseja ilolla, kalorit kuluvat, lihakset kehittyvät. Älä osta vanukkaita, maustettuja jugurtteja, liikaa jäätelöä, vaan tee ne itse rahkasta ja marjoista, jäätyneistä banaaninpaloista. Tarjoa myös näitä välipaloja ystävillesi.

Muista, että tutkimustenkin mukaan omalla tahdonvoimalla pääsee vaan alkuun, sen jälkeen tarvitset   muunlaista tukea, vaikka kaveripiiristäsi tai personal trainerista, joille olet ns. tilivelvollinen ja joiden kanssa voit iloita saavutuksistasi. Niin ja pidä sitten joskus niitä ns. lepopäiviä, jolloin sallit itsellesi jonkun namusen. Ihminen ei jaksa loputtomiin tarkkailla itseään. Kun välillä hengähtää, jaksaa taas taittaa matkaa. Laita riittävästi välitavoitteita, puhu niistä ääneen tai kirjoita ne paperille ja seuraa itseäsi, mutta tee se lempeästi. Kyse ei ole siitä, että laihtuisit, vaan että voisit paremmin ja siinä samalla laihdut. Elämä ei ole laihtumista vaan hyvää elämistä varten, jonka osana on hyvinvointi.

Oon kertonutkin mun miehelle, joka on kyl hyvä tsemppari ja myötäeläjä. Toisaalta ois kiva joku tyttökaveri, jolla mahd. sama tilanne.

Totta tuokin, että välillä pitää muistaa hengittää ja levätä... Kun nyt vain pääsis eka kunnolla alkuun. :)

Vierailija
40/140 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en mitää kaloreita laske ja syön ihan normi kotiruokaa. Painoa on tippunu nyt n9kg 3,5kuukaudessa. Kun alotin sallin itselleni vielä muutaman herkkupäivän viikossa :D pidin 12pvn herkkulakon viime kuussa. Nyt herkuttelen 1-2x viikossa. Liikuntaa n. 6x viikossa tunti päivässä. Varmaan tehokkain tapa polttaa läskiä on käydä juoksulenkillä ennen aamupalaa. Maitotuotteita ja leipää syön harvoin. Ei kannata heti alussa ruveta rajoittamaan liikaa ja liikuntaa oman kunnon mukaan Niin ja juomana vesi tai tee. Pepsimaxia viikoloppusin tai pahaan sokerihimoon :D

Tsemppiä!

Kiitos! Maitotuotteita rakastan, siis juon maitoa ja syön juustoa, mut määrää täytyy ainakin vähentää... Niinkuin muissakin ruoissa. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä