Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tiedän olevani kuvottava läski, enkä voi tehdä asialle mitään!

Vierailija
22.02.2016 |

töissä neljään asti, sitten kiidän pitkin kaupunkia noukkimassa kyytiin neljä rakkauvenhetelmää, joista yksi erityslapsi !
ei suoraan sanoen huvita kotiin päästyä tehdä mitään muuta, kuin ne välttämättömät eli laittaa ruuan, valvoa läksyt, ehkä pestä pyykkiä tai imuroida.. ja sitten istua perse homeessa sohvalla. mies tekee kolmivuorotyötä, eli käytännössä katsoen yksin saan heilua tämän sirkuksen tirehtöörinä.

mitat on 162cm/ 90 kg, varmaan kroppa kohta tekee stopin näiden läskien painosta...
tiedän, että olen varmasti etova näky ja ihmiset miettivät miksen tee asialle jotain. missä välissä, millä voimilla ? .(

ai mitä sitten syön? yllättävää kyllä, en (mielestäni) kovin epäterveellisesti. aamulla kaurapuuro ja kahvi (mustana), töissä lämmitän mikrossa jotain ja kotona joko teen ruuan tai sulatan pakkasesta... aika paljon ihan perusruokaa eli esim. kaalilaatikkoa, lihapullia ja muussia, pastakastikkeita. makeaakaan en syö hirveästi, turkinpippureita joskus. pari kertaa viikossa juon muutaman oluen kun jälkikasvu saatu sänkyyn, mutta esim. baareissa en ole käynyt aikoihin.

Kommentit (105)

61/105 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin hölmösti sanottu,että "en voi tehdä mitään".Minulla on saman verran pituutta ja vielä enemmän painoa kuin ap:lla,ja aivan taatusti voisin syödä vähemmän,ja terveellisemmin,ei vain ole tahdonvoimaa,ja lisäksi olen tunnesyöppö,eli kun tulee vastoinkäymisiä,tekee heti mieli mättää jotain naamaani lohduksi.Olen kuvottava läski,mutta en viitsi tehdä asialle mitään juuri nyt.Ehkä sitten kun saan elämän muuten kuntoon.Jotenkin tästä avauksesta paistaa kauhea itsesääli,se on minusta kuvottavampaa kuin läskiys.

62/105 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta isoin ongelmasi on se, että ylipäätään ajattelet olevasi "kuvottava läski". Tuollainen ajattelu ei ole tähänkään mennessä ruoskinut sinua salille reippailemaan, joten mitä hyötyä siitä on? Teet itsesi vain onnettomaksi.

Ehkä parasta olisi ylipäätään järjestellä elämää uusiksi ja koettaa keksiä ratkaisuja, miten saisitte arjestanne vähemmän kuormittavaa jakamalla vastuuta tai priorisoimalla välttämättömiä töitä. Se olisi ensimmäinen askel, ja toinen on laatia suunnitelmallisesti sellaiset täysipainoiset ateriat, joilla jaksaa (kunnon hiilihydraattitankkaus ei välttämättä ole jaksamisen kannalta paras mahdollinen). Ja välipaloja on hyvä kuljettaa joukossa, ettei työn ja kotiinpääsyn välissä ole aivan hirvittävä nälkä (vaikka hedelmiä). 

Liikunta virkistää taatusti, mutta laihduttamisen kannalta ruokavaliolla on se keskeisempi rooli. Liikuntaa kannattaa ehdottomasti harrastaa edes jossakin määrin ihan terveyden ja virkistäytymisen nimissä, mutta yrittää ajoittaa sitä vaikka silloin, kun sille on oikeasti aikaa, kuten viikonloppuisin. Tai ottaa sitä mukaan asteittain sitä mukaa, kun saa enemmän virtaa arjen suunnittelusta ja monipuolisemmasta, kasvisvoittoisesta ruoasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/105 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kannustavampia ja ymmärtäväisempiä kommentteja kuin tuossa ketjussa missä syrjäytyneet miehet kertovat kohtaloistaan...

Vierailija
64/105 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko mahdollista lisätä liikuntaa niin että lasten kanssa yhdessä ulkoilisitte?

Vierailija
65/105 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta vaikka lihansyönti väliaikaisesti ja aloita herkkulakko. _Kohtuullinen_ huijauspäivä kerran viikossa jos ottaa koville. Laske kaloreita. Kai sitä lastenkin kanssa voi mennä yhdessä lenkille, jos ei nyt kaikki ole ihan jotain alle 5v.

Lopeta mieluummin puuron, leivän, viljan syönti. En ole mikään karppihullu, vaan noiden jättäminen saattaa auttaa eniten väsymykseen ja energian putteeseen.

Vierailija
66/105 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta vaikka lihansyönti väliaikaisesti ja aloita herkkulakko. _Kohtuullinen_ huijauspäivä kerran viikossa jos ottaa koville. Laske kaloreita. Kai sitä lastenkin kanssa voi mennä yhdessä lenkille, jos ei nyt kaikki ole ihan jotain alle 5v.

Lopeta mieluummin puuron, leivän, viljan syönti. En ole mikään karppihullu, vaan noiden jättäminen saattaa auttaa eniten väsymykseen ja energian putteeseen.

Tää on niin totta. Mutta eihän näitä voi jättää, koska joku on sanonut niiden olevan terveellisiä ja välttämättömiä :D:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/105 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta vaikka lihansyönti väliaikaisesti ja aloita herkkulakko. _Kohtuullinen_ huijauspäivä kerran viikossa jos ottaa koville. Laske kaloreita. Kai sitä lastenkin kanssa voi mennä yhdessä lenkille, jos ei nyt kaikki ole ihan jotain alle 5v.

Lopeta mieluummin puuron, leivän, viljan syönti. En ole mikään karppihullu, vaan noiden jättäminen saattaa auttaa eniten väsymykseen ja energian putteeseen.

Tää on niin totta. Mutta eihän näitä voi jättää, koska joku on sanonut niiden olevan terveellisiä ja välttämättömiä :D:D

No ihan sama se on lihan kanssa. Tutkimukset huutaa kasvisruoan terveellisyyden puolesta, mutta kun PITÄÄ SAADA LIHAA. 

Vierailija
68/105 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sun miestä vaivaa? Onko vaan laiska paska vai mt-ongelmainen tms? Kolmivuorotyö ei ole mikään este perheen asioiden yhteiseen hoitamiseen. Onkohan maailmassa yhtään naista, joka ei osallistu kodin ja lastenhoitoon koska hänellä on kolmivuorotyö, en usko. Ja kai sillä on vapaapäivät niin kuin muilla ihmisillä vai tekeekö yksin kolmea vuoroa 24/7?

Sun ongelma on tossa, kusipäinen vapaamatkustajamies, ja sinä otat tilanteen annettuna ja yksin väännät koko palettia ja erityislapsen kanssa vielä, ap. Miehesi ei huomioi sinua mitenkään, eikä sinun vointiasi ja se masentaa sinua vähintään alitajuisesti. Nää kuviot on niin nähty. Voisit huomattavasti paremmin yksinhuoltajana, on minun mielipide ja siihen toi tilanne tulee päätymään, jossei kissaa nosteta pöydälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/105 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta kaljaa Ap viikossa juo?!

Vierailija
70/105 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta vaikka lihansyönti väliaikaisesti ja aloita herkkulakko. _Kohtuullinen_ huijauspäivä kerran viikossa jos ottaa koville. Laske kaloreita. Kai sitä lastenkin kanssa voi mennä yhdessä lenkille, jos ei nyt kaikki ole ihan jotain alle 5v.

Lopeta mieluummin puuron, leivän, viljan syönti. En ole mikään karppihullu, vaan noiden jättäminen saattaa auttaa eniten väsymykseen ja energian putteeseen.

Tää on niin totta. Mutta eihän näitä voi jättää, koska joku on sanonut niiden olevan terveellisiä ja välttämättömiä :D:D

No ihan sama se on lihan kanssa. Tutkimukset huutaa kasvisruoan terveellisyyden puolesta, mutta kun PITÄÄ SAADA LIHAA. 

Liha kuuluu ihmisen ravintoon, samoin kuin kasviksetkin. Jomman kumman syöminen ei sulje toista pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/105 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateriakokoja pitää varmaan tarkistaa, jos et tosiaan muuta syö. Vaatii aika paljon energiaa ylläpitää noin isoa elopainoa, eli jostain niitä kaloreita tulee jatkuvasti liikaa!

Vierailija
72/105 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin vain aloituksen ja vastaan siihen.

Itse olen hoikka. Jos kuitenkin tapaan selvästi ylipainoisen ihmisen, en mieti hänen painoaan. Minulle toisen ihmisen paino on melko yhdentekevä seikka.

Jos tapaisin sinut, kiinnittäisin huomiota siihen, mitä juttelet, mitä mieltä olet eri asioista, millaisia näkemyksesi on. Tunnen ylipainoisia, erittäin miellyttäviä henkilöitä.

  Elina

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/105 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin miksi mies ei osallistu? Kolmivuorotyö ei ole syy vapaamatkustamiseen.

Vierailija
74/105 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

töissä neljään asti, sitten kiidän pitkin kaupunkia noukkimassa kyytiin neljä rakkauvenhetelmää, joista yksi erityslapsi !

ei suoraan sanoen huvita kotiin päästyä tehdä mitään muuta, kuin ne välttämättömät eli laittaa ruuan, valvoa läksyt, ehkä pestä pyykkiä tai imuroida.. ja sitten istua perse homeessa sohvalla. mies tekee kolmivuorotyötä, eli käytännössä katsoen yksin saan heilua tämän sirkuksen tirehtöörinä.

mitat on 162cm/ 90 kg, varmaan kroppa kohta tekee stopin näiden läskien painosta...

tiedän, että olen varmasti etova näky ja ihmiset miettivät miksen tee asialle jotain. missä välissä, millä voimilla ? .(

ai mitä sitten syön? yllättävää kyllä, en (mielestäni) kovin epäterveellisesti. aamulla kaurapuuro ja kahvi (mustana), töissä lämmitän mikrossa jotain ja kotona joko teen ruuan tai sulatan pakkasesta... aika paljon ihan perusruokaa eli esim. kaalilaatikkoa, lihapullia ja muussia, pastakastikkeita. makeaakaan en syö hirveästi, turkinpippureita joskus. pari kertaa viikossa juon muutaman oluen kun jälkikasvu saatu sänkyyn, mutta esim. baareissa en ole käynyt aikoihin.

Hymyilyttää tää ainainen sama virsi ylipainoisilla, että en edes syö kovin epäterveellisesti  ja sitten luetellaan ne terveellisimmät syömiset ja raakataan raakalla kouralla luettelosta ne kaikkein epäterveellisimmät syömiset.

Minulle on kenenkään 35 bmi:llä turha väittää, että en edes syö kovin epäterveellisesti. Aivan varmana olet ainakin jossain kohtaa syönyt, kun olet itsellesi 30 kiloa ylimääräistä roudattavaa hankkinut!

Eli vaikka nyt söisitkin vähän terveellisemmin, niin et kuitenkaan niin terveellisesti, että painosi lähtisi putoamaan. Sinä et siis tarvi painonpudotukseesi lisää aikaa, vaan vähemmän syömistä. Eikä sen sitäpaitsi pitäisi sinulle olla mikään ongelma, kun ja jos elämäsi on niin kiireistä kuin väität, niin eihän siinä luulisi aikaakaan jäädä jatkuvalle mässytykselle.

Eli lisää aikaa ja jaksamista et tarvitse, vaan lisää itsekuria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
75/105 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai äijäs koko ajan ole töissä? Koeta ottaa aikaa itsellesi kun hän on kotona. Ulos ja lenkille? Jumpalle? Pelkkä ruuan vähentäminen ei auta. Lisää kulutusta reilusti

ja lupaan että jaksat paljon paremmin arjen pyöritystä. Ulos voi mennä milloin vain satoi tai paistoi kaikki on kiinni omasta halustasi. T. Suurperheen pyörittäjä

Vierailija
76/105 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö kasviksia enemmän! Itse makaan päivät kotona enkä valitettavasti harrasta liikuntaakaan mutta en liho koska syön terveellisesti. Eli hedelmiä ja kasviksia ym. lautaselle, niistä saat vitamiineja ja kun saat vitamiineja, voit paremmin ja sitten voit hyvällä mielellä aloittaa laihduttamaan. :)

Vierailija
77/105 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihtuminen ei ole niin yksinkertaista kuin mitä nämä "syö vähemmän, liiku enemmän" -hokijat olettavat. Syömiseen ja energiankulutukseen vaikuttaa niin moni muukin asia kuin itsekuri. Itse olen hoikka vaikka en harrasta yhtään liikuntaa, juon paljon olutta ja syön itseni aina kylläiseksi.

Patrick Borgin blogi on yksi paikka josta voi lukea tutkimukseen perustuvaa tietoa laihtumisesta.

Vierailija
78/105 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihtuminen ei ole niin yksinkertaista kuin mitä nämä "syö vähemmän, liiku enemmän" -hokijat olettavat. Syömiseen ja energiankulutukseen vaikuttaa niin moni muukin asia kuin itsekuri. Itse olen hoikka vaikka en harrasta yhtään liikuntaa, juon paljon olutta ja syön itseni aina kylläiseksi.

Patrick Borgin blogi on yksi paikka josta voi lukea tutkimukseen perustuvaa tietoa laihtumisesta.

Kiitti vinkistä! T: sellainen OIKEASTI kuvottava läski eli 145kg/170 cm

Vierailija
79/105 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Minä painoin n. vuosi sitten saman verran kuin sinä, tai oikeastaan vielä 5 kiloa enemmän! Olen saman pituinen. Mutta ei niin isoa painoa todellakaan kerry sillä että syö "ihan terveellisesti" - ei minulla ainakaan. Söin JOKA päivä sipsejä, suklaata ja jäätelöä sekä kävin useamman kerran viikossa hesessä tai mäkissä. Kun muutin ruokavaliota terveellisempään suuntaan, laihduin 20kg. Ja syön tavallista kotiruokaa, en kärsi nälästä ja herkuttelen silloin tällöin.

Kaikista vaikeinta oli aloittaminen ja herkkujen pois jättäminen. Mutta voin luvata että jos MINÄ onnistuin niin kuka tahansa voi onnistua! :)

Vierailija
80/105 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pisti silmään tuosta aloitusviestistä nuo pastakastikkeet. Teetkö itse vai ostatko kaupasta valmista, joka vaatii vain lämmittämisen? Nehän siis eivät mitään terveellistä ole, suolaa ja sokeria hirmuisia määriä yhtä annosta kohden.

Ruokavalion kanssa alkuun pääsee vaikka sillä, että vaihda viljatuotteet täysjyvään. Tee kanarisotto seuraavan kerran täysjyväriisistä (koska veikkaan että oikeasta risottoriisistä sitä tuskin teet..), osta naturellia kanaa, ilman marinadia ja mausta itse.

Mulla ei ole lapsia,mutta opiskelen ja teen kahta työtä, aikaa liikunnalle ja ruoanlaitolle jää silti. Aikatauluta elämäsi, alkuun vaikka konkreettisesti paperille kirjoittaen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan