Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi migreeni häviää kuntoillessa?

Vierailija
22.02.2016 |

Mulla on tänään ollut migreeni. Ei paha, mutta ilman lääkettä voimistuu koko ajan ja jossain vaiheessa on pakko ottaa lääke.
Kävin tänään kahdella liikuntatunnilla ja kummankaan aikana ei särkenyt päätä, mutta niiden jälkeen se tuli taas esiin.
Testasin sitä siis tänään, kun mielestäni noin on käynyt monet kerrat. Mietin vain miksi migreeni häviää siksi ajaksi, kun treenaan korkealla sykkeellä? Kuitenkin migreenin estolääke laskee sykettä.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole migreeni. Niskajumi "vaan". Migreenissä liikkuminen pahentaa oireita.

Vierailija
2/16 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa todella oudolta. Olet siis varma, että sinulla on oikeasti migreeni eikä jännityspäänsärky? Jännityspäänsärylle on ominaista, että liikunta auttaa siihen, koska kipu johtuu lihasjännityksestä. Kun minulla on migreeni, en kestä liikkua, puhua tai olla valoisassa, vaan yleensä makaan vessan lattialla oksentamassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä häviä. En pysty liikuttamaan edes päätä, kun migreeni on päällä. Muutama askel saa aikaan niin helvetillisen paineen päähän, että ei voi muuta, kuin maata pimeässä huoneessa täysin paikoillaan.

Vierailija
4/16 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä ole migreeni. Migreenin oirekuvaan kuuluu liikunnasta paheneva päänsärky.

Vierailija
5/16 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olet tyhmä.

Vierailija
6/16 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mä aika varma, että on migreeni. Lähtee pois migreenilääkkeillä.

Mulla on migreeni monta kertaa viikossa. Käytin estolääkettä, mutta jouduin sen lopettamaan.

Silloin, kun mulla oli harvoin migreeni, se veti mut toimintakyvyttömäksi melkein joka kerta. Oksentanut en ole koskaan migreenissä. Nykyään joudun peiton alle n. kerran kuussa. Tunnistan oireet aika äkkiä ja etenee jotenkin hitaammin nykyään, niin kerkiän hyvin ottamaan lääkkeen ennen kuin äityy pahaksi.

Mulla oli pahat niska- ja selkäjumit, mutta hyvä hieroja sai ne pois ja edelleen käyn säännöllisesti hänen luonaan ylläpitämässä selkäni hyvää kuntoa.

Mun mielestä kuulostaa myös oudolta, siksi sitä täällä kyselenkin.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/16 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärin diagnosoitu on migreensi jos liikunnalla paranee. Mulla tavallista ja migreeniä ja ero on just tuo että liikunta helpottaa normipäänsärkyä mutta pahentaa migreeniä tai saa kohtauksen puhkeamaan jos ei voi olla liikkumatta.

Vierailija
8/16 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreenin hoitoonhan käytetään tulehduskipulääkkeitä... toimiihan ne niskajumiinkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/16 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tässä ketjussa kun on tietäjiä niin... millä voisin auttaa migreeniäni, kun en noita lääkkeitä käyttää voi..? Olisko jollakulla vinkkiä. Ilman lääkettä kohtaukset kestävät ikuisuuden.

Vierailija
10/16 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, jos mulla ei ole migreeniä, niin miten päänsäryt pysyivät poissa estolääkkeillä? En usko niiden toimivan niskajumiin tai tavalliseen päänsärkyyn. Ne niihinhän pitäisi Buranan ja Paratabsin vaikuttaa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/16 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt tässä ketjussa kun on tietäjiä niin... millä voisin auttaa migreeniäni, kun en noita lääkkeitä käyttää voi..? Olisko jollakulla vinkkiä. Ilman lääkettä kohtaukset kestävät ikuisuuden.

Miksi et voi käyttää lääkettä?

Hyvät elintavat pitävät migreenin pois. Nuku paljon, juo vettä paljon, vältä stressiä, harrasta liikuntaa. Vältä yleisiä migreeniä aiheuttavia ruoka-aineita. Kirkkaalla ilmalla aurinkolasit aina päässä.

Mä olen päässyt monesti kamalasta migreenistä eroon isolla Oolla. Joskus vaatinut pari kertaa.

Vierailija
12/16 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm, jos mulla ei ole migreeniä, niin miten päänsäryt pysyivät poissa estolääkkeillä? En usko niiden toimivan niskajumiin tai tavalliseen päänsärkyyn. Ne niihinhän pitäisi Buranan ja Paratabsin vaikuttaa.

Ap

Mikä lääke oli?

Ja entäs jos se onkin lääkepäänsärky?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/16 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika oudolta kyllä kuulostaa. Joskin on minullakin joitain kertoja käynyt niin, että kun kohtaus on ollut lievä eikä vielä kunnolla päällä, olen tehnyt jotain fyysistä ja jossain vaiheessa vaan tajunnut, että kohtaus meni ohi. Ehkä lihasjumien katoaminen sitten auttaa? Kyllähän ne voivat hyvinkin laukaista kohtauksen, mutta yleensä kunnon kohtauksessa kaikki liikkuminen on aivan hirveää.

Minullakin oli aikoja, jolloin kohtaus meinasi alkaa monta kertaa viikossa, parasetamolia kului hirveitä määriä. (Jos kohtaus ehti kunnolla päälle, lähti vain triptaaneilla.) Sitten iki-ihana gyne keksi vaihtaa e-pillerini "luonnollisempiin" (Qlaira ja Zoely) ja kohtaukset vähenivät dramaattisesti. Siihen asti olin kokeillut useampaa "tavallista" pilleriä ja hormonikierukkaa, enkä osannut ajatellakaan, että niillä olisi edes tekemistä migreenini kanssa.

Vierailija
14/16 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm, jos mulla ei ole migreeniä, niin miten päänsäryt pysyivät poissa estolääkkeillä? En usko niiden toimivan niskajumiin tai tavalliseen päänsärkyyn. Ne niihinhän pitäisi Buranan ja Paratabsin vaikuttaa.

Ap

Kärsit triptanismista. Vierottaudu niin särkyt lakkaa. T. Kroonikko, hallinnassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/16 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt tässä ketjussa kun on tietäjiä niin... millä voisin auttaa migreeniäni, kun en noita lääkkeitä käyttää voi..? Olisko jollakulla vinkkiä. Ilman lääkettä kohtaukset kestävät ikuisuuden.

Miksi et voi käyttää lääkettä?

Hyvät elintavat pitävät migreenin pois. Nuku paljon, juo vettä paljon, vältä stressiä, harrasta liikuntaa. Vältä yleisiä migreeniä aiheuttavia ruoka-aineita. Kirkkaalla ilmalla aurinkolasit aina päässä.

Mä olen päässyt monesti kamalasta migreenistä eroon isolla Oolla. Joskus vaatinut pari kertaa.

Olen allerginen. Joskus kohtaus vaan iskee, sama se miten elää.

Vierailija
16/16 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

VITTU SULLA SÄRKEE

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi