Olipas stereotyyppinen kauppakorkeakoulun opiskelija Hesarin jutussa
Artekin huonekalut ja golfbägi opiskelijakämpässään, kauluspaitaa höyrytellään sileäksi. "Jos illalla on nälkä, kotikadulla näkee monta auki olevaa ravintolaa."
Kommentit (15)
Eihän tästä mitään tulee jos kaikki töllöttävät ruokajonoissa ja asustavat yömajoissa. Eikö se ole hyvä, että joku sentään älyää toimia omilla aivoillaan ja etenee omin avuin urallaan?
Tällä saamarinmoisella kateudella ajetaan viimeisetkin veronmaksajat maasta, siinähän reppanat kolkuttelette tyhjällä Kelaluukulla.
Ei kyllä kovin stereotyyppinen vaan harvinainen. Lapseni opiskelee kauppakorkeassa ja on hyvin pienituloinen. Käytännössä minä ostan hänelle vaatteet ja maksan asioita ja hän tyhjentää ruokakaapit säilykkeistä kotona käydessään.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tästä mitään tulee jos kaikki töllöttävät ruokajonoissa ja asustavat yömajoissa. Eikö se ole hyvä, että joku sentään älyää toimia omilla aivoillaan ja etenee omin avuin urallaan?
Tällä saamarinmoisella kateudella ajetaan viimeisetkin veronmaksajat maasta, siinähän reppanat kolkuttelette tyhjällä Kelaluukulla.
Mitä sä sekoilet? Ei opiskelijalla mitään uraa ole.
Vierailija kirjoitti:
Meinaat ihan tosissasi että opiskelija (joka ei käy edes töissä) rahoittaa tuon omin avuin?
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä kovin stereotyyppinen vaan harvinainen. Lapseni opiskelee kauppakorkeassa ja on hyvin pienituloinen. Käytännössä minä ostan hänelle vaatteet ja maksan asioita ja hän tyhjentää ruokakaapit säilykkeistä kotona käydessään.
No jaa, miksi siellä on niin monella vuittonit olalla, kalliit logot kauluspaidoissa?
Tää oli kuitenkin Jyväskylästä eikä pappa betalar -espoolainen.
Vierailija kirjoitti:
Mamma betalar.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jaa, miksi siellä on niin monella vuittonit olalla, kalliit logot kauluspaidoissa?
Koska useiden kauppakorkean opiskelija omaa (ekonomi)vanhemmat, jotka sponsoroivat ja maksvat lapsensa kuluja ja menoja...
Sinkkumies
Kuka se noista oli? Ei näy koko juttu. Äitiä siellä kovasti tunnuttiin kaipailevan ja haluttiin olla lapsia.
Joo en tiedä miksi näihin valitaan tuollaisia. Halutaan vahvistaa Keskisarjan mielikuvaa luksuselämää elävistä opiskelijoista? Opintotuki on 279 € + korkein asumistuki 296 €, tuskin riittää yhdes edes tuon Kallion kämpän vuokran maksamiseen.
Vähän erinäköistä kuin oma opiskelijaelämä. Soluasunto, tv-tasona pahvilaatikko ja ei sänkyä, vaan patja lattialla. Ja itsehän olin sitä mieltä, että huoneeni oli kiva ja viihtyisä.
Vierailija kirjoitti:
Vähän erinäköistä kuin oma opiskelijaelämä. Soluasunto, tv-tasona pahvilaatikko ja ei sänkyä, vaan patja lattialla. Ja itsehän olin sitä mieltä, että huoneeni oli kiva ja viihtyisä.
No mullakin oli noin mutta 90-luvulla oli jotenkin heikommat markkinat käytetyille huonekaluille, ei ollut mitään netin lahjoituspalstoja jne. Toisaalta opintotuen ostovoima oli parempi kuin nyt, moni osti osamaksulla huonekalut Maskusta tms.
Golf on erittäin hyvää verkostoitumista nimenomaan talouselämässä, katsokaa vaikka presidenttiämme.
Ne kaks muuta elää normaalimpaa opiskelijan arkea.
https://www.hs.fi/lifestyle/art-2000011487596.html