Meneekö tämä teistä oikein? Lapset viikko-viikko vanhemmillaan
Äiti lähivanhempi. Saa korotetut lapsilisät, asuu isossa asunnossa johon saa ison asumistuen. Päälle vielä elarit 310 euroa, joista isä maksaa melkein 150 euroa. Isä asuu pienemmässä asunnossa ja hälle jää asumiskulujen jälkeen vähemmän kuin äidille joka tekee vaan yhden vuoron viikossa töitä. Voiko tämä olla edes totta?
Kommentit (34)
No mitäs erosi.
Olisi miehen ehkä kannattanut osallistua vähän enemmän. Jättää toiset naiset panematta? Lapsetkin olisivat saaneet ehjän perheen mallin.
Sitten itketään rahan perään kun ollaan niin villejä ja vapaita.
Huvittava tämä av toden totta on ;) Olen itse avauksen lähiäiti ja olen tehnyt joskus aiemmin samasta aiheesta avauksen. Tuolloin suurin osa oli aivan eri mieltä, minut leimattiin rahanahneeksi loiseksi joka antaa lapselle huonon kuvan, vie exän rahat jne :D Nyt kun teinkin avauksen eri asenteella, tilanne onkin ok, jopa exää on haukuttu ja minut leimattu automaattisesti exän nyxäksi :D
-ap-
Ps. Erotilanteessa ei ole koskaan hyviä vaihtoehtoja, mutta meillä ja etenkin lasten mielestä 50-50 on paras ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Huvittava tämä av toden totta on ;) Olen itse avauksen lähiäiti ja olen tehnyt joskus aiemmin samasta aiheesta avauksen. Tuolloin suurin osa oli aivan eri mieltä, minut leimattiin rahanahneeksi loiseksi joka antaa lapselle huonon kuvan, vie exän rahat jne :D Nyt kun teinkin avauksen eri asenteella, tilanne onkin ok, jopa exää on haukuttu ja minut leimattu automaattisesti exän nyxäksi :D
-ap-
Ps. Erotilanteessa ei ole koskaan hyviä vaihtoehtoja, mutta meillä ja etenkin lasten mielestä 50-50 on paras ratkaisu.
Suurin osahan oli sitä mieltä edelleen. ettei elareita tossa tilanteessa makseta. Mikä tässä nyt mättää?
Miten äiti voi " tienata" viikko-viikko-systeemillä tonnin kuussa? Lapsilisät ovat kahdesta 300 euroa ja äidin osuus minimielatuksesta toinen 300 kuussa, isän 300 joista kumpikin kulutetaan omalla viikolla lapsiin. Äidille jää tuo 300 eikä siis hanki lapsille yhtään mitään ja isä siis antaa vielä 700 euroa kuussa äidille? Johan on typerä isä. Ja mukulat kulkevat rääsyissä, ei suksia tai kännyköitä tai edes kunnon ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
-ap-
Niin, kaikki on näkökulmasta kiinni ja siitä, keneen lukija samaistuu.
Vierailija kirjoitti:
No mitäs erosi.
Olisi miehen ehkä kannattanut osallistua vähän enemmän. Jättää toiset naiset panematta? Lapsetkin olisivat saaneet ehjän perheen mallin.
Sitten itketään rahan perään kun ollaan niin villejä ja vapaita.
Tai nainen olisi voinut jättää pahoinpitelemättä miestään ja olematta nalkuttamatta ja riehumatta.
Ihanaa kuinka miesvihapalstalla kaikki on aina miesten vikaa, mitään taustoja tuntematta.
Maksatko ap sitten kaikki lapsiin liittyvät laskut? Miten perustelet kuviosi? Edes itsellesi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap-
Niin, kaikki on näkökulmasta kiinni ja siitä, keneen lukija samaistuu.
Niin, ja mievihapalstalla kaikki on aina miehen vikaa.
Vierailija kirjoitti:
"MItä tulee tuohon "lapsilla ei ole kotia ollenkaan"- juttuun, niin kyllä, lapsilla on kaksi kotia. Jos ne ovat vielä lähekkäin ja kaverit ja muu säilyvät, kaksi kotia voi olla rikkaus."
Älä nyt viitti. Oletko koskaan itse ollut tuollaisessa tilanteessa? Mä olen ja se ei tunnu siltä, että on kaksi kotia vaan siltä, että mulla ei ole kotia ollenkaan ja olen vain vieraana kahdessa eri paikassa. Ehkä se on rikkaus aikuisille, kun pääsee viikon ajan panemaan uuden kumppanin kanssa ilman että tarvitsee miettiä lapsia
Ok.Olisitko sitten ollut onnellisempi vanhempien huonossa parisuhteessa? Tai tavaten toista vanhempaa joka toinen viikonloppu? Ihan mielenkiinnolla kyselen, että miten nämä asiat pitäisi ratkaista sitten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap-
Suurin osahan oli sitä mieltä edelleen. ettei elareita tossa tilanteessa makseta. Mikä tässä nyt mättää?
Ihan erilainen vastaanotto kuin aiemmassa ketjussani :)
Vierailija kirjoitti:
Maksatko ap sitten kaikki lapsiin liittyvät laskut? Miten perustelet kuviosi? Edes itsellesi...
Maksan
Elarit siis 310, josta isä maksaa vajaan 150, mistä se loppu tulee?