Juhannus on onneksi jo ohi
Oma siisti koti, sisävessa, suihku ja saan olla yksin. Koskaan en enää lähde mihinkään mökille, jos niin on aina tehty. Seuraava painajainen on joulu ja senkin voivat viettää keskenään.
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Kumpaako oikeasti vihaat, sitä juhlapäivää vai niitä tapoja, miten sitä juhlitaan?
Juhlistahan kannattaa tietenkin tehdä omannäköisensä. Tai olla juhlimatta kokonaan, jos ei koko juhla edes kiinnosta.
No niitä tapoja, mitä aina on tehty. Melko väsyttävää vuodesta toiseen vaikka se nuorempana tuntuikin mukavalta. Ihmisten elämäntilanteet muuttuu. Lapsia tulee itse kullekin ja meteliä sen myötä.
- ap
Siksi en mennytkään likasankoon vaan nukuin omisssa puhtaissa lakanoissa ja vietettiin mukavan rauhallista jussia. Sain vettäkin hanasta, eikä tarvinnut 100-vuotta sitten rakennetun mökin alkuperäiskalusteissa grillattua ruokaa syödä tunteja ennen kuin minulla on nälkä.
Miten niin onneksi? Eihän juhannusta ja muita juhlia ole kukaan pakotettu juhlimaan. Minäkin olen elänyt kolme viimeistä vuorokautta kuin muulloinkin.
Vierailija kirjoitti:
Siksi en mennytkään likasankoon vaan nukuin omisssa puhtaissa lakanoissa ja vietettiin mukavan rauhallista jussia. Sain vettäkin hanasta, eikä tarvinnut 100-vuotta sitten rakennetun mökin alkuperäiskalusteissa grillattua ruokaa syödä tunteja ennen kuin minulla on nälkä.
Näin pitääkin olla. Ne sukulaiset, jotka haluaa edelleen viettää juhannuksensa alkeellisissa olosuhteissa niin viettäkööt. Tuskin he minua sinne kaipaavat kärvistelemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin pitääkin olla. Ne sukulaiset, jotka haluaa edelleen viettää juhannuksensa alkeellisissa olosuhteissa niin viettäkööt. Tuskin he minua sinne kaipaavat kärvistelemään.
Anteeksi. Siis kommentti oli minun.
- ap
Miksi lähteä juhannuksen viettoon, jos koko touhu on noin vastenmielistä sinulle?
Anna heidän nauttia, joiden mieleen kyseiset juhannusjuhlat ovat. Ja tee itse jotain sinulle mieluisaa puuhaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi lähteä juhannuksen viettoon, jos koko touhu on noin vastenmielistä sinulle?
Anna heidän nauttia, joiden mieleen kyseiset juhannusjuhlat ovat. Ja tee itse jotain sinulle mieluisaa puuhaa.
Ehkä hänen pitää mennä lasten takia.
Itse päätin jo usempi vuosi sitten, että en enää koskaan lähde millekään mökille tai reissulle kaveriporukassa. Jos lähden niin sitten yksin. Nuorena niitä reissuja vielä sieti (vaikka näin jälkikäteen ajatelunta en silloinkaan pitänyt niistä) mutta nyt yli 40-vuotiaana ei siedä enää pätkääkään. Ei juhannuksessa itsessään mitään vikaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin tosiaan viettää juhannukseni ja muutkin juhlapyhät itsekseni. Vuokraan sen erämökin, jossa olen ollut monta kertaa elämäni aikana. Yhden joulun vietin siellä ja laitoin pihan pieneen kuuseen tuikut. Mistään ei kuulunut ääntäkään.
- ap
Näin vanhempana on kiva olla kotona itsekseen ja keitellä kesäisiä perunoita sekä syödä vähän kalaa. Nuorena vaivasi sellainen fear of missing put. Onnneksi ei enää, vaan voi elää rauhallisesti juhlapäivät.
Metsässä ryyppäys alkaa ottaa keholle
- AP
Niin. Jos terveyttä riittää, niin nelisenkymmentä auringonkiertoa pitäisi vielä jaksaa.
Kumpaako oikeasti vihaat, sitä juhlapäivää vai niitä tapoja, miten sitä juhlitaan?
Juhlistahan kannattaa tietenkin tehdä omannäköisensä. Tai olla juhlimatta kokonaan, jos ei koko juhla edes kiinnosta.