Seksi velvollisuutena suhteessa?
Onko seksi mielestänne velvollisuus suhteessa? Eli on pakko antaa vaikei huvittaisi? Mietin, että se on oikeastaan aika epäkiihottava ajatus. Kielletyt asiat usein ovat kiihottavia. Velvollisuus kuulostaa sanana hyvin tylsältä. Onko avioliitto usein seksin kuolema?
Kommentit (98)
Kyllä se on. Asiasta keskusteltiin, kun kosin tyttöystävääni. Seksuaalinen himoni on vaniljasta poikkeava. Kerroin, että kyseessä ei ole ohi menevä kokeilu, ja että tämän tyyppistä seksiä haluan häneltä jatkossa. Kehotin harkitsemaan tarkoin, vastaako kyllä vai ei. Tästä tuli meidän yhteinen aviollinen velvollisuus, ja se on rakkauden lisäksi oikein mukava meitä yhdistävä asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset pihtaavat? Se on yleisempää kuin miesten vastaava toiminta.
Ei nainen kieltäydy seksistä jos se on hyvää ja sitä saa mieheltä joka on parisuhteessa muunkin kuin seksin takia. Kyllä voi mies syyttää ihan vaan itseään jos saa pakit. Ei minunkaan seksihalut ole mihinkään kadonneet. Mies on käytöksellään hankkinut seksittömän elämän itselleen.
Vaihdevuotisilla ja sitä wanhemmilla naisilla kyse ei ole pihtaamisesta, vaan siitä että heillä ei enää ole halua, himoa eikä kykyä. Naisten seksuaalinen funktio päätyy vaihdevuosissa jotka alkavat keskimäärin 45v iässä.
Muutamilla naisilla halut vain lisääntyy vaihdevuosien jälkeen.
Mulla ainakin halut tapissa, saatava jokapäivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset pihtaavat? Se on yleisempää kuin miesten vastaava toiminta.
Ei nainen kieltäydy seksistä jos se on hyvää ja sitä saa mieheltä joka on parisuhteessa muunkin kuin seksin takia. Kyllä voi mies syyttää ihan vaan itseään jos saa pakit. Ei minunkaan seksihalut ole mihinkään kadonneet. Mies on käytöksellään hankkinut seksittömän elämän itselleen.
Vaihdevuotisilla ja sitä wanhemmilla naisilla kyse ei ole pihtaamisesta, vaan siitä että heillä ei enää ole halua, himoa eikä kykyä. Naisten seksuaalinen funktio päätyy vaihdevuosissa jotka alkavat keskimäärin 45v iässä.
Wanhusnaisilla himot ovat loppuneet, lopullisesti.
Melbourne Women's Midlife Health Project seurasi 13 vuoden ajan 438 naista SPEQ kyselyarviointien ja hormonimittausten avulla. Tutkimukseen valittiin 45-55 ikäisiä naisia (keskiarvo 48v) joilla kaikilla oli lähtötilanteessa vielä kuukautisvuotoa. Yhteenvetoa:
Naisten seksuaalisen toiminnan kaikki osa-alueet heikkenevät iän myötä.
Seksuaalitoimintoihin aiheutuu lisäheikennys kun naiset siirtyvät vaihdevuosien läpi. Tämä lisäheikennys liittyy estradioli-tasojen [ovat eräitä estrogeenejä] laskuun.
LÄHDE: The American Journal Of Medicine: 'Sexuality', https://www.amjmed.com/article/S0002-9343(05)00890-9/fulltext (ilmainen) Katso ainakin himograafi, Figure 1.
Vierailija kirjoitti:
Wanhusnaisilla himot ovat loppuneet, lopullisesti.
Melbourne Women's Midlife Health Project seurasi 13 vuoden ajan 438 naista SPEQ kyselyarviointien ja hormonimittausten avulla. Tutkimukseen valittiin 45-55 ikäisiä naisia (keskiarvo 48v) joilla kaikilla oli lähtötilanteessa vielä kuukautisvuotoa. Yhteenvetoa:
Sulla raukalla ei ole omakohtaista kokemusta vanhemmista naisista ja pitää kaivaa netistä haluamaasi tietoa. Kas kun et kaivanut Finsex tutkimuksesta. Toisekseen et ymmärrä tämän päivän hormonikorvaushoitoja joilla hoidetaan hankalampia haluuttomuuksia ja vaihdevuosioireita tai estrogeenivalmisteiden käyttöä. Lienet joku hapan seksitön ihminen.
Voiko oikeesti joku ottaa vastaan seksiä ihmiseltä joka tekee sen velvollisuudesta painostuksen ja vaatimisen seurauksena???
Vierailija kirjoitti:
Voiko oikeesti joku ottaa vastaan seksiä ihmiseltä joka tekee sen velvollisuudesta painostuksen ja vaatimisen seurauksena???
Voi, mutta se ei tunnu oikealta.
Jos seksi muuttuu velvollisuudeksi parisuhteessa, niin on parempi vain erota ihan suosiolla.
Vierailija kirjoitti:
Onko jonkun puoliso sellainen, joka ajattelee vain itseään eikä halua haluta seksiä puolisonsa puolesta ja puolison iloksi. Ei haittaa vaikka puoliso kärvistelisi seksin puutteesta, kun itseä ei nyt satu huvittamaan. Sitten ihmetellään miksi ihmiset eroavat niin paljon. Kuka viistii olla parisuhteessa itsekkään kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko jonkun puoliso sellainen, joka ajattelee vain itseään eikä halua haluta seksiä puolisonsa puolesta ja puolison iloksi. Ei haittaa vaikka puoliso kärvistelisi seksin puutteesta, kun itseä ei nyt satu huvittamaan. Sitten ihmetellään miksi ihmiset eroavat niin paljon. Kuka viistii olla parisuhteessa itsekkään kanssa.
On henkistä väkivaltaa painostaa seksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun puoliso kritisoi, vaatii, painostaa ja kertoo kaikin tavoin miten vääränlainen olen. Hän on aina oikeassa. Kysyin miten minun tulisi olla jotta hän olisi tyytyväinen. Hän sanoi että minun tulisi ajatella kuten hän ja tehdä kuten hän sanoo. Jos hän ei saa seksiä niin tulee ero ja lapsilta menee koti ja toinen vanhempi. Eli annan hänelle seksiä kotirauhan vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos asenne puolison tyydyttämisestä on tuo, niin parisuhde on ohi. Parisuhteessa molemmat vastaa toistensa tyydyttämisestä, ei omastaan. Jos siihen ei ole halua, niin silloin kannattaa erota. Itse en ainakaan eläisi minua haluamattoman puolison kanssa. Kaikki haluaa tuntea itsensä halutuksi ja jos ei tunne, niin parisuhde on ohi. Turha jäädä siihen enää kitumaan, elämä on siihen liian lyhyt. Toiset jää, kun eivät osaa tai pysty tekemään päätöksiä. Jos puolisoaan ei saa haluamaan seksiä on parisuhteen taru lopussa.
Henkisesti väkivaltaista miestä on hyvin vaikea haluta. Etenkin kun hän ei ole valmis muuttamaan käytöstään. Eli annan kotirauhan vuoksi seuraavat 4 vuotta ja valmistelen eroa. Sitten ovat lapset sen ikäisiä että voivat itse päättää kumman vanhemman luona asuvat.
Paras tapa varmistaa ettei mies petä on pitää sen kassit tyhjinä.mitä mies tekee naisella jos ei sex.kysy poikamiehiltä onko ne väärässä.kavereita on jo muutenkin
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä on velvollisuus (molempien) panostaa siihen että seksi maistuu ja sitä ei tarvi pitää velvollisuutena.
Parisuhde ei voi perustua velvollisuuksille.
Vierailija kirjoitti:
Sanni kirjoitti:
Seksi ei todellakaan ole suhteessa mikään velvollisuus.
Eikä miehen ole velvollisuus olla naiselle hellä tai jakaa tulotasoaan.
Ei tietenkään, mutta sitten saattaa joutua olemaan yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanni kirjoitti:
Ei tietenkään, mutta sitten saattaa joutua olemaan yksin.
Meillä on semmonen tilanne että minä tienaan puolet enemmän kuin mies. Meillä ei ole enää lainaa. Mies vaatii seksiä ja sanoo että ottaa eron jos ei saa. Hän siis valitsee mieluummin ison talolainan (osituksen seurauksena) ja mahdollisen uuden naisen sen sijaan että korjaisi parisuhdettaan ja eläisi leveästi vaimon rahoilla. Mielenkiintoinen yhtälö. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanni kirjoitti:
Miehen tulot 3500€ brutto. Minun tulot 7200€ brutto. Ei tarvitse miehen jakaa ei. 😁😁😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanni kirjoitti:
Meillä samanlaista, olen aina elättänyt mieheni, mutta ei se ole haitannut. Rakas on, ollut jo vuoskymmenet.
Miehen tulot 3500€ brutto. Minun tulot 7200€ brutto. Ei tarvitse miehen jakaa ei. 😁😁😁
Minäkin suurituloinen ja aina elättänyt meidät, mutta ei haittaa, mies on rakas ja ollut jo vuoskymmenet.