Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako lapsesi pitää kotibileitä?

Vierailija
21.02.2016 |

Oma 13v poika kysyi saisiko pitää kotibileet ensi perjantaina. Sanoi, että kutsuisi yhteensä 15 ihmistä, joista suurin osa on samalta luokalta. Tyttöjäkin on tulossa. Lupasin miettiä asiaa tämän päivän aikana ja vähän haluaisin vinkkejä. Onko tarpeen tehdä jonkinlainen "tsekkaus" ennen bileiden alkua tai niiden aikana? Itse lähden varmaan ystäväni kanssa ulos siksi aikaa kun nuoret juhlivat. Mikä olisi sopiva lopetusaika? Millaisia ruokia nuoret syövät juhlissa? Alkoholia bileisiin ei missään nimessä saa tietenkään tuoda, mutta joisivatko nuoret mieluummin jotain alkoholinkaltaista esim. alkoholitonta kuohuviiniä vai ihan reilusti vaan jotain limsaa? Kertokaa muutenkin vinkkejä miten teillä on bileet järjestty :)

Kommentit (133)

Vierailija
1/133 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koskaan järjestänyt synttäreitä lapsellesi?

Alkoholittoman kuohuviinin voi unohtaa.

Vierailija
2/133 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Limsa käy hyvin. Muutama tuntikin riittää, esim klo 20-00 voi olla hyvä aika. Tai jos tulet esim aiemmin kotiin mutta et häiritse nuoria. Kiva, että luotat poikaasi ja annat järjestää. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/133 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen järjestänyt, mutta en ajatellut, että kotibileisiinkin tulisi kakkuja, ongintaa ja pienet yllätyspussit. -AP

Vierailija
4/133 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Limsa käy hyvin. Muutama tuntikin riittää, esim klo 20-00 voi olla hyvä aika. Tai jos tulet esim aiemmin kotiin mutta et häiritse nuoria. Kiva, että luotat poikaasi ja annat järjestää. :)

Erityisen kivaa että luotat myös siihen, ettei tiedot bileistä leviä sosiaalisen median kautta.

Itse olisin kotona, mutta poissa silmistä :)

Vierailija
5/133 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin no en minä vielä mitään ole päättänyt! Poika oli toivonut kellonajaksi 18-02. Periaatteessa jos olen itse ulkona niin tulen varmaan vasta myöhemmin kotiin kun niin harvoin mihinkään pääsee. Varmaan soitan pojalle kun juhlien pitäisi loppua ja kuulostelen onko sieltä varmasti kaikki lähteneet pois. -AP

Vierailija
6/133 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erityisen kivaa että luotat myös siihen, ettei tiedot bileistä leviä sosiaalisen median kautta.

Pojan kanssa on sovittu, että vaan ne 15 nuorta tulee eikä kutsumattomia. -AP

Vierailija
7/133 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen järjestänyt, mutta en ajatellut, että kotibileisiinkin tulisi kakkuja, ongintaa ja pienet yllätyspussit. -AP

Meillä ei ole ollut enää pitkiin aikoihin ongintaa ja yllätyspusseja, muistaakseni 9 v. synttäreillä vielä oli.

Sen jälkeen on menty kakulla ja suolaisilla herkuilla ja karkeilla.

Vierailija
8/133 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole ollut enää pitkiin aikoihin ongintaa ja yllätyspusseja, muistaakseni 9 v. synttäreillä vielä oli.

Sen jälkeen on menty kakulla ja suolaisilla herkuilla ja karkeilla.

Niin tarjoilut tosiaan. Mitä 13v nuoret haluavat? Riittääkö pelkät sipsit ja karkit? En jaksaisi alkaa leipomaan jos ne piirakat on sitten ihan vetelinä ja koskemattomina pöydillä kun tulen kotiin.

Vierailija
9/133 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi pitää. Niin usein kuulee kauhujuttuja siitä, miten kutsumattomat vieraat pistävät kodin palasiksi. Aika myöhältä sitä paitsi kuulostaa tuo bileiden loppumisaika. Kuinka moni 13 -vuotias saa olla bileissä niin myöhään muka?

Vierailija
10/133 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pojan kanssa on sovittu, että vaan ne 15 nuorta tulee eikä kutsumattomia. -AP

Ongelma on se, että ei ole kyse siitä mitä itse tekee vaan siitä mitä muut tekevät.

Poliisi: Kotibileet riistäytyvät käsistä usein

http://yle.fi/uutiset/poliisi_kotibileet_riistaytyvat_kasista_usein/6502448

http://www.hs.fi/kotimaa/a1443316925445

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000000846277.html

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000000776891.html

Vierailija
11/133 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no en minä vielä mitään ole päättänyt! Poika oli toivonut kellonajaksi 18-02. Periaatteessa jos olen itse ulkona niin tulen varmaan vasta myöhemmin kotiin kun niin harvoin mihinkään pääsee. Varmaan soitan pojalle kun juhlien pitäisi loppua ja kuulostelen onko sieltä varmasti kaikki lähteneet pois. -AP

Oli provo tai ei. En antaisi noilla ajoilla, tuossa on tarkoitus ottaa limua väkevämpää. Noin nuoria vielä ei, ei ja vielä keran ei.

Vierailija
12/133 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bileiden kesto 18-00, puheluihin pitää vastata.

Tarjolle tekisin pari peltipitsaa, eri täytteillä. Kasvisdippejä. Lisäksi sopsejä, poppareita, mässyä ja limua.

Vierailija
13/133 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli provo tai ei. En antaisi noilla ajoilla, tuossa on tarkoitus ottaa limua väkevämpää. Noin nuoria vielä ei, ei ja vielä keran ei.

Olisiko klo 24 parempi? -AP

Vierailija
14/133 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarjolle tekisin pari peltipitsaa, eri täytteillä. Kasvisdippejä. Lisäksi sopsejä, poppareita, mässyä ja limua.

Kiitos :) Aionkin soittaa muutaman kerran ja tietysti päivystän omaa puhelintani.  -AP

Vierailija
15/133 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi peltipzzaa ja 15 nuorta? Yhdestä pellillisestä tulee noin 9 palaa.

Vierailija
16/133 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin aloin pohtimaan, että aika monta pizzaa saan paistaa, että kaikki murrosikäiset saavat sitä tarpeeksi. Olisiko ihan tyhmä idea, että nuoret tilaisivat kimpassa pizzat lähipizzeriasta? -AP

Vierailija
17/133 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pari ei tarkoita suoraan kahta, eihän? AP:n ei kait ollut tarkoitus pitää ruokabileitä, tai siis poikansa.

Eli ehdota itse parempaa. Toivottavasti juhliin tulijat syövät kunnon ruokansa kotona. Ei meillä teinit ole ruokabileitä pitäneet kuin vasta vanhempina.

Vierailija
18/133 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako 13-vuotiaat muka olla puoleenyöhön ulkona?

Vierailija
19/133 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pizzojen tilaaminen on ihan hyvä idea, jos haluut siitä maksaa. Tosin ei itse tehtykään kovin halvaksi tule.

Vierailija
20/133 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako 13-vuotiaat muka olla puoleenyöhön ulkona?

En minä tiedä? Ei poikani ole koskaan juuri missään käynyt, mutta ajattelin, että kyllä nyt yläasteikäinen voi myöhempään ulkona olla jos on special occasion. Jollei niin sittenhän juhlat loppuu automaattisesti aiemmin. -AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän