Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako lapsesi pitää kotibileitä?

Vierailija
21.02.2016 |

Oma 13v poika kysyi saisiko pitää kotibileet ensi perjantaina. Sanoi, että kutsuisi yhteensä 15 ihmistä, joista suurin osa on samalta luokalta. Tyttöjäkin on tulossa. Lupasin miettiä asiaa tämän päivän aikana ja vähän haluaisin vinkkejä. Onko tarpeen tehdä jonkinlainen "tsekkaus" ennen bileiden alkua tai niiden aikana? Itse lähden varmaan ystäväni kanssa ulos siksi aikaa kun nuoret juhlivat. Mikä olisi sopiva lopetusaika? Millaisia ruokia nuoret syövät juhlissa? Alkoholia bileisiin ei missään nimessä saa tietenkään tuoda, mutta joisivatko nuoret mieluummin jotain alkoholinkaltaista esim. alkoholitonta kuohuviiniä vai ihan reilusti vaan jotain limsaa? Kertokaa muutenkin vinkkejä miten teillä on bileet järjestty :)

Kommentit (133)

Vierailija
81/133 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset eivät pidä valvomattomia kotibileitä olivatpa sitten minkä ikäisiä tahansa. Omissa kodeissaan saavat tietysti tulevaisuudessa juhlia miten haluavat.

Vierailija
82/133 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käske lastasi pyytämään joku kaveri jäämään teille yöksi, jos aiot itse olla pikkutunneille asti baarissa. Ei ole hänellä niin yksinäistä sitten, kun kaikki vieraat ovat lähteneet. Harva 13-vuotias saa olla bileissä 02 asti, meidän seiskaluokkalainen ei olisi edes tuohon keskiyöhön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/133 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos haluat antaa nuorten tulla ryyppäämään yms teille niin anna vain lupa ns limuiltaan mutta ei kannata olla noin naiivi.

Mutta provohan tämä kai on.

No en tietenkään halua. Meillä on tällä hetkellä baarikaappikin tyhjä, joten täällä ei juotavaa ole. Tiedän, että se riski on olemassa, että joku on onnistunut saamaan jostain alkoholia ja tuo sitä mukanaan juhliin, mutta tuskin nyt sentään sellaista määrää, että siitä kaikki 15 ihmistä tulevat humalaan? Laitan poikani laittamaan tekstiviestin klo 20 (koska olen silloin teatterissa) ja soittamaan klo 22 ja 24. -AP

Nuoret saa viinaa hankittua vaikka kuinka ja voin kertoa että esim 50 eurolla saa viinaa aivan käsittämättömän määrän. Ja siinä kohtaa kun bilepaikkaa haetaan on viinat ja hitit jo hankittu. Se paikka vain puuttuu.

Niin, mutta ei kai se yksi ihminen nyt jaksa sellaista viinamäärää mihinkään kantaa? Pojan kanssa jo keskusteltiin äsken saunassa, että vain luotettavia tyyppejä saa kutsua. Jos tulee kutsumaton vieras, niin soitto minulle samantien. Ja jos mitään alkoholikokeiluja havaitsen, niin viikkoraha lähtee ja uusia bileitä ei tule. -AP

No miten niin yksi? Eikö niitä ollut tulossa15?

Nykynuoret muuten suosii niitä pehmeäksi vuorattuja reppuja kun niissä lasipullotkin säilyy ehjinä.

Vierailija
84/133 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko idiootti vai vain välinpitämätön?

Ensinnäkin 13v. Ikäiset juhlisivat klo 02 asti? Klo 12 kuulostaa sekin todella myöhäiseltä ajankohdalta. Onko kyse enemmänkin siitä, että sinä haluat rauhassa ulos...

Millaisessa porukassa lapsesi oikein liikkuu, jos kaverit saisivat tulla kotibileisiin ja olla puoleen yöhön asti? Ei kauhean vastuullista vanhemmuutta.

Muutama fakta samanikäisen pojan äidiltä: alkoholia tuodaan bileisiin aivan varmasti, monet tuon ikäiset juovat ( siis lähinnä ne, joiden vanhemmille on ok, että hillumaan bileissä klo 12 asti). Toinen asia: ulkopuolisia tulee bileisiin varmasti. Ihanko oikeasti kuvittelet, ettei yksikään kutsutuista kerro bileistä kenellekään? Sana kiertää ja bileisiin on tulijoita.

Miten olisi, jos kantaisit vastuuta vanhemuudestasi...

Vierailija
85/133 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käske lastasi pyytämään joku kaveri jäämään teille yöksi, jos aiot itse olla pikkutunneille asti baarissa. Ei ole hänellä niin yksinäistä sitten, kun kaikki vieraat ovat lähteneet. Harva 13-vuotias saa olla bileissä 02 asti, meidän seiskaluokkalainen ei olisi edes tuohon keskiyöhön.

Se olikin hyvä idea. Menee toteutukseen :) -AP

Vierailija
86/133 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos haluat antaa nuorten tulla ryyppäämään yms teille niin anna vain lupa ns limuiltaan mutta ei kannata olla noin naiivi.

Mutta provohan tämä kai on.

No en tietenkään halua. Meillä on tällä hetkellä baarikaappikin tyhjä, joten täällä ei juotavaa ole. Tiedän, että se riski on olemassa, että joku on onnistunut saamaan jostain alkoholia ja tuo sitä mukanaan juhliin, mutta tuskin nyt sentään sellaista määrää, että siitä kaikki 15 ihmistä tulevat humalaan? Laitan poikani laittamaan tekstiviestin klo 20 (koska olen silloin teatterissa) ja soittamaan klo 22 ja 24. -AP

Nuoret saa viinaa hankittua vaikka kuinka ja voin kertoa että esim 50 eurolla saa viinaa aivan käsittämättömän määrän. Ja siinä kohtaa kun bilepaikkaa haetaan on viinat ja hitit jo hankittu. Se paikka vain puuttuu.

Niin, mutta ei kai se yksi ihminen nyt jaksa sellaista viinamäärää mihinkään kantaa? Pojan kanssa jo keskusteltiin äsken saunassa, että vain luotettavia tyyppejä saa kutsua. Jos tulee kutsumaton vieras, niin soitto minulle samantien. Ja jos mitään alkoholikokeiluja havaitsen, niin viikkoraha lähtee ja uusia bileitä ei tule. -AP

No miten niin yksi? Eikö niitä ollut tulossa15?

Nykynuoret muuten suosii niitä pehmeäksi vuorattuja reppuja kun niissä lasipullotkin säilyy ehjinä.

Tarkoitin, että poika kyllä tietää, että on ihan turhaa organisoida jotain viinanjuontia, koska sille tulee stoppi samantien. Jos joku on niin tyhmä, että yrittää niin varmasti vain yksi ihminen. -AP

Vierailija
87/133 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, hommat on hyvin simppeliä. Bileet seis hiljaisuuden tullen vaikka seinänaapuri kuinka olisi kuuro, eikö muita naapureita ole? Aloittakoon vaikka aiemmin.

Lauma pikkuteinejä vaeltamassa kotiin pilkkopimeällä? Asun kaupungissa ja en todellakaan ottaisi omalletunnolleni jos yksikään heistä katoaisi kotimatkalla...

Ja itse en todellakaan ajoittaisi omaa iltaa pikkutunneille samalla kun lapseni järjestäisi bileitä, olen ollut niin monessa bileissä teininä, että tiedän miten ne helposti etenee. Syömässä voisin käydä ja ehkäpä elokuvissa jos ei menisi myöhään, mutta viimeistään kampeisin itseni kotiin kun juhlien tulisi loppua, todennäköisesti aiemmin jotta näkisin millaisessa kunnossa lapset ja kotini olisi. Voin kyllä piiloutua loppu juhlien ajaksi esim. makkariin tai muuhun huoneeseen mihin lapsilla ei olisi asiaa... Ja tämä kaikki jos todella voisin luottaa ettei juhlat riistäydy käsistä. Soittelisin varmistaakseni et hommat etenee sovitusti.

Eli ap, sinuna unohtaisin sen baariin menon ja bileet olisi n. klo 16-22. Tarjoisin limsaa, mehua, naposteltavia, sipsiä, pähkinöitä, karkkia ja pitsaa (itse järjestämää, joko siis leipoisin tai hakisin lidlistä). Ja todellakin viinat niin hyvään piiloon ja lukkojen taakse.

Jos kokisin pakkoa päästä itsekin bilettämään, järjestäisin luotettavasta täysi-ikäisen katsomaan tilalleni, varmistamaan että juhlat loppuu ajoissa ja lapset lähtevät kotiin turvallisesti.

Vierailija
88/133 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko idiootti vai vain välinpitämätön?

Ensinnäkin 13v. Ikäiset juhlisivat klo 02 asti? Klo 12 kuulostaa sekin todella myöhäiseltä ajankohdalta. Onko kyse enemmänkin siitä, että sinä haluat rauhassa ulos...

Millaisessa porukassa lapsesi oikein liikkuu, jos kaverit saisivat tulla kotibileisiin ja olla puoleen yöhön asti? Ei kauhean vastuullista vanhemmuutta.

Muutama fakta samanikäisen pojan äidiltä: alkoholia tuodaan bileisiin aivan varmasti, monet tuon ikäiset juovat ( siis lähinnä ne, joiden vanhemmille on ok, että hillumaan bileissä klo 12 asti). Toinen asia: ulkopuolisia tulee bileisiin varmasti. Ihanko oikeasti kuvittelet, ettei yksikään kutsutuista kerro bileistä kenellekään? Sana kiertää ja bileisiin on tulijoita.

Miten olisi, jos kantaisit vastuuta vanhemuudestasi...

Hui, olipa pelottava teksti :) En minä siis tiedä saako kukaan olla mihinkään kello kahteen asti ulkona, mutta poika tietysti sitä kellonaikaa toivoi. Minusta klo 24 on sopiva lopetusaika, kuten täällä on neuvottu. Ei lapseni ole koskaan juuri missään liikkunut niin ei meillä ole ollut tarvetta keskustella kotiintuloajoista ollenkaan. Varmasti teini-iässä tulee ajankohtaiseksi eli siis juuri näinä yläastevuosina. Et sinä kaikkea tiedä etkä voi sanoa, että 100% varmuudella juhlissa tapahtuu mitäkin. Yleensähän juhlat sujuvat kuitenkin hyvin. -AP

Vierailija
89/133 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hain pari vuotta sitten 14v poikani (vastoin hänen toiveitaan) bileistä kotiin klo 23. Samaa matkaa lähti mukaan pari tyttyöä, jotka olivat kauhistuneen bileiden riistäytymistä käsistä, vaikka sinne ei ylimääräistä väkeä tullutkaan. Oli löydetty isäntäväen viinat ja nehän piti juoda pois. Oksennusta oli pihalla ja portailla, väki oli aika tolkuttomassa tilassa (paitsi nämä muutamat, silmänpalvojapoikani oli vesiselvä, koska osasi varautua siihen, että tulen hakemaan kotiin, vaikka hän kieltäisi).

Viikolla sain haukut perheen äidiltä: minun olisi pitänyt ymmärtää soittaa heille, koska huomasin, että kaikki ei mennyt kuten piti. Mistä minä sen olisi tiennyt? Jos vanhemmat lähtee 100 km päähän mökille ja jättää 14v:n kotiin bilettämään, niin mistä ihmeestä minä tiesin, mitä vanhemmat kuvitteli tapahtuvan. Että ne nuoret pelaa Hullunkurisia perheitä ja Kimbleä koko illan?

Sinun ei olisi pitänyt soittaa heille vaan suoraan poliisille.

Miksi? Jos jonkun vanhemmat antaa pitää kotibileet ja toiset vanhemmat sinne lapsensa päästävät, vaikka tietävät, että paikalla ei ole vanhempia ja valvontaa, niin miksi pitää soittaa poliisille? Vanhemmat niistä lapsistaan on vastuussa ja jos koti on sotkettu nuorten toimesta, niin ei se ole poliisiasia.

Jos havaitsee alaikäisen ihmisen olevan humalassa, se on aina poliisi- ja lastensuojeluasia. 

Eli jos ap:n lapsi saa pitää kotibileet ja siellä on joku humalassa, ap:sta pitää tehdä lastensuojeluilmoitus?

Eihän aikuisesta tarvitse tehdä lastensuojeluilmoitusta, vaan siitä alkoholia nauttineesta lapsesta.

13 v:n ongelma on myös äidin ongelma

Vierailija
90/133 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholia bileisiin ei missään nimessä saa tietenkään tuoda, mutta joisivatko nuoret mieluummin jotain alkoholinkaltaista esim. alkoholitonta kuohuviiniä vai ihan reilusti vaan jotain limsaa? Kertokaa muutenkin vinkkejä miten teillä on bileet järjestty :)

Alkoholiton kuohuviini 13-vuotiaille on kyllä aikamoista kostean elämäntavan markkinointia.

Vierailija
91/133 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hain pari vuotta sitten 14v poikani (vastoin hänen toiveitaan) bileistä kotiin klo 23. Samaa matkaa lähti mukaan pari tyttyöä, jotka olivat kauhistuneen bileiden riistäytymistä käsistä, vaikka sinne ei ylimääräistä väkeä tullutkaan. Oli löydetty isäntäväen viinat ja nehän piti juoda pois. Oksennusta oli pihalla ja portailla, väki oli aika tolkuttomassa tilassa (paitsi nämä muutamat, silmänpalvojapoikani oli vesiselvä, koska osasi varautua siihen, että tulen hakemaan kotiin, vaikka hän kieltäisi).

Viikolla sain haukut perheen äidiltä: minun olisi pitänyt ymmärtää soittaa heille, koska huomasin, että kaikki ei mennyt kuten piti. Mistä minä sen olisi tiennyt? Jos vanhemmat lähtee 100 km päähän mökille ja jättää 14v:n kotiin bilettämään, niin mistä ihmeestä minä tiesin, mitä vanhemmat kuvitteli tapahtuvan. Että ne nuoret pelaa Hullunkurisia perheitä ja Kimbleä koko illan?

Sinun ei olisi pitänyt soittaa heille vaan suoraan poliisille.

Miksi? Jos jonkun vanhemmat antaa pitää kotibileet ja toiset vanhemmat sinne lapsensa päästävät, vaikka tietävät, että paikalla ei ole vanhempia ja valvontaa, niin miksi pitää soittaa poliisille? Vanhemmat niistä lapsistaan on vastuussa ja jos koti on sotkettu nuorten toimesta, niin ei se ole poliisiasia.

Jos havaitsee alaikäisen ihmisen olevan humalassa, se on aina poliisi- ja lastensuojeluasia. 

Eli jos ap:n lapsi saa pitää kotibileet ja siellä on joku humalassa, ap:sta pitää tehdä lastensuojeluilmoitus?

Eihän aikuisesta tarvitse tehdä lastensuojeluilmoitusta, vaan siitä alkoholia nauttineesta lapsesta.

13 v:n ongelma on myös äidin ongelma

Toki, mutta lastensuojeluilmoitus tehdään aina lapsesta, ei aikuisesta. 

Vierailija
92/133 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mä en voi ihan käsittää tätä tiukkapipoisuutta? Ettekö te mammat ole itse olleet teinejä ikinä?

Kotibileet jossa joku vanhempi on kotona? Siis ihan älyttömän noloa 13 vuotiaalle jos on kyse bileistä eikä normi illanistujaisista, en olisi ikinä suostunut moiseen jos minä olisin se bileidenpitäjä.

Omat alkoholikokeilut aloitin juuri seitsemännellä luokalla, mutta erittäin hillitysti. Kaksi siideriä ja hurjaa oli, mutta hyvän kasvatuksen ansiosta ei mennyt överiksi, eikä kavereillakaan mennyt. Itelläni oli tiukat kotiintuloajat mutta monella kaverilla (kaikki hyvältä alueelta ja keskiluokan ja "ylemmän keskiluokan" kasvatteja) ei ollut mitään kotiintuloaikoja(??) mikä minua jo silloin ihmetytti, mutta vastuuntuntoisia oli eikä mitään pahaa koskaan sattunut.

14-15 vuotiaina alkoi bileet mennä lujempaa ja joo ihmiset oksenteli, mutta VESSASSA, ja pussailivat jne jne, mutta mitään kuokkailijoita ei tullut, ketään ei raiskattu, kukaan ei saanut sukupuolitautia, kukaan ei kuollut alkoholimyrkytykseen, kaikilla menee hyvin nyt 15 vuotta myöhemmin.

Kotibileet kuuluu yläasteikään! Jos luottaa omaan lapseensa voi luottaa siihen että ne kaveritkin on suht täysjärkisiä.

Äidin kotiintuloaika 00 kuulostaa ihan hyvältä, mutta ei se pari tuntia myöhempääkään nyt mitään kauheuksia aiheuta.

Ja turha mummojen alapeukuttaa! Jos ne kotibileet ei ole AP:n kotona on ne jossain muualla, jopa jossain parkkihallissa jos ei muuta keksitä.

Vierailija
93/133 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidin kotiintuloaika 00 kuulostaa ihan hyvältä, mutta ei se pari tuntia myöhempääkään nyt mitään kauheuksia aiheuta.

Mutta kun se äitihän ei ollut vielä kahdeksikaan tulossa kotiin...

Vierailija
94/133 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mä en voi ihan käsittää tätä tiukkapipoisuutta? Ettekö te mammat ole itse olleet teinejä ikinä?

Ollaan oltu, ja siksi tiedetäänkin millaisia bileitä ns. kiltit teinit voivat pitää.

Vierailija
95/133 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun se äitihän ei ollut vielä kahdeksikaan tulossa kotiin...

Niin no en nyt tiedä mitä siihen sanoisin. Sitten ei tule. Itse olin monissa bileissä joissa vanhemmat olivat mökillä. Eli ihan tyhjä kämppä koko viikonlopun. Oma äitini ei olisi suostunut siihen mutta näköjään muiden äideille oli ok. Ehkä se on myös lapsesta kiinni. Mutta pointti on se että aina näitäkin vanhempia löytyy jotka "uskaltaa" jättää lapsensa tolleen yksin silläkin uhalla että kotona pidetään bileet. Kyllä näitä tulee AP:n lapselle vastaan joka tapauksessa.

Vierailija
96/133 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, missä osoitteessa bileet järjestetään?

97/133 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään pelkoa, että Palstapsykon kodissa järjestettäisiin mitään valvomattomia teinibileitä! Mut ihan vaan siksi, että en voisi taata teinien turvallisuutta, koska meillä on avonainen yläkerta, pari parveketta, lasiseiniä- ja kaiteita, seinän korkuisia ikkunoita jne.

Vuokraisin kakaroille vaikka mökin tai jonku juhlatilan, jos haluaisivat ilman aikuisia bilettää. Toistaiseksi mun läsnäolo ei ole haitannut, kun osaan pysyä taka-alalla ja olen muutenkin sellainen cool mutsi, joka on ajan tasalla ton ikäisten jutuista

Vierailija
98/133 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotibileet jossa joku vanhempi on kotona? Siis ihan älyttömän noloa 13 vuotiaalle jos on kyse bileistä eikä normi illanistujaisista, en olisi ikinä suostunut moiseen jos minä olisin se bileidenpitäjä.

Omat alkoholikokeilut aloitin juuri seitsemännellä luokalla, mutta erittäin hillitysti. Kaksi siideriä ja hurjaa oli, mutta hyvän kasvatuksen ansiosta ei mennyt överiksi, eikä kavereillakaan mennyt. Itelläni oli tiukat kotiintuloajat mutta monella kaverilla (kaikki hyvältä alueelta ja keskiluokan ja "ylemmän keskiluokan" kasvatteja) ei ollut mitään kotiintuloaikoja(??) mikä minua jo silloin ihmetytti, mutta vastuuntuntoisia oli eikä mitään pahaa koskaan sattunut.

14-15 vuotiaina alkoi bileet mennä lujempaa ja joo ihmiset oksenteli, mutta VESSASSA, ja pussailivat jne jne, mutta mitään kuokkailijoita ei tullut, ketään ei raiskattu, kukaan ei saanut sukupuolitautia, kukaan ei kuollut alkoholimyrkytykseen, kaikilla menee hyvin nyt 15 vuotta myöhemmin.

Kotibileet kuuluu yläasteikään! Jos luottaa omaan lapseensa voi luottaa siihen että ne kaveritkin on suht täysjärkisiä.

Ja turha mummojen alapeukuttaa! Jos ne kotibileet ei ole AP:n kotona on ne jossain muualla, jopa jossain parkkihallissa jos ei muuta keksitä.

Parempi, että ovat siellä parkkihallissa, missä on valvontakamerat ja kaikki näkyy kuin että ovat kotonani tekemässä tuhojaan. iso osa nuorista ei bilettele 13v iässä niin, että vanhemmat ei ole kotona.

Vierailija
99/133 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu mäkin olin ekoissa kotibileissä 13-vuotiaana. Parin viikon päästä olisin täyttänyt 14. En juonut mitään ja pitelin vain muiden oksentajien hiuksia. Menin hetkeksi makkariin lepäämään ja yksi tuttu humalassa ollut poika tuli ja raiskasi. Kaikki oltiin teinejä kotiintuloajoilla ja välittävistä kodeista, mutta kyllä tollasta vaan tapahtuu. Menin tilanteessa lukkoon enkä uskaltanut kertoa kenellekään kuin vasta vuosia myöhemmin. Monet luokkakaverit varmaan edelleen kuvittelee, että mitään pahaa ei käynyt ja kaikki menee hyvin nyt 14 vuotta myöhemmin.

Vierailija
100/133 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 15 ja siskoni 13 ja 16, kun saatiin lupa pitää bileet niin että vanhemmat olivat yön pois. Kilttejä ja luotettavia keskiluokkaisia perhetyttöjän kun oltiin, ja kaverit samaa lajia. Vanhemmat eivät vaan tienneet, että paikalle tuli myös silloisen poikaystäväni kavereita, ihan kutsuttuna siis eikä kuokkavieraina. Homma lähti aika pahasti käsistä, vaikka kutsumattomia vieraita ei tullut, mitään ei hajotettu, ketään ei raiskattu tmv. Osaat varmaan kuvitella, millaista jälkeä tulee kun paikalla on alkoholia, nuoria tyttöjä ja vähän vanhempia poikia. Tiedän, että yksi 13-vuotiaista menetti humalassa neitsyytensä. Aika moni, siskoni mukaan lukien, tyytyi onneksi vain sormipeleihin ja fritsuihin. Omat tietoni illasta ovat aika hajanaiset, koska poikaystävä oli hankkinut kossupullon mikä juotiin suurimmaksi osaksi kahdestaan ja sammuttiin suht aikaisessa vaiheessa sohvalle.

Että ei, oma lapseni ei tosiaankaan järjestä kotona bileitä ilman valvontaa, eikä osallistu muiden bileisiin ilman että tiedän hänen tulevan ajoissa selvänä kotiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan