Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Viimeisten 10 kilon laihdutusprojekti

Vierailija
19.02.2016 |

Hei.

Olen laihtunut noin 20 kg viime vuoden puolella noin neljässä-viidessä kuukaudessa. Lähtöpainoni oli 88 kg, ja pituuteni on 164 cm. Jossain vaiheessa kyllästyin laihdutukseen, ja lopetin. Olen nyt ollut ilman laihdutteluja noin 3-4 kk, eikä mitään repsahdusta ole tapahtunut, vaan paino on pysynyt samana nämä kuukaudet.

Nyt olisi kuitenkin vielä kymmenen kiloa pudotettavana, ja olen taas henkisesti valmis jatkamaan laihdutusurakkaani. Laihdutusmenetelmänäni on ENED-dieetti, pyrin syömään alle 1000 kcal päivässä, optimaalisesti 700-800 kcal päivässä. Tuohon kalorimäärään syön mahdollisimman paljon proteiinia, jonkin verran rasvaa, ja paljon vihanneksia. Ei mitään makeita, paitsi satunnainen hedelmä. Huomautan, että teen istumatyötä, eikä minulle ole juuri mahdollisuuksia harrastaa liikuntaa viikonloppuja lukuun ottamatta. Päästyäni tavoitepainooni on tarkoitukseni syödä n. 1500-1700 kcal/päivä loppuelämäni ajan hiilihydraatitietoisesti.

Aion tulla tänne päivittämään tilanteeni aina maanantaisin. Aloitin projektini nyt menneenä maanantaina, ja tavoitteenani on päästä tavoitepainooni yli 58 kg kesäkuun alkuun mennessä.

Lähteekö joku muu mukaan haasteeseen?

15.02. 67,8

Kommentit (124)

Vierailija
101/124 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmosen maanantaipaino 92,6 kiloa.

Vierailija
102/124 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino tänään 78,4

Emma

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/124 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmonen toteaa näköjään saavuttaneensa päivittäisen maksimikalorimääränsä. Olen korvannut ohjeiden mukaan neljä pussia 300 kcal aterialla ja tällä viikolla pitäisi muka korvata viimeinenkin pussi 300 kcal aterialla. Se ei käy koska paino nousi lukemiin 95,3 kg!

Olen tosiaankin punninnut ja merkinnyt kaiken syömäni Finelin ruokapäiväkirjaan. Kaksi banaania arvioin kiireessä koon mukaan koska siellä voi valita eri kokojen välillä ja valitsin ison. Summa summarum: tämän ihmiskokeen perusteella minä en liho enkä laihdu jos syön seuraavasti eli 3x300 +120 + 250 kcal kasviksista = 1270 kcal.

Menen nyt tämän viikon eteenpäin niillä kaloreilla ja mietin seuraavaa strategiaa. Olen elävä esimerkki siitä, etteivät tällaiset paksummatkaan tytöt voi syödä mitään rekkamiehen annoksia lihomatta. Jo ruokapakettien arvioitu noin 2000 kcal päivässä on minulle liikaa.

Fogelholm on todennut, ettei muulle ruoalle jää tilaa jos syö päivässä yli puoli kiloa kasviksia ja vihanneksia. Tuo ei pidä paikkaansa minun kohdallani. Ihan hyvin pystyn vetämään 300 kcal ruokaisia salaatteja vaikka kolmestikin päivässä ja hedelmät niiden päälle.

Vierailija
104/124 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että todellakin järkyttävää jos paino nousee viikossa 92,6 kilosta 95,3 kiloon. Osa voi johtua uusien perunoiden keitinvedessä olleesta suolasta mutta paino on noussut joka tapauksessa liikaa. Jos alkaisin tässä harjoittamaan perinteistä päivittäinen kalorinkulutus miinus 500 kcal-dieettiä, minulla olisi käytössä 770 kcal eli voisin taas ryhtyä nutrikuurille jos haluan laihtua.

Mietin nyt tämän viikon eri vaihtoehtoja. T. Kolmonen

Vierailija
105/124 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paino tänään 78,4

Emma

Laihdut hurjaa vauhtia!

Vierailija
106/124 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmosen maanantailukemat 93,8 kiloa. Päätin aloittaa uuden nutrikuurin koska vihaan hikoilua kuumalla säällä. Toivottavasti olen ensi kesänä lähempänä normaaleja mittoja. Luulisi sen onnistuvan hitaasti hivuttaen vaikka oma perusaineenvaihdunnan sallima kalorimäärä onkin pieni. Pitää vain yrittää entistä kovemmin!

Vierailija
107/124 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 2 viikkoa nutrikuurilla. Paino alimmillaan 77,9. Nyt viikko normiruualla ja + 2 kg. Mutta se on mulla normaalia että hiilihydraatit sitoo nestettä tuon verran.  Tavoitteena on nyt pitää paino alle 80 kilossa jonkun aikaa ja sitten tiputtaa nutraamalla taas. Alussa 2-3 viikon nutrikuurilla sai pois 5 kg. Nyt enää pari kiloa.

Emma

Vierailija
108/124 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmosen maanantaipaino 94,0 kiloa eli olen lihonut vaikka aloitin uuden nutrikuurin.

Vierailija
109/124 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kaikilla meni kesä? Pääsikö kolmonen tavoitteisiinsa? Mites Emman laihdutus? Omani oli tauolla... En vaan saanut sitä kipinää... Sitten otin "työn alle" uuden treenin ja kipinä tuli takaisin vuoden poissaolon jälkeen. Siitä meni n. 3-4 viikkoa, kun aloin santsaamaan myös ruokapuoleen.

Nyt takana fiksua syömistä viisi viikkoa ja paino -4,4kg. Paino nousi 83,6kg lukemaan, kun aloitin heinäkuussa ja nyt paino mukavat 79,2kg. Vihdoin takaisin seitkyt lukemissa! :) Ja en siis nutraile, kuten moni muu vaan syön kotiruokaa, myöskin leipää päivittäin. Leivästä en luovu, ikinä. :)

Miki

Vierailija
110/124 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jouduin tyytymään siihen, että en saa laihduttaa enää 65 kilosta alemmas, vaikka tavoitteeni oli 58 kg. Alkaa vaan kroppa laittaa liikaa vastaan, ja jos yritän miinuskaloreille, iskee aivan valtavia ahmimishimoja. No, on tämäkin parempi kuin 88 kg josta aloitin vuoden alussa, aion tyytyä tähän normaalipainon ylärajalla olevaan painoon :)

Vierailija
111/124 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä jouduin tyytymään siihen, että en saa laihduttaa enää 65 kilosta alemmas, vaikka tavoitteeni oli 58 kg. Alkaa vaan kroppa laittaa liikaa vastaan, ja jos yritän miinuskaloreille, iskee aivan valtavia ahmimishimoja. No, on tämäkin parempi kuin 88 kg josta aloitin vuoden alussa, aion tyytyä tähän normaalipainon ylärajalla olevaan painoon :)

Olet laihduttanut pitkään ja pienillä kaloreilla. Anna nyt kropallesi vuosi aikaa tottua nykyiseen painoonsa. Sen jälkeen hienosäätöä jos haluat.

Vierailija
112/124 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua olla töykeä, mutta miks ihmeessä pidätte jotain pussikeittopaastodieettejä kun ne ei selvästikään näytä toimivan? Laihtuminen on helppoa kun sen oikein oivaltaa. Itsellä lähti tasan 3 kuukaudessa 11kg kun jätin sokerin pois ja herkut vähemmälle sekä liikuin paljon mutta en edes joka päivä.

Vierailija
113/124 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä on mennyt laihduttamatta. Nyt olisi tarkoitus taas ottaa tiukempi linja. Paino on 81,4, joten paino nousi kesän aikana pari kiloa.

Emma

Vierailija
114/124 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua olla töykeä, mutta miks ihmeessä pidätte jotain pussikeittopaastodieettejä kun ne ei selvästikään näytä toimivan? Laihtuminen on helppoa kun sen oikein oivaltaa. Itsellä lähti tasan 3 kuukaudessa 11kg kun jätin sokerin pois ja herkut vähemmälle sekä liikuin paljon mutta en edes joka päivä.

Kaikki ylipainoiset eivät mätä sokeria.

Vierailija
115/124 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No juurihan tuolla sanoin, että en käytä pussikeittokuureja. Ihan kotiruokaa syön ja harrastan liikuntaa, näillä saanut viidessä viikossa tuon -4,4kg lukeman eli ilmankin kyllä saa. Katsoo vain mitä syö ja kuinka paljon, mutta kotiruuallakin voi laihtua. Nyt tuli itelle taukoa, kun flunssa iski herkuttelupäivien päätteeksi... Jahka paranen niin sitten taas takaisin laihduttamaan. Nyt varmaan tosin tullut pari kiloa lisää, kun olen herkutellut liikaakin kipeenä.. Joten vaakaa pitää taas hetki vältellä, mutta ehkä viikon, viimeistään parin viikon päästä voi matka taas jatkua. Treeni ohjelma melkein tehty ja sitten aloitan saman ohjelman uusiksi. :)

Miki

Vierailija
116/124 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesä on mennyt laihduttamatta. Nyt olisi tarkoitus taas ottaa tiukempi linja. Paino on 81,4, joten paino nousi kesän aikana pari kiloa.

Emma

Missasin viestisi viimeksi. :O

No hei onneksi vain pari kiloa. Vuosi sitten minulla tuli 10 kk aikana +17kg lisää (ja ei, en ollut raskaana)... Se se vasta masensi, voin sanoa. :D Piti aloittaa uusiksi tää laihduttaminen, mutta onneksi hyvin lähtenyt käyntiin.

Flunssa viimein alkaa helpottamaan, joten ajattelin että tänään voisi olla oiva päivä taas jatkaa treenaamista. Maltan tuskin odottaa. :) Ja jättää taas ne herkut vähemmälle. Eilenkin tuli illalla syötyä kaksi texas pullaa, soo soo! Niillä ei ainakaan paino tipu...

Miki

Vierailija
117/124 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino 80 kg ja pituus 190 cm. Ajattelin 6 kg pudottaa. voin lähteä myös mukaan haasteeseen

Vierailija
118/124 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino 66,5kg, pituus 170cm. Ylipainosta lähdetty ja tahtoisin saada luvuksi kauniin tasaluvun eli 60kg. Vähäkalorisella, vanha tuttu. :)

-Örppä

Vierailija
119/124 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukaan vaan kaikki. Muistakaa päivitellä sitten tänne kuulumisia. :)

Miki

Vierailija
120/124 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho. Paino teki hypähdyksen. :D Nytsitten varmaan odotellaan seuraavaa pudotusta sellainen viikko.

22.8:  66,5kg

23.8: 65,9kg

Ihan jees. ^_^

Laitanpa tämän ketjun talteen, haulla en löytänyt ja aika monta sivua piti selata päästäkseen tänne saakka. :D

-Örppä