Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä siinä influenssarokotteen ottamisessa on niin vaikeaa?

Vierailija
16.02.2016 |

Miksi et ole ottanut influenssarokotetta? Älytöntä, että niin pienellä satsauksella voisi vältää vakavan taudin, monet sairaalahoidot ja suojaisi rokottamattomia tartunnalta, eikä tähän mahdollisuuteen tartuta. Tai asiaan herätään vasta sitten, kun epidemia on jo päällä. Eikä sitten mitään narkolepsiapelotteluja, ne eivät liity tähän rokotukseen. Eikä myöskään perusteeksi mitään rokoteinfon propagandaa, jolla ei ole mitään totuuspohjaa, vaan niitä omia henkilökohtaisia syitä, kiitos!

Kommentit (238)

Vierailija
221/238 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan kaikki rokotusohjelmaan kuuluvat rokotteet ja annan ne myös lapsilleni, en kestä rokotusinfon propagandaa ja pidän rokotusvastaisia vanhempia ja -ihmisiä vastuuttomina. Olen ammatiltani tutkija ja luotan tieteelliseen tietoon jne.

MUTTA olen myös vain ihminen, ja luonteeltani varovainen ja herkkä, enkä ikinä unohda sitä tunnetta, kun olin ottanut esikoiselleni sen narkolepsiaa aiheuttaneen rokotteen ja pelkäsin viikkoja hänen sairastumistaan. Lisäksi mies on kaksi kertaa ainoana perheestä saanut influenssan otettuaan myös ainoana rokotteen. Tiedän, että näiden seikkojen ei pitäisi vaikuttaa rokotteen ottamiseen ja lapsille antamiseen, mutta en vain pysty olemaan tässä asiassa rationaalinen.

Vierailija
222/238 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ottanut, kerran on ollut influenssa n.15v sitten, normaalisti en sairasta edes perusflunssia. Myöskään teini-ikäisillä lapsilla tai miehellä ei ole ollut koskaan influenssaa. Olin pari viikkoa sitten tekemisissä influenssaa sairastavan ystävän kanssa kun vein hänelle ruokaa ja lääkkeitä, eipä tuo tarttunut silloinkaan. En siis ala rasittamaan elimistöäni "varmuuden vuoksi".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/238 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen perusterve, hyväkuntoinen nuori. Sairastan 1-2 lievää flunssaa vuodessa. Viimeksi olen ollut kuumeessa 15 vuotta sitten, sillä flunssani ovat yleensä nuhaa/yskää/kurkkukipua jotka eivät estä normaalia elämää muuten kuin liikunnan osalta. Olen näiden takia pitänyt vain pari sairaspäivää koko elämässäni jos on oikeasti ollut tosi tukkoinen olo ja en vaikka sen takia ole saanut nukuttua. Usein tämä pikku köhiminen ja niistäminen jatkuu pari viikkoa joten ei järkeä olla niin pitkää aikaa hautautuneena kotiin kun vointi on muuten hyvä. 

En näe mitään syytä miksi ottaisin influenssa-rokotteen sillä pelkään että sairastuisin siitä pahemmin kuin sairastuisin muten ilman rokotusta. Jos saisin influenssan, sairastaisin sen. Mun miehellä oli muutama vuosi sitten ja hän oli petipotilaana joku 4 päivää ja pahaltahan se näytti, mutta niin se vaan selvisi, eikä tartuttanut ketään. En itse ole tekemisissä erityisesti minkään riskiryhmän kanssa, en käy sairaaloissa tai työskentele lasten tai vanhusten kanssa, eikä minulla ole lapsia tai huonokuntoisia läheisiä.  

Vierailija
224/238 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöyristynyt kirjoitti:

Olen ottanut influenssarokotteen, kuten koko perheenikin, koska kuulun riskiryhmään sytostaattihoitojen vuoksi. Kaikki ovat tämän saaneet ilmaiseksi kunnallisessa terveydenhuollossa, vaikka vain minä ja mieheni ollaan oikeutettuja virallisesti ilmaiseen rokotukseen. Tulee kuulemma halvemmaksi rokottaa ilmaiseksi ihmiset kuin maksaa influenssapotilaiden hoitoa. Kiva pelätä niiden vuoksi, jotka eivät itseään viitsi rokottaa.. Riskiryhmään kuuluville tartunta on hengenvaarallinen ja vaikka esimerkiksi itse olen ottanut rokotteen, sen teho ei ole täydellinen sytostaattihoitojen vuoksi.

Mitä näihin osastopotilaisiin tulee, niin ihan tavallisia osastoja on joudutti asettamaan karanteeniin, koska siellä on jyllännyt influenssa. Kiva käydä sytostaattihoidoissa kun naapuriosasto on influenssapotilaiden vallassa.

Influenssarokotetta ei saisi myöskään ottaa ensimmäisten joukossa syksyllä, koska se ei silloin suojaa välttämättä pahinta influenssakautta.

Pisti myös jonkun kommentti tässä ketjussa silmään, että ei aio ottaa mitään hoitoa vastaan koska kuolee kun niin on tarkoitettu. Miten jollain voi olla noin typerä ajattelutapa. Sinuna kävisin vaikka vierailemassa syöpäklinikalla. Terveisin reilu 20-vuotias joka ei todellakaan aio antaa syövän voittaa...

En ole kertaakaan ottanut influenssarokotetta enkä sairastanut vielä nuhakuumetta pahempaa. Mikäli influenssaan menen, anti mennä vaan, se on tarkoitettukin. En myöskään ikinä ottaisi rankkoja hoitoa.Valintakysymys. Mitä sinne menee vierailemaan ja miksi. Se on Jumalan kädessä, ei ihmisen. Pitäkää välit läheisiinne hyvinä, että olette valmiita Luojan luokse. 

Vai rokotteita, en huoli enkä rankkoja hoitoja.

Vierailija
225/238 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huom! kiihkoilijat, rokote ei ole velvollisuus eikä meillä ole rokotuspakkoa. Jos siihen menee siitä vaan. En ota koskaan mitään ylimääräistä kehooni. Hysteerikot ottakoon kaikki mahdolliset rokotteet.

Rukoilu auttaa pelkotiloissa.

Vierailija
226/238 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuulu riskiryhmään. Ei ole tullut influenssaa.

Vierailija
227/238 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ihmisen aika tulee täyteen, siinä ei auta mikään. Turhaa lietsoa hysteriaa, pelkokin voi lamata immuunijärjestelmän.

Vierailija
228/238 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a. Ihmeen paljon tässäkin ketjussa ihmisiä, jotka eivät ymmärrä että influenssa ja flunssa eivät ole sama asia. Ja niitä jotka kirjoittavat "infulenssa"! Pieni apuharvennus tällaisessa joukossa ei taitaisi olla niinkään paha asia.

Nyt perusteluja, miksi apuharvennus ei olisi paha. Eikös se hoidu, kun ei rokotetta ota, vai miten se oli.

Vierailija
229/238 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska rokote ei anna 100% suojaa. Olen lapsena saanut mahdollisesti rokotteista ihoreaktioita ja minulla on lääkeaineallergioita. Tämän vuoksi en halua ottaa rokotetta vaikka todennäköisyys sille, että rokotteesta tulee jokin reaktio, on pieni. Tottakai voin saada myös influenssan ja kuolla siihen tai saada allergisen reaktion mahdollisen influenssan hoitoon käytettävistä lääkkeistä. Milloin influenssasta on tullut sairaus johon tarvitaan rokote? Flunssaan ja keuhkokuumeeseen voi myös kuolla. Ymmärrän rokotteen riskiryhmiin kuuluvilla enkä tuomitse ketään rokotetta ottanutta. Itse sitä en vaan halua ottaa vaikka ilmaiseksi saisin.

Vierailija
230/238 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuulu riskiryhmään joten en näe syytä miksi ottaisin rokotuksen. En ole rokotevastainen, mutta en myöskään niitä halua turhaan ottaa.

Vierailija
231/238 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a. Ihmeen paljon tässäkin ketjussa ihmisiä, jotka eivät ymmärrä että influenssa ja flunssa eivät ole sama asia. Ja niitä jotka kirjoittavat "infulenssa"! Pieni apuharvennus tällaisessa joukossa ei taitaisi olla niinkään paha asia.

Toivotko siis, että ne kuolisivat jotka eivät rokotetta ota? Ole hyvä ja vastaa sanoistasi nyt tai myöhemmin.

Vierailija
232/238 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli apuharvennuksen kannattaja, et vastaa sanoistasi. Vien viestisi eteenpäin.

Vierailija
233/238 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä jännä tämä influenssa. Ihmiset sairastuu siihen massottain ja samanlainen määrä ihmisä kuolee siihen.

Silti kukaan ei tiedä ketään, joka olisi joutunut teho-osasto hoitoon tai saati kuollut siihen!

Ja tänään tuli noita lukuja niin uudellamaalla on n. 70 ihmistä tehohoidossa! Missä ihmeessä he ovat tehohoidossa kun tehohoito paikkoja tuskin on 70 kappaletta edes uudenmaan sairaaloissa.

JA mihin sitten laitetaan tehohoitoa tarvitsevat leikkauspotilaat tai verenmyrkytyksestä kärsivät!?

Alapeukuttajat ?

Eikun ihan oikeasti miettikää nyt hieman tätä uutisointia ja olkaa hieman edes realistisia. Mihin ihmeeseen Helsingin sairaaloissa mahtuu 70 tehohoito potilasta? Kertokaa minulle se?

Tuskin ne kaikki 70 potilasta ovat teholla samaan aikaan, influenssakausi kestää kuitenkin viikkokausia ja tehohoitojaksot ovat yleensä influenssapotilailla aika lyhyitä.

"Tehohoitoon joutuneiden hoitoajat ovat aika pitkiä. Paraneminen on ollut hyvin hidasta.

kertoo KYSin infektioyksikön ylilääkäri Irma Koivula."

http://www.savonsanomat.fi/uutiset/kotimaa/viisi-influenssapotilasta-tehohoidossa-kysilla/2238938

Jaa jotenkin ristiin menee tämä asia nyt? Täällä sanotaan tehohoitojaksojen olevan lyhyitä. Sitten Kuopion yliopistollisensairaalan infektio ylilääkäri sanoo toista!?

Vierailija
234/238 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä jännä tämä influenssa. Ihmiset sairastuu siihen massottain ja samanlainen määrä ihmisä kuolee siihen.

Silti kukaan ei tiedä ketään, joka olisi joutunut teho-osasto hoitoon tai saati kuollut siihen!

Ja tänään tuli noita lukuja niin uudellamaalla on n. 70 ihmistä tehohoidossa! Missä ihmeessä he ovat tehohoidossa kun tehohoito paikkoja tuskin on 70 kappaletta edes uudenmaan sairaaloissa.

JA mihin sitten laitetaan tehohoitoa tarvitsevat leikkauspotilaat tai verenmyrkytyksestä kärsivät!?

Alapeukuttajat ?

Eikun ihan oikeasti miettikää nyt hieman tätä uutisointia ja olkaa hieman edes realistisia. Mihin ihmeeseen Helsingin sairaaloissa mahtuu 70 tehohoito potilasta? Kertokaa minulle se?

Tuskin ne kaikki 70 potilasta ovat teholla samaan aikaan, influenssakausi kestää kuitenkin viikkokausia ja tehohoitojaksot ovat yleensä influenssapotilailla aika lyhyitä.

"Tehohoitoon joutuneiden hoitoajat ovat aika pitkiä. Paraneminen on ollut hyvin hidasta.

kertoo KYSin infektioyksikön ylilääkäri Irma Koivula."

http://www.savonsanomat.fi/uutiset/kotimaa/viisi-influenssapotilasta-tehohoidossa-kysilla/2238938

Jaa jotenkin ristiin menee tämä asia nyt? Täällä sanotaan tehohoitojaksojen olevan lyhyitä. Sitten Kuopion yliopistollisensairaalan infektio ylilääkäri sanoo toista!?

Mutta minä uskon vauvapalstaa.

Vierailija
235/238 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko kyseinen rokote maksaa?

Vierailija
236/238 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko kyseinen rokote maksaa?

Kokonaiset 12 euroa.

https://www.itsehoitoapteekki.fi/artikkelit/flunssan-oireet-ja-hoito/va…

Vierailija
237/238 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen saanut influenssarokotteen. kaikki eivät saaneet

Vierailija
238/238 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvähän se on huudella, mutta influenssarokotteita ei riitä kaikille.