Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te matkustajat!

Vierailija
16.02.2016 |

Te jotka käytte enemmän kuin kahdessa maassa vuodessa, mistä saatte rahaa siihen? Jos korkea palkka niin toivoisin kuulla myös ammatit, onko teillä vinkkejä miten matkustella paljon ilman että jokainen sentti menee matkusteluun? Entä miten saatte töistä lomaa jne.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöh, eurooppaan pääsee meno-paluu alle satasella.  Ei oo pakko mennä jollain matka-vekalla.  Matkustaminen ilman lapsia on puoli-ilmaista.

Vierailija
2/30 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomarahoilla yleensä matkustellaan, mutta ollaan aika säästäväisiä matkustajia (ei liiemmin shoppailua, juomista, edulliset hotellit yms).

Ei juurikaan säästetä matkoihin, mutta harrastetaan "rahasuunnittelua" kyllä paljon. Esim. Maaliskuussa varataan lennot 600€ (norm käyttörahoista), huhtikuussa hotellit ja toukokuussa tulee lomarahat.

Ollaan melko pienituloisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käydään halvahkoilla omatoimimatkoilla. Gdanskissa käytiin 3 yötä 140€ kahdelta lennot ja hotellit. Prahassa neljä yötä 450€ koko paketti.

Matkustaminen on nykyään luvattoman halpaa.

Vierailija
4/30 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkea ansiosidonnainen tulo, työtön. Matkustaminen on halpaa lystiä. Eläminen ja oleminen ulkomailla on halpaa.

Vierailija
5/30 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustaminenha on ihan helvetin halpaa. Bookkaat lennot ja hotellit tarjouksesta.. reppu selkään ja menoksi. Seuraavaksi Latviaan neljäksi päiväksi.. lennot ja hotellit reilusti alle 200e. Jotain toki menee paikanpäällä, mutta ei nyt voi kalliiksi väittää. 

Vierailija
6/30 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan hyvät tulot, ja käytän muuten rahaa säästeliäästi. Varaan aina edullisia lentoja kun näen tarjouksia, jotka sopivat matka-ajankohtiin. Varaan myös ajoissa töistä lomia niille viikoille, kun on pyhiä, siten saa pitemmän yhtäjaksoisen loman. Ulkomailla asun useimmiten Airbnb-asunnoissa tai vuokraan muualta edullisia majapaikkoja. Teen itse ruokaa ja käyn edullisilla lounailla, en juo alkoholia enkä biletä iltaisin. 

Vierailija
7/30 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kovasti pidät matkustelusta, mene sellaiseen duuniin johon kuuluu reissaamista. Kyllä duunimatkoillakin usein ehtii ihmetellä menoa kohteessa. Meillä ongelmana tuntuu olevan lähinnä se, että jengi on aivan kypsä jatkuvaan ravaamiseen ties missä ja on vaikea saada reissuhaluisia työntekijöitä.

Vierailija
8/30 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pöh, eurooppaan pääsee meno-paluu alle satasella.  Ei oo pakko mennä jollain matka-vekalla.  Matkustaminen ilman lapsia on puoli-ilmaista.

Pitäähän siellä nukkua ja syödä. Parin päivän reissu on ainakin 300.

Vierailija
9/30 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otatteko matkavakuutuksen, mitä se keskimäärin maksaa? mistä saa edullisimmin.

Tai millaiseen vakuutukseen matkavakuutus kuuluisi mukaan, ja millainen vuosihinta?

Vierailija
10/30 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai millaiseen vakuutukseen matkavakuutus kuuluisi mukaan, ja millainen vuosihinta?

Meillä on jatkuva matkavakuutus, olisko jotain 40€ vuodessa

Vierailija
11/30 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai on aina oltava matkavakuutus. Jatkuva Matkavakuutus tulee jo kahden reissun jälkeen saman hintaiseksi, muin yksittäin otetut.

Vierailija
12/30 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kuuluu kotivakuutukseen matkavakuutus.

Vierailija
13/30 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies omistaa finanssialan yrityksen, joten raha ei ole ongelma. Loman saaminen sensijaan on. Miehellä on oikein pystyvä henkilöstö töissä, mutta työnarkomaani on työnarkomaani. Joskus sovitaan paljon etukäteen viikko tai kaksi, jolloin ei hän ei ota fyysisiä kokouksia. Matkakohdetta varatessa yleensä varmistetaan että netti on, joten mies pääsee tekemään kuitenkin vähän töitä.

Nyt ollaan lähdössä pitkäksi viikonlopuksi Meksikoon maaliskuussa. Miehen ostama Valentine's Day-lahja. 

Vierailija
14/30 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tehdään useampi matka vuodessa. Keskimäärin 5-6 viikon mittaista lomamatkaa aurinkoon.

Ostan matkan tarjouksista, matkustamme koulujen lomasesonkien ulkopuolella. Olemme molemmat yksityisyrittäjiä, joten päätämme itse lomistamme.

Itse kustannamme lomamme.  Ajankohta, tarjoukset. Niistä tulee jo isot säästöt.

Meillä menee vuosittain 8000-10000€ matkoihin. Ja sisältää matkan + matkakassan. Ja matkatoimiston pakettimatkoilla lomaillaan.

Vierailija
15/30 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kuuluu kotivakuutukseen matkavakuutus.

Tää on kätevä kyllä. Kattaako se koko perheen?

Vierailija
16/30 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me tehdään useampi matka vuodessa. Keskimäärin 5-6 viikon mittaista lomamatkaa aurinkoon.

Ostan matkan tarjouksista, matkustamme koulujen lomasesonkien ulkopuolella. Olemme molemmat yksityisyrittäjiä, joten päätämme itse lomistamme.

Itse kustannamme lomamme.  Ajankohta, tarjoukset. Niistä tulee jo isot säästöt.

Meillä menee vuosittain 8000-10000€ matkoihin. Ja sisältää matkan + matkakassan. Ja matkatoimiston pakettimatkoilla lomaillaan.

Ja jatkuva matkavakuutus.  Vakuutusyhtiöstä mistä meillä on lähes kaikki muutkin vakuutukset otettuna. Maksaa joku 60€ vuodessa per henkilö. Mut on kattava ja edullinen.  Yksittäin otettuna maksaa äkkiä sen 50€ per kerta.

t. sama

Vierailija
17/30 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkilennot :)

Vierailija
18/30 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan hyvä palkka, työskentelen it-alalla. Matkoille lähtiessäni minäkin teen omatoimimatkoja. Mua ei haittaa, vaikka lentojen välillä olisikin vaihto. Itseasiassa selkäkipujeni vuoksi en kovin mielelläni lennäkään pitkiä lentoja, jos ei ole ihan pakko. Saan aikani kulumaan lentoasemilla ihan hyvin. Varsinkin näin älypuhelinten aikaan, jolloin odottelun voi käyttää syömisen ja juomisen lisäksi vaikka täällä palstalla. Hotellien suhteen en ole nirso. Käyn hotellissa vain suihkussa ja nukkumassa. Perussiisti huone riittää mulle. Ateriat aamiaista myöten syön kahviloissa ja ravintoloissa, joissa paikallisetkin käyvät. Liikun lomareissullani julkisilla eli jos haluan vaihtaa kaupunkia, ostan vaan juna- tai bussiliput. Harvoin menen edes lentokentälle taksilla. Joihinkin nähtävyyksiin varaan liput jo kotona, jolloin on usein halvempaa eikä tarvitse paikan päällä jonottaa. Lomaa saan yleensä silloin, kun on tarvis. Mulla on vain kaksi työkaveria, joiden kanssa en voi olla samaan aikaan lomalla, joten hyvin olemme lomamme saaneet soviteltua sen mukaan, miten kukin haluaisi lomansa pitää. Puhumme siis lomasuunnitelmistamme ja -toiveistamme jo hyvissä ajoin etukäteen, jotta emme varaisi lomamatkaamme juuri samalle ajalle. Matkavakuutus nullakin kuuluu kotivakuutukseen.

Vierailija
19/30 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästelin rahaa tossa varmaan viimeset 5 vuotta "tulevaisuutta varten" eli sitä aikaa että ostan oman asunnon, löydän miehen, saan lapsia ja muuta paskaa. Sitten totesin että mä tuu ikinä mitään noista saamaan niin olen sitten käyttänyt näitä säästöjä matkusteluun.

Vierailija
20/30 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäähän siellä nukkua ja syödä. Parin päivän reissu on ainakin 300.

No jos on töissä, eikä ole varaa paria kertaa vuoteen jotain 300 euron matkaa (halutessaan) maksaa, niin harkitsisin kyllä töiden lopettamista.  Eihän tossa ole mitään järkee.  Kai siitä oman vapaa-ajan luovuttamisesta jotain hyötyäkin tulisi olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi