Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä siinä influenssarokotteen ottamisessa on niin vaikeaa?

Vierailija
16.02.2016 |

Miksi et ole ottanut influenssarokotetta? Älytöntä, että niin pienellä satsauksella voisi vältää vakavan taudin, monet sairaalahoidot ja suojaisi rokottamattomia tartunnalta, eikä tähän mahdollisuuteen tartuta. Tai asiaan herätään vasta sitten, kun epidemia on jo päällä. Eikä sitten mitään narkolepsiapelotteluja, ne eivät liity tähän rokotukseen. Eikä myöskään perusteeksi mitään rokoteinfon propagandaa, jolla ei ole mitään totuuspohjaa, vaan niitä omia henkilökohtaisia syitä, kiitos!

Kommentit (238)

Vierailija
1/238 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otan rokotuksen mutta epäilen kyllä, että se kohu narkolepsiasta kaikille annetun sikainfluessarokotuksen yhteydessä on jättänyt jälkensä eli pelon. Toinen vaihtoehto on, että ihmiset ovat niin tottuneet jokavuotiseen muutaman päivän flunssaan, ettei sitä edes halua erityisesti vältellä.

Vierailija
2/238 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No raatoluku vasta 19.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/238 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä otan rokotuksen mutta epäilen kyllä, että se kohu narkolepsiasta kaikille annetun sikainfluessarokotuksen yhteydessä on jättänyt jälkensä eli pelon. Toinen vaihtoehto on, että ihmiset ovat niin tottuneet jokavuotiseen muutaman päivän flunssaan, ettei sitä edes halua erityisesti vältellä.

Influenssa ei ole sama kuin parin päivän flunssa.

Vierailija
4/238 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olisin ottanut, mutta olin jo valmiiksi tolkuttomassa flunssaputkessa. muutamasti kysyin hoitsulta rokotteesta, mutta aina sanoi, että olen liian köhäinen ja puolikuntoinen ottamaan sen.

Vierailija
5/238 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olisi vaatinut sen verran erityisjärjestelyjä työaikojen suhteen, etten sitten jaksanut.

Vierailija
6/238 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainoat influenssaan sairastuneet olivat ne kaksi henkilöä jotka ainoina olivat ottaneet rokotteen.

:9

Vierailija
7/238 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan kaikki kuolleet rokottamattomia? Ainakin osan uutisoinnin kohdalla on ollut maininta, että eivät ole rokotetta ottaneet.

Itse otan joka vuosi rokotteen ja terveenä olen pysynyt.

Vierailija
8/238 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisesti välttää, mutta tauti voi iskeä silti ja johtaa tehohoitoon. Mitään takeita siis mistään ei ole.

Mielummin voisi kysyä, että mikä siinä käsien pesemisessä ja normaalissa hygieniassa on niin vaikeaa? Sillä ehkäistäisiin monia kuolemia ja tartuntoja.

Vierailija
9/238 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 hei! voihan sitä kuolla kolarissakin vaikka käyttäisi suojavyötä, jotan miksi käyttää... Eiku.

Vierailija
10/238 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perhe on ottanut rokotteen.

Jos olet hölmö etkä ota itse niin en todellakaan välitä paskan vertaa.

Vierailija
11/238 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mää mää lampaat laulaa :DD

Vierailija
12/238 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se välttämättä auta. Tiedän ihmisiä jotka ovat sairastuneet influenssaan (testattu) rokotteesta huolimatta.

Vierailija
13/238 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssavirus muuntautuu nopesti. Äitini otti rokotteen ensimmäisten joukossa syksyllä, mutta nyt hän kuitenkin sairastui influenssaan. Joutui tehohoitoon, mutta selvisi keuhkokuumeesta. lääkärin mukaan virus oli muunnos äidin saamasta rokotteesta.

Vierailija
14/238 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ainoa vuosi,kun otimme rokotteet perheelle sairastimme tauotta neljä kuukautta.Osa influenssankin ja muuten rajuja flunssia.Itse söin 4 antibiottikuuria putkeen ja käytin pitkittyneeseen yskään astmapiippua ensimmäistä kertaa koskaan vaikkei minulla astmaa ole. Sen jälkeen ei ole otettu rokotetta eikä myöskään sairasteltu

Vierailija
15/238 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan muutaman päivän flunssa...

http://m.iltalehti.fi/terveys/2016021621129283_tr.shtml

Vierailija
16/238 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota koskaan mitään rokotuksia. En myöskään ota mihinkään vaivoihin lääketieteellistä hoitoa, vaan aion elää sen aikaa kun luonnostani elän ja kuolla sitten pois kun luonto määrää. Eli tällainen vähän erikoisempi elämänfilosofia minulla. Lapsia tai läheisiä ei ole, joten kukaan ei jää kärsimään ikävää jos kuolen vaikka piankin pois.

Vierailija
17/238 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mä olisin ottanut, mutta olin jo valmiiksi tolkuttomassa flunssaputkessa. muutamasti kysyin hoitsulta rokotteesta, mutta aina sanoi, että olen liian köhäinen ja puolikuntoinen ottamaan sen.

Köhä ja puolikuntoisuus ei ole rokottamisen este. Akuutti kuumeinen infektio on. T: Rokottaja

Vierailija
18/238 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esimerkiksi se siinä saattaa olla vaikeaa, että kun mun syksyllä piti saada rokote työterveyshuollosta, niin ne olikin loppuneet.

Ilmeisesti kaikki tilatut rokotteet meni turviksille.

Vierailija
19/238 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en kuulu mihinkään riskiryhmään ja vastustuskykyni on aika hyvä. Voin toki saada influessan mutta selviydyn siitä. Ellen selviydy, niin oli tarkoitus käydä. VoiVoi.

Vierailija
20/238 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ainoa vuosi,kun otimme rokotteet perheelle sairastimme tauotta neljä kuukautta.Osa influenssankin ja muuten rajuja flunssia.Itse söin 4 antibiottikuuria putkeen ja käytin pitkittyneeseen yskään astmapiippua ensimmäistä kertaa koskaan vaikkei minulla astmaa ole. Sen jälkeen ei ole otettu rokotetta eikä myöskään sairasteltu

Mulla on samanlainen kokemus.