Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pyykit värjääntyi - Avokki vaatii ostamaan uudet vaatteet

Vierailija
15.02.2016 |

Hei mammat. Pesin tänään kolme koneellista pyykkiä (mustat,valkoset,seka) ja vika kone teki kaikista vaatteista, minun ja avokin, punertavia. Onko teiän mielestä kohtuullista tai ok että pitäisi nyt maksaa uudet housut ym? Nyt poikkis vetoaa siihen, että jos jotain rikkoo mikä on mun omaa, niin ei tarvitse korvata. Onko asia oikeesti näin? Pyykin värjäytyminen oli täys vahinko :(

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis kun sanoin etten halua ostella uusia vaatteita (ei olisi rahaa tollaseen), niin siihen vastasi et jos jotain rikkoo mikä on mun vahingossa, ettei sitä tarvis korvata:/ ap

Vierailija
2/81 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaatteet on luomukuituja niin kloriittikylpyyn vaan. Keinokuiduille ei mitään voi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan ostaisin ja sanoisin että tästälähin peskööt omat pyykkinsä :-)

Vierailija
4/81 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kloriittiin puuvillat, kuten ylempänä jo kehotettiin. Jos on ihan pakko, kai ne pahimmin värjääntyneet vaatteet on maksettava (en usko, että sekapyykissä miehellä on aivan valtavaa määrää vaaleita vaatteita). Ja poikaystävä hoitaa pyykit tästedes.

Vierailija
5/81 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hemmetin poikkis? Onko sillä selkä poikki? Välit meni poikkis?

Vierailija
6/81 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen vaate se oli, joka värjäsi? Se ostakoot uudet vaatteet. Noin huonolaatuisia vaatteita ei pitäisi pistää pyykkiin ollenkaan.

Vierailija
7/81 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eikö poikkis ole oikeassa siinä että sä olet sitä mieltä että jos vahingossa tuhoaa toisen omaisuutta niin ei tarvii korvata? Etkö sä just niin sanonut?

Vierailija
8/81 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi laittaa kloriittiin, kun ei oo valkoisista kyse. Koneessa oli siis vaan värillisiä, esim beiget housut värjäytyi punertavaksi.. Eihän niitä voi nyt kloriitissa uittaa?? Ja poikaystävän huppari värjäsi, kuulemma itse on aikaisemmin pessyt sitä js kaikki ok. Pesin 60c.

Vierailija
9/81 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punaiset kuuluu pestä erikseen, ja tuhottu omaisuus kuuluu korvata. Oliko muuta mitä sinun pitäisi tietää?

Vierailija
10/81 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostaisin ne uudet vaatteet, mutta en todellakaan jatkossa pesis tollasen äijän vaatteita. Hoitakoot itse pyykkihuoltonsa, jos on noin lapsellinen. 

Vierailija
11/81 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuossa nyt joku on korvausvelvollinen se on se jonka vaate värjäsi muut vaatteet, ei se joka pyykin pesi.

Vierailija
12/81 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kaikki pyykinpesupalvelut kyseisen herran suuntaan on loppu nyt.

Vierailija
13/81 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu vaan ikävältä kun oli puhdas vahinko ja ei nyt oikeesti oo varaa maksaa mitään kalliita vaatteita. Mies käyttää vain kalliita merkkivaatteita ja mä halpisrättejä. Hyvää hyvyyttäni pesin ne pyykit. Tuntuu vaan väärältä kun itelläkin paha mieli kun omat vaatteetkin meni pihalle :(

Vierailija
14/81 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku pyykki värjäytyy, kannattaa heti pistää suoraan uudelleen pesuun, että väri lähtee pois. On toiminu joskus, kun on käyny äksidentti.

Vierailija
15/81 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ikinä pesis beigeä, punaista ja sinistä samalla kertaa.

Kerran eksyi yksi tosi vanha vaalean sininen paita vaaleanpunaisen pyykkin joukkoon. Noh, olipahan kaikki ihanan pinkit violetteja.

Vierailija
16/81 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi laittaa kloriittiin, kun ei oo valkoisista kyse. Koneessa oli siis vaan värillisiä, esim beiget housut värjäytyi punertavaksi.. Eihän niitä voi nyt kloriitissa uittaa?? Ja poikaystävän huppari värjäsi, kuulemma itse on aikaisemmin pessyt sitä js kaikki ok. Pesin 60c.

Ei voi uittaa kloriitissa beigeä. Mutta jos poikaystävä työntänyt hupparinsa pyykkikoriin, katsoisin hänen olevan vastuussa värjäytymästä. Jos siitä jonkun siis on pakko olla vastuussa.

Vierailija
17/81 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole noudattanut pesuohjeita niin sinun vikahan se silloin on. Jos noudatit niin on kohtuutonta vaatia korvausta.

Vierailija
18/81 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän pyykinpesijä on urpo jos ei lajittele 60 asteen pyykkejä värien mukaan. On selvää, että voi värjääntyä jos laitat vaaleiden pyykkien sekaan punaista.

Vierailija
19/81 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis häh? Jos mun mies pilais mun vaatteet pesussa niin tasan ostais uudet ja samoin tekisin itse jos mokaisin! Vai lajitteliko se ne itse tai te yhdessä? Punaisia ei ikinä koskaan milloinkaan pestä muunväristen kanssa!!!

Vierailija
20/81 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, ei värillisiä juuri koskaan saa pesrä kuumassa eli 60 asteessa, pyyhkeitä ja lakanoita lukuunottamatta.

Vaan 40 asteessa.

Joten ap, sorry, sä mokasit.

Ostat uudet kuteet nyt vaan ja otat opiksesi.

Ja ehkä kannattaa jättää "poikkiksen" (typerä sana, melkein yhtä kauhea kuin tyttis) kuteet jatkossa sen itsensä pestäväksi.