Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pyykit värjääntyi - Avokki vaatii ostamaan uudet vaatteet

Vierailija
15.02.2016 |

Hei mammat. Pesin tänään kolme koneellista pyykkiä (mustat,valkoset,seka) ja vika kone teki kaikista vaatteista, minun ja avokin, punertavia. Onko teiän mielestä kohtuullista tai ok että pitäisi nyt maksaa uudet housut ym? Nyt poikkis vetoaa siihen, että jos jotain rikkoo mikä on mun omaa, niin ei tarvitse korvata. Onko asia oikeesti näin? Pyykin värjäytyminen oli täys vahinko :(

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies kutisti kerran mun kerran käytetyn aivan ihanan paidan, enkä vaatinut korvausta.

Tosin huusin kyllä koko rahan edestä, kyllä niin harmitti kun uuden hankin tiettyä tilaisuutta varten, eikä ihan muutamaa kymppiä ainoastaan edes maksanut. :(

Kuinka vaikeata voi olla lukea niitä pesuohjeita?

Vierailija
42/81 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä keskustelussa menevät puurot ja vellit sekaisin.

Olemme kaikki yhtä mieltä siitä, että aloittaja ei varmastikaan tehnyt tuota tahallaan. Toisaalta voimmeko käsi sydämellä väittää, että on VAHINKO, jos pesee samassa koneessa 60 asteessa punaisen hupparin ja beiget chinot? Emme, eli kyse on huolimattomuudesta, tuottamuksellisesta virheestä. Ymmärrän aloittajan mielipahan, mutta helkkarin hyvin ymmärrän myös miehen osuuden asiasta. Itse ostan itselleni hieman hintavampia vaatteita jotta vaatekaupoilla ei tarvitsisi ravata jatkuvasti ja jotta en aivan kohtuuttomasti tätä maapalloa kuormittaisi. Kyllä ottaisi niin maan perkeleesti päähän, jos joku pyykinpesutaidottomuuttaan tuhoaisi useamman sadan euron edestä vaatteitani, sellainen tapaus tässä kai on kyseessä myös.

Sopikaa osamaksusta tai jostain sopuratkaisusta, mutta kyllä minusta olisi kohtuutonta, jos AP vaan nostaisi kätensä pystyyn ja toteaisi että "ei voi mitään, vahinko", kun tuossa on kuitenkin ollut kaikki katastrofin ainekset ilmassa kun on pesty vaatteita lajittelematta niitä väreittäin JA pesuohjeista piittaamatta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiheenmamma123 kirjoitti:

kun tuossa on kuitenkin ollut kaikki katastrofin ainekset ilmassa kun on pesty vaatteita lajittelematta niitä väreittäin JA pesuohjeista piittaamatta. 

Höpö höpö.  Katastrofin ainekset synty kun alko ylipäätään pesemään toisen pyykkejä.  Itse pesen kaiken 60 tai 90 asteessa pesuohjeista piittaamatta.  Ei ole ollut koskaan mitään ongelmia.  Mutta mä en pesekään vaimon h&m rytkyjä, pelkästään sen kalsarit kelpuutan mukaan.  Koko päivähän siinä menis kun yrittää tavata niistä haalistuneista lapuista että oliko tää taas joku käsinpestävä vai kemiallisesti pestävä.

Vierailija
44/81 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punaiset vaatteet värjäävät todella helposti, pahemmin kuin mustat. Siksi ne kannattaa pestä aina muiden tummien vaatteitten kanssa. Punainen ei ole "kirjava" vaan oikeasti erikseen pestävä, ja jo yksi kalsarinlahkeessa piileksivä punainen sukka voi värjätä 9 kilon koneellisen pyykkiä hempeän vaaleanpunaiseksi.

Tässä tapauksessa ehdottaisin, että värjäisitte ne beiget ruskeiksi, ja sen jälkeen ne voi pestä niin punaisten kuin tummien vaatteitten kanssa.

Oletko nyt ihan varma, että sinun kannattaa jakaa elämäsi tuon poikkiksen kanssa? Kovin erilaiset arvot teillä, jos toinen pukeutuu halpisrätteihin ja toinen kalliisiin merkkivaatteisiin.

Vierailija
45/81 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öh, miksi peset toisen pyykkejä? Omituista ylipäätään, että peset toisen aikuisen vaatteita.

Samassa taloudessa asuvien vaatteet on yleensä tapana pestä samassa koneellisessa. Ne lajitellaan aivan muulla perusteella - kuten esim. aloittaja värin mukaan - eikä sillä perusteella, että itse kukin pesee vajaita koneellisia omia pyykkejään.

Virhe tuli, ja sen asian kanssa on nyt elettävä. Lohduttaneeko aloittajaa se, että kaikki avmammat ovat jossakin elämänvaiheessa värjänneet koneellisen pyykkiä, kerran tai ehkä useammankin. Sitä vaan sattuu, vaikka olisi kuinka tarkka.

Vierailija
46/81 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai maksat. Jos mies tuota vaatii ja se tulee sinulle yllätyksenä niin saan sellaisen kuvan, ettette ole olleet yhdessä kovin pitkään. Kyllä minäkin olisin suhteen alussa, kun toista ei ehkä niiin hyvin vielä tunne, tarjoutunut korvaamaan. Nyt kun tunnen miehen, tiedän ettei häntä hirveästi kiinnosta minkä värisissä kalsareissa kulkee.

Vierailija
47/81 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ihan itse tarjoutuisin (ja tarjouduinkin kun kerran itsekin pilasin) ostamaan uudet vaatteet tilalle. Vaikka ei nyt ihan kaikkia ni edes joku paita tilalle tms. Kyllä muakin vituttais jos joku pesis mun vaatteet ja kaikki värjäytyis eikä edes tarjoutuis ostamaan jotain uutta tilalle :D

Vierailija
48/81 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, mutta ap:lle tiedoksi että on olemassa sellainen valkaisuaine, joka puhdistaa happipitoisesti eikä kloriitilla eli voi käyttää värillisiin vaatteisiin... Ja oon ite tuolla aineella saanut putsattua juurikin toisista vaatteista värjäytyneitä vaatteita... Nykyään käytän varmuuden vuoksi melkein joka koneellisessa värinsieppausliinoja ja värillisiin vaatteisiin omaa värillisten pyykkipulveria...

Vierailija
49/81 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole koskaan käynyt mielessäkään että pitäisi korvata jos vahingossa värjää pyykissä vaatteet.

Vaatteet ovat kulutustavaraa, voivat värjättyä tai rikkoutua myös käytössä.

Uusia nyt tietty tilalle ostetaan jos on tarvetta, mutta korvauksen vaatiminen kuulostaa turhan tylyltä.

Meillä kukin pesisi jatkossa omat vaatteensa jos korvausvaatimuksia tulisi.

Vierailija
50/81 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höh, ei värillisiä juuri koskaan saa pesrä kuumassa eli 60 asteessa, pyyhkeitä ja lakanoita lukuunottamatta.

Vaan 40 asteessa.

Joten ap, sorry, sä mokasit.

Ostat uudet kuteet nyt vaan ja otat opiksesi.

Ja ehkä kannattaa jättää "poikkiksen" (typerä sana, melkein yhtä kauhea kuin tyttis) kuteet jatkossa sen itsensä pestäväksi.

Olet väärässä. Monissa värillisissä vaatteissa mm. Marimekolla on suosituksena 60 astetta koska se säilyttää värit PAREMMIN.

Vierailija
51/81 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä varmaan lopettaisin tollasiin vaatimuksiin kaikki kotityöt ettei tulisi lisää korvausvaatimuksia, ei mulla olisi niihin varaa. Siivouksen ettei vaan mitään kolhiintuisi ja menisi rikki. Ruuanlaiton ettei pilaantunut ruoka sairastuttaisi toista. Seksikin pitäisi lopettaa jottei toinen vaikka venähdyttäisi itseään tai saisi sydänkohtausta. Liian kallista!

Vierailija
52/81 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, kyllä se mun mielestä menee uhkapeliksi siinä vaiheessa kun vaatteensa toisen pestäväksi luovuttaa. Joka ei uhkapeleistä pidä, peskööt vaatteensa itse.

Vierailija
53/81 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparivaatteethan sillä oli, joten tiedät mistä hankit vaihtokerraston!

Vierailija
54/81 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itelle kävi noin suhteen alkuvaihees, lakanapyykki vaaleenpunasta.. mies vaa nauro, ei siis suuttunu. Kaiken lisäks kerkisin syyttää pettämisestäki ku löysin vaaleenpunaset pikkuhousutkin pyykistä, kunnes tajusin et omat valkosethan ne vaa oli värjäytyneinä :'''D

Vierailija
55/81 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea mies, äkkiä vaihtoon. Ei tule elämästä kivaa ja onnellista tollaisen kanssa. Täytyy olla lapsellinen kaveri, jos käyttää vielä jotain huppareita.

Vierailija
56/81 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis, mutta ap:lle tiedoksi että on olemassa sellainen valkaisuaine, joka puhdistaa happipitoisesti eikä kloriitilla eli voi käyttää värillisiin vaatteisiin... Ja oon ite tuolla aineella saanut putsattua juurikin toisista vaatteista värjäytyneitä vaatteita... Nykyään käytän varmuuden vuoksi melkein joka koneellisessa värinsieppausliinoja ja värillisiin vaatteisiin omaa värillisten pyykkipulveria...

Minäkin tarvitsisin tuollaisen valkaisuaineen, minkä merkkistä tuo on ja saako ihan marketista?

Vierailija
57/81 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei mammat. Pesin tänään kolme koneellista pyykkiä (mustat,valkoset,seka) ja vika kone teki kaikista vaatteista, minun ja avokin, punertavia. Onko teiän mielestä kohtuullista tai ok että pitäisi nyt maksaa uudet housut ym? Nyt poikkis vetoaa siihen, että jos jotain rikkoo mikä on mun omaa, niin ei tarvitse korvata. Onko asia oikeesti näin? Pyykin värjäytyminen oli täys vahinko :(

Moi, avoliitossa arjen pitäisi olla myös yhteistä. Oletteko liian kevein perusten menneet avoliittoon kun poikkis taisi ollakin pokkis? Eli asuu kanssasi mutta kuitenkin elää itsekseen? Mä en miettisi pyykkejä vaan nyt ihan muita, perustavalaatuisia asioita suhteessanne. Pyykeille höpöhöpö, kaikille sattuu joskus mokia kotitöissä - mitäpä tuosta. Jos pikku-poikkis ei siitä tokene, sovitte yhdessä että pesee pyykkinsä itse. Siis jos meinaat poikkiksen kanssa noin niin kuin muuten olla elämäsi loppuun saakka?

Vierailija
58/81 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaatisi kumppaniani maksamaan varsinkaan jos hänellä olisi rahat vähissä, ja jos itse ostelisin vain kalliita vaatteita. Koska sehän oli vahinko.

Jos mieheni jonkun vaatteeni pilaisi niin ainahan voisin itse ostaa uuden.

Vierailija
59/81 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No saattaisihan se vähän vituttaa, että kalliit vaatteet pilataan sillä, että laitetaan selkeästi värillinen vaate vaaleiden sekaan. Eri asia, jos joku punainen sukka on jäänyt vahingossa johonkin lahkeeseen, mutta että tungetaan joku huppari sinne. :D

Vierailija
60/81 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukava mies sanoisi, että harmittaa mutta vahinkoja sattuu kaikille. Jos minulta ryhdyttäisiin vaatimaan jotain vaaterahoja, niin maksaisin, mutta se olisi heipat sille miehelle sen jälkeen.

Noin just mun mies sanoi kun alkuakoina seurustellessa pesin sen pyykit pinkeiksi.