Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi vinetto näitä pohjanmaalaisia

Vierailija
15.02.2016 |

Aikatauluista ei välitetä, minuuttia ennen tapahtumaa tulee viesti, että en minä tulekaan, sovittuja töitä ei tehdä. Sitten kun huomauttaa asiasta, niin haukutaan se, joka huomauttaa, eikä omassa toiminnassa ole mitään vikaa.

Minä en kestä näitä enää. Kuka hitto näitä sanoo jämptiksi? Nimimerkillä koko illan tehnyt hommaa, jonka joku muu lupasi tehdä ja olisi pitänyt palauttaa jo.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sovitaan että yhtä saamatonta porukkaa joka suunnalla, kun tätä maata avoimin simmuin kattelee!

Totta, kyllähän se on jumalaton klisee meidän suomalaisten ahkeruus ja aikaansaavuus, stereotypia vailla vertaa! Hännänhuippuja ollaan joka paikassa, lähes!

Vierailija
22/24 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muutin Helsingistä Pohjanmaalle ja mulle oli järkytys tää työmoraali mitä täällä on. Monet tulee töihin tuntia aikaisemmin, kaikki asiat hoidetaan "justihin ja jämptisti." Itsellä kesti vuosia sopeutua, olin etelässä oppinut löysäilemään ja valumaan ja mennä siitä mistä aita matalin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D Enpä olekaan aikoihin kuullut tuota "voi vinetto". 70-luvulla meillä päin oli tapana tuota käyttää.

Vierailija
24/24 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika hauska. Semminkin kun näitä heimoja ei edes oikeasti enää ole. Ap:kin on todennäköisesti ollut tekemisissä Pohjanmaalle muuttaneiden kanssa. Pohjalaiset on tunnetusti yritteliästä ja työn perässä muuttavaa kansaa, joten aika vaikea löytää sieltä enää ketään, joka olisi oikeasti Pohjanmaalta kotoisin.

Heimot sekottuu, niin se on. Hyvin harva enää asuu sukujensa mailla.

Heimoja oli vielä 1980-luvulla E-P:n maaseudulla, mutta 2000-luvulla alkanut sekoittua enemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan