Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä 50-60kg/165cm, mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
15.02.2016 |

Mulle kun tuo alle 60kg tuntuu olevan ihan mahdoton tavoite, eikä paino vaan putoa? Kerro myös miten liikut ja lasketko kaloreita (jos, niin kuinka paljon päivässä syöt?)

Kommentit (104)

Vierailija
41/104 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhteistä hakee näistä vastauksista, niin kuulostaa kohtuulliselta määrä ruokaa nautittuna säännöllisin ateriavälein.

Kun on normaalipainoinen, niin se on juuri hyvä tapa painonhallintaan. Ei turhaa tiukkapipoisuutta, muttei kohtuuttomia repsahduksiakaan.

Vierailija
42/104 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

165 /50

Tänään seuraavasti:

Aamupala: muromysliä rasvattomalla maidolla

Töissä: kahvi tummansinisellä maidolla

Lounas: makaronilaatikkoa, kaksi porkkanaa, mandariini

Välipala: banaani, kerrosjogurtti

Välipala2: muromysliä rasvattomalla maidolla

Päivällinen/illallinen: Pastaa ja jauhelihakastiketta

Illalla tuskin enää mitään. Liian usein tulee syötyä herkkuja: keksiä, suklaata tai karkkia mutta tänään hyvin vältetty. Toki toi muromysli menee kyllä herkusta, ei oo mitään erityisen terveellistä ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/104 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

160/48, olen aktiivinen lähes päivittäin, sillä en omista autoa vaan kävelen ja pyöräilen paikasta toiseen (välimatkat tosin lyhyet). Muutaman kerran viikossa käyn lenkillä tai poljen kuntopyörää, ja tykkään jumppailla illalla telkkaria katsellessa. Vaaleanpunainen kahvakuula innostaa liikkumaan! :)

Ruokavalioni on vegaani, mikä osin rajoittaa syömistäni kodin ulkopuolella, mutta en koe asiaa niin, sillä en ole suuri välipalatuotteiden tai epäterveellisten ruokien suurkuluttaja. Syön pääosin säännöllisesti, mutta välillä ruokavälit voivat olla pitkiäkin kiireiden vuoksi, missä olisi korjattavaa. Kaloreita en pääsääntöisesti laske, mutta kun sille päälle satun, niitä tulee 1000-1500 päivässä, joskus vain 800, mikä on todella harvoin, esim. sairastellessa. Rakastan erilaisia luomuteitä, ja sitä tulee juotua aivan liikaa, 5-6 kuppia päivässä (ei kuitenkaan aterian yhteydessä, sillä teen sisältämä kofeiini haittaa raudan imeytymistä). Ruokafilosofiassani panostan määrän sijaan laatuun, minkä vuoksi ostan paljon luomutuotteita, joita syön sitten vastaavasti vähemmän, ja rakastan käydä hienoissa kahviloissa kakkupalalla ystävieni kanssa :)

Tämän päivän syömiset (keskiverto mulle):

Aamupala: 250 g soijajugurttia, pilkottu persikka ja vadelmia, kaksi kuppia teetä (ennen aamupalaa join myös noin litran vettä, johon puristin puolikkaan luomusitruunan)

Lounas: yleensä syön lautasmallin mukaan koostetun lämpimän vegaanisen aterian, mutta tänään satuin olemaan kotona ja kävin leipomosta hyvää luomuleipää. Söin sitä kaksi siivua, ja päälle laitoin hummusta, luomusalaattia, kurkkua, paprikaa ja punasipulia, sekä siivut avokadoa. Nam nam.

Iltapäivällä join kupillisen teetä, vähän ajan päästä siitä söin yhden luomuompun ja -banaanin (kummatkin jättimäisiä)

Päivällinen: risotto; kvinoaa, tofua, herkkusieniä, pakastepinaattia ja mausteiksi ruususuolaa ja pippuria. Lisäksi söin luomu kukkakaalta ja join vettä. Risottoa söin 4 dl (mittasin ihan tätä varten :D) ja kukkakaalta muutaman nupun.

Illalla join kaksi kupillista teetä.

Huh huh, syöt kyllä aivan liian vähän! Haluatko polttaa kaikki lihakset ja pilata terveytesi? Onko vegaanius kenties tekosyy naamioida syömishäiriö?

Ollaan aika samoissa mitoissa mutta syön lähelle 2000 kaloria päivässä monipuolisesti. En liiku hyötykävelyä enempää.

1400-1500 kaloria on ihan se minimikulutus pienellekin naiselle.

Vierailija
44/104 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasken kaloreita ja syön melko terveellisesti. Kalorilaskurilla voit laskea oman kalorikulutuksesi ja sieltä löytyy myös kaloritaulukko. Sitten kun opit paljonko suurin piirtein kalorit on ruokana, niin on helpompaa vain päätellä paljon voit huoletta syödä.

Vierailija
45/104 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

55kg/169cm, lihasmassaa suht paljon, rasvat 15,5%.

Aamupala:

- Kaurapuuroa (1dl kuivana)

- Kuppi kahvia, rasvatonta maitoa

Lounas:

- Ruokalasta, joten vaihtelee, yleensä:

- Puoli lautasellista riisiä, toinen puoli kalaa, lihapullia, makkaraa tms. Omalla pienellä lautasellaan salaatti, jossa salaatinlehtiä, kurkkua, porkkanraastetta. Lisäksi vielä leipäsiivu.

Päivällinen:

- Vaihtelee myös aika paljon, vaihtoehtoja:

- Reilu lautasellinen makaronilaatikkoa (jauhelihaa, makaronia, maitoa, munaa, mausteet) ja raejuustoa

- Kanafilee, riisiä ja reilusti salaattia

- Kanapastaa 

Iltapala:

- 250g (eli purkki) rahkaa, mehukeittoa, mustikoita, banaani ja näistä kaikista smoothie

- 2 leipää, joihin paistan munat päälle.

En laske kaloreita, enkä ole koskaan laskenut. Syön niin, että olen täynnä ja tyytyväinen, mutta en koskaan ähkyyn. 

Treenaan 3-4krt/vk salilla. Treenaan melko rankasti, enemmän painonnostotyylisesti, eli en istu polkemassa kuntopyörää 30min. Aerobista treenaan salilla lisäksi, mutta pääpaino ehdottomasti voimaharjoittelussa. Lisäksi käyn satunnaisti reippailla kävelylenkeillä ulkona, lähinnä mielenvirkistämiseksi.

Vierailija
46/104 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

N/23/54 kg /168 cm

Liikuntaa harrastan 3-5 kertaa viikossa, sisältäen mm. uimista, juoksua ja salitreeniä, riippuen päivästä jaksaako vetää sekä lihaskuntoa että aerobista. Päivinä joina en jaksa mennä treenaamaan teen kotona kevyemmin lihaskuntoa esim. kahvakuulalla, venyttelen ja yritän harrastaa muuta liikunnan kaltaista nyhväämistä.

Syön ilmeisesti kokoon katsottuna paljon, tänään (vapaapäivä);

- Aamiaisena kaurapuuro voisilmällä, kanelilla ja 1 banaani pilkottu sekaan + kaksi paahtoleipää kinkulla ja salaatilla, kahvia maidolla 1-3 kuppia

- Lounaaksi uunijuureksia ja kuhaa, paistettua lehtikaalia, kirsikkatomaatteja kaksi keitettyä kananmunaa, vettä

- Välipalana 2 paahtoleipää joiden välissä voita, kinkkua, salaattia, avocadoa, paistettu kananmuna, tomaattia, kahvia maidolla

- Päivällisenä riisiä ja pari kanan rintafilettä, lounasjuureksia salaatin roolissa

- Illalla ajattelin vielä syödä porkkanasosekeiton jämiä ja ehkä tehdä jotain salaattia mozzarellalla.

Elämäntavista noin muuten, poltan, valvon paljon, en juo alkoholia. Juon paljon vettä. Teen seisomatyötä. Olen koko ikäni ollut hoikka, uskoisin geeneillä olevan paljon vaikutusta tässä bingossa.

Vierailija
47/104 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

163/50 ja ikää 27. lapsia 4 ja olen aina hoikka ja urheilullinen.

En koskaan syö aamulla mitään jos on kokista niin sitä juon aamulla ja päivällä ja illalla (noin litra päivässä). ekan ja ainoan lämpimän ruuan syön neljältä ja sitte illalla joskus leivän ei aina, mutta karkkia syön puoli kiloa päivässä. roskaruokaa en syö koskaan.Harrastan juoksua kolmesti viikossa 10km/lenkki ja 2 lenkkipäivänä myös saliharjoittelua.päivittäin hyötyliikuntaa kävelyn muodossa. lenkki päivinä syön lenkin jälkeen maitorahkaa marjoilla.Olen aika huono esimerkki noin ruokailussa mutta sokeri on paheeni ja koska minulla itselläni on parempi olo nälkäisenä en syö enempää ruokaa(kylläisyyden tunteesta tulee huono omatunto)

Vierailija
48/104 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te jaksatte syödä noin vähän vai oletteko kaikki kenties dieetillä?

Vierailija
49/104 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te jaksatte syödä noin vähän vai oletteko kaikki kenties dieetillä?

Samaa ihmettelen. Itse olen 168cm ja paiban 57-58kg vaihdellen ja syön paljon enemmän kuin täällä kertovat ihmiset. Täällä kerrotut on suoraan sanottuna käsittämättömän vähän aikuisille ihmisille.

Vierailija
50/104 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

163/50 ja ikää 27. lapsia 4 ja olen aina hoikka ja urheilullinen.

En koskaan syö aamulla mitään jos on kokista niin sitä juon aamulla ja päivällä ja illalla (noin litra päivässä). ekan ja ainoan lämpimän ruuan syön neljältä ja sitte illalla joskus leivän ei aina, mutta karkkia syön puoli kiloa päivässä. roskaruokaa en syö koskaan.Harrastan juoksua kolmesti viikossa 10km/lenkki ja 2 lenkkipäivänä myös saliharjoittelua.päivittäin hyötyliikuntaa kävelyn muodossa. lenkki päivinä syön lenkin jälkeen maitorahkaa marjoilla.Olen aika huono esimerkki noin ruokailussa mutta sokeri on paheeni ja koska minulla itselläni on parempi olo nälkäisenä en syö enempää ruokaa(kylläisyyden tunteesta tulee huono omatunto)

Aivan naurettava ns ruokavalio

Vierailija
51/104 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan nyt "väärillä mitoilla", eli painoa 47kg ja pituutta 166cm.

Syön aamulla mandariini pari kolme, kahvin maidon kanssa.

Lounaaksi salaattia oso läjä, pari porkkanariisipiirakkaa jälkeen jos maha kurnii. Sitten keittoa jos vieläkin maha oireilee ja on huono olo.

Illalla dippailen kaalia/porkkanaa/kurkkua kermaviilisoosiin jos meinaa taas huono olo iskeä.

Mulla ongelma saada tarpeeksi syötyä. :/ Voispa sitä ruokahalua jostain ostaa.

Vierailija
52/104 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksessa kysyttiin mitä syöt päivän aikana. Montako viestiä ehti tulla kunnes "neuvojat" säntäsivät kertomaan miten pitää syödä? Pakko pätee joka vtn paikassa.

Vierailija
53/104 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

166cm/57,1kg. 

Tänään meni näin:

aamupala: kaksi ruispalaa Keijulla, toisella kinkkua, toisella juustoa, musta kahvi

välipala: Skyr, kiivinmakuinen, musta kahvi

lounas: Thaimaalainen kanakeitto vihreä curry (eines)

välipala: omena

päivällinen: täytetty paprika (jauhelihaa, quinoaa, raejuustoa)

Iltapalaksi syön vielä jotain, en tiedä mitä.

Ikää on 43 ja laihdutan parhaillaan, viisi kiloa on jo tiputettu tammikuun alusta. Melko aktiivinen työ, lisäksi kerran viikkoon salilla, välillä kävely- tai juoksulenkkejä. Syön päivittäin 1200-1450 kaloria riippuen siitä miten aktiiivinen päivä on. 

Ideologiani laihdutusen suhteen on, etten syö herkkuja, ja koetan pitäytyä terveellisessä ruoassa, mutta syön kuitenkin ns. normaalia kotiruokaa. Siis sellainen ruokavalio, johon voin sitoutua pitkäksi aikaa.

Ai laihdutat vielä? Ei ole kyllä mitään järkeä.

Vierailija
54/104 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessa kysyttiin mitä syöt päivän aikana. Montako viestiä ehti tulla kunnes "neuvojat" säntäsivät kertomaan miten pitää syödä? Pakko pätee joka vtn paikassa.

No aika huolestuttavaa jos syömishäiriöt on niin yleisiä mitä täällä näkyy.

Vierailija
55/104 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

52kg/165cm

Tänään olen syönyt:

2 porkkanaa

appelsiini

Kourallisen rusinoita

Kourallisen pähkinöitä

~200-300g muikkuja

voileivän

Illemmalla syön luultavasti vielä marjoja + puuroa ja kaalilaatikkoa (tai jotain).

Tänään olen syönyt huomattavasti vähemmän kuin normaalisti, mutta syynä on eilinen ystävänpäivä - eilen söin niin paljon, että tänään lähinnä ajatuskin ruuasta ällöttää.

Vierailija
56/104 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

16t/59 ja oon 14 vuotias.

Syön päivän aikana:

-aamiaisen: rahkaa ja puolikas banaani

-lounaan: kouluruuan noin 2 perunaa ja 1/4 kauha kastiketta

-välipalan: rahkaa

-päivällisen: salaattia ja kanaa

-iltapala: en syö usein mutta banaani

sitten välillä herkkuja! Treenaan päivittäin parisen tuntia kilpaurheilua joten siintäkin saa voimaa! :-)

Vierailija
57/104 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho vähän eksyny virheitä mutta siis 165 senttiä olen pitkä. Ja siis syön vähän koska ajatuskin ruuasta ällöttää

Vierailija
58/104 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho vähän eksyny virheitä mutta siis 165 senttiä olen pitkä. Ja siis syön vähän koska ajatuskin ruuasta ällöttää

Hae apua! Ei ole hyvä juttu jos pilaat terveytesi noin nuorena. Noin paljon liikkuva saa ja pitääkin syödä reilusti ja monipuolisesti!

Vierailija
59/104 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaali ateriarytmi, lounas ja päivällinen isoimmat ateriat tavallista kotiruokaa, aamu-, väli- ja iltapala kevyemmät (pari leipää/jugurtti ja hedelmä). Eikä mitään niiden välissä. Liikunta pääasiassa hyötyliikuntaa, töissä tulee paljon kävelyä, kotona esim. pulkkamäki lasten kanssa on yllättävän raskasta liikuntaa.

Tämä. Jos söisin noin paljon, niin oisin vielä järkyttävämpi läski. Syön aamupalaksi maks 2 leipää, en mitään lounasta. Jotain pientä, kuten leivän ja omenan tai jugurtin välipalaksi, max. viitenä päivänä viikossa lämpimän ruoan (useimmiten korvaan sen salaatilla), ja hyvin harvoin mitään iltapalaa. Herkkuja syön n. kahden viikon välein vkonloppuna lasten kaa leffaillassa. Mulla on yli 20kg ylipainoa, joka ei lähde millään, lihon vaan.. Olen laskenut kaloreita ja jos menee yli 1800kcal, niin alan lihoa. Lääkäri ei usko, eikä ole kilpirauhasessa vikaa, eikä diabetesta. Pidin ruokapäiväkirjaa pari viikkoa, mut lääkäri ei uskonut sitäkään.. hyvin alentuvasti katsoi mua ja sanoi, että "Olet tainnut unohtaa merkitä ne pienetkin napostelut, ne on yleensä niitä petollisimpia" Kehotti tarkkailemaan tunnollisemmin syömisiäni ja liikkumaan enemmän.. käyn salilla kolmesti viikossa, mutta läskit ei lähde.

Olen jo aika alistunut kohtalooni, en edes jaksa miettiä enää, mikä minussa on vialla.

Vierailija
60/104 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

se 60kg on aika mahdotonta parempi ku siel vaaal ei käy. mitat o 159 ja 10kg tarviis pudottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi