Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä 50-60kg/165cm, mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
15.02.2016 |

Mulle kun tuo alle 60kg tuntuu olevan ihan mahdoton tavoite, eikä paino vaan putoa? Kerro myös miten liikut ja lasketko kaloreita (jos, niin kuinka paljon päivässä syöt?)

Kommentit (104)

Vierailija
81/104 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

162/48kg

Syön todella huonosti, musta ei ainakaan mallia kannata ottaa. Saatan syödä puolet 300g karkkipussista ja en sitten muuta tai munakokkelia ja leipää ja juustoa mutta en muuta. joskus toki syön vähän enemmän mut hatvoin. Ja vasta illalla, päivällä en syö kun vatsa ärtyy ja en voi tehdä enää mitään. Light limsaa kuluu joka ikinen päivä ja teetä sokerilla. Liikun pitkiä lenkkejä koirani kanssa joka päivä. No, paino onkin laskusuunnassa. Joku varoitteli selluiitista ja pömppömahasta mutta sitä ongelmaa eo tosiaan ole. Reidet ja peppu on muuta vartaloa vähän isommat, mut ainaki miehet tuntuu vaan tykkäävän. Maha ei pömpötä vaan on ihan lauta ja olen tosi siroluinen. mut terveellistä tää ei ole.

Vierailija
82/104 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaali ateriarytmi, lounas ja päivällinen isoimmat ateriat tavallista kotiruokaa, aamu-, väli- ja iltapala kevyemmät (pari leipää/jugurtti ja hedelmä). Eikä mitään niiden välissä. Liikunta pääasiassa hyötyliikuntaa, töissä tulee paljon kävelyä, kotona esim. pulkkamäki lasten kanssa on yllättävän raskasta liikuntaa.

Tämä. Jos söisin noin paljon, niin oisin vielä järkyttävämpi läski. Syön aamupalaksi maks 2 leipää, en mitään lounasta. Jotain pientä, kuten leivän ja omenan tai jugurtin välipalaksi, max. viitenä päivänä viikossa lämpimän ruoan (useimmiten korvaan sen salaatilla), ja hyvin harvoin mitään iltapalaa. Herkkuja syön n. kahden viikon välein vkonloppuna lasten kaa leffaillassa. Mulla on yli 20kg ylipainoa, joka ei lähde millään, lihon vaan.. Olen laskenut kaloreita ja jos menee yli 1800kcal, niin alan lihoa. Lääkäri ei usko, eikä ole kilpirauhasessa vikaa, eikä diabetesta. Pidin ruokapäiväkirjaa pari viikkoa, mut lääkäri ei uskonut sitäkään.. hyvin alentuvasti katsoi mua ja sanoi, että "Olet tainnut unohtaa merkitä ne pienetkin napostelut, ne on yleensä niitä petollisimpia" Kehotti tarkkailemaan tunnollisemmin syömisiäni ja liikkumaan enemmän.. käyn salilla kolmesti viikossa, mutta läskit ei lähde.

Olen jo aika alistunut kohtalooni, en edes jaksa miettiä enää, mikä minussa on vialla.

Sama täällä. Söin jotain 1800-2000 kcal/päivä, ja ylipainoa oli 20 kg. Olen saanut nuo 20 kg karistettua syömällä alle 1000 kcal päivässä, usein jopa niin vähän kuin 600-800 kcal. Jos syön esim. 1500 kcal päivässä, loppuu painon putoaminen saman tien (tai hidastuu todella merkittävästi). Nykyään syön siis noin 800-1000 kcal/pv, ja paino tippuu hitaanlaisesti, haluan siis laihtua vielä 10 kg. Eli jos haluan päästä tuollaiseen 58 kilon painoon, niin joudun luultavasti syömään n. 1200-1400 kcal loppuelämäni ajan pysyäkseni siinä painossa. Tuo jonkun mainitsema pari lämmintä ateriaa ja muutama voileipä ja jukurtit kyllä olisi minulle liikaa - sillä määrällä lähtisin lihoamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/104 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on syödä kunnon ruokaa, eikä mitään napostelua.

Tässä on noin 1300kcal:

Aamiainen: pala kokojyväleipää, päälle salaatinlehti, kinkku/juustosiivu, kurkkua tai tomaattia. Luonnonjugurttia 11/2dl, marjoja 1dl, kahvi/tee, ei sokeria

Välipala omena tai sitrushedelmä

Lounas: Salaatti, jossa tuoretavaran lisäksi kananrintafilettä, raejuustoa

Välipala kuten ap:llä

Päivällinen: puolet lautasesta salaattia, peruna, kalafile tilkassa öljyä paistettu - ei paneroitu, kastike kermafiilistä

Juomana päivän mittaan noin kaksi litraa vettä ja sokeriton kahvi/tee

Vierailija
84/104 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon aamiainen ja kunnon lounas, hedelmiä välipalaksi ja illalla 1-2 voileipää kinkun ja juuston kera.

Kävelylenkki tai uintia 1 km .

Siinäpä se.

Keraan viiikossa punkkua illalla.

Vierailija
85/104 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

164/49 kg N20

Aamupala muroja ja leipä (päällä juustoa)

Välipala 2 leipää

Lämmin ruoka ja maitoa

Välipalana hedelmä

Iltapala rahkaa/jogurttia ja pähkinöitä

Ja joskus syön mitä haluan karkkia pizzaa tai hampparia. En laske kaloreita ja lenkkeilen 4 kertaa päivässä noin. 20-30 minaa/kerta koiran kanssa

Vierailija
86/104 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te jaksatte syödä noin vähän vai oletteko kaikki kenties dieetillä?

Tottumiskysymys. Suurin osa ihmisistä yliarvioi ravinnontarpeensa reippaasti. Nälkä EI ole sairaus, vaikka joissakin trendidieeteissä sellaista onkin uskoteltu. Esim. 165-senttinen, 50-kiloinen toimistotyötä tekevä keski-ikäinen nainen (kuten minä) ei tarvitse ravintoa 3000 kcal päivässä, vaikka harrastaisi tehokasta hikiliikuntaa päivittäin (kuten minä).

Vierailija
87/104 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

169/59.

Eilen esim. aika peruspäivä, söin n. 1700 kcal.

- Aamupalaksi juustosämpylä, kahvi ja appelsiini

- Lounaalla uunilohta, tummaa riisiä ja puoli lautasellista kasviksia + pala täysjyväleipää ja rkl hummusta

- Suklaapatukka välipalaksi kahvin kanssa

- Päivällisellä vaaleaa riisiä, kauhallinen kookoscurrya (kookosmaitoon tehty, joukossa esim. kanaa, sipulia, paprikaa, jne.) ja illemmalla jälkkäriksi omena ja mandariini

Vierailija
88/104 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

164/49 kg N20

Aamupala muroja ja leipä (päällä juustoa)

Välipala 2 leipää

Lämmin ruoka ja maitoa

Välipalana hedelmä

Iltapala rahkaa/jogurttia ja pähkinöitä

Ja joskus syön mitä haluan karkkia pizzaa tai hampparia. En laske kaloreita ja lenkkeilen 4 kertaa päivässä noin. 20-30 minaa/kerta koiran kanssa

Kyllä mäkin ton ikäisenä...

Vierailija
89/104 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan normaalisti syön. Ja säännöllisesti. Aika kasvisvoittoisesti, silti myös lihaa. Sekasyöjä. Täysjyvää! Kaikki vaalea tummaksi, myös sokeri! Silti kahvin kanssa voi syödä vaikka pullan. Ja liikunta.

T. 165/52

Vierailija
90/104 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon hedelmiä ja vihanneksia! Aamulla tavallinen kahvi ja puuro, päivällä salaatti tai joku muu kevyt ateria ja illalla sitten kunnon ruoka. Välipalaksi nappaan yleensä jonkun hedelmän tai ruisleipää.

T.160/53

Vierailija
91/104 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en katsoisi/noudattaisi liikuntaa harrastamattomien ruokavaliota, olin itsekin suurimman osan parikymppisenä noin 50 kiloinen mutta eihän se hyvältä näytä kun ei ole missään ns lihasta ja vatsa pömpöttää ja takapuoli on littana ja selluliittia jne. Itse olin ainakin sellainen laihaläski ja oli ties mitä hivenainepuutoksiakin.

Luin reilut 10 ekaa vastausta ja heti tuli mieleen liikuntaa harrastanattonat laihaläskit, ei ole muuta vaihtoehtoa selitykseksi. No thanks!

Vierailija
92/104 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen 166 cm / 50, 5 kg.

Aamulla lautasellinen kaurapuuroa, 1 banaani, 1 kuppi kahvia + rasvatonta maitoa

Päivällä 2 karjalanpiirakkaa + munavoita, vettä

Päivällä 300 g uunilohi, iso lautasellinen tammenlehtisalaattia, paljon kurkkua, n. 1/3 avokado, vettä

Illalla 2 dl maustamatonta jogurttia + 2 tuoretaatelia

= Yht. n. 1800 kcal.

Syönen vielä toisen annoksen maustamatonta jogurttia taateleilla tänään. Arvioisin energiankulutukseni olevan n. 2000 kaloria. Tänään on ollut kohtalaisen aktiivinen päivä, sisältänyt mm. 30 min. hikilenkin.

En yleensä laske kaloreita, mutta olen tietoinen ruoka-aineiden kalorimääristä, joten tarvittaessa laskeminen onnistuu. Minulla ei ole vaikeuksia pysytellä normaalin painoindeksin alapäässä. Voin parhaiten hoikkana.

Vierailija
93/104 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala: puuroa oivariinilla ja kananmuna majoneesilla, kahvi sokerilla

Välipala: Päärynä

Lounas: kaksi norm. kokoista tortillaa possunsuikaleilla ja vihanneksilla + soosit

Välipala: Minitortilla samoilla täytteillä kuin lounaalla, banaani, kahvi kermalla ja sokerilla

Päivällinen: sama kuin lounaalla miinus banaani + piimä

Iltapalaksi varmaan muutama uunileipä pekonilla ja juustolla

Liikuntaa on tullut harrastettua tänään jonkin verran sentäs, eli kaksi tuntia ulkoilua 3-vuotiaan kanssa.

Niin ja paino 53 kg, pituus 164 cm

Vierailija
94/104 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

168/56. Syön kaksi lämmintä ateriaa, lisäksi aamiaisen, ja iltapalan ja kaikenlaista napostelua siinä välissä. Herkkuja syön joka päivä, mutta kohtuudella. Aterialla en juuri koskaan syö ähkytäyteen.

Uskon, että paino on osittain aineenvaihduntakysymys. viime aikoinahan on saatu paljon tietoa mm. suolistobakteerien vaikutuksesta painoon. Laihduttaa ei kannata ja liikunta hyödyttää varmasti painonhallinnassa enemmän kuin pelkästä tuntimääräisestä kalorinkulutuksesta voisi päätellä. Runsas veden juonti, pitkin päivää jatkuva aktiivisuus, oman kehon kuuntelu ja light-tuotteiden ja diettien välttäminen, näihin uskon. 

Vierailija
95/104 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämme vuotta 2016 ja mammat vielä syö lihaa ja käyttää maitotuotteita... Teidän typeryydellänne ei ole rajaa.

Vierailija
96/104 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

167cm/59kg.

AP: lautasellinen kaurapuuroa kotimaisilla pakastemarjoilla + 1/2 purkki raejuustoa + iso kuppi kahvia.

Lounas: 250-300g kanaa/kalaa/pun.lihaa, n.2dl riisiä (keitetty) ja 1/2 lautasellista juureksia/vihanneksia. Välillä jätän riisin pois, jos haluan kevennetyn lounaan tai vaihdan sen tilalle pastan/couscousin. + kuppi kahvia ja jälkiruoaksi jogurttipurkki.

Välipala: 2 viipaletta ruisleipää/riisikakkua juustolla ja leikkeleellä + iso kuppi kahvia + rahkapurkki.

IP 1: 2 viipaletta ruisleipää/riisikakkua juustolla ja leikkeleellä + rahkapurkki + appelsiini/omena + mahdollisesti kuppi teetä.

IP 2: 2 viipaletta ruisleipää/riisikakkua juustolla ja leikkeleellä + rahkapurkki + appelsiini/omena.

Juon lisäksi vettä n.2-3/l päivä (kesällä enemmän) ja välipalaksi tarvittaessa banaania, kananmunia, välipalakeksejä, proteiinipatukoita...

Vierailija
97/104 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

165/55

Aamupala:

- Reissumies leipä, välissä tuorejuustoa, kinkkua ja kurkkua

Kahvilla:

- Ihan tavallinen croisantti kun oli vielä liian aikaista syödä lounas mutta vähän nälkä

Lounas:

- Jauhelihakeittoa

Välipala:

- Puolet proteiinipatukasta, ei ollutkaan hyvää

Päivällinen:

- Fetasalaattia

Iltapala:

- Sämpylä - juusto, kinkku, kurkku

Noin lyhykäisyydessään, paino vakiintunut tähän kun tulin aikuisikään eikä juurikaan muutu. En laske kaloreita ja liikuntaa harrastan ihan liian vähän tällä hetkellä sairastumiskierteen takia, alotan varmaan pian lenkkeilemään taas.

Vierailija
98/104 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

167/55. En laske kaloreita koskaan. Liikuntaa on aika vähän tällä hetkellä, muutama pieni kävely viikottain ja välillä koitan tehdä jotain jumppaliikkeitä iltaisin, mutta olen valitettavan laiska eli eipä sitä voi juuri laskea. Syön 6 kertaa päivän aikana. En välttele mitään, mutta painotan syömistä enemmän kala/kasvislinjalle vaikka viikottain tulee syötyä lihaa myös. Herkkujakin menee, mutta pidän siinä rajaa, eli en vedä enempää kerralla kuin tuntuu mukavalta. Sanoisin että ehkä keskimäärin 3-7 pullaa ja puoli levyä suklaata viikkoon ja jotain suolaisia myös, vaikka popcornia tuohon lisäksi. Kaikki jogurtit ja juustot meneee normaalirasvaisina, leivän päällä on yleensä Oivariini tai joskus Becel. Juomina arkena ainoastaan vesi, vichy, tee ja kahvi, joihin en laita sokeria. Ruoka-annos on pikemminkin reilu kuin niukka, tämä myös mieheni suusta kuultuna eikä pelkästään omaa kuvitteluani. En tiedä miksi pysyn helposti mitoissani, kai siinä on jokin geneettinen juttu, koska lähisuvussani ei ole ylipainoa ollenkaan.

Vierailija
99/104 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin ja kun tuolla oli puhetta taas noista laihaläskeistä, niin itse näytän treenatulta ja urheilulliselta ja oikeasti mun ei tarvitse tehdä juuri mitään asian eteen :) Terkuin nro 98.

Vierailija
100/104 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 162 cm ja 80 kg, enkä mielestäni mitenkään erityisen läski. :D

No juu, vähän voisi tiputtaa, eikä tästä parane enää lihoa, mut tuskin 20 kiloo kevyempi mua 3 cm pidemmälle mikään ihannepaino on, jos lihastakin tahtoo, että löytyy ja tissit ei katoa. Mut jos kukkakepiksi tähtää niin kukin tyylillään. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi