Naapurin talo menee pakkohuutokauppaan.
Olin todella hämmästynyt kun kuulin asiasta. Olen luullut että heillä on asiat hyvin. Olen tuskitellut vain omaa ahdinkoamme, mutta nyt tuntuu tosi pahalta näiden tuttujen puolesta. Heillä on varmasti hirveä olo.
Kommentit (65)
Turhaan kaunistelet asioita meille - tykkäät ja nautit selän takana kuitenkin, sehän on tässä maassa traditsooni!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkästään vakavaan tautiin sairastuminen voi romahduttaa perheen talouden. Joillain ihmisillä on joku ihmeen empatiasyöpä, eivät tunne mitään muita lähimmäisiä kohtaan. Korkeintaan vahingoniloa.
Kun itse on elänyt varovasti, säästäväisesti eikä olla ostettu omistusasuntoa juurikin siinä pelossa että tuollainen riski realisoituisi, niin en tunne empatiaa. Puuttuu vaan että näiden omistusasujien velat kaatuu vielä meidän asiamme hoitaneiden niskaan. Me asutaan vuokralla, mutta maksetan ihan itse kaikki kulumme eikä senttiäkään tukia nautita mistään suunnasta.
No siinä vuokralla-asumisessa ei ole pienintäkään järkeä, jos syy on varovaisuus.
Voi helvetin helvetti, että sakki on umpityhmää. Istupas perseellesi ja laske paljonko olet maksanut vuokraa, ja sitteen paljonko tulet vielä maksamaan oletuksella, että elät 85 vuotiaaksi.
Sitten mieti, miten alhaalla korko on ollut viimeiset kymmenen vuotta.
No kivahan se näin sijotusasuntoja omstavana on, että teitä pässnpäitä on olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkästään vakavaan tautiin sairastuminen voi romahduttaa perheen talouden. Joillain ihmisillä on joku ihmeen empatiasyöpä, eivät tunne mitään muita lähimmäisiä kohtaan. Korkeintaan vahingoniloa.
Kun itse on elänyt varovasti, säästäväisesti eikä olla ostettu omistusasuntoa juurikin siinä pelossa että tuollainen riski realisoituisi, niin en tunne empatiaa. Puuttuu vaan että näiden omistusasujien velat kaatuu vielä meidän asiamme hoitaneiden niskaan. Me asutaan vuokralla, mutta maksetan ihan itse kaikki kulumme eikä senttiäkään tukia nautita mistään suunnasta.
No siinä vuokralla-asumisessa ei ole pienintäkään järkeä, jos syy on varovaisuus.
Voi helvetin helvetti, että sakki on umpityhmää. Istupas perseellesi ja laske paljonko olet maksanut vuokraa, ja sitteen paljonko tulet vielä maksamaan oletuksella, että elät 85 vuotiaaksi.
Sitten mieti, miten alhaalla korko on ollut viimeiset kymmenen vuotta.
No kivahan se näin sijotusasuntoja omstavana on, että teitä pässnpäitä on olemassa.
Tätä juuri tarkoitin kommentissani nro 61.
Olet sinä muuten aika ristiriitainen idiootti, suoraan sanoen. Sinä teet "bisnestä" eli "sijoitat" (on sinulla varmasti aika pollea donaldtrump-olo, eikö? aika turhaan, sanoisin) asuntoihin, joihin asumaan hakevia halveksit samanaikaisesti siitä, että eivät ole niin viisaita, että rikastuisivat sen verran, että saisivat "oman" asunnon. No, wiseguy, jos kaikki olisivat niin rikkaita, että pystyisivät ostamaan asunnon, milläs sinä sitten rikastuisit? Ei olisi ketään soittelemassa tai laittamassa sähköpostia, että pliis mister/missis vuokranantaja, vuokraa meille asunto! Kukaan ei tarvitsisi sinua ja rahojasi. Mihin sinä sinä sitten sijoittaisit? Onko sinulla varallisuutta tarpeeksi ostaa riittävästi kultaa tai jalokiviä? Laitatko "korkeakorkoiselle" tilille, vai lähdetkö Donaldin kanssa samaan kiinteistöbussinekseen Skotlannin nummille? Mielenkiintoista, perin mielenkiintoista...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin todella hämmästynyt kun kuulin asiasta. Olen luullut että heillä on asiat hyvin. Olen tuskitellut vain omaa ahdinkoamme, mutta nyt tuntuu tosi pahalta näiden tuttujen puolesta. Heillä on varmasti hirveä olo.
Oikeasti? Pakkohuutokauppaan? Eivät siis ole halunneet/kyenneet myymään vapaaehtoisesti? Vai epäileekö pankki, että hukkaisivat varoja ja sen takia pakkohuutokauppa?
Tiedän työni kautta tässä vuoden sisällä useammankin vapaaehtoisesti velkojen takia myydyn kodin, mutta vain pari pakkohuutokaupattua. Toisessa tapauksessa velallinen ei suostunut laittamaan tikkua ristiin myymisen eteen ja toisessa velallisella oli niin paljon epärehellisyyksiä raha-asioissaan, että pakkohuutokauppa oli ainut keino turvata pankin saatavat.
Kyllä, oikeesti! Viime viikolla oli ilmoitus lehdessä, että ulosmitataan. Mitään yksityiskohtia en tiedä, muuta kuin sen, että yritysvelkasotkuista on kyse.
ApTässä tapauksessa lienee kyse siitä, että asunto on ollut yrityksen velkojen panttina.
Kuka hullu sellaista tekee? Eikö yleensä turvata perheen koti?
Mitähän kaupungin velkaa minä mahdan olla tässä tänään lyhentämässä? Minulla on ollut muinoin sekä vuokraemäntä ja -isäntä ja kummatkin olivat seinähulluja omalla tavallaan. Ikinä ei enää yksityiselle, kaupungin asunnossa on kissanpäivät. Oma saunakin asunnossa, ja isännöitsijä, joka pistää tuulemaan, kun epäkohdista hänelle valittaa. Yksityisen vuokranantajan kanssa ei ole kuin kauhea tappelu ihmisarvoisen kohtelun saamiseksi. Yäk!!