Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on ollut yllättävin asia, jota joku ei ole tiennyt?

Vierailija
13.02.2016 |

Mikä on ollut asia, jota joku tuntemasi henkilö ei ole tiennyt, vaikka voisi olettaa kaikkien sen tietävän? Entä osaisitteko sanoa, mikä todennäköisesti oli syynä siihen, että hän ei tiennyt sitä?

Kommentit (442)

Vierailija
181/442 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse luulin taas että pakettilähettipalvelun autot saa toimitettua noin 8-10 pakettia työpäivässä. Mieskollegat piti kiitettävän hyvin pokkansa ja korjasivat että noin parisataa päivässä.

Oonhan mä itsekin luonto-ohjelmasta aikoinaan oppinut että muurahaisten liikkeistä on luotu logaritmi jota paketintoimistusfirmat softissaan käyttää määritelläkseen optimaaliset reitit, mutta ei se tieto jotenkin yhdistynyt pakettimäärien kanssa. Tämä hävettää vieläkin vähän. Ei taida 8 pkt toimituksella tulla firmalle tulosta :D

Se on algoritmi eikä logaritmi ja kyseistä ongelmaa ei pysty optimoimaan. Kauppamatkustajan ongelma on maailman tunnetuin laskennallinen ongelma.

Vierailija
182/442 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojan erkkaope ei tiennyt, mikä on Taj Mahal. Lääkäri ei tiennyt, mitä tarkoittaa nikamavaltimon dissekoituma. Yks tuttu tosissaan luuli, että kana ja kala eivät ole lihaa.

Joskus tulee eteen ihan järkyttäviä juttuja, mihin ihmiset uskoo tai eivät tiedä jotain. Aika vasta yks ihminen nauroi mulle ja vähän säälinsekaisesti korjas mun "erehdykseni", kun sanoin vuodessa olevan 365 päivää.. tää ihminen kun "tiesi", että niitä on 352 :) Halus opettaa mua, etten nolaa itseäni noin itsestäänselvän faktan suhteen.. menin aika sanattomaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/442 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin vaimo ei tiennyt kuka/mikä on King Kong.

Vierailija
184/442 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kämppikseni heitti herätyskellon pois toimimattomana. 

Ei ollut koskaan kuullut paristoista. Opiskeli luokanopettajaksi ja tämä juttu on tosi! 

Jaettuani kahden talven ajan soluasunnon kahden luokanopettajaopiskelijan ja heidän lukuisten opiskelutovereidensa kanssa voin vain todeta, että ei mitään uutta. Nättejä tyttöjä ja salskeita poikia, kaikilla aivot kuin kanalla ja meno kuin touhoankalla.

Sinä et näköjään tiedä, että vaikka kanan aivot ovat pienet, on se kuitenkin fiksu ja oppivainen lintu.

Vierailija
185/442 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttu ei tiennyt, että katoliset on kristittyjä. Että joo.

Vierailija
186/442 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin itse reilusti yli 10-vuotiaana, onko miehen kivekset kumpikin omassa pussissaan vai yhteisessä. Ja minulla on sentään veli ja isä, joitten kanssa olen ikän saunonut ja uinut yhdessä, luulisi joskus pussienkin vilahtaneen...

Vierailija
187/442 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pisteitä on kolme, ei kaksi (mahdollisesti kirjoitusvirhe), neljä tai viisi...

Virkkeen perään laitetaan piste. Pisteen jälkeen laitetaan hassunhauska hymiö.

Tämä huvitti minua, koska olen paha ihminen:

"Meillä on siis Tohtori Kingin kirja hyllyssä, jota on luettu."

No, mä laitan aina tarkoituksella vain kaks pistettä.. koska se nyt sattuu olemaan mun tapa kirjoittaa. Tiedän varsin hyvin, että kuuluisi laittaa kolme... mutta mielestäni se näyttää hölmöltä.

Vierailija
188/442 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri ei tiennyt, etteivät e-pillerit suojaa sukupuolitaudeilta! Ikää 18 vuotta. Tiedä sitten mikä syynä, ehkei vaan ole ollut hereillä terveystiedon tunneilla tms.

Vierailija
189/442 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up up, lisää näitä! :)

Vierailija
190/442 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse luulin taas että pakettilähettipalvelun autot saa toimitettua noin 8-10 pakettia työpäivässä. Mieskollegat piti kiitettävän hyvin pokkansa ja korjasivat että noin parisataa päivässä.

Oonhan mä itsekin luonto-ohjelmasta aikoinaan oppinut että muurahaisten liikkeistä on luotu logaritmi jota paketintoimistusfirmat softissaan käyttää määritelläkseen optimaaliset reitit, mutta ei se tieto jotenkin yhdistynyt pakettimäärien kanssa. Tämä hävettää vieläkin vähän. Ei taida 8 pkt toimituksella tulla firmalle tulosta :D

Se on algoritmi eikä logaritmi ja kyseistä ongelmaa ei pysty optimoimaan. Kauppamatkustajan ongelma on maailman tunnetuin laskennallinen ongelma.

Oho. Mikäs se logaritmi sitten on?

Kyseinen muurahaisdokumentti ei valitettavasti mennyt syvemmälle mainitsemaasi laskennalliseen ongelmaan vaan väitti vain että tällaisia ohjelmistoja on ja paketintoimitusfirmat niitä käyttää.

Vierailija
191/442 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tiennyt mikä on länsimaa. Johtui varmaan siitä, että ko. henkilö ei ole ihan penaalin terävin kynä.

Vierailija
192/442 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa tyhmä olo näitä lukiessa, pakko myöntää. :D

Vierailija
193/442 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri ilmeisesti nukkui bilogian tunneilla kun luuli vielä parikymppisenäkin että naisilla kusi tulee samasta paikasta minne pippelikin työnnetään.

Vierailija
194/442 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveri ei tiennyt, että mikroon ei saa laittaa haarukoita. Heillä ei ehkä ole ollut ikinä kotona mikroa. 

Ja syy tähän on?

Oman mikron ohjeissa ei puhuta metallista muuta, kuin se, että ne eivät saa koskettaan mikron seiniä. Muuten saa kayttää vapaasti ja toisissa tapauksissa, jopa kehoitetaan käyttämään, kuten esim. veden lämmittäminen mukissa/lasissa metallisen lusikan kera.

Kerro tuo sille mikrolle joka meillä rikkoutui uuniperunan foliokääreen takia. (90-luvulla)

Vierailija
195/442 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina jaksaa ihmetyttää kaikki jotka eivät usko evoluutioon (joka ei ole edes uskon asia) koska raamattu.

Otsikkoon viitaten yllätyn kerta toisensa jälkeen siitä, että ihan oikeasti on ihmisiä, jotka kuvittelevat että "... koska Raamattu." on vastaava ilmaus kuin "... Raamatun takia."

En yksinkertaisesti kykene ottamaan vakavasti ihmistä joka kuvittelee että vaikkapa "... koska sade." tai "... koska kova verotus." ovat mitenkään järjellisiä lauseen lopetuksia.

Tervetuloa alapeukuttamaan, te suomenkielen raiskaajat :)

Vierailija
196/442 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheeni ei tiennyt, mikä on Loch Nessin hirviö tai mitä nirvana tarkoittaa. Häpesin.

Vierailija
197/442 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina jaksaa ihmetyttää kaikki jotka eivät usko evoluutioon (joka ei ole edes uskon asia) koska raamattu.

Otsikkoon viitaten yllätyn kerta toisensa jälkeen siitä, että ihan oikeasti on ihmisiä, jotka kuvittelevat että "... koska Raamattu." on vastaava ilmaus kuin "... Raamatun takia."

En yksinkertaisesti kykene ottamaan vakavasti ihmistä joka kuvittelee että vaikkapa "... koska sade." tai "... koska kova verotus." ovat mitenkään järjellisiä lauseen lopetuksia.

Tervetuloa alapeukuttamaan, te suomenkielen raiskaajat :)

Koska ES.

Vierailija
198/442 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monen mielestä kasvit tarvitsee happea.

Vierailija
199/442 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ei jostain syystä kovinkaan moni tajua, ja moni on minulle väittänyt vastaan kun olen yrittänyt selittää.

Että mikä on velipuolen ja puoliveljen ero.

Selitän sen tässä ja katotaan syntyykö joku raivo ja tappelu :'D viimeksi 2pv sitten sai väitellä...

Esim.

Puoliveli: puoliksi oikea veli. Eli yhteinen isä tai äiti.

Velipuoli: ei verisukua ollenkaan. Äitipuolesi poika.

Siksi se on myös äitipuoli eikä puoliäiti.

Vierailija
200/442 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insinööri, mies, ei tiennyt miten lähes täyden vesilasin vedenpinnan korkeus käyttäytyy, kun pinnalla kelluva jääpala sulaa. Eikä uskonut, kun kerroin, että pinnankorkeus ei muutu mitenkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi