Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sossun asiakkaat maksavat käteisellä

Vierailija
11.02.2016 |

^tuolla lailla sanottiin keskustelussa ja oli paljon yläpeukkua.

Voisiko joku selittää? Sossustahan tulee rahat tilille eikä käteisenä. Minä olen sossun asiakas itse ja maksan kortilla. Miksi turhaan nostaisin rahaa, kortilla maksaessa pääsee helpommalla eikä kerry pikkuhiluja jne. Jos menen vaikka keikalle/tapahtumaan, jossa ei kortti käy, silloin nostan etukäteen tarvittavan summan.

Onko käteisellä maksaminen jotenkin nolompaa kuin kortilla maksaminen, ja siksi käteinen sopii sossun asiakkaille :D Voisiko joku selittää, en ymmärrä.

Kommentit (185)

Vierailija
81/185 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä.

Vierailija
82/185 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois hauska kun sossusta annettais ruokakupongit asiakkaille. Ja laskut vois viedä suoraan toimistolle missä ne sit maksettais.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/185 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ois hauska kun sossusta annettais ruokakupongit asiakkaille. Ja laskut vois viedä suoraan toimistolle missä ne sit maksettais.

Ongelma tulee siitä ettei ne maksa sitä laskua kokonaan. Esim viivästysmaksuja eivät maksa eivätkä kotivakuutuksen oikeusturvaosuutta. Mites nuo sitten maksettaisiin? Tai sähkölaskusta vain osan jos kulutus on suurempaa kuin tilastollisesti pitäisi olla.

Vierailija
84/185 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sossun asiakkaiden rahat riittävät baareihin, alkoon ja seksikauppoihin, ovat tuet aivan liian suuret. Mutta tämähän ei ole mikään uutinen yhdellekään, joka ei loisisi veronmaksajien lompakoilla.

Tueet eivät ole liian suuret.Sen sijaan on täysin ihmisen oma asia,ostaako pienillä tuloillaan ruokaa VAI alkoholia VAI seksilelua,noihin kaikkiin yhden kuukauden tuki ei suinkaan riitä =)

Vierailija
85/185 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Eikö nykyinen systeemi,jokaisen sentin tilittäminen sossulle,ole riittävän nöyryyttävää?

Vierailija
86/185 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Multa taas kysyttiin sossussa että mihin käytän rahani kun tilillä näkyi vuokran ja sähkölaskun lisäksi vain otto nostoja... sanoin että ostan ruokaa ja lataan bussilippua ja joskus käyn uimahallissa. Että kyllä ne joskus kyttää toisin päinkin.

Sama täällä ja liian isot nostot (esim. 50€) herättävät huomiota että virkailija voi kysyä mihin tuo on mennyt ja kerran tilitapahtumia oli liian vähän kun nostin liikaa käteistä ja liian isoja summia kerralla. Välillä käyn tarkoituksellisesti jossain halvassa kahvilassa tai pitsalla tai maksan ruokaostokset kortilla jotta saan tilitapahtumia sinne niiden nostojen sekaan

Onko 50€ iso raha?

Herranen aika, yleensä nostan käteiseksi "yllättävien" menojen takia jotain 400-500€ kuussa, loput ostan kortilla.

En ole sossun asiakas, mutta työtön kylläkin.

Vierailija
87/185 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuh, mulla yksi kaveri joka on sossun asiakas. Maksaa tosi usein kortilla, etenkin just jossakin ravintolassa/baarissa/alkossa. Ja varmasti just sen vuoksi, ettei tiliotteista pysty sitten sossuntäti "paheksumaan" että niin se tuokin vaan on tuonne kahvilaan/ravintolaan/baariin kantanut rahaa.

Välillä mua kyllä ärsyttää tän tyypin kanssa, kun jos oon jonkun ihan muutamankin euron velkaa, niin hän haluaa sen aina käteisenä. Samoin itse maksaa aina käteisellä omat pikkuvippinsä. Joskus ois vaan helpompaa mennä nettipankkiin ja siirtää toiselle se 15 eur, kuin nostaa Otosta, rikkoa ja maksaa tai sumplia "onks sulla antaa takasin 20 eurosta" jne.

Sossun asiakkaalla ei saa näkyä mitään ylimääräisiä panoja tilillä. Kaikista muista kuin viranomaisten panoista on tehtävä selvitys ja rukoiltava ettei niitä oteta pois pienentämällä tukea seuraavassa kuussa. Normaalitoimintaa tuo rahan pyytäminen vain käteisellä.

Mummon tilille laittamat synttärirahatkin on vähennetty tuista, joten mummo antoi rahat turhaan.

Mulla kanssa joku 50€ joululahjaraha otettu huomioon "tulona" ja vähennettu tuesta,sen jälkeen pyysin mummoa lähettämään lahjarahat postissa.Jostakin ei-sossun-asiakkaasta voi tuntua tyhmältä,että pikkusummatkin pyydetään käteisenä,mutta kun sossu tosiaan kyttää ihan kaikkea.Muutaman kerran olen siirtänyt rahaa poikakaverin pokeritilille,silloin sossu alkoi kovistella tiliotteita tästä "minun" pokeritilistäni.Toisaalta ymmärrän,että tukien saaminen on tehty hankalaksi,koska systeemiä väärinkäytetään,toisaalta ottaa todella päähän tämä jatkuva selittely jokaisesta saadusta ja käytetystä eurosta.

Vierailija
88/185 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sosiaalityöntekijä kyseli kerran apteekin kuluista (käsikauppa) kun olivat suuria. En suostunut kertomaan siitä mitään, mutta minulle luvattiin ettei selvityksen puute menoista aiheuta tuen menetystä.

Vierailija
89/185 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sossun asiakkaiden rahat riittävät baareihin, alkoon ja seksikauppoihin, ovat tuet aivan liian suuret. Mutta tämähän ei ole mikään uutinen yhdellekään, joka ei loisisi veronmaksajien lompakoilla.

Toisin sanoen, mielestäsi sossun asiakkaan pitää istua ihmisvarastossaan seinää tuijottaen ja kuolemaa odottaen. Vain hengissä pysymiseen riittävän ravinnon saa ostaa ja ehkä vaatteet, joissa pysyy lämpimänä.

Onhan se todella kauheaa jos sossun asiakas toisinaan nauttisikin elämästään.

No tämä tuleva sossun asiakas lähtee kohta kirjastoon - toistaiseksi ilmaiseen ja hyödylliseen palveluun - sivistämään itseään, ja sen jälkeen piipahdan ruokakaupassa ja Alkossa hakemassa perjantaipullon, ja näin teen toivottavasti jatkossakin, sitten kun omat säästöt on syöty ja juotu, eli sossun asiakkaana.

Jos Alkossa käyminen on se asia, josta syntyy ihmisarvoinen elämä, on asiat aika huonosti. Alkoholi on Suomessa kallista, ja jos sossun asiakas pystyy säännöllisesti Alkossa asioimaan, on tuet yksiselitteisesti liian suuret. "Toimeentulotuki", tarvitseeko ihminen alkoholia tullakseen toimeen? T: lainaamasi viestin kirjoittaja.

Saisiko ne Alkosta mahdollisesti sääsyneet rahat käyttää kuntosalikorttiin tai elokuviin tai kirjakauppaan. Kuka määräisi mitä rahalla saa tehdä? Vai pitäisikö toimeentulotukea todellakin leikata?

Kuvittele itsesi siihen asemaan, että joku sanelee sinulle mihin saat kuluttaa rahaa, joka ei siis oikeastaan ole omaasi vaan sen tahon, joka sanelee sinulle mitä saat ostaa. Vai pitäisikö sossun asiakkaita holhota vielä enemmän? Televisiota saa katsella vain tunnin, netissä saa surffata vain tunnin ja se sisältää myös työnhaun? Tai ehkäpä telkku valtiolle ja netti pois. Siinäpähän oppii elämään?

Jos tuet ovat todella niin suuria, että niistä riittää viinaankin, niin todellakin pitäisi leikata. Suoraan sanottuna, jos totuus on tämä, että Alkossa ja baareissa käyminen on "ihmisarvoisen elämän" kriteeri ja ilmeisen suosittu harrastus sossun asiakkaiden keskuudessa, en ymmärrä miten vieläkin monet kehtaa vinkua, että tuilla ei pärjää. Tukien tulisi olla sillä tasolla, että niillä juuri ja juuri elää, mutta mihinkään ylimääräiseen ei ole varaa. Tämä motivoisi ihmisiä työllistymään tai kouluttautumaan, kun suuri osa kivoista aktiviteeteistä olisi ulottumattomissa.

Kerrotko nyt ihan tarkan euromäärän, mikä sinusta on sopiva summa? Jos yksi käyttää ruokakauppaan 200 e/kk, toinen 150 e/kk ja kolmas onnistuu pihistellen pärjäämään satasella, niin pitääkö sitten kahden ekan tukia leikata, koska kolmas saa ruuat halvemmalla? Vai saako kolmas käyttää ruuassa säästämänsä rahan miten itse haluaa vai pitääkö hänen palauttaa ylimäärä takaisin sossulle?

Uusia työpaikkoja tulisi kyllä paljon, jos joka kuukausi pitäisi tehdä asiakkaiden välinen vertailu, kuinka paljon kenenkin pitää palauttaa rahoja, kun yksi on onnistunut elämään lähinnä pyhällä hengellä. Se tosin tulisi kalliiksi.

Vierailija
90/185 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää töihin senkin rotat

Vierailija
91/185 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sosiaalityöntekijä kyseli kerran apteekin kuluista (käsikauppa) kun olivat suuria. En suostunut kertomaan siitä mitään, mutta minulle luvattiin ettei selvityksen puute menoista aiheuta tuen menetystä.

Mitä ihmettä sossu sellaisella tiedolla tekee? :O Tarpeeksi kiusallista pyytää maksusitoutus johonkin mielialalääkkeisiin ja tai kuukatiskipulääkkeisiin,pitäisi vielä käsikauppatavaraostokset tilittää niille? Ihme touhua.

Vierailija
92/185 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Multa taas kysyttiin sossussa että mihin käytän rahani kun tilillä näkyi vuokran ja sähkölaskun lisäksi vain otto nostoja... sanoin että ostan ruokaa ja lataan bussilippua ja joskus käyn uimahallissa. Että kyllä ne joskus kyttää toisin päinkin.

Sama täällä ja liian isot nostot (esim. 50€) herättävät huomiota että virkailija voi kysyä mihin tuo on mennyt ja kerran tilitapahtumia oli liian vähän kun nostin liikaa käteistä ja liian isoja summia kerralla. Välillä käyn tarkoituksellisesti jossain halvassa kahvilassa tai pitsalla tai maksan ruokaostokset kortilla jotta saan tilitapahtumia sinne niiden nostojen sekaan

Onko 50€ iso raha?

Herranen aika, yleensä nostan käteiseksi "yllättävien" menojen takia jotain 400-500€ kuussa, loput ostan kortilla.

Miten työttömällä on rahaa nostaa tuommosia summia "yllättäviin menoihin" Luulin et työttömyys korvaukset on yhteensä 500-600 e kk. Opiskelijaki saa n. 500 ja maksaa siitä vuokrankin.

Näköjään olen ollut vain ollut naivi.  

Vierailija
93/185 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä useampi naiskaverikin maksaa käteisellä, tiedä sitten eivätkö ole varmoja tilillä olevista varoista. Itse en viitsi ruveta rahoja laskemaan kukkarosta, on paljon helpompaa käyttää korttia.

Vierailija
94/185 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin n. vuosi sitten hakemaan yhden kuukauden vuokrarahat sossusta, olin juuri valmistunut ja työmarkkinatukihakemusta käsiteltiin kauan. Kyllä hävetti kiikuttaa sinne ne 3kk takaiset tilitiedot, kebabbila, baari, baari, baari, mäkkäri, kebabbila ja vähän lisää baaria. Elettiin railakasta opiskelijaelämää :D mutta eivätpä ne mitään sanoneet, mua varmasti vaivasi enemmän kuin niitä.

Vierailija
95/185 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko 50€ iso raha?

Miten työttömällä on rahaa nostaa tuommosia summia "yllättäviin menoihin" Luulin et työttömyys korvaukset on yhteensä 500-600 e kk. Opiskelijaki saa n. 500 ja maksaa siitä vuokrankin.

Näköjään olen ollut vain ollut naivi.  

Olen työtön ja unelmissani nostan tollasia summia :D Laskujen ja vuokran jälkeen tilillä on hyvällä tuurilla 200€.

Vierailija
96/185 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä siksi, ettei tiliotteista näy, mihin se raha palaa.

Olen ymmärtänyt että enemmän sossu alkaa kysellä perään, jos kaiken nostaa käteiselle. Se vasta epäilyttävää onkin! 

No ei todellakaan kysele! Periaatteessahan sossulle ei kuulu lainkaan se, että mihin ne rahat käytetään, jos olet sen summan oikeutettu saamaan. Minä nostin aikoinani tilin tyhjäksi heti, kun toimeentulotuen maksupäivä koitti.. Ikinä ei ole mitään kyselty.

Näin.

Vierailija
97/185 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri niin kuin on aiemminkin mainittu; en halua, että sossun työntekijät näkevät mun Alko-käynnit. Apteekkiasioinnit ja osan kauppareissusta maksan kortilla, mutta Alkot/baarit/pizzeriat/huvittelut maksan käteisellä. Välillä saatan ostaa alkosta muutaman pullon viiniä kerralla, jos ystäviä on tulossa kyläilemään, eli lasku saattaa helposti olla 30 euroa, enkä jaksa sossujen kanssa selvitellä asioita. Yhdellä kaverillani oli mennyt kuukaudessa 50 e Alkoon, ja samana iltana n.20 e baariin, soskusta kyseltiin onko tällä alkoholiongelmaa. Ei ole, osti vaan kerralla enemmän ja juo ehkä kerran kuussa.

Vierailija
98/185 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei niitä sossuja kiinnosta vaikka tiliotteessa lukis koko kuukauden kohalla että baari, baari, baari,seksikauppa,baari,alko,alko....

Kyllä kiinnostaa. Eräs ystäväni pelasi ray:n pelikoneisiin kortilla kuukauden aikana muutaman kympin. Seuraavassa kuussa tuli sossuilta ilmoitus, ettei saa rahaa jos ei käy jossain juttelemassa peliongelmistaan. Oli mukana myös puhelinnumero ja muut tarvittavat tiedot. Eli kyllä niitä kiinnostaa mihin niiden myöntämät rahat menee, vaikka kaiken järjen mukaan sun pitäisi saada kuluttaa sulle kuuluvat rahat miten haluat.

Vierailija
99/185 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta vähän kumma asenne monella. " Sossu kyttää..". Saan joka kuukausi jopa vuosien ajan ilmaista rahaa valtiolta, mutta kyllä on perkele kun ne saatanan sossun akat, jotka mahdollistavat ilmaisen rahan saamiseni, kehtaavat jotakin sanoa uhkapelaamisestani! Törkeää! Mokomat perkeleen akat!

Terv se 470 e kuussa saava opiskelija, joka on tästäkin rahasta erittäin kiitollinen sekä ILMAISESTA koulutuksesta. Aika harvassa maassa on asiat näin hyvin.

Vierailija
100/185 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite otan palkkan pikku keikka töistä aina käteisellä. Jos ottasin rahat tilille katkias avustukset!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi