Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä tuotteen valmistuksen lopetus harmittaa sinua?

Vierailija
10.02.2016 |

Sain tänään kuulla, että käyttämäni Lorealin meikinpohjustusvoiteen tekeminen on lopetettu. Harmittaa, koska se oli todella hyvää ja sai meikin kestämään tässä mun rasvanaamassa.

Kommentit (354)

Vierailija
141/354 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan Fazerina Caramel- suklaapatukoita enää myynnissä? Itse en ole ainakaan nähnyt niitä :/

Vierailija
142/354 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaivattu keltainen riisisuklaa ei ole Kinaakaan. Pirkalla on riisisuklaakeksejä jotka on aika paljon sen alkuperäisen keltaisen makuisia.

Täältä löytyy kuvia, myös se aito riisisuklaa!

http://lapsuusmuistelua.vuodatus.net/lue/2014/09/kaupoista-kadonneita-s…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/354 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omena ja salmiakki pastirol pastillit oli huippuhyviä!Olikohan niissä myös tervan makuinenkin vaihtoehto..mutta tosiaan omenat lemppareita,kirpeitä päältä ja sisältä makeita.Kummelit mainosti telkkarissa niitä:tää on pastirol päivä,päivä joka muistetaan! Ja ne kitaran malliset jätskit oli hyviä,tais olla super-nimeltään.Laku,suklaa ja toffee kuorrute ja sellaisia raitoja vaniljajätskin sisällä.Ai mitä muistoja..nam!

Vierailija
144/354 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olvin salmiakkikola.

Vierailija
145/354 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pastirolit

Rymd-mehujauhe

Chymoksen tumma minttusuklaa

Body Shopin greippishampoo. Paras shampoo ikinä mun hiuksilleni.

Melkein yhtä hyvä oli joku islantilainen (?) mansikkashampoo. Sarjan mansikkahoitoainetta ja toisenlaista shampoota (sinistä) olen nähnyt jossain kaupassa, mutta en tätä shampoota.

Friscot

Lidlin greippituoremehu. Ainoa tuote, joka sai mut varta vasten menemään sinne, ja nyt sitä ei enää ole myynnissä.

Vierailija
146/354 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaasan Oy on nyt ihan hiljakkoin lopettanut tumman Kunto-levynäkkärin valmistamisen. Siis sen klassikon, josta sai itse taittaa paloja. Nyt muka samalla reseptillä tehtyä näkkäriä saa Koulu-näkkärin nimellä, mutta se on valmiiksi sahattu standardipaloihin - ei ole sama asia. Palanäkkäriä nyt on kaikki hyllyt täynnä, mutta toi oli ainoa taitettava. Muistaakseni söin tuota jo lapsena. Myöhemmin sitten 80-luvun puolenvälin paikkeilla lanseerattiin Pieni pyöreä, josta en koskaan tykännyt, mutta johon äiti ihastui. Sitäkin oli meillä aina.

Princess Mango-teetä ja Ehrmannin Grand Dessert pähkinävanukasta ei välttämättä ole lopetettu, mutta ei vain tuoda enää Suomeen. Mango-tee oli paras tee ikinä, mutta se katosi kauppojen hyllyiltä kun Twiningsilta tuli oma laimea mangoversio. Suomalaiset ei näköjään saa muuta teetä ostaa kuin Twiningsia, Liptonia tai Nordqvistiä.

Pähkinävanukas taas oli ainoa hyvä noista Ehrmannin vanukkaista, mutta niinpä vaan kaikki muut maut porskuttaa ja pähkinä piti allegisilta Suomi-markkinoilta hävittää.

Aikoinaan 90-luvulla Valion Tutteli-vellit ja hedelmäsoseet oli muuten niin ihania, että söin niitä itse päivittäin, vaikka olin jo aikuinen. Päärynäsose ja ruusunmarjasose, nam... Suomestahan ei myöskään enää saa pelkkää ruusunmarjasosetta, on vain jotain Punaposkea ym. sekoituksia, joissa on hyvin vähän ruusunmarjaa.

Vierailija
147/354 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valion Fanny-suklaamousse. Saman muotoisessa pakkauksessa kuin rahkavaahdot. Luumurahkakin epäilemättä poistettu markkinoilta. Tai valmistetaan vain sesonkituotteena jouluksi? Tietääkö kukaan? RisiFrutissakin sai aikoinaan ympäri vuoden omena-kanelia, kunnes keksivät, että sehän on sesonkituote. En muista oliko sitä kaupoissa viime joulun alla. Vai onkohan enää edes "sesonkina" tarjolla.

Vierailija
148/354 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten mexx Black tuoksu :'( ja laivalta saadut ako hedelmätoffeet <3

Vierailija
149/354 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jäänyt kaipaamaan täällä jo mainittua Fazerin kahvisuklaata, Lorealin Longitude ripsaria ja Lakrisal karkkeja, nimenomaan niitä valkoisia pylpyröitä :) nythän vielä saa niitä lituskaisia tummia lakrisaleja.

Vierailija
150/354 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estrellan vai oliko Taffelin superpaksut sipsit. Ne sellaiset missä siinä mainoksessa koko maailma tärisi kun puraisi sipsiä.

Vierailija
151/354 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaapilvi jäätelötuutit lopetettiin jo mun lapsuudessa, mut yhä niitä kaipailen. Oliko ne tosiaan niin hyviä kun muistan?

Ja Fannyt!

Vierailija
152/354 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karamelleista tällanen poru!! Hyvä että lopetettu, saisi lopettaa kaikki sokeripitoiset tuotteet. Suomalaiset on ihan liian läskejä. Hyi.

Vierailija
153/354 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitruunalla maustetut kolajuomat. Näitä oli pepsillä ainakin, mutta muistaakseni myös Coca-Colalla.

Vierailija
154/354 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Barbie-tikkarit joissa oli sisällä purkka. Näitä söin joskus 90-luvun lopulla. Olivat niiin hyvän makuisia.

Vierailija
155/354 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäätelöstä tehty kääretorttu, jossa oli lakkahilloa.

Nougat-jäätelöä oleva, tähden muotoinen jäätelökakku, jonka päällä oli suklaakuorrutus. Nimeltään Vera/Veera?

Äiti osti aina synttäreillemme 1970-luvulla valkoisessa styroksia olevassa pakkauksessa olevan suuren jäätelökakun. Niitä oli ainakin paria erilaista. Muistaakseni pidin eniten trio-vaihtoehdosta. 

Vierailija
156/354 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kaipaan sellaisia hedelmänmuotoisia vaahtokarkkeja, jotka oli pikkuisen sitkeitä. Malacon ehkä? Ainakin laivalta sai. Ne oli vaan NIIN hyviä.

Vierailija
157/354 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Levi's ID-malliston farkut! Ainoa josta löytyi sopivia malleja vartalolleni...

Onko ne lopetettu? Voi ei!

Vierailija
158/354 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marlin Helmeilevä mansikkaviini. Oli halpaa ja hyvää.

Kunnolliset pohjamaalit metallipinnalle, saattoi maalata vähän ruosteisellekin pinnalle.

Suomessa valmistetut Felix-tuotteet. Nykyään lukee hurskaasti "suomalaiseen makuun" ja pienellä takana että on tehty Virossa. Tympii!

Vierailija
159/354 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mässä yx -karkkisekoitus, se jossa oli niitä isoja palapelin palan näköisiä karkkeja. Myönnän etten lukenut kaikkia viestejä, ehkä tämä on jo mainittu..

Vierailija
160/354 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suklaapilvi jäätelötuutit lopetettiin jo mun lapsuudessa, mut yhä niitä kaipailen. Oliko ne tosiaan niin hyviä kun muistan?

Ja Fannyt!

Suklaapilvi on kyllä vieläkin valikoimissa, mies sitä ostaa lähes aina kun jäätelöä ostetaan. Valittaa kyllä ettei se ole hylana niin hyvää kuin oli alun perin. Valittaa muutenkin sitä, että kaikki jätskit ovat nykyään hylaa...