Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MIksi naiset leikkaa hiukset lyhyeksi?

Vierailija
06.02.2016 |

Tämän ketjun tarkoitus ei ole osoittaa, että pitkät hiukset ovat ainoat oikeat tai haukkua lyhyitä hiuksia, mutta koska olen itse ollut aina ehdottomasti pitkien hiusten perään (lyhyin koskaan oli polkka, jonka leikkasin, koska tuhosin latvat värjäämisellä. silloinkin käytin paljon klipsejä) enkä ole koskaan ymmärtänyt, kuinka joku viihtyy lyhyissä. Itse koen pitkät niin helpoksi, koska ne saa aina kiinni (jos ei jaksa laittaa), kun taas lyhyt pitää joka aamu pestä, föönata ja laittaa. Ja silti esim. pipo lyttää hiukset ihan muodottomiksi. Pitkän taas saa tuuheaksi paksulla kuivashampoolla pelkästään.

Lisäksi koetteko olonne naiselliseksi ja seksikkääksi lyhyessä? Itselläni se vaatii pitkän tukan myös. Miksi olette päätyneet lyhyeen tukkaan ja oletteko saanut siitä millaista palautetta? Kuinka jaksatte sen laittoa (tai laittaudutteko muutenkin ylipäätään arjessa paljon)?

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kun tykkään lyhyistä hiuksista.

Koen itseni naiselliseksi ihan aina.

Vierailija
42/87 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut vähän kaikenlaista tukkaa, lyhyttä ja pitkää, ja yleensä päämotiivi leikata hiuksia lyhyemmäksi on ollut vaihtelunhalu. Kerran leikkasin lyhyen tukan siksi että vain siten pääsin kunnolla eroon vanhasta värjäyksestä, ja kerran näyttääkseni Gwyneth Paltrow:lta Sliding doorsissa (juu en näyttänyt, ja se leikkaus oli tosi vaikea pitää mallissa).

Enemmän kuin lyhyt- tai pitkätukkaiset ihmiset sinänsä mua ihmetyttävät ne, joiden pitkä tukka on aina kiinni. Jotenkin olettaisi että pitkätukkainen ihminen tykkäisi siitä että sitä tukkaa on paljon näkyvillä, mutta ilmeisesti näin ei suinkaan ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ne tahtoo eikä kenelläkään ole siihen mitään sanomista.

Miksi jotkut miehet kasvattavat pitkät ja paksut parrat?

Vierailija
44/87 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä tunne kyllä pienintäkään tarvetta perustella hiusteni lyhyyttä kenellekään, joka asiaa "ihmettelee".

You go girl!

Vierailija
45/87 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Pidän lyhyistä hiuksistani.

2. minun ei tarvitse miellyttää muita.

Vierailija
46/87 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pitkätukkainen, mutta en koe hiusten vaikuttavan seksikkyyteen.

Minulla on sellainen kokemus että miehet usein pitävät pitkistä hiuksista. Itse tunnen itseni seksikkäämmäksi pitkissä. Minulla on ollut nuorena ihan lyhyt tukka ja nyt 30-vuotiaana alaselkään. Kukin tyylillään.

Vierailija
47/87 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse halusin pehmeän naisellisen, helppohoitoisen ja sporttisen lookin. Väsyin ja turhauduin entiseen. Leikkautin pitkät hiukseni lyhyiksi,  samalla kampaaja ehdotti myös piristäviä raitoja. Olen lopputulokseen tosi tyytyväinen.

Malli sopii hyvin oman pään ja kasvojen muotoon. Korostaa erityisesti silmiä ja korkeita poskipäitä. Kyllä tämä uusi tyyli menee pintaa syvemmälle, piristää kivasti omaa olemusta. Kun itsellä on hyvä ja tyytyväinen olo, se hehkuu myös ulospäin ja antaa itsevarmuutta.

Suosittelen kaikille lämpimästi, vaihtelu virkistää. Kannattaa valita hyvä ja ammattitaitoinen kampaaja. Keskustelkaa toiveistanne ja odotuksistanne, sekä olkaa avoimia uusille ehdotuksille. :)

Vierailija
48/87 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On näissä suomalaisissa asenteissa jotain hassua. Ensimmäistä kertaa ikinä olen saanut naisilta kritiikkiä hiuksistani: pitäisi olla lyhyemmät ja eri väriset. Hiukseni ovat keskiselkään ja vaaleat.

Muinaisina aikoina kun hiukseni olivat polkat ja tummat sain vain kehuja naisilta... =D

Tiedätkö, olen huomannut saman

Vierailija
49/87 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pitkät hiukset mutta kateellinen olen naisille joille sopii lyhyet hiukset. Ja jos laittavat hiuksiaan vielä kauniisti.

Vierailija
50/87 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ne tahtoo eikä kenelläkään ole siihen mitään sanomista.

Miksi jotkut miehet kasvattavat pitkät ja paksut parrat?

Koska Darwin ei löytänyt parralle mitään muuta selitystä kuin sukupuolellisen kelpoisuuden edistäminen. 

Vierailija
51/87 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun hiuslaatu on suora, vetelä, hento ja pehmeä, se ei näytä hyvältä, ainakaan pitkänä. Totesin tämän taas vuosi sitten ja lyhensin hiusten mitan olkapäille, niin että saan vielä kiharrettua ja hiukset nukkumisen ajaksi kiinni. Pelkästään hiusten puolesta vieläkin lyhyempi malli voisi olla hyvä, mutta kasvojen ja päänmuodon kannalta se ei taas käy. Enkä halua joutua pesemään hiuksia päivittäin. Aina on jotain vastassa. Itse tykkäisin keskiselkämitasta, mutta ei kannata.

Jäntevän hiuslaadun kanssa elävät eivät ehkä tiedäkään miten hyvä heidän on, kun hiusten pituuskin voi olla enemmän omasta mieltymyksestä kiinni.

Vierailija
52/87 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä pepun yli hiukset ja ne ovat hyväkuntoiset ja palsut. Moni näotä ihastelee, mutta itse inhoan. (Olen viisitoista) Siitä lähtien kun olen alkanut omaa ulkonäköäni katsomaan olen ihannoinut lyhyitä hiuksia. Ne näyttävät niin tyylikkäiltä. Enkä tunne kaipaavani pitkiä hiuksia kokemaan itseäni kauniiksi. Nämäkin hiukset ovat vain kokoajan tiellä. Olen jo kolme vuotta halunnut lyhyttä tukkaa, mutta vanhempani eivät anna. Mummoni on ainut joka on positiivisilla mielin lyhyistä hiuksista ja on tuumannutkin, että ne voisivst näyttää todella söpöilta kasvojen malliani katsoen. Kampaajatkin ovat lyhyttä leikkausta suositelleet. Mutta minua vain ärsyttää kun vanhempani eivät hyväksy. En vain koe näitä hiuksia minuksi enkä tykkää edes katsoa itseäni peilistä.

Vierailija
53/87 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monella on lapsia tai työskentelevät kouluissa ja päiväkodeissa, joissa on usein täitä liikkeellä. Tiedättekö millaista on yrittää hoitaa pitkää paksua tukkaa jos on sattunut saamaan täitä, kun pelkkä täitarkastuksen tekeminenkin itselleen on lähes mahdotonta sellaisen tukan kanssa. Sellaisesta päästä niitä täitä ja munia ei edes saa pois millään yhdellä shampoopesulla ja kampaamisella. Olen päiväkodissa töissä ja tukkani on lyhyt em. syystä.

Vierailija
54/87 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin vuosi sitten aloin kasvattamaan omaa väriä takaisin yli 10 vuoden värjäämisen jälkeen ja leikkasin pitkät (huonokuntoiset) hiukset lyhyeksi. Aluksi ajattelin että alan heti kasvattamaan pidempiä takaisin, mutta aika nopeasti huomasin että hius ei vaan tietyn pituuden jälkeen kasva "terveenä/tuuheena" olen siis kyllä erittäin tyytyväinen tähän malliin, helpompi laittaa, pestä, föönata on kun vähemmän pituutta. Jotenkin niin paljon terveemmän näköisenä ovat tälläin lyhyempinä.

Vierailija
55/87 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisista tulee tätimäisiä kun menevät naimisiin ja saavat lapsia. Eihän perheenäiti mitenkään saa olla seksikäs.

Vierailija
56/87 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle hiukset ei kyllä ole niin iso osa mun identiteettiä, että jaksaisin pohtia miten joku voi elää muunlaisilla hiuksilla.

Vierailija
57/87 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisista tulee tätimäisiä kun menevät naimisiin ja saavat lapsia. Eihän perheenäiti mitenkään saa olla seksikäs.

Tai sitten sitä hommaa tulee muutenkin niin paljon, että yrittää yksinkertaistaa sieltä, mistä pystyy. Monella myös hiuksia lähtee paljon imetysaikana ja sen jälkeen.

Vierailija
58/87 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska pitkät hiukset ovat per...stä. Itselläni on ollut oikeasti pitkät hiukset ainoastaan lukioiässä, ja se oli karmeaa tuskaa. Ihan sama mitä teki, niitä haituvia lenteli ympäriinsä. Ai ulkona tuulee taas vähän? Jes, pääsee taas irrottelemaan hiuksia huulirasvasta. Takkujen selvittelyyn kului hirveät määrät aikaa. Kaikki hiusviritykset ovat epämukavia, ponnarit ja nutturat tuntuvat hirveille. Ja se kireälle vedetty liruletti oikein korostaa kasvojen epäsymmetriaa. Ei enää ikinä.

Vierailija
59/87 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyet hiukset minulla on ollut viimeeksi 15 vuotta sitten. Ne olivat niin hankalat. Aina sai olla muotoilemassa, tupeeraamassa jne. Muuten tukka olisi ollut kuin pottalakki. 

Pidempi tukka on klassisen kaunis ja naisellisempi, helpompi. Hiusten voi antaa hulmuta vapaana tai kuotaista ponnarille taakse. 

Vierailija
60/87 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusfeminismi antaa naiselle rohkeuden luopua naiseudestaan. Surullista.

Kenen kannalta?