Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MIksi naiset leikkaa hiukset lyhyeksi?

Vierailija
06.02.2016 |

Tämän ketjun tarkoitus ei ole osoittaa, että pitkät hiukset ovat ainoat oikeat tai haukkua lyhyitä hiuksia, mutta koska olen itse ollut aina ehdottomasti pitkien hiusten perään (lyhyin koskaan oli polkka, jonka leikkasin, koska tuhosin latvat värjäämisellä. silloinkin käytin paljon klipsejä) enkä ole koskaan ymmärtänyt, kuinka joku viihtyy lyhyissä. Itse koen pitkät niin helpoksi, koska ne saa aina kiinni (jos ei jaksa laittaa), kun taas lyhyt pitää joka aamu pestä, föönata ja laittaa. Ja silti esim. pipo lyttää hiukset ihan muodottomiksi. Pitkän taas saa tuuheaksi paksulla kuivashampoolla pelkästään.

Lisäksi koetteko olonne naiselliseksi ja seksikkääksi lyhyessä? Itselläni se vaatii pitkän tukan myös. Miksi olette päätyneet lyhyeen tukkaan ja oletteko saanut siitä millaista palautetta? Kuinka jaksatte sen laittoa (tai laittaudutteko muutenkin ylipäätään arjessa paljon)?

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluaisin lyhyet hiukset takaisin. Olin todella söpö mielestäni ja monen muunkin mielestä lyhyillä hiuksilla. Nyt olen kasvattanut pitkät hiukset ja nää on tylsät.

Vierailija
22/87 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lyhyt pitää joka aamu pestä, föönata ja laittaa."

Tätä kyllä kuulee jatkuvasti, mutta itse polkkatukkaisena minulla ei ole mitään kokemusta tällaisesta. En tiedä, onko minulla sitten tosi erilainen hiuslaatu kuin suomalaisilla yleensä, mutta en ole kokenut tarvetta pestä ja föönata joka aamu (en edes omista fööniä). Hiukseni ovat aika liukkaat ja kiiltävät, mutta taipuisat. Ei paksut eikä ohuet. Pesen hiukset illalla, menen kosteilla hiuksilla nukkumaan, ja aamulla ne ovat kuivat ja ilmavat. Vähän laitan aamulla kuivashampoota tuomaan ryhtiä/paksuutta, mutta muuten en laita. Mielestäni näyttävät tosi hyvältä, ja välillä joku kehuukin miten mulla on "hiukset niin nätisti laitettu".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten huonokuntoinen hampputukka voi olla parempi kuin esim. siisti polkka? Monelle ei edes sovi pitkät hiukset. Itse suosin olkapäille ulottuvaa tukkaa, sitä en tiedä onko se juuri mun kasvoihin parhaiten sopiva malli, mutta siinä viihdyn parhaiten.

Vierailija
24/87 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on useampikin ihminen, jopa ihan tuntemattomat, sanoneet että eivät ole ennen nähneet naista jolle lyhyt poikatukka sopii yhtä hyvin kun mulle :) eli en ole ikinä enää kasvattamassa pitkää tukkaa, edellisestä kerrastakin on jo melkein 10 vuotta.

Vierailija
25/87 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua kokea itseäni seksikkääksi ja naiselliseksi. Naiseksi sen sijaan olen kokenut itseni aina, kaljussa, siilissä, polkassa jne. Ja tällä hetkellä vyötärölle ulottuvissa kiharoissa.

Vierailija
26/87 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On näissä suomalaisissa asenteissa jotain hassua. Ensimmäistä kertaa ikinä olen saanut naisilta kritiikkiä hiuksistani: pitäisi olla lyhyemmät ja eri väriset. Hiukseni ovat keskiselkään ja vaaleat.

Muinaisina aikoina kun hiukseni olivat polkat ja tummat sain vain kehuja naisilta... =D

Vierailija
27/87 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

MuuMuu kirjoitti:

"Lyhyt pitää joka aamu pestä, föönata ja laittaa."

Tätä kyllä kuulee jatkuvasti, mutta itse polkkatukkaisena minulla ei ole mitään kokemusta tällaisesta. En tiedä, onko minulla sitten tosi erilainen hiuslaatu kuin suomalaisilla yleensä, mutta en ole kokenut tarvetta pestä ja föönata joka aamu (en edes omista fööniä). Hiukseni ovat aika liukkaat ja kiiltävät, mutta taipuisat. Ei paksut eikä ohuet. Pesen hiukset illalla, menen kosteilla hiuksilla nukkumaan, ja aamulla ne ovat kuivat ja ilmavat. Vähän laitan aamulla kuivashampoota tuomaan ryhtiä/paksuutta, mutta muuten en laita. Mielestäni näyttävät tosi hyvältä, ja välillä joku kehuukin miten mulla on "hiukset niin nätisti laitettu".

Veit jalat suustani! Olin tulossa sanomaan ihan samaa; minäkään en omista fööniä, on lyhyt, luonnonkihara tukka, johon illalla pesun jälkeen laitan hiukan muotovaahtoa, aamulla kaipaa korkeintaan hiukan geeliä jonkun kurittoman kiharan taltuttamiseksi, usein ei sitäkään. Ja siis pesen hiukset joka toinen tai kolmas päivä. Täähän on just mahtava, kun EI tarvitse laittaa, toisin kuin silloin kun oli pitkä tukka.

Vierailija
28/87 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kyllä kans niin että naisellisuus ei ole hiusten pituudesta kiinni. Viimeiset 20 v ollut lyhyet hiukset, nyt tosi lyhyet. Kun on kauniit kasvot, niin ne tulee lyhyessä mallissa paremmin esiin😉. Usein mieheni kehuu myös seksikästä niskaani. Laittaisin päivittäin ja lyhyt on helppo, pörröttää vaan aamuisin.

Vierailija
29/87 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäisin itsellä pitkistä hiuksista mutta mun työpaikalla ei saa pitää hiuksia auki. Ponnari taas mulle ei sovi, vihasin laittaa hiukset ponnarille joka päivä joten leikkasin luhyen polkkatukan.

Vierailija
30/87 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lyhyet hiukset ja suihkussa menee hyvin vähän aikaa ja ne muutenkin sopii mulle paremmin. Niitä on tosi helppo hoitaa eikä niitä tarvi harjata melkein yhtään.

Vierailija
31/87 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä en tosiaan ymmärrä, että lyhyet olisivat muka helpommat kuin pitkät. Kauhea säätö lyhyiden kanssa, että näyttävät hyvältä ja tuo pipo-ongelma on aika suuren osan vuodesta mukana yhtälössä.

Kapea kaula on kaikista tärkein asia lyhyen tukan kanssa. Paksulla kaulalla ei toimi ollenkaan. Lyhyt tukka voi kyllä näyttää hyvältä, jos säätää sen kanssa ihan älyttömästi ja ei käytä koskaan pipoa. Esim tuollainen: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/f0/9b/c4/f09bc405ad2478eaf2b6…

Vierailija
32/87 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehet kasvattavat pitkät hiukset?

Vierailija
33/87 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska naiset kirjoittavat netissä, että pitkät hiukset miehellä on ihanat.

Vierailija
34/87 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulle se on jokasen oma asia minkäkokoset hiukset itellä pitää, mutta itselläni on lyhyet hiukset, koska parturi niin päätti.  Siis lyhentäminen toki oli tarkoitus, mutta se ei oikein mennyt niin kuin meinasin. Myönnän näyttäväni karsealta tämä 11/2 cm etuhiusten kanssa.... onneksi nekin kasvavat Ensikerralla lyhennän itse omat hiukseni.

Vierailija
35/87 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillakin itseasiassa juuri lyhyet hiukset on kauniimmat ja seksikkäämmät, esimerkkeinä Halle Berry ja Michelle Williams.

Mutta kuinka monella suomitavisnaisella on Happe Berryn tai Michellen luusto ja naama? 

Vierailija
36/87 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja sanoi että tarkoitus ei ole haukkua lyhyitä hiuksia, mutta minäpä taidan haukkua pitkiä.

Pitkät hiukset tekevät naisesta epävarman, miellyttämishaluisen pikkutytön. Kaikki pitkät hiukset ovat latvoista kuivat ja elottomat, näyttää kauhealta. Pitkä tukka leijuu talvella puoli metriä villapaitaisen kantajansa pään päällä, sateella haisee, kovassa tuulessa on kantajansa suussa. Helteellä se liimautuu inhottavasti viereisen bussimatkustajan käsivarteen, viemärit ovat tukossa ja ruoassa on hiuksia.

Pitkä tukka rumentaa naista aina (tähän esimerkkejä julkkiksista).

Vierailija
37/87 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo joo. Edelleen on pitkä tukka. Ehkä sitten eläkkeellä leikkautan lyhyemmäksi.

T. 45v.

Vierailija
38/87 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tunne kyllä pienintäkään tarvetta perustella hiusteni lyhyyttä kenellekään, joka asiaa "ihmettelee".

Vierailija
39/87 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Susanna Koskestakin tuli kuivemman ja vanhemman näköinen kun lyhensi hiuksensa mammatyyliin. Aiemmin näytti mielestäni oikein hyvältä, nyt ei pää kääntyisi kohdatessa. Ja tiedän että ei pidä hiuksiaan miellyttääkseen muita. M34

Vierailija
40/87 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun tapauksessani pitkät hiukset kuuluvat tyyliini, olen näitä ns. hevareita ja tyyliini kuuluu myös viikset. Nämä on periaatekysymyksiä, hiuksia en leikkaa vaikka alkaisi päältä kaljuuntumaan. M34