MIksi naiset leikkaa hiukset lyhyeksi?
Tämän ketjun tarkoitus ei ole osoittaa, että pitkät hiukset ovat ainoat oikeat tai haukkua lyhyitä hiuksia, mutta koska olen itse ollut aina ehdottomasti pitkien hiusten perään (lyhyin koskaan oli polkka, jonka leikkasin, koska tuhosin latvat värjäämisellä. silloinkin käytin paljon klipsejä) enkä ole koskaan ymmärtänyt, kuinka joku viihtyy lyhyissä. Itse koen pitkät niin helpoksi, koska ne saa aina kiinni (jos ei jaksa laittaa), kun taas lyhyt pitää joka aamu pestä, föönata ja laittaa. Ja silti esim. pipo lyttää hiukset ihan muodottomiksi. Pitkän taas saa tuuheaksi paksulla kuivashampoolla pelkästään.
Lisäksi koetteko olonne naiselliseksi ja seksikkääksi lyhyessä? Itselläni se vaatii pitkän tukan myös. Miksi olette päätyneet lyhyeen tukkaan ja oletteko saanut siitä millaista palautetta? Kuinka jaksatte sen laittoa (tai laittaudutteko muutenkin ylipäätään arjessa paljon)?
Kommentit (87)
Minulla oli pitkät ja paksut hiukset. Tuli syöpä ja tukka lähti. Nyt rakastan lyhyitä hiuksiani, hiusten värikin muuttui, kun uudet hiukset kasvoi. Hiukset ovat vielä paksummat kuin ennen.
Ihana, kun voi lenkin jälkeen käväistä suihkussa ja on taas kohta kuivat hiukset, entiset ei ehtineet kuivua yön aikana.
Miksi miehet vinkuu pitkien hiusten perään, kun ovat itse kaljuja? Mies ilman hiuksia on ihan pelle!
Tuskistunut pitkiin hiuksiin kirjoitti:
Itsellä pepun yli hiukset ja ne ovat hyväkuntoiset ja palsut. Moni näotä ihastelee, mutta itse inhoan. (Olen viisitoista) Siitä lähtien kun olen alkanut omaa ulkonäköäni katsomaan olen ihannoinut lyhyitä hiuksia. Ne näyttävät niin tyylikkäiltä. Enkä tunne kaipaavani pitkiä hiuksia kokemaan itseäni kauniiksi. Nämäkin hiukset ovat vain kokoajan tiellä. Olen jo kolme vuotta halunnut lyhyttä tukkaa, mutta vanhempani eivät anna. Mummoni on ainut joka on positiivisilla mielin lyhyistä hiuksista ja on tuumannutkin, että ne voisivst näyttää todella söpöilta kasvojen malliani katsoen. Kampaajatkin ovat lyhyttä leikkausta suositelleet. Mutta minua vain ärsyttää kun vanhempani eivät hyväksy. En vain koe näitä hiuksia minuksi enkä tykkää edes katsoa itseäni peilistä.
Anteeksi on helpompi saada kuin lupa. Mene rohkeasti kampaajalle ja leikkauta sellainen malli, jollaisen itse haluat. Tuskin vanhempasi sinua hiustenpidennykseen vie ja ihan hirveän kauan asiasta on vihaisia.
Itselläni on ollut sekä lyhyitä, että pitkiä malleja hiuksissa. Joskus on kiva muuttaa tyyliä eikä kyllä erityisesti kiinnosta, mitä muut ovat asiasta mieltä. Omalla hiuslaadullani keskipitkät hiukset ovat kuitenkin helpoimmat ylläpitää ja olen viihtynyt jonkin aikaa solisluun kohdalle ylettyvissä hiuksissa. Ajattelin kasvattaa vaihtelun vuoksi hiuksia pitkiksi, mutta jos kyllästyttää, saatan vetäistä jonkun kivan pixienkin.
Mä leikkasin hiukset lyhyiksi, koska pitkiä hiuksia en saanut hiusverkon alle luonnollisen näköisesti joten peruukit näyttivät kuhmuraisilta päässäni. Käytän erivärisiä pitkiä peruukkeja hiusten värjäilyn sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen pitkätukkainen, mutta en koe hiusten vaikuttavan seksikkyyteen.
Sama. On mulla ollut myös superlyhytkin tukka, ei ole miehiä tuntunut haittaavan. Oma ukkoni on pitänyt molemmista tyyleistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehet kasvattavat pitkät hiukset?
Minun tapauksessani pitkät hiukset kuuluvat tyyliini, olen näitä ns. hevareita ja tyyliini kuuluu myös viikset. Nämä on periaatekysymyksiä, hiuksia en leikkaa vaikka alkaisi päältä kaljuuntumaan. M34
Samoin, pitkä tukka kuuluu tyyliin - tosin eri tyyliin. Muut pitäkööt mielipiteensä, minä pidän omani. Parrakkaat pitkätukkamiehet ovat muuten parasta ikinä ;)
Hippitäti 39 v, tukka takapuolen alle (ei hätää, ette näe sitä auki).
Pitkät hiukset alkoi näyttää hölmöltä vanhenevien kasvojen ympärillä (olen 50v). Nyt on olkapäille ulottuva kerroksittain leikattu, ei polkka, mutta vähän sinnepäin. Ilme piristyi huomattavasti. Roikkuva pitkä tukka tavallaan veti myös kasvon juonteita alaspäin. Ihanaa kun hiukset kuivuukin niin nopeasti siihen pitkään verrattuna. Mutta mikään naiseusjuttu ei mulla kylläkään ole koskaan ollut mielessä kun hiukset oli pitkät. Tai seksikkyys. Hassuja ajatuksia nuo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehet kasvattavat pitkät hiukset?
Minun tapauksessani pitkät hiukset kuuluvat tyyliini, olen näitä ns. hevareita ja tyyliini kuuluu myös viikset. Nämä on periaatekysymyksiä, hiuksia en leikkaa vaikka alkaisi päältä kaljuuntumaan. M34
No, mietit sitten uudemman kerran kun/jos alkaa päältä kaljuuntumaan. Mun miehellä oli 35 vuotiaaksi asti pitkä ja paksu tukka. Alkoi sitten kaljuuntua päältä ja se tapahtui vauhdilla. Lopputulos olisi ollut ns. Juice-tukka. Mies ajoi kaikki pois ja on täysin kalju nykyään. Hyvältä näyttää. Juice-tukka ei näytä hyvältä. (Olen kyllä suuri Juice-fani, rauha hänen sielulleen).
Minusta lyhyet kauniisti leikatut hiukset näyttävät ihan hyviltä. Se on paljon persoonallisuuskysymys. Mistä nyt kukin itse tykkää. Minusta useimmat naiset ovat löytäneet hyvin oman tyylinsä joten siitä vaan rohkeasti kampaajalle !
Ex mies repi 10 cm alueen hiuksista.
Sai joo tuomion.
Mulla hiukset on oikeasti niin osa minua, etten haluaisi leikata näitä. Olen aina ollut pitkähiuksinen. Vaivaa on näistäkin, mutta oletan, että sellaiset koomiset näyt olisivat yleisempiä lyhyillä hiuksillä, pipon muotoilema töyhtö vaikkapa...? No, leikata en aio, eikä haittaa muiden mielipiteet tylsyydestä. En halua olla esillä, ja vaikka haluaisinkin, niin koen että pitkät hiukset sopii mun kasvoille oikein hyvin.
Prinsessa Dianalle lyhyet hiukset olivat tavaramerkki. Lyhyen aikaa oli hieman pitempi malli, mielestäni ei sopinut. Lyhyet suorahkot hiukset sopivat Dianalle paremmin kuin lyhyt kiharainen malli. Mieltymyksestä punaiseen väriin pitäisi suomalaisten naisten päästä eroon. Toki joillekin sopii hieman punertava esim. Virve Rosti ja Arja Koriseva.
Minun kasvojeni muotoon ei sovi pitkä, roikkuva tukka.
Minun kasvoilleni sopii hyvin leikattu, lyhyt tukka.
Rautalankaa voisin vielä vääntää, mutta enköhän jo sanottavani sanonut.
Minä taas ihmettelen tuota niin monen naisen ”pakkomiellettä” pitkiin hiuksiin. Suomalainen hiuslaatu on usein lasimaisen ohut luiru, johon lyhyt malli sopii erinomaisen hyvin. Yli 90 % pitkistä hiuksista on sitä paitsi ihan kamalan näköisiä! Lisäksi roikkuva tukka vanhentaa ulkonäköä, eikä jatkuvasti kiinni olevassa pitkässä tukassa taas ole mitään ideaa.
Miksi kaikilla miehillä sitten ei ole pitkiä hiuksia, jos ne on kerran niin helppohoitoiset ja eivät lyttäänny pipon alla?
Miksi miehet leikkaavat hiuksensa lyhyiksi, jolloin he joutuvat pesemään ja föönaamaan niitä joka päivä?
Ei taida sulla kauheen hyvin mennä jos sun naiseus ja seksikkyys on kiinni pääkarvojen pituudesta.
no miettikä kullikseen hannaa.. paremman näköinen oli pitkillä hiuksilla, nykyään hirveä kottarainen
Vierailija kirjoitti:
Vakiintuneen naisen merkki, "olen saanut miehen!"?
Monesti nuorilla tytöillä on vielä hyvinkin pitkät hiukset, jotka voivat ulottua puoleen selkään, ja sitten jossain vaiheessa ehkä 30 vuoden tienoilla hiusten pituus putoaa dramattisesti hyvinkin lyhyeksi. Miehillä päälaelta alkava kaljuuntuminen tietysti vaikuttaa miten pitkiä ja tuuheita hiuksia kannattaa kasvattaa, mutta sen ei pitäisi olla naisilla yleinen ilmiö. Ehkä lyhyt tukka on semmoinen väsyneen perheenäitin muoti, kun ei jaksa eikä tarvitse eikä viitsi hoitaa pidempiä hiuksia. Lyhyet hiukset sopivat myös tiukkapipoiselle feministille.
Mieheni pitää lyhythiuksisia naisia tyylikkäämpinä ja itsevarmempina. Minulla tätänykyään pitkät. Yöllä häiritsee kun ovat milloin itseni milloin mieheni kropan alla ja välillä kaulanympärillä ja suussa. Monelle käy hyvin leikatut lyhyet paremmin kuin roikkuvat pitkät.
Tähän varmaan vaikuttaa naisen kokonaisuus. Jos on muuten vähän ruma, on suurempi tarve korostaa edes jotain eli hiuksia.
Jos on kauniit kasvot ja kroppa voi leikkauttaa sellaiset hiukset mitkä haluaa. Ja hyvin sopii!
Lisäksi urheilua harrastaville on kätevämpää ettei hiusten kuivaamiseen mene niin paljoa aikaa.
Pitkät hiukset = naiseus?
Tämä asenne vasta surullista onkin.