Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MIksi naiset leikkaa hiukset lyhyeksi?

Vierailija
06.02.2016 |

Tämän ketjun tarkoitus ei ole osoittaa, että pitkät hiukset ovat ainoat oikeat tai haukkua lyhyitä hiuksia, mutta koska olen itse ollut aina ehdottomasti pitkien hiusten perään (lyhyin koskaan oli polkka, jonka leikkasin, koska tuhosin latvat värjäämisellä. silloinkin käytin paljon klipsejä) enkä ole koskaan ymmärtänyt, kuinka joku viihtyy lyhyissä. Itse koen pitkät niin helpoksi, koska ne saa aina kiinni (jos ei jaksa laittaa), kun taas lyhyt pitää joka aamu pestä, föönata ja laittaa. Ja silti esim. pipo lyttää hiukset ihan muodottomiksi. Pitkän taas saa tuuheaksi paksulla kuivashampoolla pelkästään.

Lisäksi koetteko olonne naiselliseksi ja seksikkääksi lyhyessä? Itselläni se vaatii pitkän tukan myös. Miksi olette päätyneet lyhyeen tukkaan ja oletteko saanut siitä millaista palautetta? Kuinka jaksatte sen laittoa (tai laittaudutteko muutenkin ylipäätään arjessa paljon)?

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vidal Sassoon kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vakiintuneen naisen merkki, "olen saanut miehen!"?

Monesti nuorilla tytöillä on vielä hyvinkin pitkät hiukset, jotka voivat ulottua puoleen selkään, ja sitten jossain vaiheessa ehkä 30 vuoden tienoilla hiusten pituus putoaa dramattisesti hyvinkin lyhyeksi. Miehillä päälaelta alkava kaljuuntuminen tietysti vaikuttaa miten pitkiä ja tuuheita hiuksia kannattaa kasvattaa, mutta sen ei pitäisi olla naisilla yleinen ilmiö. Ehkä lyhyt tukka on semmoinen väsyneen perheenäitin muoti, kun ei jaksa eikä tarvitse eikä viitsi hoitaa pidempiä hiuksia. Lyhyet hiukset sopivat myös tiukkapipoiselle feministille.

Olipa taas kirjoitus täynnä sitä itseään. Jos nuorella tytöllä on paksut ja hyväkuntoiset hiukset, niin hän pitää pitkiä hiuksia myös vanhemmiten. Jos taas hiuslaatu on sellainen kuin minulla eli ohut, lasimainen ja helposti rasvoittuva sekä latvoista katkeava, niin en ole pitänyt pitkää tukkaa nuorena, aikuisena enkä pidä vanhanakaan. Sellainen päätä pitkin menevä ohut luiro ei ketään kaunista.

Hormonimuutokset vaikuttavat myös hiuksiin, eniten sen näkee raskauden aikana, synnytyksen jälkeen imetysaikana ja sen jälkeen. Sitähän te miehet ette tajua vaikka kuinka siitä sanoisi.

Tai korjaan sanomisiani pitkien hiusten suhteen. Voisin kasvattaa näitä, mutta se vaatisi ainakin kerran viikkoon kampaajakäynnin ja parhaat mahdolliset aineet, mitä rahalla saa. Omat rahat eivät tuohon riitä enkä usko, että mies suostuisi tuota maksamaan. Mutta mukavahan se olisi viikottain olla pari tuntia kampaajalla, miehen kustantamana totta kai, ja sillä aikaa mies siivoaisi kotona. Minulla näköjään lyhyisiin hiuksiin on syynä laiska ja pihi mies.

Vierailija
82/87 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyttukkaisuus on hyvin suomalainen trendi ja se kertoo vain feminismin suuresta vaikutukseta maassamme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöem alkanut kaljuuntumaan eikä tukka vain kasva vaikka partureissa en ole käynyt sataan vuoteen.

Oisko päänahan psoriasis syynä. Pari hiusta ristissä, ei paljon muuta ole jäljellä. Itse saksin välillä kuivia päitä pois. 

Vielä parikytä vuotta sitten oli pitkä tukka ja kaikki hampaatkin suussa, nyt ei ole kuin puolet molemmista jälellä. Kyllä tää vanheneminen aika rytinällä tuli kun tuli, lahoaa kroppa alta.

Oon miettiny vetäiskä kokonaan kaljuksi kun ei enää kasva. mitään tätitukkaa en halua ikinä. tätä kuivaa hamppua sitten vaan yritän saada jotenkin ettei kalju paistas joka kohdasta, käytän hiustuuhennetta.. mutta kuka haluaa sellasia käytrtää loppuikänsä.

Kyllä naisetkin voi kaljuuntua., minä olen yksi niistä epäonnekkaista.

46n

Vierailija
84/87 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyhyttukkaisuus on hyvin suomalainen trendi ja se kertoo vain feminismin suuresta vaikutukseta maassamme.

Veikkaan että ennemmin suomalaisesta hiuslaadusta johtuu.

Vierailija
85/87 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska minulla on sirot kasvonpiirteet ja vartalo. Pixie cut sopii minulle paljon paremmin kuin raskaat pitkät hiukset, jotka tekevät minusta väsyneen ja mitättömän näköisen. Aina on riittänyt vientiä lyhythiuksisena enemmän kuin pitkähiuksisena.

Vierailija
86/87 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

luojan kiitos feminismi onkin poikinutkin aoikojen saatossa paljon hyvää.

sitä en tiennykään että se olisi vaikuttanut tukan malliin.

lyhyt tukkasia näkee enemmän keskusta ja persu-piireissä, jotka ovat tunnetusti "isäntiensä" omaisuutta mielellään.

Vierailija
87/87 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjun tarkoitus ei ole osoittaa, että pitkät hiukset ovat ainoat oikeat tai haukkua lyhyitä hiuksia, mutta koska olen itse ollut aina ehdottomasti pitkien hiusten perään (lyhyin koskaan oli polkka, jonka leikkasin, koska tuhosin latvat värjäämisellä. silloinkin käytin paljon klipsejä) enkä ole koskaan ymmärtänyt, kuinka joku viihtyy lyhyissä. Itse koen pitkät niin helpoksi, koska ne saa aina kiinni (jos ei jaksa laittaa), kun taas lyhyt pitää joka aamu pestä, föönata ja laittaa. Ja silti esim. pipo lyttää hiukset ihan muodottomiksi. Pitkän taas saa tuuheaksi paksulla kuivashampoolla pelkästään.

Lisäksi koetteko olonne naiselliseksi ja seksikkääksi lyhyessä? Itselläni se vaatii pitkän tukan myös. Miksi olette päätyneet lyhyeen tukkaan ja oletteko saanut siitä millaista palautetta? Kuinka jaksatte sen laittoa (tai laittaudutteko muutenkin ylipäätään arjessa paljon)?

Paksut lasimaiset hiukset on ikävät pitkinä, jos laittaa kiinni tulee päänahka tosi kovaa kipeäksi. Niitä ei saa kiharrettua niin että eivät suoristuisi saman tien, ei edes permanenttia saa pysymään. Ne vaan roikkuu päästä alaspäin.

En ole koskaan pitänyt pipoa, ei mulla ole koskaan päähän kylmä, korvat suojaan neulepannalla.

Ei ole lyhyitäkään tarvinnut koskaan laittaa, monet luulleet että olen föönannut, mutta ei niitä tarvi kun on hyvä leikkaus, ei muuta kuin shamppoolla pesu pari kertaa viikossa ja vähän kampaa.

Ja joo, en kyllä ole vuosiin juuri koskaan meikannutkaan.

Lyhyisiin hiuksiin saa vaihtelua värjäämällä, permanentilla ja erilaisilla leikkauksilla, hiukset kasvaa nopeasti ja muutaman kuukauden välein näyttää erilaiselta kun käy kampaajalla. En missään nimessä jaksaisi pitkiä hiuksia enää.