Tyttöjen ilta meni pilalle kaverin törkeilyn takia
Tuli niin paha mieli viime viikkoisesta tyttöjen illasta, ettei mitään rajaa! Yksi kavereistani käyttäytyi niin törkeästi, että oli karvan varassa, etten heittänyt häntä ulos kesken illan vieton. Kukaan muista kavereistani ei myöskään reagoinut törkypuheisiin mitenkään, ja minulla oli koko ajan vaivautunut olo. Ei ollut ensimmäinen kerta, kun näitä lipsautuksia saattuu (on vähän erikoinen persoonakin), mutta viime viikkoinen vei kyllä voiton kaikesta! Miten joku kehtaa :(
Oltiin siis sovittu neljän kaverin kanssa, että pidetään tyttöjen ilta. Sovittiin, että tullaan minun luokseni eka ja siitä lähdetään sitten myöhemmin jonnekin baariin. Nautin tosi paljon ruoan laitosta ja leipomisesta, joten pidin vapaata töistä ja kokkailin koko päivän. Voisiko joku mitenkään valaista minulle, miksi joku ihminen toimii näin (varsinkin jos olet itse taipuvainen möläyttelyyn):
- Kaverini astui sisään ja kommentoi ensi töikseen, "No ei oo kummonen tämä kämppä! Tosi pieni!" Talo on vuonna 2014 rakennettu, todella siisti ja moderni. Mielestäni 50 neliötä ei yhdelle ihmiselle todellakaan ole liian pieni. Ja vaikka kyseessä olisi millainen tahansa luukku, kuka ikimaailmassa kehtaa haukkua toisen kotia???
- Pöytään istuessa tokaisi sitten, että "onpa pölyisiä nämä tarjoiluastiat" ja "tämä piirakka on kummallisen makuista". Tuli oikeasti paha mieli, koska olen tosi pedantti ihminen ja vartavasten pessyt kaikki tarjoiluastiat uudestaan vieraita varten. Kaikesta ei tarvitse tykätä, mutta joku kokee tarpeelliseksi kertoa loukkaavia mielipiteitään ääneen?
- Booli maistui tälle kaverille erityisen hyvin (vaikka lasitkin olivat hänestä likaisia), KUNNES hän ilmoitti dramaattisesti olevansa ALLERGINEN sille, koska naamaa kuumotti. Toisen boolisatsin kohdalla mainitsi myös, että "tämä on pahaa, eka oli parempi".
- Kirsikkana kakun päälle ihan "ohimennen" tokaisi kaikkien korville minuun liittyävän, erittäin henkilökohtaisen asian, jota en todellakaan olisi halunnut huudeltavaksi (tämä siis liittyi usean vuoden takaiseen juttuun, mutta on sen verran herkkä asia, että idiootinkin pitäisi ymmärtää pitää mölyt mahassaan)
- Kun lähdimme baariin, ystäväni parkaisi, että oli unohtanut viinipullonsa meille ja vannotti minua, että minun pitää muistaa tuoda se hänelle seuraavalla kerralla. Ja syy miksi viinipullo jäi täytenä meille oli se, että tarjosin juomat.
Olin panostanut tarjoiluihin lähes 300 eurolla, joten miten kukaan ikinä voi olla niin pihi, että vaatii Virosta ostettua viinipulluoa takaisin? En juo viiniä, joten - kyllä - pullon olisin hänelle palauttanutkin. Mutta miksi pitää antaa itsestään noin moukkamainen kuva?
Nyt kun olen tätä asiaa pyöritellyt viikon päivät, rupesin miettimään sitäkin, miksi minua ei koskaan muisteta mitenkään - oli kaveripiiri mikä hyvänsä. Esim. opiskelukaveriporukassa meitä on kaksi jotka usein "emännöivät" illanviettoja. Ero meissä on se, että minua ei koskaan muisteta ja häntä muistetaan aina. Itse vien aina kukkia, kuohuviiniä tai vastaavaa, jos olen menossa jonkun luokse illanviettoon. Luulin, että tällainen muistaminen on enemmän sääntö kuin poikkeus - varsinkin jos kyseessä ei ole nyyttärit. Kerran sain tulppaanikimpun ja siitä tuli kyllä tosi hyvä mieli.
Selvästihän nämä asiat liittyvät jotenkin persoonaani, samoin en voisi kuvitellakaan että tuo törkeyksiä ladellut kaverini olisi käyttäytynyt jotakin toista kohtaan näin! Harmittaa niin vietävästi! En todellakaan mitään kumarteluja ja hurraahuutoja kaipaa, mutta olisi ihanaa, jos joku osoittaisi edes joskus arvostavansa. Ihan vaikka sanomalla kiitos. Viime perjantaista jäi todellakin tunne, että kaikki mitä olin tehnyt oli paskaa. Eiköhän minun emännöinnit olleet sitten tässä.
Kommentit (107)
Wonderful kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli sellainen kuva että tämä möläyttelijä kokisi kateutta sinua kohtaan. Ehkä hänellä ei ole taitoa emännöidä yhtään mitään ja sinulla taas on.
itsestään epävarmat naiset kokevat joskus tarvetta lytätä toista naista julkisesti.
tunteakseen itsensä paremmaksi.
jännä että noin törkeästi ja suoraan sen teki kuitenkin.
onko varma ettei tyyppi ollut naukkaillut jo ennen teille saapumista?Kerran kutsuin kaverin luokseni katsomaan just ostettun asunnon. Ihana kolmio keskustassa. Kysyin kaverilta , no mitäs tykkäsit, vastasi, että on liian vanhat ikkunat.
Myöhemmin sain kuulla, että oli kateellinen mulle , enkö pidä siihen enon yhteyttä
Kysyit että mitäs tykkäs :D
Voi aikoja voi tapoja :)
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan haluasi olla missään tekemisissä tämän henkilön kanssa enää, mutta en oikein usko, että se onnistuu. Olemme olleet kavereita yli 10 vuotta, enkä halua katkaista välejä kaikkiin vain tämän yhden takia. Kyllä muutkin varmasti myöntävät hänen olevan "vähemmän tahdikas" ihminen, mutta jollain tasolla hänen huomauttelunsa on kuitenkin sen verran pientä, että vaikea siitä on välejä poikki pistää.
Esimerkiksi vuosi takaperin hän sanoi minulle nähdessämme "Oletko leikannut hiuksesi? Minusta työ tyyli ei sovi sinulle." Eihän se kivaa ollut, mutta vaikea siinä tilanteessa olisi ollut sanoa, että "Jaahas. Tämä oli sitten minun osaltani tässä. Voitte mennä keskenänne syömään." En halua vaikuttaa pikkumaiseltakaan.
Viime viikolla myös sanoin hänelle suoraan, että hänen käytöksensä on loukkaavaa. Ei hän siinä tilanteessa pyytänyt anteeksi, mutta toivon, että on edes itsekseen miettinyt omaa käytöstään. En vain kertakaikkiaan voi ymmärtää, miten jollain on pokkaa huudella mitä sylki suuhun tuo. Tai olla tajuamatta (tai välittämättä), että se tuntuu muista oikeasti tosi kurjalta. Huh. -Ap
Osittain ymmärrän sinua, koska olen itsekkin monesti ollut samankaltaisessa tilanteessa kuin sinäkin. Ryhmän suosituin ihan suoraan näytti ettei minusta tykkää. Tein ratkaisun ja jätin koko köörin tosin ihan vain siksi, koska he osallistuivat ja myöntelivät toisen käytöstä. Meni kyllä kaikki ystävät ja olihan se tympeätä ja ikävää. Muutin toiseen paikkakuntaan ja nyt minulla on sitten 4 tosi ihanaa ystävää.
Meillä ei kaikki tykkää päällepäsmäämisestä ja tosiaan näyttävät kyllä sen jos joku kaveri moista yrittää ( tahallaan tai tietämättä ). Ollaan ns yksi iso tiimi ja opetetaan toinen toisiamme. Olen onnellinen etten jäänyt kiinni vanhaan kaveriryhmään. Minusta sinun pitäisi vain rohkeasti pistää välit poikki tohon ilkeilijään ja katsoa miten toiset siihen reakoi. Jos ne sinut jättävät, eivät ne sinun kavereita ole olleet alkujaankaan. Niin ikävältä kuin se kuulostaa. Mikäli hyvin käy, he ymmärtävät sinua ja ovat edelleen kavereitasi.
En ymmärrä miksi nykyään pitää kuluttaa niin paljon rahaa yhteisiin illan istujaisiin? Miksei enää harrasteta sitä, että käytäisiin sunnuntai ajelulla yht`äkkiä jonkun luona kahvilla? En tykkää, että asunto täytyy aina olla täydellisen siisti ja ruokaan pitää panostaa se 100€ 4henkilölle, että on hyvä? Kauhea vaiva! Siksi tulee nähtyä hyviä ystäviä aivan liian vähän.
Minulla oli myös kouluaikana kaveriporukka joka haukkui ja eristi ryhmän ulkopuolelle mm. parityöskentelyissä. Ymmärsin kyllä ettei tämä ole reilua kaveruutta, mutta kun kaikilla muilla oli jo se oma kaveriporukkansa niin ei ollut paljon vaihtoehtoja :( Nyt asun eri paikkakunnalla enkä enää pidä yhteyttä näihin "kavereihin". Tämä on kyllä vaikuttanut kovasti itsetuntooni mm. en pidä itseäni ja tekemisiänä minkään arvoisena. Tästä ajattelu tavasta on pitänyt oikein opetella eroon, mutta silti 6 vuoden jälkiinkin pidän itseäni arvottamana :(
Kyllä tuollainen 300 euroa menee helposti neljänkin ihmisen tarjoiluihin.
Me olemme menossa ensi viikon lauantaina viettämään "ystävänpäivää".
Hän on varmistellut, että kelleen ole tullut mitään allergioita entisten lisäksi tai noudattaako joku joitain dieettiä tällä hetkellä (yksi on gluteenittomalla, vaikka ei ole keliaatikko).
Tiedämme sen verran, että aloitamma samppanjalla, neljän lajin illallinen tiedossa ruokajuomineen ja ennen baariin lähtöä teemme vielä drinkkejä.
Pelkästään alkon lasku oli 200e. Ja varmasti meneet toiset pari sataa ruokiin. Ohi mennen juteltiin salin pukkarissa.
Mutta, puolestamme olemme viemässä emännälle viemiset, joista oletamme hänen ilostuvan. Viemme hänelle harrastukseemme liittyvän välineen, viinipullon, näyttävän kukkakimpun ja suklaakonvehteja.
Huom, kun mun vuoro emännöidä, en ole noin taitava ja varakaskaan. Teen yleensä jonkun ruokaisan salaatiin, skumpat ja viini on sieltä Tallinnasta haettua ja jälkkäriksi jotain mokkapaloja tms jäätelön kera. Aina ovat silti mullekin tuoneet tuomisia, usein jotain ruoanlaittoon tarvittavaa tai drinkkien tekemiseen tarvittavia aineksia tai välineitä.
Jos et kutsu näitä "ystäviäsi" kylään, miten pitkän ajan kuluttua uskoisit saavasi kutsun jonkun heidän emännöimään iltamaan???? Viikko, kuukausi, vuosi....
Meillä naapurissa tehtiin saunaremppaa. Ihan kiva perusauna tuli,eli kaikki pelkkää puunväristä puuta. Lauteet ihan perus suoraa mallia. Normi lamppu ritilän takana seinässä.Pesuhuoneessa ja laittioissa perusvalkoinen peruslaatta. No naapuri pyysi katsomaan ja kehuin tietenkin, koska se oli ihan siisti ja kiva. Sitten meillä meillä tehtiin saunaremppaa . Haluttiin vaihteeksi vähän tummemmat seinät, ledilamput muotoiltuihin lauteisiin ja kattoa kiertämään. Pesuhuoneeseen ja pukuhuoneeseen pyydettiin (ilmainen) suunnittelu remppaliikkeestä. Tuli tosi hieno. Oltiin tyytyväisiä ja niin oli rempan tehnyt ammattimieskin ja halusi ottaa kuvan saunasta, lisätätäkseen sen omille remppasivuilleen malliksi, minkälaisia remppoja on tehnyt.No pyysin innoissani naapurin katsomaan. Ei sanonut mitään. Saunaan kurkattuaan sanoi vain,että samallainen kiuas kuin jollain toisella naapurilla. Ei mitään muuta,ei edes ,että ompa kauhea. En vieläkään tiedä mitä mieltä hän oikeasti meidän pesutiloista on.Yleensähän sitä edes jotakin yritetään mutista edes kohteiaisuutta. Ja tämä on siis se sama naapuri josta tuolla aikaisemmin kerroin , jonka mielestä meillä kaikki aina on niin kapista.