Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttöjen ilta meni pilalle kaverin törkeilyn takia

Vierailija
05.02.2016 |

Tuli niin paha mieli viime viikkoisesta tyttöjen illasta, ettei mitään rajaa! Yksi kavereistani käyttäytyi niin törkeästi, että oli karvan varassa, etten heittänyt häntä ulos kesken illan vieton. Kukaan muista kavereistani ei myöskään reagoinut törkypuheisiin mitenkään, ja minulla oli koko ajan vaivautunut olo. Ei ollut ensimmäinen kerta, kun näitä lipsautuksia saattuu (on vähän erikoinen persoonakin), mutta viime viikkoinen vei kyllä voiton kaikesta! Miten joku kehtaa :(

Oltiin siis sovittu neljän kaverin kanssa, että pidetään tyttöjen ilta. Sovittiin, että tullaan minun luokseni eka ja siitä lähdetään sitten myöhemmin jonnekin baariin. Nautin tosi paljon ruoan laitosta ja leipomisesta, joten pidin vapaata töistä ja kokkailin koko päivän. Voisiko joku mitenkään valaista minulle, miksi joku ihminen toimii näin (varsinkin jos olet itse taipuvainen möläyttelyyn):

- Kaverini astui sisään ja kommentoi ensi töikseen, "No ei oo kummonen tämä kämppä! Tosi pieni!" Talo on vuonna 2014 rakennettu, todella siisti ja moderni. Mielestäni 50 neliötä ei yhdelle ihmiselle todellakaan ole liian pieni. Ja vaikka kyseessä olisi millainen tahansa luukku, kuka ikimaailmassa kehtaa haukkua toisen kotia???
- Pöytään istuessa tokaisi sitten, että "onpa pölyisiä nämä tarjoiluastiat" ja "tämä piirakka on kummallisen makuista". Tuli oikeasti paha mieli, koska olen tosi pedantti ihminen ja vartavasten pessyt kaikki tarjoiluastiat uudestaan vieraita varten. Kaikesta ei tarvitse tykätä, mutta joku kokee tarpeelliseksi kertoa loukkaavia mielipiteitään ääneen?
- Booli maistui tälle kaverille erityisen hyvin (vaikka lasitkin olivat hänestä likaisia), KUNNES hän ilmoitti dramaattisesti olevansa ALLERGINEN sille, koska naamaa kuumotti. Toisen boolisatsin kohdalla mainitsi myös, että "tämä on pahaa, eka oli parempi".
- Kirsikkana kakun päälle ihan "ohimennen" tokaisi kaikkien korville minuun liittyävän, erittäin henkilökohtaisen asian, jota en todellakaan olisi halunnut huudeltavaksi (tämä siis liittyi usean vuoden takaiseen juttuun, mutta on sen verran herkkä asia, että idiootinkin pitäisi ymmärtää pitää mölyt mahassaan)
- Kun lähdimme baariin, ystäväni parkaisi, että oli unohtanut viinipullonsa meille ja vannotti minua, että minun pitää muistaa tuoda se hänelle seuraavalla kerralla. Ja syy miksi viinipullo jäi täytenä meille oli se, että tarjosin juomat.

Olin panostanut tarjoiluihin lähes 300 eurolla, joten miten kukaan ikinä voi olla niin pihi, että vaatii Virosta ostettua viinipulluoa takaisin? En juo viiniä, joten - kyllä - pullon olisin hänelle palauttanutkin. Mutta miksi pitää antaa itsestään noin moukkamainen kuva?

Nyt kun olen tätä asiaa pyöritellyt viikon päivät, rupesin miettimään sitäkin, miksi minua ei koskaan muisteta mitenkään - oli kaveripiiri mikä hyvänsä. Esim. opiskelukaveriporukassa meitä on kaksi jotka usein "emännöivät" illanviettoja. Ero meissä on se, että minua ei koskaan muisteta ja häntä muistetaan aina. Itse vien aina kukkia, kuohuviiniä tai vastaavaa, jos olen menossa jonkun luokse illanviettoon. Luulin, että tällainen muistaminen on enemmän sääntö kuin poikkeus - varsinkin jos kyseessä ei ole nyyttärit. Kerran sain tulppaanikimpun ja siitä tuli kyllä tosi hyvä mieli.

Selvästihän nämä asiat liittyvät jotenkin persoonaani, samoin en voisi kuvitellakaan että tuo törkeyksiä ladellut kaverini olisi käyttäytynyt jotakin toista kohtaan näin! Harmittaa niin vietävästi! En todellakaan mitään kumarteluja ja hurraahuutoja kaipaa, mutta olisi ihanaa, jos joku osoittaisi edes joskus arvostavansa. Ihan vaikka sanomalla kiitos. Viime perjantaista jäi todellakin tunne, että kaikki mitä olin tehnyt oli paskaa. Eiköhän minun emännöinnit olleet sitten tässä.

Kommentit (107)

Vierailija
61/107 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä piirakan leivoit? Ja olen huomannut että uudet pesukoneet veden ja energiansäästöohjelmineen usein jättävät astioita hiukan likaiseksi.

Tulipaa paha mieli puolestasi kun juhlat eivät menneet ihan nappiin :/

Ihan sama mikä ohjelma pesukoneessa on käytössä, jos vesi tulee ja menee, ei astioissa ole pölyä. Tahallisia loukkauksia tuollaiset ovat, mutta miksi?

Vierailija
62/107 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea kokonaan, mutta kommentoin silti. Koska pidät tätä kaveria ystävänäsi möläytyksistä huolimatta, niin auttaisiko huumori? Älä ota kommentteja niin vakavasti. Esim asunnon pienuuteen olisit voinut todeta naurahtaen, että itsekin olet miettinyt miten tällaisessa luukussa mahtuu asumaan, kun tilatkin vain yhdessä kerroksessa tjsp. Sinulle jääneestä pullosta olisit sanonut että luulit saaneesi sen lahjaksi ja että ompa tylyä kinuta lahja takaisin.

Tai otat kaverisi kanssa puheeksi kuinka hänen sanansa loukkaa sua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/107 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitat sille ja haukut paskaksi, sanot siis ihan kaiken mikä vituttaa. Sano, että voi tulla hakemaan pullonsa, jos on vielä pokkaa, ja laitat sen oven taakse sovittuna aikana.

Ja sitten: et enää kutsu häntä, ja jos tyyppi vielä joskus yrittää tulla mukaan, sanot suoraan että sinua ei ole kutsuttu etkä ole tervetullut.

Ensi kerralla kun olet tuollaisessa tilanteessa, ja joku aukoo päätään, kysyt heti suorin sanoin, että mikäs vittu tässä nyt on ongelmana. Älä anna kenenkään kulkea ylittes!

Vierailija
64/107 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai ihmisen tarvitse sietää mitä hyvänsä. Potku perseeseen FB:ssa ja numero puhelimessa ei-toivottujen listalle. Ja elämä on heti parempaa! Jos viinipullo pitää palauttaa, niin jätä se tyypin oven taakse.

Oven taakse jätetyn pullon etikettiin voi kirjoittaa: Älä ota enää yhteyttä, kiitos.

Ap: n kuvailema henkilö nostaisi tuostakin jonkun draaman, parempi unohtaa eleettömästi. Tuollaista tyyppiä ei ole pakko kutsua kotiinsa aukomaan päätään. Eli yhteydenpito minimiin.

Vierailija
65/107 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joittenkin pitäis vähän löysätä sitä nuppia, eikä olla niin mielensäpahoittaja joka asiasta, tai jos mielensä pahoittaa, niin miksei siinä heti kättelyssä mainitsisi asiasta, eikä jäisi viiko(i)ksi vatkaamaan vanhaa keissiä mielessään ja voivotellen ai ai kyllä minä nyt mieleni pahoitin?

Ja sitten nämä samat ihmiset ihmettelevät, kun heillä ei ole oikeita kavereita ja kukaan ei kutsu heitä matkaan, vaikka ne "törkimykset" kutsutaan ja heitä ei kukaan kiittele, vaikka he kaikkensa yrittävät ja tarjoavat ilmaiseksi ja leipovat ja kokkaavat ja siivoavat ja palvelevat ja  ja ja....

Minä en itse ole koskaan jaksanut näitä uhriutujia.

Vierailija
66/107 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kavereita, jotka ei ole koskaan käyneet sinulla?

Ja olet porukassa se, joka usein järjestää ko. illat?

Aika jännä, että juuri sinulle osuu kaikki nuo törpöt, joita pidät kavereinasi, mutta joita et koskaan kutsu luoksesi kuin illanviettoihin.

Sä oot asunut koko ikäsi samassa asunnossa eikä kukaan oo ikinä tullut ekaa kertaa käymään uudessa kämpässä?

Vierailija
67/107 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa pelkiltä AP:n omilta väärinkäsityksiltä.

Vierailija
68/107 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa pelkiltä AP:n omilta väärinkäsityksiltä.

Onko sinula tapana arvostella kutsujen tarjoiluja ja kotia?

Kannattaa hankkia käytöstavat, ehdit ehkä vielä.

Vierailija
69/107 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

300e viiden hengen tarjoiluihin ei ole yhtään uskottavaa. Vaikka siinä olisi mukana pari pulloa shampanjaa (yht 40e, nehän oli Alkon halvimpia), pari pulloa viiniä (yht 40e jos tosi kalliita), niin kallista kalaa sun muuta saisi olla silti kilotolkulla eikä sellaista ruokamäärää viisi naista saa illassa syötyä.

Vierailija
70/107 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnen kans tuommosia ihmisiä, enkä juurikaan enää tapaa, jos ei ole pakko. Just muutin uuteen, ja mietin, etten taida edes kahville kutsua, kun kuulen päässäni ne haukkumiset ja kauhistelut pienestä asunnosta, jossa ei ole tilaa tehdä sitä taikka tätä.

Vierailija
71/107 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan haluasi olla missään tekemisissä tämän henkilön kanssa enää, mutta en oikein usko, että se onnistuu. Olemme olleet kavereita yli 10 vuotta, enkä halua katkaista välejä kaikkiin vain tämän yhden takia. Kyllä muutkin varmasti myöntävät hänen olevan "vähemmän tahdikas" ihminen, mutta jollain tasolla hänen huomauttelunsa on kuitenkin sen verran pientä, että vaikea siitä on välejä poikki pistää.

Esimerkiksi vuosi takaperin hän sanoi minulle nähdessämme  "Oletko leikannut hiuksesi? Minusta työ tyyli ei sovi sinulle." Eihän se kivaa ollut, mutta vaikea siinä tilanteessa olisi ollut sanoa, että "Jaahas. Tämä oli sitten minun osaltani tässä. Voitte mennä keskenänne syömään." En halua vaikuttaa pikkumaiseltakaan.

Viime viikolla myös sanoin hänelle suoraan, että hänen käytöksensä on loukkaavaa. Ei hän siinä tilanteessa pyytänyt anteeksi, mutta toivon, että on edes itsekseen miettinyt omaa käytöstään. En vain kertakaikkiaan voi ymmärtää, miten jollain on pokkaa huudella mitä sylki suuhun tuo. Tai olla tajuamatta (tai välittämättä), että se tuntuu muista oikeasti tosi kurjalta. Huh. -Ap

Tämä selkiytti!

Sinä olet se kaveripiirin ulkokehällä oleva tyyppi, joka juuri ja juuri mahtuu porukkaan. Jos et halua nähdä tätä törppöä, menetät samalla muut kaverit, koska he priorisoivat hänet sinun edellesi. Koska tiedät menettäväsi kaveriporukan, jos ryhdyt ällittelemään yhdelle, niin mariset täällä sen sijaan että olisit itsellesi rehellinen. Et ole mitenkään tärkeä ihminen sille porukalle, mutta kun sinulla ei ole muutakaan!

No tämäpäs vasta oli kiltisti sanottu!!!  Kaipaatko kovastikin sitä viinipulloasi?

Vierailija
72/107 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joittenkin pitäis vähän löysätä sitä nuppia, eikä olla niin mielensäpahoittaja joka asiasta, tai jos mielensä pahoittaa, niin miksei siinä heti kättelyssä mainitsisi asiasta, eikä jäisi viiko(i)ksi vatkaamaan vanhaa keissiä mielessään ja voivotellen ai ai kyllä minä nyt mieleni pahoitin?

Ja sitten nämä samat ihmiset ihmettelevät, kun heillä ei ole oikeita kavereita ja kukaan ei kutsu heitä matkaan, vaikka ne "törkimykset" kutsutaan ja heitä ei kukaan kiittele, vaikka he kaikkensa yrittävät ja tarjoavat ilmaiseksi ja leipovat ja kokkaavat ja siivoavat ja palvelevat ja  ja ja....

Minä en itse ole koskaan jaksanut näitä uhriutujia.

Ei nämä jutut ole mitään uhriutujan juttuja. Vaan totisinta totta, tarinoita siitä miten törppöjä jotkut ihmiset on. Itsellekin on matkanvarrelle pari tälläistä törppöä sattunut. Ensimmäinen oli kun muutettiin tähän taloon ja naapuri tuli käymään(oli varmaan käynyt ennenkin, koska oli tuntenut hyvin edellisetkin asukkaat) ja ensitöikseen sanoi,että ompas pieni tämä keittiö ja verhotkin oli oudot. Olin ihan äimänkäkenä kun keittiö oli ihan normi kokoinen ja verhotkin ihan tavalliset. Myöhemmin katkaisin välit kokonaan kun naapuri oli vakoillut miestäni, kun olin lasten kanssa viikonlopun pois kotoa. Kertoi minulle tarkasti,minkä näköisiä kavereita meillä oli sinä aikana käynyt jne. No hei, talo on miehenkin koti ja hän saa tuoda sinne kavereitaan vaikka minä en kotona olisikaan. Toinen tapaus on myöskin nykyinen naapuri, aina kun käy meillä arvostelee kaikkea. Tapetit on omituiset, piha on pieni(eikä edes ole, varmaan 5x isompi kuin heidän), lapset liian laihoja/pitkiä/ lyhyitä, lasten hiukset liian pitkät/ lyhyet/ vaaleat. Kaikki mitä meillä on on outoa ja rumaa ja kaiken huipuksi myös akvaariokalat on meillä omituisia(?) puhumattakaan hyvinvoivasta ja kiiltävälehtisestä kiinanruususta joka on naapurin mielestä"eipä ole hääppönen tuokaan".  Olin jo alkanut uskoa,etä meillä on kaikki rumaa, väärää ja rupista, kunnes tuo kukka palautti järjen. Se oli kaikilla mittapuilla todella kaunis ja hyvinvoiva. Nykyisin yritän vältellä tätä tuttavaa kun aina piti olla puolustuskannalla ja selitellä miksi meillä oli sellaiset tapetit tai miksi lapset oli niin pitkiä/lyhyitä  tai miksi meillä oli niin tai näin. Kyllä on elämä helpottanut kun ei tarvii enää selityksiä keksiä. Ja AP:lle, jätä tuollainen "ystävä".

Vierailija
73/107 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tunnen kans tuommosia ihmisiä, enkä juurikaan enää tapaa, jos ei ole pakko. Just muutin uuteen, ja mietin, etten taida edes kahville kutsua, kun kuulen päässäni ne haukkumiset ja kauhistelut pienestä asunnosta, jossa ei ole tilaa tehdä sitä taikka tätä.

Just nämä ihmiset ihmetyttää jotka tulee toisen kotiin pätemään ja haukkumaan. Kaikki on huonosti, pientä ja rumaa. Itselle ei tulisi mieleenkään tulla haukkumaan toisen kotia oli se millainen tahansa.  Meillä naapuri tekee samaa eli haukku kaiken, vaikka meillä on kaikki "hienompaa" kuin heillä.  Välillä mietin onko meillä vain niin erilainen maku, mutta en siltikään koskaan hauku naapurin sisustusta(jota ei edes ole. Sohvista pursuaa sisukset,tapetit repsottaa seinillä, lattiamatto kupruilla ja rikki , keittiä 80-luvun alusta jne. huusholli siis aika resuinen). Naapurin piha , mitä sitä nyt onkaan(todella pieni, vaikka maalla asutaan ) on täynnä autonromuja, renkaita, vc-pönttö, vanha sohva jne, mutta silti naapurilla on vara arvostella meidän pihaa joka on hyvin hoidettu ja siisti. 

Vierailija
74/107 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai ihmisen tarvitse sietää mitä hyvänsä. Potku perseeseen FB:ssa ja numero puhelimessa ei-toivottujen listalle. Ja elämä on heti parempaa! Jos viinipullo pitää palauttaa, niin jätä se tyypin oven taakse.

Itse palauttaisin pullon heittämällä sen tyypin asunnon ikkunasta läpi. 

Vierailija
75/107 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

300 euron kuluttaminen yhteen illanviettoon on silkkaa tyhmyyttä. Kolmasosalla saa jo sen verran hyvät tarjoilut, etten ymmärrä mihin loput 200 on laitettu.

Ootkos ikinä kokeillut vastata samalla mitalla takaisin tälle möläyttelijälle?

Vierailija
76/107 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

300 euron kuluttaminen yhteen illanviettoon on silkkaa tyhmyyttä. Kolmasosalla saa jo sen verran hyvät tarjoilut, etten ymmärrä mihin loput 200 on laitettu.

Se voi olla tyhmyyttä, mutta jos on hyvin toimeentuleva ihminen, joka tykkää laadukkaasta juomasta ja ruuasta, niin mikäs siitä. Jos tarjoaa alkumaljaksi vaikka shampanjaa ja sen jälkeen laadukkaita juomia, niillekin tulee jo hintaa vaikka kuinka. Jos haluaa jotain spesiaalia tarjota ruuaksi, niin kala ja liha maksaa.

Toki ainahan voi pitää bileet opm-tyyliin ja tarjota sipsejä ja irtokarkkeja, mutta selkeästi ap ei nyt järjestänyt sellaisia kekkereitä.

Vierailija
77/107 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on vaikka 12 henkeä vieraana ja "panostaa" juomiin ja ruokiin sen 60e napaa kohden niin se tekee 720e . Vaikka katson itseni hyvätuloiseseksi, niin en välitä panostaa niin paljolla. Moniko pistää ap summan tyttöjen iltaan?

Vierailija
78/107 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se voi olla tyhmyyttä, mutta jos on hyvin toimeentuleva ihminen, joka tykkää laadukkaasta juomasta ja ruuasta, niin mikäs siitä. Jos tarjoaa alkumaljaksi vaikka shampanjaa ja sen jälkeen laadukkaita juomia, niillekin tulee jo hintaa vaikka kuinka. Jos haluaa jotain spesiaalia tarjota ruuaksi, niin kala ja liha maksaa.

Toki ainahan voi pitää bileet opm-tyyliin ja tarjota sipsejä ja irtokarkkeja, mutta selkeästi ap ei nyt järjestänyt sellaisia kekkereitä.

60e per henkilö nyt vaan ei mene läpi. Sen ja "sipseja ja karkkia" välille jää aika paljon vaihtoehtoja. Ap on ostanut itselleen viikon ruoat ja kuukauden juomat, ja laskee ne nyt mukaan... Tai sitten osannet antaa konkreettisesti esimerkin millainen tarjoilu maksaa noin paljon?

Vierailija
79/107 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda tuolainen kaveri ja lopeta yhteydenpito. Kuulostaa siltä, että hän on kateellinen sinulle ja ei mikään ihme, jos asuntosi on uusi ja hieno. Ilmeisesti panostat myös tarjoiluihin sen verran, että kaverisi pitävät sinua jotenkin rikkaana ja hyväosaisena eli sen takia eivät viitsi tuoda sinulle koskaan mitään. Sinuna laittaisin koko kaveripiirin vaihtoon.

Vierailija
80/107 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaa nyt 300 eurolla tarjoilija ja nillittää vielä siitä kun kukaan ei tuo mitään ja aina hän on se joka panostaa eniten ja sitten haukutaan toisen viinipullo halvaksi Tallinnan kuraksi. Joskus syyt muiden käytökselle voi kummuta omasta käytöksestä. Oletko ehkä joskus itsekin sanonut jotain tökerösti tämän möläyttelijä-kaverin kotona?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi