Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttöjen ilta meni pilalle kaverin törkeilyn takia

Vierailija
05.02.2016 |

Tuli niin paha mieli viime viikkoisesta tyttöjen illasta, ettei mitään rajaa! Yksi kavereistani käyttäytyi niin törkeästi, että oli karvan varassa, etten heittänyt häntä ulos kesken illan vieton. Kukaan muista kavereistani ei myöskään reagoinut törkypuheisiin mitenkään, ja minulla oli koko ajan vaivautunut olo. Ei ollut ensimmäinen kerta, kun näitä lipsautuksia saattuu (on vähän erikoinen persoonakin), mutta viime viikkoinen vei kyllä voiton kaikesta! Miten joku kehtaa :(

Oltiin siis sovittu neljän kaverin kanssa, että pidetään tyttöjen ilta. Sovittiin, että tullaan minun luokseni eka ja siitä lähdetään sitten myöhemmin jonnekin baariin. Nautin tosi paljon ruoan laitosta ja leipomisesta, joten pidin vapaata töistä ja kokkailin koko päivän. Voisiko joku mitenkään valaista minulle, miksi joku ihminen toimii näin (varsinkin jos olet itse taipuvainen möläyttelyyn):

- Kaverini astui sisään ja kommentoi ensi töikseen, "No ei oo kummonen tämä kämppä! Tosi pieni!" Talo on vuonna 2014 rakennettu, todella siisti ja moderni. Mielestäni 50 neliötä ei yhdelle ihmiselle todellakaan ole liian pieni. Ja vaikka kyseessä olisi millainen tahansa luukku, kuka ikimaailmassa kehtaa haukkua toisen kotia???
- Pöytään istuessa tokaisi sitten, että "onpa pölyisiä nämä tarjoiluastiat" ja "tämä piirakka on kummallisen makuista". Tuli oikeasti paha mieli, koska olen tosi pedantti ihminen ja vartavasten pessyt kaikki tarjoiluastiat uudestaan vieraita varten. Kaikesta ei tarvitse tykätä, mutta joku kokee tarpeelliseksi kertoa loukkaavia mielipiteitään ääneen?
- Booli maistui tälle kaverille erityisen hyvin (vaikka lasitkin olivat hänestä likaisia), KUNNES hän ilmoitti dramaattisesti olevansa ALLERGINEN sille, koska naamaa kuumotti. Toisen boolisatsin kohdalla mainitsi myös, että "tämä on pahaa, eka oli parempi".
- Kirsikkana kakun päälle ihan "ohimennen" tokaisi kaikkien korville minuun liittyävän, erittäin henkilökohtaisen asian, jota en todellakaan olisi halunnut huudeltavaksi (tämä siis liittyi usean vuoden takaiseen juttuun, mutta on sen verran herkkä asia, että idiootinkin pitäisi ymmärtää pitää mölyt mahassaan)
- Kun lähdimme baariin, ystäväni parkaisi, että oli unohtanut viinipullonsa meille ja vannotti minua, että minun pitää muistaa tuoda se hänelle seuraavalla kerralla. Ja syy miksi viinipullo jäi täytenä meille oli se, että tarjosin juomat.

Olin panostanut tarjoiluihin lähes 300 eurolla, joten miten kukaan ikinä voi olla niin pihi, että vaatii Virosta ostettua viinipulluoa takaisin? En juo viiniä, joten - kyllä - pullon olisin hänelle palauttanutkin. Mutta miksi pitää antaa itsestään noin moukkamainen kuva?

Nyt kun olen tätä asiaa pyöritellyt viikon päivät, rupesin miettimään sitäkin, miksi minua ei koskaan muisteta mitenkään - oli kaveripiiri mikä hyvänsä. Esim. opiskelukaveriporukassa meitä on kaksi jotka usein "emännöivät" illanviettoja. Ero meissä on se, että minua ei koskaan muisteta ja häntä muistetaan aina. Itse vien aina kukkia, kuohuviiniä tai vastaavaa, jos olen menossa jonkun luokse illanviettoon. Luulin, että tällainen muistaminen on enemmän sääntö kuin poikkeus - varsinkin jos kyseessä ei ole nyyttärit. Kerran sain tulppaanikimpun ja siitä tuli kyllä tosi hyvä mieli.

Selvästihän nämä asiat liittyvät jotenkin persoonaani, samoin en voisi kuvitellakaan että tuo törkeyksiä ladellut kaverini olisi käyttäytynyt jotakin toista kohtaan näin! Harmittaa niin vietävästi! En todellakaan mitään kumarteluja ja hurraahuutoja kaipaa, mutta olisi ihanaa, jos joku osoittaisi edes joskus arvostavansa. Ihan vaikka sanomalla kiitos. Viime perjantaista jäi todellakin tunne, että kaikki mitä olin tehnyt oli paskaa. Eiköhän minun emännöinnit olleet sitten tässä.

Kommentit (107)

Vierailija
21/107 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu kun itket aivan turhasta! Tyyppi puhui vaan suoraan eikä nuollut persettä. Ompa taas maailmanloppu huhhuh. Sinussa on poliitikon mallia ap kun et kestä rehellisyyttä.

Vierailija
22/107 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas kurja kaveri, heivaa pois piiristäsi. Mäkin heitin sellaisen tutun,joka ihmetteli hyvää makuani sisustuksen suhteen, siis tyyliin en olisi uskonut sulla olevan noin hyvä maku. Varsinkin kun sanoja oli keski-ikäinen lihava ja kierot silmät omaava rumilus, joka ei tiedä muodistakaan mitään ja ukollaan oli toinen nainen.

Miten tää toinen nainen liittyy kuvioon? Vai tarkoititko sanoa että sen lisäksi että tuttavasi on muotitiedoton on hänellä myös huono miesmaku (ottanut ääliön)?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/107 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näitä törkyturpia sikiää :D Tuli mieleen yksi kerta, kun kutsuin kaverit meille juhlistamaan synttäreitäni (eli itse tietty sponssasin ruoat ja juomat) ja kukaan ei tuonut mitään mukanaan. Yksi kyllä kysyi, että mitä haluan lahjaksi ja vastasin siihen, että ei tartte stressata noista, kunhan tulet. (Öö... mitä tuohon nyt pitäisi vastata??? Ei ole korrektia toivoa kalliita lahjoja ja olisi omituista toivoa jotain suklaata. Suklaa, kuohari, kukat jne. harvemmin menee ihan metsään... Ja tuskin kukaan mistään lahjasta ikinä loukkaantuu ;) Junttimaisen kuvan antaa kyllä, jos pamahtaa paikalle ilman mitään, vetää safkat naamaan ja häipyy mahaansa hieroen röyhtäilyjen säestämänä paikalta.)

No joo, eipä siinä. Yksi vieraista keskittyi koko illan analysoimaan tarjoilujeni hintoja! Juomat olivat kuulemma Alkon alimmalta hyllyltä ja VALION kermaviili paljon parempaa kuin Lidln HALPAversio. En nyt ihan nössö koe olevani, mutta kyllähän tuosta hämmentyy. Olin myös muutaman shampanja-pullon hankkinut, ja niistäkin oli pakko muistuttaa, että halvinta shampanjaa, mitä Suomessa myydään!

Että terkkuja vaan, jos joku tunnistaa itsensä!!! Kiitos arvokkaista kommenteistasi!!

Vierailija
24/107 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap nyt sanot sille kaverillesi vain ensi kerralla takaisin heti jonkun typerän lauseen jälkeen. 

Katso miten hän reagoi. 

Ilmoita niin selkeästi kuin vain pystyt, että olet loukkaantunut. Et voi vain koko ajan niellä toisen typeriä letkautuksia. 

Vierailija
25/107 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittajat 20, 21 ja 22: uskokaa jo, että kukaan ei arvosta teidän ihania ja rehellisiä kommenttejanne. Menkää puolustelemaan omaa huonoa käytöstänne muualle, kiitos. Vaikutatte miellyttäviltä ihmisiltä <3 Eikö äidiltä herunut tarpeeksi rakkautta vai missä loksahti <3?

Vierailija
26/107 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene kaverisi luo käymään yhtä piikikkäin kommentein :)

Vierailija
27/107 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa surulliselta ap:n tarina - toisin sanoen kuulostaa liiankin tutulta... Olin joskus kaveripiirissäni aina se joka järjesti ja hommasi ja maksoi jajajaja... Sitten vaan yks kerta sain tarpeekseni siitä jatkuvasta narinasta ja päätin olla järjestämättä yhtään mitään. Jälkeen päin on kaverit marmattaneet että pitäis järjestää ja harmi kun meillä ei oo enää mitään yhteisiä kekkereitä jne. Sama mahdollisuus olisi kaikilla järkätä mutta kun on vaan opittu valmiille. Eipähän ole kutsua kuulunut mihinkään. 

Vierailija
28/107 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvettiä?! Hengaat ennemmin paskojen tyyppien kanssa kuin yksinäsi? Voin kokemuksesta kertoa, että vaikka se yksin oleilu joskus voi kolkolta tuntua, niin ennemmin yksin kuin kusipäiden sylkykuppina, se vasta kauhealta tuntuukin.

Ei nyt sentään niin masokisti saa olla, että ehdoin tahdoin hakeudut sellaisten ihmisten luo, joiden jo etukäteen tiedät loukkaavan sinua. Että jos näkisit kadulla tunnetun kirvesmurhaajan, niin juoksisit sen luo huutaen "lyö muakin!!"?

Ystävystyminen on vaikeaa ja jokainen kaipaa ystäviä, mutta ei nämä ihmiset herrajumala ole koskaan olleetkaan sun ystäviä. Joten et menetä elämästäsi kuin pari vittuilevaa paukapäätä. Kertoo kuitenkin aika karua kieltä sekin, että muille illanviettoja emännöiville roudataan lahjuksia, mutta sulta vaaditaan jotain kämäistä viinipulloa takaisin.

Hanki selkäranka ja ala kunnioittaa itseäsi.

Vierailija
29/107 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä kyllä törppöjä "ystäviä". Kannattaisi etsiä parempaa seuraa. Vaikka tuon nro 20 viesti oli ilkeän sävyinen, niin siinä oli totuuden siemen. Jos kukaan ryhmästä ei puolusta tällaisen töksäyttelijän uhria, tyyppi kokee että tässä porukassa on ok käyttäyttä näin. Eli muut arvostavat enemmän sitä töksäyttelijää kuin sen pään aukomisen kohdetta. Silloin sen kohteen ei kannata olla missään tekemisissä koko porukan kanssa. Eipä aikaakaan niin mölynaama ottaa porukasta uuden uhrin. Saavat siinä sitten ihmetellä että miten tässä nyt näin kävi, meidän niin mukava porukka hajosi. Ja kaikki vain sen vuoksi kun annetaan yhden käyttäytyä huonosti.

Vierailija
30/107 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt jo jonkin aikaa tuttavani ja hänen kaveripiirinsä tapaa kommunikoida keskenään fb:ssa; ihmeellistä töksäyttelyä ja kommentteja jotka itse ottaisin jo suoranaisena v-ttuiluna. Tuttavalla on ollut tapana töksäytellä myös minulle. Ilmeisesti tyyli leviää seurassa. En kyllä itse välittäisi olla tekemisissä, tuttavaani ja käytöstään ymmärrän jollain tasolla.

Vierailija
31/107 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä kaveri ei ole ihan sairas, se halusi loukata sinua. Ei tarvinnut tulla kylään, jos emännästä et tykkää, vai? Älä enää kutsuu.

Vierailija
32/107 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Selvästihän nämä asiat liittyvät jotenkin persoonaani..."

Jos kaverisi käyttäytyy kuin kävelevä perse niin miten ihmeessä se sinun vikasi voisi olla? Melko outo päätelmä muuten ihan eheään tarinaan.

Vierailija
33/107 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, teit juuri oikein eli mainitsit "kaverillesi" asiasta. Nyt tämä todella tietää että se tuntuu pahalta ja loukkaavalta. Mikäli ei ota tätä kuuleviin korviinsa, anna samalla mitalla takaisin ja enemmän. Ensi kerralla kun tapaatte: "Voi ei, etkö oo saanut nukuttua viime yönä kun silmänaluset on niin tummat?" Tai ihan mitä vain. Minulla on yksi tuttu, jonka kanssa on toistaiseksi pakko olla tekemisissä. Hän on juuri samanlainen juntti. Nykyisin kun hän saapuu työpaikalle, saatan ihan muiden edessä sanoa että: "Sullahan on taas ripsarit ihan pitkin luomia." Tuntuu järkyttävältä, koska se käytös ei ole minua. Olen luonnostaan aika nöyrä, lojaali, arvostan ja siten myös kunnioitan ystäviäni. He ovat minulle tärkeitä ja toivon että ystävyyssuheet kestävät. Tuon yhden kanssa ei vain auttanut sitten mikään, ei se että sanoit miltä jatkuva piilovittuilu tuntuu. Päinvastoin, ruokki ei-toivottua käytöstä. Nyt annan samalla mitalla takaisin ja on pysynyt suu soukemmalla. Eliminoin tuon tietenkin elämästäni heti kuin mahdollista. En jaksa loputtomiin käyttäytyä toista ihmistä kohtaan kuin mikäkin moukka, mutta en ole ystävällinen peelle oman hyvinvointini kustannuksella. Teininä tuli opittua mihin se johtaa, jos antaa muiden kävellä ylitse ja kuinka syvät arvet se jättää. Juuri siitä syystä olen nykyisin hyvin tarkka siitä, että yksikään ihminen ei kuvittele voivansa käyttäytyä minua kohtaan noin ilman että on h*lvetti irti. Kyllä, minun ansiosta tuo kusipää on eristetty kaveriporukasta. Se ei ollut vaativaa, oli jo lukioaikoina kääntänyt kaksi muuta nykyisestä kaveriporukasta muita ystäviään vastaan. Omaa hyvinvointiaan pitää varjella, se on yksi tärkeimmistä pääomista mitä sinulla on.

Toki jokainen tekee virheitä ja arvostan jos joku pyytää minulta anteeksi tehdessään väärin, en siis toimi yllä mainitulla tavalla ilman että käytös jatkuu siitä huolimatta että ilmaisen miltä se tuntuu. Pyydän myös itse anteeksi kun koen toimineeni väärin ja pyrin tarkastelemaan omaa toimintaani mahdollisimman objektiivisesti, mikäli joku muu tuntuu ns. loukkaantuneelta, ilman että alunperin koin itse että olisin tehnyt väärin. Onneksi näitä tilanteita on kuitenkin harvoin. Tsemppiä ja jaksamisia!

Vierailija
34/107 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet liian kiltti. Olet reilu ja tarjoat mielelläsi. Kuule, valtaosa ihmisistä EI ole tällaisia.

Tuo luonasi käynyt "kaveri" on niitä entisiä koulukiusaajia, tulevia työpaikkakiusaajia. Näkee kiltteytesi, sen että menet niin hämilleen ettet osaa puolustautua ja pistää samalla tavalla takaisin. Sun olisi pitänyt siinä asunnon arvosteluvaiheessa sanoa, että ai jaa jos ei kelpaa niin voi poistua. Vitsi vitsi. Tai että minkäslaisessa linnassa itse asut? Omistus vai vuokra? Missä sijaitsee? No eihän toi ole edes hyvä kaupunginosa! Jne. Nämä kiusaajat eivät lopeta ennen kuin heille näyttää kaapin paikan.

Mutta koska olet kiltti, etkä halua pahoittaa toisten mieltä ja et voi edes ymmärtää miksi joku käyttäytyy noin, niin parasta on nyt vaan sanoa bye bye. Et halua alentua samalle tasolle. Katkaise yhteydet. Viinipullon voit nostaa jonnekin ulos ja ilmoittaa, että siitä voi hakea. Sinun ei tavitse sitä minnekään viedä.

Ja seuraavalle @ittuilijalle sitten samalla mitalla. Tästä kannattaa ottaa opiksi.

Vierailija
35/107 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kavereita, jotka ei ole koskaan käyneet sinulla?

Ja olet porukassa se, joka usein järjestää ko. illat?

Aika jännä, että juuri sinulle osuu kaikki nuo törpöt, joita pidät kavereinasi, mutta joita et koskaan kutsu luoksesi kuin illanviettoihin.

Hei, ap, kommentoisitko tätä viestiä? En ole kirjoittaja, mutta onko tosiaan niin, että näette samalla porukalla usein, sinä useimmiten emännöit, mutta tämä yksi tyyppi ei ole käynyt kotonasi ollenkaan?

Vierailija
36/107 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei! Ja vielä tuo viinipullo, uskomatonta! Haha...järkkyä miten itsekkäitä ja pihejä ihmiset voi olla. Yhden viinipullon suhteen :D saattaisin itse olla sen verran vittuuntunut että en antaisi takaisin mutta tarjoaisin kaverilleni (tai siis itse joisin mutta jos et juo viiniä niin sit)

Enpä viitsisi sinuna enää kokonaan järkätä juttuja, nyyttärinä ehkä.

Vierailija
37/107 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä viinipullo avattuna johonkin niemennotkoon. Laita viesti, että hakee sieltä.

Vierailija
38/107 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ihan samanlainen kaveripiiri joskus, ja jos halusin nähdä kivempia kavereita samassa paketissa tuli ne kusipäät, koska ne nyt vaan oli heille tärkeämpiä kuin minä. Muut sai synttäreitä ties mitä spessu yllätyksiä ja lahjoja, itse jotain pientä. Ja jotkut vittuili avoimesti minulle kuten nuo ja muut kaverit vaan seuraa vierestä.

Ei tullut ikävä kun feidasin ne.

Vierailija
39/107 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida ap palata tähän ketjuun.

Vierailija
40/107 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sulla oli tarjolla? Aika mahtavasti , koska melkein 300e maksoi ja teitä oli vain 4. Minä kyllä järjestelen kekkereitä 10- 20 hengelle mutta ei minulla ole haluakaan tarjota noin kalliisti eli n75e hekilöä kohden, varsinkin kun en juurikaan saa vastakutsuja. Heivaa ihmeessä tuollainen "kaveri" pois elämästäsi ja jos nämä toiset katoavat sen myötä niin eivät he sinun ystäviä sitten olleetkaan. Kannattaa vain panostaa oikeisiin ystäviin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä